Gå til innhold

Ulyd i kjøleskap. Brannfarlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plutselig har det kommet en høylydt ulyd fra mitt nye kjøleskap. Det er kun brukt i ca 2 uker. Hva kan det være? Kan det være brannfarlig?

Anonymkode: 18dc4...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyden er borte nå. Jeg har ikke plassert varme matvarer el.l. i kjøleskapet. Hva kan lyden ha kommet av?

Anonymkode: 18dc4...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap pleier å lage lyd, noen mer enn andre. Dersom ditt kjøleskap skal være stillegående og den lager lyder som absolutt ikke er stillestående kan det være grunn til å klage. Bruk et desibemål og sammenlign med produktspesifikasjonene.

Ulyden kan også skyldes at kjøleskapet har alarm for når døren er åpen. Har du lukket døren skikkelig?

Anonymkode: aeaef...5f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kjøleskap prater. Og de prater forskjellig.

Det sagt så er det et par ting som pleier hjelpe (om det ikke er gjort riktig).

Ble skapet vatret opp da det ble satt på plass? 

Fikk skapet stå minst 2 timer før det ble koblet til og startet?

Anonymkode: 6e6de...0ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme med et stillegående nytt kombiskap. Ringte da butikken, og de kunne sende en reperatør, men hvis feilen lå hos meg måtte jeg betale.

Skapet måtte vatres. Etter det forsvant lydene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket at det ikke er no glass som står inntil hverandre og lager lyd? Eller at noe har falt ned på baksiden inntil skapet?

Anonymkode: 418d7...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte stille inn beina på kjøleskapet slik at det sto helt i vater. Holdt på å bli gal av lyden, men så ble det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøleskap pleier å lage lyd, noen mer enn andre. Dersom ditt kjøleskap skal være stillegående og den lager lyder som absolutt ikke er stillestående kan det være grunn til å klage. Bruk et desibemål og sammenlign med produktspesifikasjonene.

Ulyden kan også skyldes at kjøleskapet har alarm for når døren er åpen. Har du lukket døren skikkelig?

Anonymkode: aeaef...5f5

Takk for råd. Døren var skikkelig lukket. Ulyden har ikke kommet tilbake igjen etter at ulyden tok slutt etter en stund i går.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kjøleskap prater. Og de prater forskjellig.

Det sagt så er det et par ting som pleier hjelpe (om det ikke er gjort riktig).

Ble skapet vatret opp da det ble satt på plass? 

Fikk skapet stå minst 2 timer før det ble koblet til og startet?

Anonymkode: 6e6de...0ba

Takk for råd. Jeg glemte å vatre skapet. Ja, det sto i mange døgn før jeg koblet det opp og startet det. Jeg skal få vatret opp skapet :)

 

1 time siden, Atea skrev:

Opplevde det samme med et stillegående nytt kombiskap. Ringte da butikken, og de kunne sende en reperatør, men hvis feilen lå hos meg måtte jeg betale.

Skapet måtte vatres. Etter det forsvant lydene.

Takk for råd og at du deler av din erfaring. Jeg hadde glemt å vatre, og skal få det gjort.

 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket at det ikke er no glass som står inntil hverandre og lager lyd? Eller at noe har falt ned på baksiden inntil skapet?

Anonymkode: 418d7...c08

Takk for råd. Ingen glass står inntil hverandre, og ingen ting er bak kjøleskapet. I tillegg har jeg passet på at det er avstand mellom bakre del av kjøleskapet og vegg (det fulgte med "avstandspinner" som står montert mellom kjøleskap og vegg).

 

49 minutter siden, Cocosa skrev:

Vi måtte stille inn beina på kjøleskapet slik at det sto helt i vater. Holdt på å bli gal av lyden, men så ble det bedre :)

Takk for råd. Jeg har glemt å vatre. :)

Anonymkode: 18dc4...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...