Gå til innhold

Hvis du hadde hatt 50 kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du, de selger hermetikk på vanlig butikk ned til 3.50,- og på importbutikker kan du gå enda lavere eller finne større bokser til lavere kilospris! Så hermetikk er bra i nøden så vel som ekstra til hverdags har jeg merka. Men om du stussa så kan det heller være fordi jeg regna feil/satte feil antall, for det måtte blitt kanskje 4bokser bønner og 2-3 tomat i vanlig butikk for å få til løsvektsvarene. Tar den, my bad!

Anonymkode: 01904...388

1 boks med tomat i vanlig butikk OG innvandrersjappe koster pr. i dag +/- 10; Kr de fleste steder.

(Og hvem kjøper forresten matolje til 20 kr, når de bare har 50 kroner?)

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tøytigern said:

1 boks med tomat i vanlig butikk OG innvandrersjappe koster pr. i dag +/- 10; Kr de fleste steder.

(Og hvem kjøper forresten matolje til 20 kr, når de bare har 50 kroner?)

Vet at Meny f.eks er dyre, men gå på rema f.eks, så ser du jo selv, gidder ikke krangle.

Matoljen kom, som skrevet, med tanke på den eventuelle dalende ekstra 50-lappen -og ja, jeg ville jo kjøpt det da, så da er jeg i alle fall en! Jeg liker å lage mat, og matolje er godt i mange sammenhenger, spesielt om noe skal stekes -er du ikke enig? (Har prøvd med vann flere ganger i nøden, men det funker heller dårlig gitt.. Oljen som er i glass med feta-ost funker forresten til nangt, så det er et evt. sparetips for de som kjøper det.)

Anonymkode: 01904...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at Meny f.eks er dyre, men gå på rema f.eks, så ser du jo selv, gidder ikke krangle.

Matoljen kom, som skrevet, med tanke på den eventuelle dalende ekstra 50-lappen -og ja, jeg ville jo kjøpt det da, så da er jeg i alle fall en! Jeg liker å lage mat, og matolje er godt i mange sammenhenger, spesielt om noe skal stekes -er du ikke enig? (Har prøvd med vann flere ganger i nøden, men det funker heller dårlig gitt.. Oljen som er i glass med feta-ost funker forresten til nangt, så det er et evt. sparetips for de som kjøper det.)

 

Anonymkode: 01904...388

Hvis jeg måtte hatt noe til å steke i ville jeg kjøpt den billigste margarinen eller matfettet i butikken.  Ikke en flaske olje.  Tipper en pk FK margarin er billigere, og den kan man ha på brødskiva også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: sjekk holdbart om det er der du bor, om det er noe for deg der som er billigere enn i butikken.

Anonymkode: 3aba3...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
5 timer siden, Peonjenta skrev:

Du får ikke melk, havregryn, egg og brød til 50 kr.  Det koster over det dobbelte.

Jeg hadde kjøpt en pose FP pasta og et billigbrød + muligens et glass FP pastasaus om jeg hadde nok.  SÅ hadde jeg spist pasta og brødskiver med det jeg måtte hatt liggende av pålegg i en uke.  Forhåpentligvis har TS margarin, syltetøy og andre basisvarer. Kommer langt med det.  Kokt ris med margarin og krydder  eller evnt. ketsjup går også an.  Kjekt å kjøpe en stor pose/sekk ris å ha liggende. Det kan man leve lenge på. 

Feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
På 14.1.2018 den 7.37, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjempedyrt. 

Anonymkode: e5212...d8b

Det er det da ikke. Herlighet. Du får 1 pakke fiskegrateng her til 10 kroner stykk! Kjøper du 5 stk har du hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 13.22, AnonymBruker skrev:

To ord: Dumpster diving

Anonymkode: ca8c3...c7e

Jeg drev med det da jeg var student, fant mye nammenam der:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt litt basisvarer hjemme som div mel så hadde jeg kjøpt en ferskgjær og bakt brød. 

Kjøpt inn FirstPrice syltetøy som pålegg. 

Havregryn er rimelig, metter godt og næringsrikt. Kokt grøt av det og brukt syltetøy som topping. 

Firstprice makaroni og makrell i tomat. Kok makaroni og bland i makrell i tomat, relativt sunt og metter. 

Ville også gått på datojakt på kiwi. 

Anonymkode: f4ea5...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Peonjenta said:

Hvis jeg måtte hatt noe til å steke i ville jeg kjøpt den billigste margarinen eller matfettet i butikken.  Ikke en flaske olje.  Tipper en pk FK margarin er billigere, og den kan man ha på brødskiva også.

Høres da greit ut det. Du må jo uansett gjøre hva du vil om du er i denne situasjonen, angrep ikke nødvendig. F.eks så bruker ikke jeg smør på brød noe særlig, så i mitt hode er olje bedre, og det er min liste vet du, -ikke noe som skal påtvinges deg. Men du er fri menneske, kjøp hva du vil!

Anonymkode: 01904...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koking og baking er gjerne et bedre alternativ til steking, så trenger man ikke stekefett og penger er spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 7.37, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjempedyrt. 

Anonymkode: e5212...d8b

FP fiskepinner koster 10-15 kroner for en ganske stor pakke med fiskepinner, jeg spiser bare 3-5 av dem, så dette hadde holdt til tre middagersammen med litt potet i løsvekt. FP fiskegrateng husker jeg ikke prisen på, men den er jo et helt måltid og koster ikke så mye, ellers har Spar noen ganger fiskegrateng til 10 kroner (kampanje). Jeg hadde hatt en slik i to dager, i hvert fall. 

Selv hadde jeg ikke hatt så store problemer, ved et engangstilfelle, siden jeg sikkert har flaskepant for over 100 kroner liggende, og halvfulle frysere og bod. Men nå matbudjsjettet blir så lavt i lengre perioder blir livet litt vanskelig. 

Gode, mettende tilbud denne uka:

  • 6 egg - 10,- på Meny
  • 500 gram rugbrød - 10,- på Meny
  • 390 gram fiskegrateng - 20,- på Bunnpris
  • Hakkede tomater - 2 for 10,- på Bunnpris
  • 400 gram Byggryn - 10,- på Bunnpris. 
  • 950 gram fiskekaker - 25,- på Prix

Hva man kjøper kommer an på hvor man bor, og hva man liker, jeg hadde feks kjøpt byggryn, disse vokser veldig når man koker dem, og kan spises varmt til middag, og kaldt til andre måltider. Noen hadde kjøpt fiskekaker, og spist med potet eller billig brød. Andre hadde kjøpt rugbrød og 1-2 billige pålegg. Europris har forøvrig mye hermetikk til under 5 kroner. 

Jeg hadde også forsøkt å samle flasker eller noe, for å strekke matbudsjettet litt. Er du i full jobb, og ikke kan reise rundt og lete etter flasker og tilbud hadde jeg forsøkt å låne en 200-lapp. Ellers kan man alltid søke om nødpenger på Nav dersom alle kontoer er skrapt. (Ca 60 kroner dagen, sist jeg var borti det.)

Anonymkode: a2290...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FP fiskepinner koster 10-15 kroner for en ganske stor pakke med fiskepinnere, ellers har Spar noen ganger fiskegrateng til 10 kroner (kampanje). 

 

Gode, mettende tilbud denne uka:

  • 6 egg - 10,- på Meny
  • 500 gram rugbrød - 10,- på Meny
  • 390 gram fiskegrateng - 20,- på Bunnpris
  • Hakkede tomater - 2 for 10,- på Bunnpris
  • 400 gram Byggryn - 10,- på Bunnpris. 
  • 950 gram fiskekaker - 25,- på Prix

 

Anonymkode: a2290...14e

Hvor sa du at de hadde de prisene. Jeg har personligens aldri vært borti dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kneipp-brød, to bokser leverpostei (5+20 kr = lunsj i en uke). 

Ris med sursøt saus eller en pose havregryn til middag. 

Anonymkode: 79b3c...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...