Gå til innhold

Jeg kan ikke date noen når jeg er på aap!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han kanskje er flau over å si at han ikke er rik selv.

Ts

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Det kan hende. Men uansett så vet du at "han sitter ikke stort bedre i det selv", og det har han vel formidlet til deg på en eller annen måte?

Han velger å snylte på deg.

Anonymkode: 2f02a...763

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør være ærlig og fortelle han om hvor lite penger du har.

Anonymkode: 2f02a...763

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker han røyk eller snus?

Anonymkode: 2f02a...763

Røyk 

ts

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende. Men uansett så vet du at "han sitter ikke stort bedre i det selv", og det har han vel formidlet til deg på en eller annen måte?

Han velger å snylte på deg.

Anonymkode: 2f02a...763

Ja, han har sagt det. Han har litt mindre utbetalt enn meg, men mindre utgifter.

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke søkt på bostøtte, ikke en gang hørt om det. Har faste boutgifter på 9000. Bruker vanligvis 300 kr i uken på mat. Det som velter lasset spesielt denne mnd er psykolog timene. 

Han vet at jeg er fattig, men sitter ikke stort bedre i det selv,  tror det er derfor han helst vil være her.

Ts

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Har du behov for en så dyr leilighet da? Du bør nok vurdere å flytte billigere når du har så dårlig råd....

I mellomtiden mens du sier opp kontrakt og finner ny bolig/hybel/sokkelleilighet (særlig sokkelleiligheter er billige) snakk med psykologen din om den økonomiske situasjonen så kanskje du får fritak.
Gå også på nav å søk om sosialstøtte.
Bostøtte kan du søke på nett via husbanken.no

Anonymkode: 7bc0a...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Røyk 

ts

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Det velger han å bruke penger på, i steden for å betale for sin del av maten når han er hos deg...

Anonymkode: 2f02a...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han har sagt det. Han har litt mindre utbetalt enn meg, men mindre utgifter.

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Da har han mer penger til disposisjon pr mnd enn deg, når alle regninger er betalt?

Anonymkode: 2f02a...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon selv. Har også rett under 12.000 utbetalt og har husleie på 7000. Man finner ikke noe billigere i Trondheim, med mindre man bor et stykke utenfor som igjen krever bil. Kan ikke bo i kollektiv pga helsen min, og hunden min. Er helt avhengig av å ha hund for å ha det Ok, så da må det bare bli sånn. Tør ikke date pga dårlig økonomi og helsen min. Men skal definitivt søke bostøtte.

Det vanskelige med å være syk er at det er ingen som forteller det hva du kan ha rett på av stønader. Jeg hadde håpet det var det saksbehandleren min der for, eller kontakten min i kommunen, men den gang ei.

Anonymkode: e05e6...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han kanskje er flau over å si at han ikke er rik selv.

Ts

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Hmm litt som jeg mistenkte fra starten av. At han bare snylter på deg. Pass deg nå. Typisk gutter å snylte på dama og bruke egne penger på røyk og alkohol og spill. Og ikke vil de egentlig ha kjæreste heller, det er de liksom ikke klar for selv etter 8 mnd med "holde på" og "henge hos".

Anonymkode: 7bc0a...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg💜bare fortel han det,da jeg og min mann møttes hadde begge dårlig råd pga brudd..han støtter deg nok.

Anonymkode: 39225...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke søkt på bostøtte, ikke en gang hørt om det. Har faste boutgifter på 9000. Bruker vanligvis 300 kr i uken på mat. Det som velter lasset spesielt denne mnd er psykolog timene. 

Han vet at jeg er fattig, men sitter ikke stort bedre i det selv,  tror det er derfor han helst vil være her.

Ts

Anonymkode: 3ffd8...0a1

Hvorfor har du så høye boutgifter? 

Anonymkode: cac32...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon selv. Har også rett under 12.000 utbetalt og har husleie på 7000. Man finner ikke noe billigere i Trondheim, med mindre man bor et stykke utenfor som igjen krever bil. Kan ikke bo i kollektiv pga helsen min, og hunden min. Er helt avhengig av å ha hund for å ha det Ok, så da må det bare bli sånn. Tør ikke date pga dårlig økonomi og helsen min. Men skal definitivt søke bostøtte.

Det vanskelige med å være syk er at det er ingen som forteller det hva du kan ha rett på av stønader. Jeg hadde håpet det var det saksbehandleren min der for, eller kontakten min i kommunen, men den gang ei.

Anonymkode: e05e6...6b4

Man kan fint finne noe til 5-6000 kr sentralt. Det virker kanskje ikke som så stor forskjell, men når man har dårlig råd utgjør 1-2000 kr ganske mye. Problemet for deg er jo at du har hund og dermed blir lite attraktiv på leiemarkedet. 

Anonymkode: cac32...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor dyr husleie har du? Jeg var "fattig" på aap en periode, inntill jeg endret prioriteringene mine. Jeg drakk ikke lenger for 700 kr hver gang jeg var ute på byen, men tok heller med meg lommelerke, og tok noen øl på vors. Tok ikke lenger taxi hjem, men buss eller syklet.
Når jeg endret prioriteringene mine hadde jeg plutselig "god råd". Man må bare handle smart, helst ukeshandle og holde seg til firstprice og spise det man har i skapet for den uken, ikke gå å handle hver dag det man får lyst til der og da.
Kutte ut å røyke sigg, sparte meg for litt under 1000 kr i måneden det også.

Kunne fint date på AAP , vi gjorde gratis aktiviteter, og de gangene vi var hos meg og jeg lagde mat lagde jeg billige ting som enchilladas og quesadillas av restkjøtt og restgrønnsaker, enten med tacolefse eller polarbrød (som er billig for mange og går an å lage minipizzaer på også), eller bønnegryte med noe kjøtt, potetbiter (som metter like godt som kjøtt og smaker det samme i grytesausen så man strengt talt ikke merker forskjell) og bønner, og chili con carne.

Hvis dt er sånn at han er mest hos deg og du føler litt på at han spiser opp kjøleskapet ditt, så si før dere spiser at dere må ut å handle for du har ikke rukket, så blir det naturlig at han betaler (siden du har stilt opp med gratis middag mange ganger) eller hvertfall spør om han skal spleise med deg. Hvis ikke så bare gjør det til den mest naturlige tingen selv, og fordel varene å si "tar udu det, så tar jeg dette, ja fint :)" så tar dere hver deres varer i kassa.

Husk forsåvidt å spør han hva slags intensjoner han har med deg, og pass på at du ikke bare forer på en snylter, men en som faktisk vil bli kjæreste med deg og som hvis han begynner å være mer hos deg (mer permanent) deler utgiftene og evn husleien  med deg og ikke bare vil snylte.

Anonymkode: 7bc0a...bf2

Lommelerke på byn? Så hvorfor ville du at stedene du gikk skulle miste løyve?

Anonymkode: b5077...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nylig begynt å date.. aldri blitt avvist pga aap'en min å dårlig økonomi.. søk bostøtte å sosialhjelp du :) da kommer du deg ovenpå. Åsså få me deg mest mulig av 10kr markedene som stadig er. Fyll fryseren med pålegg og mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, søk bostøtte. Det er kjipt å ha så lite. Jeg har bostøtte og det hjelper veldig på selv om jeg ikke har like høye boutgifter som deg.

Ikke la han snylte på deg forresten. Du har jo ikke råd til det uansett, og han høres ikke ut som en bra fyr hvis han synes det er ok å snylte på noen som har dårlig råd. Det er ikke ditt problem at han ikke har råd til alt mulig.

Anonymkode: 1ed54...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan fint finne noe til 5-6000 kr sentralt. Det virker kanskje ikke som så stor forskjell, men når man har dårlig råd utgjør 1-2000 kr ganske mye. Problemet for deg er jo at du har hund og dermed blir lite attraktiv på leiemarkedet. 

Anonymkode: cac32...a0e

Nei det kan man ikke, jeg har sett i månedsvis etter ny leilighet. Du har kanskje ikke tatt hensyn til at det må være tillatt med dyrehold. Det er ikke det at jeg ikke er attraktiv som leietaker, det er det at det nærmest ikke eksisterer leiligheter relativt sentralt som tillater hund innenfor min prisklasse. Leier i dag 25kvm ved dragvoll, men husleien inkluderer i hvert fall strøm og Internett.

Anonymkode: e05e6...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lommelerke på byn? Så hvorfor ville du at stedene du gikk skulle miste løyve?

Anonymkode: b5077...ff8

Sjenkekontrollen går ikke rundt å ransaker folk hvis det er det du tror :rolleyes: Det værste som kan skje er at man blir kasta ut.

Anonymkode: 7bc0a...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det jo være en motivasjon å bytte AAP med en jobb? Begynn der. Så tenker jeg det kommer friere på løpende bånd.

Anonymkode: 38250...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det jo være en motivasjon å bytte AAP med en jobb? Begynn der. Så tenker jeg det kommer friere på løpende bånd.

Anonymkode: 38250...369

Du har ikke tenkt på at mange går på AAP av en grunn? Altså at man ikke kan jobbe akkurat her og nå, og ikke bare fordi man har lyst til å drive dank.

Jeg vil tro at motivasjonen til ganske mange som går på AAP er å få seg jobb eller å sykdom avklart, men at det ikke alltid er noe som går så kjapt.

Synes bare at råd som dette er ganske teit å komme med. Akkurat som det bare er å knipse med fingrene så blir man frisk igjen.

Anonymkode: 1ed54...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det jo være en motivasjon å bytte AAP med en jobb? Begynn der. Så tenker jeg det kommer friere på løpende bånd.

Anonymkode: 38250...369

Går man på AAP så er man jo i det lange løp på vei mot jobb, men folk har forskjellige utgangspunkt. Du vet ingenting om denne jenta søker jobber eller driver med jobbtrening etc. 

Hvis det var et forsøk på å dytte opp så kan det heller hende at den kommentaren var med på å dytte ned i stedet. 

Og så er det heller ikke sånn at bare man har jobb så får man seg kjæreste. Denne dama har forresten allerede en fyr hun ønsker å være med, så det hadde uansett ikke noe med saken å gjøre alle disse frierne dine... 

Anonymkode: 039bf...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...