Gå til innhold

- Jeg er uføretrygdet, og skjemmes ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/a-vaere-uforetrygdet-3528029

Jeg er uføretrygdet, og skjemmes ikke av det, selv om jeg vet at samfunnet synes jeg skal gjøre det. Det er liksom ikke helt stuerent å være uføretrygdet i dag. Det er lov å se ned på og mistenke oss for å være unnasluntrere og latsabber. Det gjøres helt opp i regjeringskontorene, så hvorfor ikke?

Anonymkode: 0d584...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvsagt lov å se ned på hvem som helst. Hvorfor skulle det ikke være det?

Anonymkode: 5805a...8f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hva som er grunnen til at man er uføretrygdet. Jeg er også ufør etter en skade, men opplever ikke å bli sett ned på, noe som nok skyldes at jeg fra før hadde svært høy utdanning og en god, om enn ikke så lang, yrkeskarriere.

Anonymkode: 96eef...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er god politikk å hevde uføre er late så man kutte i støtter til dem og gi mer støtte til andre grupper. det er kynisk politikk, enkelt og greit. AP fører en politikk der de sprer propoganda om at syke mennesker egentlig er late jævler, at det norske arbeidsmarket er i endring spiller ingen rolle. At mennesker faktisk kan bli syke snakkes det ikke så mye om

Det er jo interessant at synet på de syke har blitt stadig dårligere med årene, selv om man skulle tro det moderne liv og kunnskap gav bedre forståelse. I mine øyne er dette resultat av propoganda, intet mer

Anonymkode: 66c19...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufør og ikke stolt av det. Ville heller ha jobbet. Men sliter hver dag. Det er ikke alt alle andre ser. Så får folk tro det de vil tro. Snylter gjør jeg ikke. Har prøvd og prøvd. Men mange sykdommer (psykiske og fysiske) gjøt at jeg ikke kan jobbe. Om det blir bedre med masse behandling og hjelp senere  og barna blir større , så vil jeg jobbe. Men no må jeg spare den energien jeg har til å ta meg av barna. Mannen jobber og betaler mye skatt. 

Folk får tenke hva de vil. Ikke vet de kas helvete jeg har vært igjennom og må igjennom hver dag. Ingen som ikke har vært der selv vil noen gang forstå det. Dumt at noen som snylter på gøyt skal ødelegge for alle andre. Men det er ikke lett å få uføre no tildags i forhold til før. Så det er veldig gode grunner til man får det.

Ikke kast stein i glasshus. Plutselig er det dere som sitter der. 

 

Anonymkode: 4f313...6e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vel jeg skal være ærlig og si at jeg prøver å holde meg unna folk som er uføre. Ser på dere som taperne i samfunnet og noe litt ekkelt med dere. 

Beklager 🙂

Anonymkode: 47809...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg skal være ærlig og si at jeg prøver å holde meg unna folk som er uføre. Ser på dere som taperne i samfunnet og noe litt ekkelt med dere. 

Beklager 🙂

Anonymkode: 47809...185

Håper du ikke blir rammet av sykdom! Må være trasig å ikke kunne være venner med seg selv. Unnskyld at jeg er "ekkel" men jeg valgte ikke sykdommen min selv, heldigvis er vi vel ikke venner!!

Men jeg klarer meg godt; eier eget hus og har penger på bok, etter å ha fått masse penger fra uføreforsikringen min (nok til å bli gjeldfri), samt en annen forsikring gir meg ekstra penger hver mnd sammen med trygd fra NAV.

Anonymkode: 63127...394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uføretrygdet og skjemmes litt av det i sosiale settinger, men har hatt samtale med NaV om å kanskje få praksisplass i butikk da jeg føler meg i god form for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Er ufør og ikke stolt av det. Ville heller ha jobbet. Men sliter hver dag. Det er ikke alt alle andre ser. Så får folk tro det de vil tro. Snylter gjør jeg ikke. Har prøvd og prøvd. Men mange sykdommer (psykiske og fysiske) gjøt at jeg ikke kan jobbe. Om det blir bedre med masse behandling og hjelp senere  og barna blir større , så vil jeg jobbe. Men no må jeg spare den energien jeg har til å ta meg av barna. Mannen jobber og betaler mye skatt. 

Folk får tenke hva de vil. Ikke vet de kas helvete jeg har vært igjennom og må igjennom hver dag. Ingen som ikke har vært der selv vil noen gang forstå det. Dumt at noen som snylter på gøyt skal ødelegge for alle andre. Men det er ikke lett å få uføre no tildags i forhold til før. Så det er veldig gode grunner til man får det.

Ikke kast stein i glasshus. Plutselig er det dere som sitter der. 

 

Anonymkode: 4f313...6e7

Mannen din betaler vel strengt tatt ikke mer skatt enn andre med tilsvarende inntekt.

Anonymkode: 81964...19c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg skal være ærlig og si at jeg prøver å holde meg unna folk som er uføre. Ser på dere som taperne i samfunnet og noe litt ekkelt med dere. 

Beklager 🙂

Anonymkode: 47809...185

For første gang klarte noe på kvinneguiden å få meg til å gråte. Du bekrefter akkurat det som er min største redsel; at folk skal synes det er noe ekkelt med meg som ufør.

Men du trenger ikke å beklage, du er nok ikke alene om å synes det. 

Anonymkode: 645ec...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg skal være ærlig og si at jeg prøver å holde meg unna folk som er uføre. Ser på dere som taperne i samfunnet og noe litt ekkelt med dere. 

Beklager 🙂

Anonymkode: 47809...185

Nå er ikke jeg ufør, men jeg holder meg mye heller til uføre enn til mennesker som har slike fordommer som deg, det er faktisk dere som er de ekle, mennesker som ser ned på andre har jeg ingenting til overs for, heller 100 uføre enn 1 som deg!

Anonymkode: 896fd...aac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For første gang klarte noe på kvinneguiden å få meg til å gråte. Du bekrefter akkurat det som er min største redsel; at folk skal synes det er noe ekkelt med meg som ufør.

Men du trenger ikke å beklage, du er nok ikke alene om å synes det. 

Anonymkode: 645ec...32e

Jeg synes det er bra folk er ærlig og sier hva de mener,det er jo slik vi skiller idioten uten empati for andre enn seg selv, fra resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg ufør, men jeg holder meg mye heller til uføre enn til mennesker som har slike fordommer som deg, det er faktisk dere som er de ekle, mennesker som ser ned på andre har jeg ingenting til overs for, heller 100 uføre enn 1 som deg!

Anonymkode: 896fd...aac

 

1 time siden, førstedamen skrev:

Jeg synes det er bra folk er ærlig og sier hva de mener,det er jo slik vi skiller idioten uten empati for andre enn seg selv, fra resten. 

:klem:❤️

Anonymkode: 645ec...32e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg skal være ærlig og si at jeg prøver å holde meg unna folk som er uføre. Ser på dere som taperne i samfunnet og noe litt ekkelt med dere. 

Beklager 🙂

Anonymkode: 47809...185

Fy faen. Du er virkelig ett usympatisk menneske.  Det er du og dine likesinnede som uttaler seg slik som er ekle. Håper du selv får ett eller annet slik at du selv blir ufør. Jeg forakter og har null respekt for slike som deg. Fysj.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg ufør, men jeg holder meg mye heller til uføre enn til mennesker som har slike fordommer som deg, det er faktisk dere som er de ekle, mennesker som ser ned på andre har jeg ingenting til overs for, heller 100 uføre enn 1 som deg!

Anonymkode: 896fd...aac

Bra. Kunne ikke vært mer enig. Hadde jeg kunnet gi deg flere plusser hadde jeg gladelig gjort det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er merkelig å lage en kategori som er "de uføre". De som får uføre trygd er jo akkurat like forskjellige som alle andre grupper som har en enste ting til felles. Jeg kjenner uføre som er de hyggeligste, fineste menneskene jeg har møtt og jeg har møtt mennesker som forsøker å få trygdeordninger som er de ekleste menneskene jeg har møtt. Felles for de jeg kjenner som mottar uføretrygd er at de virkelig ikke har ønsket det, de har prøvd alt før de måte søke NAV om trygd. Felles for de jeg vet om som forsøker å få trygdeordninger over en lav sko er at de ser på seg selv som evige ofre og nekter å ta ansvar for egne handlinger. 

Anonymkode: 3e5ae...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For første gang klarte noe på kvinneguiden å få meg til å gråte. Du bekrefter akkurat det som er min største redsel; at folk skal synes det er noe ekkelt med meg som ufør.

Men du trenger ikke å beklage, du er nok ikke alene om å synes det. 

Anonymkode: 645ec...32e

Hjelpemeg! Hvorfor i all verden skal syke mennesker anses som ekle,det er jo totalt absurd. Når våre foreldre ender opp med å bli gamle og syke er de langtifra ekle, de er gamle mennesker som har blitt syk etter et langt liv, og de er verdifulle akkurat som de er. Ikke bry deg om hva tankeløse mennesker sier og gjør, de viser sin egen "ekkelhet" dessverre. En ekkelhet som handler om at de ikke klarer å se på sine medmennesker som verdifulle, mest sannsynlig fordi de selv har en meget lav selvfølelse og føler seg verdiløse, trist men sant.

Anonymkode: 5dadd...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For første gang klarte noe på kvinneguiden å få meg til å gråte. Du bekrefter akkurat det som er min største redsel; at folk skal synes det er noe ekkelt med meg som ufør.

Men du trenger ikke å beklage, du er nok ikke alene om å synes det. 

Anonymkode: 645ec...32e

Vet du hva! Få opp selvbildet ditt jente! Ikke la et uklokt menneske som 100 prosent sikkert har en selvfølelse under 0, definere deg!! Et menneske med intelligens, klokskap,og en god selvfølelse ville aldri ha skrevet noe så hinsides tåpelig. At du begynner å gråte av en slik kommentar viser at du bør oppsøke psykolog, ditt selvbilde må være langt under paria.Hvis det kan trøste deg, hvis jeg hadde valget mellom å ha deg eller den personen som venn, så hadde jeg selvsagt valgt deg,uten tvil! :) .

Anonymkode: 5dadd...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg er ikke ufør, men er muligens på vei til å blir det.

Jeg har jobbet hele livet siden jeg var 14 år. Jeg har vært selvstendig side jeg var 16 år. Har ingen familie og har klart meg selv uten hjelp. Jeg har alltid hatt god økonomi og var aktiv, sosial og hadde en jobb jeg elsket.

Så en dag kollapset jeg på jobb og ble hentet av ambulanse. Siden da har jeg vært på utallige utredninger og tatt alle mulige prøver, men kroppen min vil ikke bli bedre. Jeg får 143 i puls bare av å reise meg opp og ta et par skritt. Jeg løp flere mil i uka.

Så nå er jeg plutselig ekkel?

Heldigvis er jeg voksen og oppegående og har noe som kalles livserfaring. Etter å ha vært igjennom helvete og tilbake fra jeg var 2 år så er har det null påvirkning at en person eller fler har null empati og medmenneskelighet. Det sier mer om hva menneske du er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2018 den 18.30, AnonymBruker skrev:

For første gang klarte noe på kvinneguiden å få meg til å gråte. Du bekrefter akkurat det som er min største redsel; at folk skal synes det er noe ekkelt med meg som ufør.

Men du trenger ikke å beklage, du er nok ikke alene om å synes det. 

Anonymkode: 645ec...32e

Hei, det var jeg som sa den stygge kommentaren og jeg vil gjerne trekke det tilbake. Idiotisk av meg, for jeg mener det virkelig ikke. Heller tvert om, jeg hadde bare en forferdelig dag og skrev noe sårende.... Patetisk og jeg unnskylder meg. Det å høre at du begynte å gråte gjør meg faktisk helt kvalm av dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 47809...185

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...