Gå til innhold

Å ikke betale på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Chloe87 said:

I og med at jeg dessverre har to samboerskap bak meg med menn som tjente det dobbelte av meg, men allikvel bidro mindre, så ja, det er definitivt noe jeg tenker på. Er livredd for å involvere meg med noen igjen og slite økonomisk pga en partner. 

Jeg hadde ikke orket noen som hadde overtenkt så mye så tidlig i start fasen.

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg gir det ett dårlig bilde på eventuell fremtid om noen jeg datet hadde tenkt å så mye og detaljert om det å bli spandert på.

 

Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull

Anonymkode: 044c8...bc9

Hvorfor limte du inn det nederst? Jeg sier jo jeg er enig med deg. Jeg tenker ikke SÅ LANGT som du gjør, men til en viss grad: på lang sikt kommer mannen (mest sanssynlig) til å tjene en del mer enn meg, og ofte gjør de det allerede. Å ikke påspandere en date 30-50kr syntes jeg er med på å legge et litt dårlig grunnlag for daten. Man viser veldig at «jeg verner om meg og mitt, du skal IKKE få noe av meg uten at jeg er garantert gevinst», og det syntes jeg er usjarmerende. Jeg liker rause menn som klarer å spandere og bli spandert på, uten å føre regnskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke orket noen som hadde overtenkt så mye så tidlig i start fasen.

Anonymkode: 044c8...bc9

Det har du jo helt rett i å mene. Selv hadde jeg selvfølgelig ikke luftet tankene mine rundt dette hvis jeg hadde møtt noen. Hadde liksom ikke falt meg inn og si: «Du...de to jeg har vært i samboerskap med snyltet noe forferdelig, jeg håper ikke du er lignende». :fnise: Jeg går utifra at Ts kanskje har samme dårlige erfaring som meg. Brent barn skyr ilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nuttery said:

Hvorfor limte du inn det nederst? Jeg sier jo jeg er enig med deg. Jeg tenker ikke SÅ LANGT som du gjør, men til en viss grad: på lang sikt kommer mannen (mest sanssynlig) til å tjene en del mer enn meg, og ofte gjør de det allerede. Å ikke påspandere en date 30-50kr syntes jeg er med på å legge et litt dårlig grunnlag for daten. Man viser veldig at «jeg verner om meg og mitt, du skal IKKE få noe av meg uten at jeg er garantert gevinst», og det syntes jeg er usjarmerende. Jeg liker rause menn som klarer å spandere og bli spandert på, uten å føre regnskap.

jeg svarer utifra det ts skriver, hun hadde vært helt uaktell for meg.

Jeg synes det er noe syk, egen og sært å tenke så mye over det,. og da tenker jeg på hva annet mer det hun overanalyserer og legge mye inn i, og det tror jeg hadde vært slitsom.

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Chloe87 said:

Det har du jo helt rett i å mene. Selv hadde jeg selvfølgelig ikke luftet tankene mine rundt dette hvis jeg hadde møtt noen. Hadde liksom ikke falt meg inn og si: «Du...de to jeg har vært i samboerskap med snyltet noe forferdelig, jeg håper ikke du er lignende». :fnise: Jeg går utifra at Ts kanskje har samme dårlige erfaring som meg. Brent barn skyr ilden.

Selvfølgelig, men det er noe av graden av hva man tenker på og hvor mye man tenker på, og jeg tror at ts bruker mye tid på å tenke på dette. og ekstreme ting, Og det virker som en person som er slitsom å være i et forhold med.

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS...regner med at du ikke så eller hørte noe fra den daten din igjen? Du har ikke vurdert at grunnen til at han ba om splittet regning var fordi han følte st du ikke var den rette for ham?

 

Som mann insisterer jeg på å betale regningen på en date selv om damen vil betale sin del. Eneste unntaket er når dama insiterer på å betale sin del og jeg fant ut at hun ikke var noe for meg.

Anonymkode: eb621...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg svarer utifra det ts skriver, hun hadde vært helt uaktell for meg.

Jeg synes det er noe syk, egen og sært å tenke så mye over det,. og da tenker jeg på hva annet mer det hun overanalyserer og legge mye inn i, og det tror jeg hadde vært slitsom.

Anonymkode: 044c8...bc9

Første stevnemøte er jo en arena hvor man leter etter momenter for/mot om man ønsker å fortsette en relasjon med denne personen.

virker personen gjerrig: ja/nei?

Får personen deg til å le: ja/nei?

Har man lignende interesser: ja/nei?

har man likt syn på arbeidsliv:  ja/nei?

osv. Er det stort avvik fra en selv så blir man jo skeptisk. Noen ting er dealbreakere, andre ting kan man leve med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nuttery said:

Første stevnemøte er jo en arena hvor man leter etter momenter for/mot om man ønsker å fortsette en relasjon med denne personen.

virker personen gjerrig: ja/nei?

Får personen deg til å le: ja/nei?

Har man lignende interesser: ja/nei?

har man likt syn på arbeidsliv:  ja/nei?

osv. Er det stort avvik fra en selv så blir man jo skeptisk. Noen ting er dealbreakere, andre ting kan man leve med.

Jeg kan tenke meg at ts er en som overanalyser alle bevegelse man gjør, hvorfor gikk han til høyre,og ikke til venstre.

hvorfor gir han meg en klem, hvorfor kysser han meg ikke, hvorfor svarer han ikke, hvorfor ringer han ikke, hvorfor gjør han det  osv.

SLITSOMT

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull

Anonymkode: 044c8...bc9

og det er menn sin feil ? så derfor skal menn bli straffet med å betale for en voksen kvinne ?

er ikke kvinner sterke og selvstandige idag?

 

forøvrig så har du et poeng, men for et helt annet tema, alt du har sagt sier hvorfor det ikke eksisterer noe wagegap, som feministene klager over

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nuttery said:

Jeg er enig med deg. Syntes bare det er et dårlig tegn når han aktivt skal dele regningen på noe så lite som en juice. Det har ingenting med at man ikke kan betale for seg selv, og man kunne gjerne tatt hele regninga for den saks skyld... det bare gir (for meg) et dårlig bilde på eventuell fremtid.

Da har du sett for mye på amerikanske serier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, pewdiepie said:

og det er menn sin feil ? så derfor skal menn bli straffet med å betale for en voksen kvinne ?

er ikke kvinner sterke og selvstandige idag?

 

forøvrig så har du et poeng, men for et helt annet tema, alt du har sagt sier hvorfor det ikke eksisterer noe wagegap, som feministene klager over

Nemlig, så hva slags tråd tror du denne tråden egentlig er..?

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex said:

Da har du sett for mye på amerikanske serier.

Er det du som er TS?

Anonymkode: 78232...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler ikke dette nødvendigvis om likestilling (evt. mangel på sådan). Når jeg inviterer (uten at annet er avtalt på forhånd), så spanderer jeg, enten det er ute eller hjemme. Når jeg har invitert på date så har jeg som regel spandert. At jeg har vært den som har invitert på alle datene jeg har vært på kan så være, men jeg har i hvert fall tatt regninga. I motsatt fall ville jeg ansett det som unaturlig å skulle ta regninga (alene) dersom en kvinne hadde invitert med meg ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på en tinderdate. Hadde tenkt å dele regningen, men han insisterte. Synes det var koselig. Lot han betale fordi jeg likte han og tenkte at dette ‘kan bli noe’ og det ble det :-) hadde jeg ikke tenkt å se han igjen hadde jeg insistert å å betale min del. (Vi spiste middag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig, så hva slags tråd tror du denne tråden egentlig er..?

Anonymkode: 044c8...bc9

det er ikke noe nemlig her , jeg påpekte at du hadde rett ang et punkt. at kvinner har mindre årslønn enn menn generelt, fordi menn jobber lengre, mer og haardere , mens kvinner får barn, ofte er mer syk, jobber mindre osv.

men dette er ikke menn sitt problem, få bein i nesa og bli på jobb selv om du hoster litt. Jobb i mer farligere og høyere betalte jobber og jobb overtid slik som menn gjør, så tjener du like godt. ikke kom her med det jevla våset menn skal betale , du skremmer vekk mannfolkene med det der og prinsesseprivilegiet ditt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, pewdiepie said:

det er ikke noe nemlig her , jeg påpekte at du hadde rett ang et punkt. at kvinner har mindre årslønn enn menn generelt, fordi menn jobber lengre, mer og haardere , mens kvinner får barn, ofte er mer syk, jobber mindre osv.

men dette er ikke menn sitt problem, få bein i nesa og bli på jobb selv om du hoster litt. Jobb i mer farligere og høyere betalte jobber og jobb overtid slik som menn gjør, så tjener du like godt. ikke kom her med det jevla våset menn skal betale , du skremmer vekk mannfolkene med det der og prinsesseprivilegiet ditt

Jeg? Jeg gjentar nok en gang, det er det ikke jeg som sier, men TS, som har forsvunnet sporløst fra tråden..

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, singellei said:

Jeg har vært på en tinderdate. Hadde tenkt å dele regningen, men han insisterte. Synes det var koselig. Lot han betale fordi jeg likte han og tenkte at dette ‘kan bli noe’ og det ble det :-) hadde jeg ikke tenkt å se han igjen hadde jeg insistert å å betale min del. (Vi spiste middag)

:)

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg svarer utifra det ts skriver, hun hadde vært helt uaktell for meg.

Jeg synes det er noe syk, egen og sært å tenke så mye over det,. og da tenker jeg på hva annet mer det hun overanalyserer og legge mye inn i, og det tror jeg hadde vært slitsom.

Anonymkode: 044c8...bc9

Du skule visst hvor mye sykt, egen og sært jenter tenker på i løpet av en dag .. Du hadde blitt svett :P

Tenk på hvor mye vi ikke sier høyt av alle de tankene.. jeg sier bare løp for livet ;):link:

Anonymkode: 1b0b0...fd5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for likestilling, men realiteten er ikke helt der ennå. Jeg er for at et par jobber som et team. Jeg mener at begge skal bidra i et forhold. Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull. Jeg synes det er direkte turn off når mannen ikke betaler for glasset med juice du bestiller på første date. Jeg ble helt satt ut da han ba om separat betaling og stappet kortet sitt inn. Han gaflet i seg mat og drikke, mens jeg satt med en juice og ba om den betalt separat. Jeg hadde betalt for han om jeg hadde fått kortterminalen. Han som ba meg med ut. Folk kan forandre seg når de kommer i et forhold, men det å ikke kunne betale på første date sier meg at fyren muligens er ekstremt gjerrig og da blinker varsellampene. 

Anonymkode: 1aad9...8ed

Det eller bare generelt kvinnefiendtlig innstilt i form av "ønsker dere likestilling skal dere faen meg få det!" Slike fyrer er så utrolig umodne. Mener da de som både klager over alt kvinner gjør mens de selv ikke presterer noen verdens ting. De mener åpenbart at likestilling er at kvinnen både skal  jobbe 100% ++ i tillegg til å påta seg ansvaret for hjemmet og eventuelle barn. Hadde disse i det minste bidratt som mannfolka gjorde før ville det ihvertfall vært noe, men gutta som i dag føler seg truet av kvinners posisjon i samfunnet som likeverdige individer makter ofte ikke å bidra på noe vis selv i det daglige. Blir så utrolig dumt når man både må være sterk kvinne og i tillegg mannen i forholdet i form av at man både skal skifte bildekk, klippe gress, måke snø, male og snekre huset ved behov, vedlikeholde både hagen og stuen, rydde og vaske begges klær i tillegg til å ha ansvar for alt med barn og organisering generelt. Ja, de fleste kvinner er heldigvis blitt mer selvstendige/uavhengige med årene, men at de mest tafatte gutta lar seg provosere av dette når de likevel ikke evner å bidra med noe er utrolig lavmåls. Hvorfor må man demonstrere makt på første date? Hva er egentlig så galt med om ene eller andre parten betaler? Som AB skriver i innlegget kunne hun gjerne selv spandert på fyren, men det er rett og slett utrolig usjarmerende når han krever at hun skal betale for juicen sin selv når de er ute på date. Har ingenting med hvem som er mann eller kvinne, men det faktum at han ba henne ut og det kun er snakk om en juice. Selv har jeg aldri latt meg bli spandert på, men ved nærmere ettertanke må jeg innrømme at dersom fyren tar initiativet til kun å betale for seg før jeg rekker å si at jeg gjerne betaler (ofte for begge!) synes jeg han fremstår ikke bare gjerrig, men også usjarmerende på flere måter. Hvorfor må enkelte gjøre så stort nummer av slikt?

Anonymkode: 2cb0e...ac0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...