Gå til innhold

Unge H- leder trekker seg


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Wonders skrev:

Bare en liten bemerkelsesverdig ting her. Ser på forsiden på nettutgaven til VG nå at denne mannen som trakk seg fra unge høyre er øverst i stort bilde. Han kommer til å få gjennomgå av pressen.

 

Scrollet meg igjennom hele forsiden på VG og finner ikke ett eneste bilde av Giske. Kun av Støre som snakker om å slutte å spandere alkohol. 

 

Flere enn meg som stusser? Er Giske blitt fredet?

Er det ikke greit at Giske ikke får tyn av media hver eneste dag? Han har tross alt trekt seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Wonders skrev:

Bare en liten bemerkelsesverdig ting her. Ser på forsiden på nettutgaven til VG nå at denne mannen som trakk seg fra unge høyre er øverst i stort bilde. Han kommer til å få gjennomgå av pressen.

 

Scrollet meg igjennom hele forsiden på VG og finner ikke ett eneste bilde av Giske. Kun av Støre som snakker om å slutte å spandere alkohol. 

 

Flere enn meg som stusser? Er Giske blitt fredet?

Hvor lenge tenker du at Giske skal snakkes om? Tom jeg er lei Giske

 

tonning er nyheter

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Høyre tok de dette på alvor, jenter ble skjermet fra å være alene med ham.

I Ap derimot fikk Trond Giske ture fram som han ville.

Anonymkode: cfc81...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Høyre tok de dette på alvor, jenter ble skjermet fra å være alene med ham.

I Ap derimot fikk Trond Giske ture fram som han ville.

Anonymkode: cfc81...992

Wow

Bra H!

La oss «skjerme» de utsatte, fremfor å slå hardt ned på grisen og fjerne ham. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I Høyre tok de dette på alvor, jenter ble skjermet fra å være alene med ham.

I Ap derimot fikk Trond Giske ture fram som han ville.

Anonymkode: cfc81...992

Det har vært mennesker i Unge Høyre som har gjort det riktige. Organisasjonen derimot har sviktet totalt. Det innrømmer de jo selv.  Varslene ble jo ignorert og glemt. Det var Aftenposten som fant dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/VR1Gp1/Unge-Hoyre-ble-varslet-om-alvorlig-seksuell-episode-i-2014

Dette blir bare styggere og styggere. 

– Jeg spurte Riise om han kunne passe på jenta som var beruset, fordi han var den eneste voksne til stede. Det sa han ja til. Da vi kom tilbake etter en times tid, fant vi Riise på et soverom der han hadde sex med 16-åringen, som da var veldig beruset, sier kilden.

:regler:

Anonymkode: e2c74...c1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/VR1Gp1/Unge-Hoyre-ble-varslet-om-alvorlig-seksuell-episode-i-2014

Dette blir bare styggere og styggere. 

– Jeg spurte Riise om han kunne passe på jenta som var beruset, fordi han var den eneste voksne til stede. Det sa han ja til. Da vi kom tilbake etter en times tid, fant vi Riise på et soverom der han hadde sex med 16-åringen, som da var veldig beruset, sier kilden.

:regler:

Anonymkode: e2c74...c1c

Hva faen????

Står også at saken ble varslet og det ikke fikk noen konsekvenser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Her snakker vi jo voldtekt

Ja, slik det er beskrevet her, så er det voldtekt som kan straffes med inntil 10 års fengsel. 

Jeg får bare lyst til å :kvalm:

Anonymkode: e2c74...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dott som springer hjem til mamma bare noen roper "trakassering". Har vi ingen politiker i Norge som kan stå opp for seg selv?

Etter min moral er oppførselen helt uakseptabel, men ingen skal dømmes etter min moral. Det er vedtatte lover og regler også politikerne skal dømmes etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, JuliaKepler said:

Her snakker vi jo voldtekt

Vi vet ikke om det er voldtekt. Det kommer an på om jenta kunne motsette seg. At hun er "alt for full" betyr ikke at hun var ute av stand til å motsette seg. Det kan imidlertid være snakk om voldtekt. 

Uavhengig av om det er voldtekt så er de det grovt når en voksen mann som er satt til å passe på en alt for full 16 åring, velger å ha sex med henne. Når det skjer på et partiarrangement så må det vel være kvalifiserende til at man mister alle verv. Kan ikke forstå noe annet. 

Endret av Junenissen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/VR1Gp1/Unge-Hoyre-ble-varslet-om-alvorlig-seksuell-episode-i-2014

Dette blir bare styggere og styggere. 

– Jeg spurte Riise om han kunne passe på jenta som var beruset, fordi han var den eneste voksne til stede. Det sa han ja til. Da vi kom tilbake etter en times tid, fant vi Riise på et soverom der han hadde sex med 16-åringen, som da var veldig beruset, sier kilden.

:regler:

Anonymkode: e2c74...c1c

Søviknes-saken er jo ingenting sammenlignet med dette.

Anonymkode: cfc81...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Horten Market said:

Nok en dott som springer hjem til mamma bare noen roper "trakassering". Har vi ingen politiker i Norge som kan stå opp for seg selv?

Etter min moral er oppførselen helt uakseptabel, men ingen skal dømmes etter min moral. Det er vedtatte lover og regler også politikerne skal dømmes etter.

Loven og reglene er en ting. Om han faktisk har voldtatt er usikkert og jeg er helt sikker på at det er partiregler mot slikt. Men uavhengig av det så er det ikke noe krav om at man har brutt loven for å miste alle sine politiske verv. For politiske verv så er det nok til at man ikke lenger har tillit. 

Kan man ha tillit til en voksen mann som velger å ha sex med en 16 år gammel jente som han har fått ansvaret for å passe på fordi hun er alt for full? Jeg har problemer med å tro at mange vil svare ja på det spørsmålet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Her snakker vi jo voldtekt

Hvorfor det? At man er full er ikke det samme som at man blir voldtatt hver gang man har sex. Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FrodeF skrev:

Hvorfor det? At man er full er ikke det samme som at man blir voldtatt hver gang man har sex. Skjerp deg.

At man er så full at man må passes på, ja, da er man for full til å gi samtykke til Unge Høyre Leder om å bli knullet. Voldtekt kalles det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Junenissen skrev:

For politiske verv så er det nok til at man ikke lenger har tillit.

Manglende tillit må også være forankret i partiets vedtekter for å medføre konsekvenser. Hvis ikke er dette det samme som å straffe en person uten lov og dom.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun ønsket ikke å ha sex. Han hadde sex med henne da hun var pære full.

DO. THE. FUCKING. MATH! 

Er det så forbanna vanskelig for dere langt på høyresiden å innrømme at dette er laaaaangt over streken? Totalt uakseptablet? Det er jo til og med verre enn  Giske-saken. Jeg vil ha alle slike svin ut av sine maktposisjoner uavhengig av partitilhørighet!

Anonymkode: e2c74...c1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Horten Market said:

Manglende tillit må også være forankret i partiets vedtekter for å medføre konsekvenser. Hvis ikke er dette det samme som å straffe en person uten lov og dom.

Når det kommer til ledervervet så trenger man ikke å ha brudd noen vedtekter for å miste det. Det handler bare om at man har mistet tillit hos de rette folkene, som mest sannsynlig er sentalstyret(men i hvert fall landsstyret som er høyeste organ).  Det henger jo sammen med at det heter tillitsverv og at man er valgt. Man har ikke noe stilingsvern når det kommer til slike verv.

 

Endret av Junenissen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Junenissen skrev:

Vi vet ikke om det er voldtekt. Det kommer an på om jenta kunne motsette seg. At hun er "alt for full" betyr ikke at hun var ute av stand til å motsette seg. Det kan imidlertid være snakk om voldtekt. 

Uavhengig av om det er voldtekt så er de det grovt når en voksen mann som er satt til å passe på en alt for full 16 åring, velger å ha sex med henne. Når det skjer på et partiarrangement så må det vel være kvalifiserende til at man mister alle verv. Kan ikke forstå noe annet. 

Nei, det kommer ikke an på om jenta var istand til å motsette seg, men om hun var istand til å gi samtykke. Det er ikke slik at hvis jenta klarer å vise litt motstand så er det bare å peise på.

En mann som ikke klarer å ivareta en full 16-åring uten å utnytte henne, er ikke skikket til å ivareta og forvalte samfunnet på vegne av resten av oss. Hva om han skulle jobbe med justis og ny lovgivning for voldtekt? Blir like teit som å sette pervoen Ulf Leirstein som justispolitisk talsmann. Tenk det - Leirstein skal liksom være høy beskytter for bl.a. Dark Room etterforskningen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ViljaH skrev:

Nei, det kommer ikke an på om jenta var istand til å motsette seg, men om hun var istand til å gi samtykke. Det er ikke slik at hvis jenta klarer å vise litt motstand så er det bare å peise på.

En mann som ikke klarer å ivareta en full 16-åring uten å utnytte henne, er ikke skikket til å ivareta og forvalte samfunnet på vegne av resten av oss. Hva om han skulle jobbe med justis og ny lovgivning for voldtekt? Blir like teit som å sette pervoen Ulf Leirstein som justispolitisk talsmann.

:sjokkbla:

Anonymkode: e2c74...c1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...