Gå til innhold

Vektnedgang og miste hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei :-)

De gangene jeg spiser mindre(tre gode måltider + hvis jeg er sulten, med andre ord  ingen sulting) merker jeg på kroppen at jeg "mister energi". Det høres kanskje veldig teit ut.. Jeg er så innmari redd for at jeg skal få i meg for lite energi, og ender ofte opp med å spise en middag nr to og noen ganger tre. Har slitt med tynt hår tidligere, og jeg er derfor så redd for at det skal gå utover håret.. Føler det noen ganger nærmest som en tvangstanke å stappe i meg noe på grunn av det.

Noen ganger kan jeg tilogmed sitte og spise is, til tross for at dette ikke har noe å si for håret. Dersom jeg spiser tre sunne måltider hver dag, vil dette ha samme innvirkning på håret dersom jeg skulle spise tre sunne måltider + en skål is og en pølse? For eksempel..

Det er kanskje et dumt spørsmål, men jeg innbiller meg at å få for lite kalorier kan gå direkte på håret mitt..

Jeg har kanskje 4-5 kg for mye, så er ikke snakk om ekstremt mye. Men, jeg skal inn i en gallakjole om litt over en måned nemlig..:-)¨

Har noen noen tips til å gå litt ned i vekt uten å miste hår?

Beklager rotete innlegg.:laugh:

Anonymkode: d5e20...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du skal spise ganske lite og drive med aggressiv slanking om du skal miste hår av det, så det har noe å si.  Men det henger vel med næring og vitaminer også, heller litt ekstra frukt og grønt enn en pølse på Esso tenker nå jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk😊 Evt spise mye fisk og brokkoli hver dag?

Anonymkode: d5e20...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang går ikke ut over håret med mindre du er undervektig eller sulter deg over lang tid. Faktisk kan det hjelpe på hårveksten å komme deg innenfor normalvekt. Jeg har i hvert fall tjukkere hår som normalvektig enn jeg hadde som insulinresistent og overvektig.

Anonymkode: b855f...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei takk😊 Evt spise mye fisk og brokkoli hver dag?

Anonymkode: d5e20...b10

Mye fisk er jo ikke gunstig i lengden det heller. Det er fryktelig mange kalorier i det, spesielt fisk som ørret og laks, den er så feit. Så selv om fisk er sunt så kan man ikke bare stappe i seg.

Anonymkode: e41d4...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye fisk er jo ikke gunstig i lengden det heller. Det er fryktelig mange kalorier i det, spesielt fisk som ørret og laks, den er så feit. Så selv om fisk er sunt så kan man ikke bare stappe i seg.

Anonymkode: e41d4...eda

Veksler med bønner og ulike typer fisker selvfølgelig :)

Anonymkode: d5e20...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spiser ekstremt lite (dvs. 3 måltider om dag med såvidt noe næring, og kaloriinnhold i) så mister du etterhvert mye hår. Men om du spiser litt mindre enn hva du gjorde før (for å slanke deg) så går det ikke utover håret nei :) så lenge du spiser nok i forhold til det du trenger i løpet av en dag så går det bra! Om du lurer på hvor mye, så kan du sjekke ut bodybuilding.com sin kalorikalkulator, så er du kvalitetssikret i allefall :) 

Endret av lykkefuglen57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...