Gå til innhold

Hvis du hadde hatt 50 kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

å leve for i en uke. Hva hadde du kjøpt? Av mat, altså.

Anonymkode: 7ad74...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ris eller brød vil jeg tro. Du får jo sånne fem kroners kneiper på rema f.eks. Kjøp fire-fem av dem, så har du penger til pålegg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 55 kr å leve for i en uke. Men jeg har allerede et lager av "bleh"mat som holder seg for tider som dette.

1 pakke havregryn (15-20 kr) (varer lenge)

Lapskausblabdiing 800 g (15 kr på rema og coop extra)

Pytt i panne 500 g (17 kr kiwi)

Nudler kjøtt (6,40 kr kiwi)

4 kg ris (27 kr kiwi)

Fiskepinner (husker ikke prisen men billig, kiwi)

Har du annet mat i hus?

Anonymkode: 6c6ea...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilde kjøttpølser skinnfri 5 stk (15 kr)

Kaviar (9 kr)

Dobbelboks med makrell i tomat (11 kr)

Glass med sursøt saus (12 kr kiwi)

Tror ikke jeg husker flere.

Anonymkode: 6c6ea...8d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema har billigst kjøttdeig (15-20 kr)

Sjekk 50% diskene i de forskjellige butikkene.

Sjekk First price frukt og grønt. I fjor fikk jeg 1 kg epler for 7 kr på kiwi.

Anonymkode: 6c6ea...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

To ord: Dumpster diving

Anonymkode: ca8c3...c7e

Fant en diger deilig mør biff i dumpsteren til rema en gang, og en del annen mat. Digg.

Anonymkode: 259fe...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var for en uke av livet mitt og ikke noe fast hadde jeg spist ris med ketchup i en uke tror jeg. Har jo litt smårask i hyllene og skapene her hjemme, så noe annet saus har jeg jo, og kunne byttet ut med bulgur eller nudler innimellom f.eks. 

Evt kjøpt en stor pose med tørre linser på innvandrerbutikk og spist linsesuppe, linser, linsegrøt eller whatever. 

Hadde det vært fast vet jeg ikke hva jeg hadde gjort rett og slett. 

Anonymkode: e5212...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok blitt nesten utelukkende First Price, og veldig mye halvpris-varer hvis jeg hadde funnet noen som hadde passet.

First Price spaghetti (eller den typen pasta som er billigst) og et glass med First Price pastasaus er det første jeg tenker på. Jeg husker ikke den nøyaktige prisen, men vet det er veldig billig. Eventuelt hadde jeg kjøpt litt ris og soyasaus også. Synes ris og soyasaus er ganske godt sammen som et eget lite måltid. Har man råd til en eller to billige grønnsaker av noe slag kan man slenge oppi det for å gjøre det hakket mer spennende og sunnere.

Jeg har veldig mye liggende rundt i fryseren og kjøkkenskapet som jeg til nød spiser (f.eks. tørrmat som har gått ut på dato, fisk som har ligget i fryseren i alt for lang tid) så hadde nok brukt det også hvis jeg hadde hatt mulighet til det. Istedet for å må kjøpe hele måltider da, kan det være nok å kjøpe noen poteter f.eks., og vips så har jeg minst et par måltider.

Hvis dette hadde vært ukesbudsjettet mitt for flere uker fremover hadde det blitt veldig vanskelig, men jeg ser for meg at jeg hadde blitt kjempeflink til å utnytte absolutt alt av rådvarer, og lange masse helt fra bunnen av, og kjøpe utelukkende mat på halv pris.

Anonymkode: b9f74...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et brød, et slags smørbar pålegg, noen pakker med billigste nudler (klar med krydder og alt), løsvekt løk og poteter, pakke frosne gulrøtter eller annen billigst pakke med frosne grønsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kilo med grillpølser first   Price til kr 30, —.

Så to 5pakninger med nudler til kr 10, — hver. 

Stek pølsebiter sammen med nudler. 

Da kan du leve som en konge :)

 

Anonymkode: 3f26d...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kilo med grillpølser first   Price til kr 30, —.

Så to 5pakninger med nudler til kr 10, — hver. 

Stek pølsebiter sammen med nudler. 

Da kan du leve som en konge :)

 

Anonymkode: 3f26d...982

Som en konge ? Dersom dette var alt du skulle spist, til alle dagens måltider, i 7 dager? Tror du raskt ville blitt temmelig sulten, gitt...

De mest fornuftige svarene i denne tråden her er jo mel, gjær og salt eller ris og smakstilsetning. Jeg vet ikke helt prisen på mel for tiden, så jeg vet ikke om man får nok mel til å bake brød så det holder for til alle måltider i en uke for 50 kr? 

Ingen som har 50 kr å spise for på en uke ville ha brukt penger på å kjøpe kjøttdeig, samme om den bare kostet 15-20 kr. 

Anonymkode: f7210...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en konge ? Dersom dette var alt du skulle spist, til alle dagens måltider, i 7 dager? Tror du raskt ville blitt temmelig sulten, gitt...

De mest fornuftige svarene i denne tråden her er jo mel, gjær og salt eller ris og smakstilsetning. Jeg vet ikke helt prisen på mel for tiden, så jeg vet ikke om man får nok mel til å bake brød så det holder for til alle måltider i en uke for 50 kr? 

Ingen som har 50 kr å spise for på en uke ville ha brukt penger på å kjøpe kjøttdeig, samme om den bare kostet 15-20 kr. 

Anonymkode: f7210...db9

Det over er kort oppsummert det jeg spiste hver dag mens jeg var student. Men jeg hadde bare råd til pølser oppi i helgene. Ellers gikk det i opp hakket løk. Levde egentlig bra nok, og lærte meg verdien av penger. 

Anonymkode: 3f26d...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris til max 25kr (Finner 2kg middagsris til 20kr, få butikker som har det, evt stikke innom asiatisk butikk)
Løk, gulrot til resterende av summen.

Går ut fra at man har olje/smør fra før og spiser da ris med tilsatt grønnsaker /Stekt ris.
Det er noe jeg kan spise meg ihjel på fra før av.Kan bli litt kjedelig i lengden, men bruker å tilsette buljong med risen :)  Det gir ris en ekstra god smak ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville stukket innom en asiatisk butikk for å kjøpe ris og buljong av noe slag. Kombiner det med noe man finner i 50%-hyllene, og du har et godt måltid. Hadde jeg hatt penger til overs ville jeg kjøpt havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 8.50, AnonymBruker skrev:

å leve for i en uke. Hva hadde du kjøpt? Av mat, altså.

Anonymkode: 7ad74...6c0

En pølse, en brus og en is.

Anonymkode: 492a4...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...