Gå til innhold

Vi har alle overflod i klesskapet... stemmer det hos deg også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et bra sparetips for mange, hvordan er det for den jevne KG-kvinne/mann?

Jeg - for min del - har absolutt ikke overflod i klesskapet. Hvis jeg pakker en vanlig stor koffert så får jeg faktisk plass til alle klærne mine (unntatt de kjolene som henger i skapet og venter på at kroppen min skal passe inn i dem igjen)

https://dnbfeed.no/privatokonomi/shoppestopp-og-kjope-brukt-i-2018/

Shoppestopp anyone?

Anonymkode: dc07e...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har shoppestopp. 

Hvis jeg kommer på noe jeg trenger skeiver jeg det ned på lista mi. Og tenker over saken både 1 og 5 ganger. 

Lista mi består av andre ting jeg syns jeg trenger eller vet jeg skal bruke penger på også. Så stryker jeg det ut etter som jeg  har kjøpt det eller funnet ut at det trenger jeg ikke. Eksempler er et frisørbesøk, en gave til foreldrene mine, en julegave jeg fikk sponset mye av, men må bruke en 1000 lapp på selv osv. Og noe står på som ønskeliste til bursdagen min, og ting jeg ikke skaffer meg kan jo også bli en ønskeliste. 

Har gjort et forsøk med samboern også:skriver opp liste etter hva han sier han trenger/ønsker seg og stryker ut om han skaffer seg det. Så står jeg igjen med  en ønskeliste der også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapene er så fulle... skal selge unna endel, som er fint og flott og som andre kan ha bruk for og glede av. 
Jobber i klesbutikk, så vi må bruke det vi selger. Dermed blir alt heller ikke brukt så mye og er som nytt når det går ut av kolleksjon. Og da må jeg kjøpe nytt... det er et voldsomt forbruk, men sånn er det hos oss.

Anonymkode: 660c2...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert et bra sparetips for mange, hvordan er det for den jevne KG-kvinne/mann?

Jeg - for min del - har absolutt ikke overflod i klesskapet. Hvis jeg pakker en vanlig stor koffert så får jeg faktisk plass til alle klærne mine (unntatt de kjolene som henger i skapet og venter på at kroppen min skal passe inn i dem igjen)

https://dnbfeed.no/privatokonomi/shoppestopp-og-kjope-brukt-i-2018/

Shoppestopp anyone?

Anonymkode: dc07e...152

Har faktisk veldig lite klær og sko, kjøper klær veldig sjeldent og da er det til en spesiell anledning eller fordi noe annet er slitt ut. Har skjønt at veldig få jenter mellom 20 og 25 gjør det slik, men jeg ser ingen grunn til å ha altfor mye 😊

Anonymkode: 1638d...3f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skapt mitt er glissent, har noen få klesplagg jeg går med, resten er gammelt. Kjøper nesten aldri klær.

Anonymkode: 8907e...462

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Jeg har kun planlagt å kjøpe noen nye topper og t-skjorter til sommeren. Ellers er det stopp. Skal ned i vekt så jeg gidder ikke sløse penger på klær (bukser osv) som (forhåpentligvis) ikke vil passe til sommeren :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsåvidt fulle klesskap, men det er fordi jeg har klær til ulike ting. Til ulike sesonger, til ulikt bruk, til ulike anledninger. Jeg kan ikke gå i jeans i selskap med kleskode finklær, og jeg kan ikke gå i finklær til hverdags. Jeg kan ikke gå i jeans når jeg trener, ei heller kan jeg gå i treningsklær på jobben. Jeg går ikke i ullgenser om sommeren, eller i t-skjorte og shorts om vinteren. 

Jeg har faktisk litt lite klær i enkelte kategorier, og må til tider vaske halvfulle maskiner for å ha noe rent å gå med på jobb/trening. Jeg har to penkjoler jeg har hatt i åresvis, og brukt i alt av selskaper. 

Så nei, jeg føler ikke jeg har overflod. Jeg shopper når jeg trenger noe nytt, så jeg ser ingen grunn til å innføre shoppestopp. Jeg shopper aldri mer enn jeg trenger uansett. 

Anonymkode: 7f4ce...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske ekstrem for litt siden. Da kjøpte jeg masse klær ofte, og mye av det ble ikke brukt. Etter at jeg flyttet til en liten leilighet hvor jeg bare har ett klesskap så måtte jeg rydde gjennom alt og skal ta meg enda en runde snart.

Vil ikke si at jeg er helt "kurert", men har blitt mye flinkere og tenker mer gjennom hva jeg kjøper. Jeg kan nok bli enda flinkere, men kommer ikke til å ha shoppestopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot meg inspirere av rydding til barna før jul for over et år siden og etter jul når gavene skulle på plass. Det var så deilig å få bort halvparten av tøyet deres (pga størrelse) og leker har jeg alltid rullert. Om alt står fremme blir det kjedelig, så jeg gjemmer litt. 

Jeg ryddet og kastet masse. Så tok jeg halvparten og gjemte i en stor koffert i kjelleren. Oversiktlig og fint. Jeg tenkte meg godt om før jeg kjøpte noe og etter nesten et år når jeg var syk etter noe nytt, så byttet jeg alt sammen (bortsett fra to yndlingsjeans og en favorittskjorte) med kofferten i kjelleren.

 

Anonymkode: 04e85...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske lite klær egentlig, men mye er klassisk og passer sammen. Om jeg skulle hatt noe nytt hadde jeg trengt ett par t-shirts og en litt fargerik bukse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jævlig mye klær nå. Men ikke sammenlignet med for 7-8 år siden. Nå kunne jeg fyllt 15 søppelsekker kanskje. Tidligere hadde jeg 57 svære søppelsekker med klær, uten tilbehør. Jeg har nok klær, men jeg kjøper nytt når jeg trenger det.

Anonymkode: ca810...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke shoppet på over 1 år. Men gjorde det en del før. Dette har resultert i alt for fulle skap :( enda jeg har sendt vekk en god del. Nå har jeg shoppefobi omtrent. Takler ikke å se andre gjøre det heller. Tenker på alt som er hjemme hos folk fra før og som bare blir stående. Jeg har også blitt så miljøbevisst. Jeg får dårlig samvittighet av å shoppe :/ da må jeg isfåfal være helt sikker på at jeg ikke har noe lignende og at jeg vil elske antrekket i et par år. 

Anonymkode: 4bb21...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker uniform på jobb. Har ellers klær nok til å fylle vaskemaskinen f.eks med mørke eller lyse klær, en da er det også tomt for den fargen i skapet.

Det som står på lista over klær og sko jeg trenger, er svarte jeans, turbukse og joggesko til utebruk. Og når jeg ser på snømengden her, så haster det ikke akkurat med joggeskoene...

Anonymkode: 87132...7a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av mine nyttårsforsett er å shoppe mindre, og kjøpe mer brukt :) Jeg har altfor mye i klesskapet allerede, og trenger egentlig ikke mer! 

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tipper jeg har rundt 1000 klesplagg.  Bruker kanskje 1/5 del.  Når jeg pakker til en lang ferie syns det ikke i klesskapet engang.  Skal snart ta en real opprydning og kvitte meg med mye, skal bli deilig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altfor mye klær. Altfor mye. 

Skal starte å sy mine egne klær og da får jeg de akkurat slik jeg vil. Og kaster da alle billige klær

Anonymkode: 7a086...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

Jeg tipper jeg har rundt 1000 klesplagg.  Bruker kanskje 1/5 del.  Når jeg pakker til en lang ferie syns det ikke i klesskapet engang.  Skal snart ta en real opprydning og kvitte meg med mye, skal bli deilig. 

Det er litt sånn "wow" for min del. Skulle ønske jeg hadde hatt det litt sånn. Litt i hvert fall.

Hadde ei venninne for mange år siden som hadde det litt som deg. Hun skulle flytte fra en slem kjæreste og i mellomtiden skulle hun bo hos meg. Hun hadde med seg 16 svarte søppelsekker med klær. Hadde aldri sett så mye klær før engang, jeg... :fnise:

Ei tidligere kollega av meg sa at hun har et "helt hus" fullt av klær, sånn seriøst (som hun sa). Hun har så mye klær fordi hun aldri kaster noe og har klær fra 20-30 år tilbake, og i alle størrelser. Hun kunne startet en egen klesbutikk. 

Anonymkode: dc07e...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer klær enn jeg bruker - fordi 80% er klær jeg sjeldent bruker, mens 20% er de jeg sirkulerer på. Jeg har sluttet å handle dårlig kvalitet og velger heller å bruke litt ekstra penger på de 20% som jeg bruker ofte. Skal ta en opprydding, men har dessverre også klær som har ligget der i flere år fordi "én dag så sitter denne perfekt" :P Jeg er normalvektig, men har likevel tatt vare på klær som er for små, noe som er kjempeteit.

Har også mange fine og ubrukte sko, som er helt forjævlige å gå i for meg som så vidt klarer å gå på 3 cm hæler. Må nok innse at jeg aldri kommer til å bli fancy lady i stiletthæler.

Skal ta en runde og gi til fretex, kommer til å sitte igjen med type 3 bukser og 4 gensere :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...