Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Axl Rose skrev:

Finnes kvinner også som gjør det. Litt annerledes når typen ber om dna test enn å nekte folk å være med barna.

Er dna test så jævlig mye å be om? Helvetes slitsomt det altså. 

Hvis min mann som jeg har vært sammen med i flere år og planlagt barn sammen med, skulle snudd rundt ved fødsel og sagt at forresten så stoler jeg ikke på deg så jeg vil ha DNA-test, - da hadde han fått barn med meg under falske forutsetninger.

Jeg ville andri fått barn med en som ikke stolte på meg, så hvis han hadde holdt den mistilliten skjult helt frem etter vi fikk barn, hadde jeg følt meg grovt lurt og jeg er ikke sikker på om forholdet ville overlevd. Hvis han tror jeg kan lyve om noe så grovt, hva annet tviler han på? All tillit ville vært borte.

Om man har et mindre stabilt av-og-på-forhold og barnet kommer uplanlagt, blir det noe helt annet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, Mrs.Purdey said:

Likestillingen gjør jo folk helt skrullete..  Du skjønner jo at det tilsvarende med å si : "hei, jeg vil være sammen med deg, men stoler ikke på deg et eneste øyeblikk. "

Og tillit er jo grunnsteinen i ethvert forhold. Skal jenter straffes for at naturen har gitt oss muligheten til å vite hvem som er far til barnet? Er dette en rett dere hjernevaskede usikre menn må ha for at det skal bli helt likt? Beklager å si det, men endel menn har begynt å bli en sørgelig skygge av det en mann engang var. Vurder kjønnskifte om dere tror det er så bra å være kvinne. Personlig tror jeg menn har det mye enklere enn kvinner. (med unntak av noen av dagens menn da. De fabrikerer problemer på samme måte som kvinner) 

 

Joda, og personlig er jeg rimelig sikker på at kvinner i den vestlige verden har det betydelig lettere enn menn på omtrent alle felt.

Hvorfor finnes forresten abort da? Det er jo ikke noe naturen har gitt og hvorfor skal en mann som gleder seg til barn måtte tåle at damen tar abort fordi hun ønsker? Hun har jo ikke det valget i naturen? Ser du ikke selv at slik argumentasjon er meningsløs da vi allerede er langt forbi hva som er vanlig i naturen?

11 hours ago, AnonymBruker said:

Og da regner jeg med at far skal amme? 

Anonymkode: 42048...925

Du er selvsagt klar over at det finnes morsmelkerstatning? Hva mener du at kvinner som har hatt brystkreft eller ikke kan amme for andre grunner gjør? lar barnet sulte?

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde glatt byttet de "fordelene" for likelønn, samme muligheter i arbeidslivet, og like gode helsetjenester, du...

Anonymkode: ddd14...f76

Du mener at du hadde byttet alle fordelene dine som kvinne for å få noe du allerede har? Dere kvinner er virkelig litt av noen skapninger får en si.

 

7 hours ago, Roci said:

Èn ting er hvis dama har vært utro tidligere, da skjønner jeg det. Men å inngå et forhold basert på mistro er jo bare trist, og fører ikke til noe godt. Snakker av egen erfaring. Min eks klarte ikke å stole på meg pga det hans ekskone hadde gjort mot ham, uansett hva jeg gjorde. Det opplevdes etterhvert fryktelig urettferdig å stadig bli mistrodd, og det ble en ødeleggende faktor for forholdet.

Så du velger å sammenligne epler med tomater fordi begge er røde? Det er ingen som snakker om noe stadig mistrodd, eller har du for vane å få flere barn i uken kanskje? I så fall burde du få utredet problemet, fordi da ligger det ikke hos mannen.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mrs.Purdey said:

Det er ikke det at det er så helvetes mye å be om. Det er hva misstilliten betyr for forholdet. Da kan kvinnen tilsvarende: hver kveld be om å få gå igjennom telefon og mail  pluss å få ringe de kvinner du har møtt ila dagen for å høre om du har slengt rundt med snoppen og muligens gjort noen gravid....   En kan jo tydeligvis aldri vite og må forsikre seg om dette. 

Joda, la oss sammenligne epler og bannaner. Det er klart at kvinnen kan kreve dette du sier, sålenge det da er inneforstått at mannen skal kreve det samme. De skal begge utveksle telefoner og sjekker hverandres telefoner hver kveld. Høres ut som et kjekt forhold.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Med en dame ham hadde et av og på forhold med, ikke et av og på forhold med barnet ts

Anonymkode: 9fb11...0ae

Da er det på ingen måte krenkende, men en forsinking for alle parter. Og da mener jeg også barnet.

Anonymkode: 8da5b...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at du hadde byttet alle fordelene dine som kvinne for å få noe du allerede har? Dere kvinner er virkelig litt av noen skapninger får en si.

 

Så du velger å sammenligne epler med tomater fordi begge er røde? Det er ingen som snakker om noe stadig mistrodd, eller har du for vane å få flere barn i uken kanskje? I så fall burde du få utredet problemet, fordi da ligger det ikke hos mannen.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Hvis du ser hva RoH har svart på innleggene mine, så sier jo han at kvinner i utgangspunktet bør behandles med mistro fordi 20- 30 % av kvinner er utro, og dette må nødvendigvis også gå ut over de kvinnene som ikke er utro. Dermed prøver jeg å illustrere med egen erfaring hvor ødeleggende mistro kan være i et forhold. Hvis mannen krever dna-test for å fastslå farskapet, så betyr jo det at han mener at det er en viss sjanse for at hun har vært utro, og hvis ikke det er mistro, så vet ikke jeg. Så da skal altså dama gå å føle på det gjennom hele svangerskapet at kjæresten hennes ikke stoler på henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Roci said:

Hvis du ser hva RoH har svart på innleggene mine, så sier jo han at kvinner i utgangspunktet bør behandles med mistro fordi 20- 30 % av kvinner er utro, og dette må nødvendigvis også gå ut over de kvinnene som ikke er utro. Dermed prøver jeg å illustrere med egen erfaring hvor ødeleggende mistro kan være i et forhold. Hvis mannen krever dna-test for å fastslå farskapet, så betyr jo det at han mener at det er en viss sjanse for at hun har vært utro, og hvis ikke det er mistro, så vet ikke jeg. Så da skal altså dama gå å føle på det gjennom hele svangerskapet at kjæresten hennes ikke stoler på henne. 

Beklager, jeg hoppet visst over hva RoH hadde skrevet, var mye tull der ja.

Utover det så mener jeg at det er en selvsagt rettighet at mannen skal med 100% sikkerhet vite at han er far til sitt barn, på lik måte som kvinner med 100% sikkerhet vet at de er mor til sitt barn. Det er enkel likestilling og har ikke noe å gjøre med at man ikke stoler på partneren.

La oss si det slik, det er nok av kvinner som nekter sine menn å dra på strippeklubb, noe som er vesentlig "verre" enn en dna test, men likevel slår ikke disse mennene opp øyeblikkelig. Noe å tenke på.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, og personlig er jeg rimelig sikker på at kvinner i den vestlige verden har det betydelig lettere enn menn på omtrent alle felt.

Hvorfor finnes forresten abort da? Det er jo ikke noe naturen har gitt og hvorfor skal en mann som gleder seg til barn måtte tåle at damen tar abort fordi hun ønsker? Hun har jo ikke det valget i naturen? Ser du ikke selv at slik argumentasjon er meningsløs da vi allerede er langt forbi hva som er vanlig i naturen?

Du er selvsagt klar over at det finnes morsmelkerstatning? Hva mener du at kvinner som har hatt brystkreft eller ikke kan amme for andre grunner gjør? lar barnet sulte?

Anonymkode: 8a74c...a8d

Ingen rett vil gi 100 % omsorg til far som ikke ønsker at hans barn skal ammes. Det viser bare at far ikke handler med barnets beste i tankene. 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg hoppet visst over hva RoH hadde skrevet, var mye tull der ja.

Utover det så mener jeg at det er en selvsagt rettighet at mannen skal med 100% sikkerhet vite at han er far til sitt barn, på lik måte som kvinner med 100% sikkerhet vet at de er mor til sitt barn. Det er enkel likestilling og har ikke noe å gjøre med at man ikke stoler på partneren.

La oss si det slik, det er nok av kvinner som nekter sine menn å dra på strippeklubb, noe som er vesentlig "verre" enn en dna test, men likevel slår ikke disse mennene opp øyeblikkelig. Noe å tenke på.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Hvorfor er det verre å ikke få dratt på strippeklubb? Når ble det en menneskerett å se og tafse på andre nakne damer når man er i et forhold? 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Vi satt og pratet om dna test. En kamerat av samboeren min ble lurt for noen år siden til å tro at han var faren til et barn han hadde et av og på forhold med. Han ble holdt for narr i over 5 år, å betalte tusenvis i bidrag til et barn som han ikke var pappaen til, før sannheten kom frem tilslutt.

Samboer sa rett ut at dersom jeg ble gravid planlagt/eller ikke planlagt hadde han krevd dna test med en gang barnet var blitt født..

Dette sto han fast på, jeg sa at jeg synes det var krenkende. Jeg har aldri vært utro mot han, noe han er fullt klar over. Hadde vært en annen sak om det var snakk om en fly fille som lå rundt hver helg, men vi har tross alt vært samboere i over 5 år.

Hva tenker dere? Overreagerer jeg?

Anonymkode: 9fb11...0ae

Jeg tenker at alle menn som har blitt lurt har hatt fullstendig tiltro til dama og at det er forståelig at han ikke vil være en av dem. Jeg forstår selvfølgelig også at det er skuffende for deg. 

Anonymkode: 6408a...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen rett vil gi 100 % omsorg til far som ikke ønsker at hans barn skal ammes. Det viser bare at far ikke handler med barnets beste i tankene. 

Anonymkode: 42048...925

Så du mener altså at mødre som ikke kan amme ikke burde få lov til å få barn. Forkastelig.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer nevnte en gang usikkerhet omkring dette med barn, nettopp fordi han ikke kan vite. Jeg sa at for å trygge ham hadde jeg ingenting imot å ta en DNA-test når barnet var født. Er det et lite frø av usikkerhet der, rettferdiggjort eller ikke, så er det bare skadelig for forholdet om det får ligge og gro. Nå planlegger vi barn, og vi er sammen stort sett hver våkne time, så jeg tviler på at den usikkerheten er til stede lenger. Men om den er, hvorfor ikke teste? 

Noen mennesker er usikre, kanskje på grunn av tidligere forhold med utroskap og tillitsbrudd. De må så klart jobbe med seg selv først, men jeg ser ikke problemet med å hjelpe litt til for å trygge sin partner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener altså at mødre som ikke kan amme ikke burde få lov til å få barn. Forkastelig.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Jeg har ikke lest alle meldingene dere imellom, men jeg synes du drar skrudde konklusjoner ut av det som vedkommende sa. 

Når det gjelder abort i naturen, så finnes det. Det som ikke naturlig finnes er fremprovosert abort. Spontanabort skjer titt og ofte fordi fosteret ikke er levedyktig og av andre grunner vi ikke alltid vet. Det er naturens måte å ordne opp. Nå har verden utviklet seg dithen at man kan fremprovosere en slik abort, for eksempel fordi foreldrene er lite egnet til å ha barn på grunn av alder, modning etc. Det er en god rettighet å ha, f.eks. når det gjelder voldtektsofre eller tenåringer som blir gravide. Enkelte trekker denne rettigheten noget langt, og benytter den som en form for prevensjon. Det synes jeg ikke er riktig. 

Når det er sagt, synes jeg man bør stole på sin partner. Jeg kan forstå at par i løsere samlivsformer kan tvile på hverandre, men ikke dersom man er samboere eller gift. 

Anonymkode: 4db34...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2018 den 0.37, Arcturus skrev:

Det er det verste jeg har hørt. Det som gjør meg mest trist med den historien er ikke at kiden åpenbart var plassert der av en annen mørkhuded mann, men at hun faktisk ligger der på fødestua og forsøker seg på løgnen. Der har du det man i gamledager beskrev som en såkalt flyfitte. I disse moderne tider er det mange kvinner som tar for seg livet med begge hender. Det er ikke noe kulere at kvinner holder på slik enn menn. Det er faktisk akkurat like fuckings kvalmt, men vi menn fostrer ihvertfall ikke opp kids på andres psykiske og lønnsmessige regning. Dette er noe av det ondeste en kvinne kan gjøre mot en mann. Det er å 1) stjele penger og omsorg, og 2) frarøve en mann et barn han elsket som sitt eget.

Og enda større var denne plagen i tidligere tider. Nå finnes det ihvertfall en test. 

Jeg har en venninne hvis mor lå med 6-7 menn regelmessig. Hun ante ikke hvem far var. Når datteren kommer og spør hvem far er måtte de på spørrerunde. Det er ganske ufint. Tanken på at menn holder på sånn er rimelig nasty, men at kvinner gjør det - med sjansen for barn oppi det hele - er etter min mening faktisk hakket eklere. 

Så når ein mann ligg med 6-7 kvinner, så er det betre enn om dama gjer det...? Mannen kan gjere 6-7 kvinner gravide, medan dama trass alt berre kan bli gravid med ein om gangen...

Eg forstår at ts tykkjer det er leit at han spør etter ein test... Samtidig er det ikkje så veldig stress når du ikkje har noko å skjule. Forstår på ein måte samboeren, sidan har sett slikt på nært hold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke lest alle meldingene dere imellom, men jeg synes du drar skrudde konklusjoner ut av det som vedkommende sa. 

Når det gjelder abort i naturen, så finnes det. Det som ikke naturlig finnes er fremprovosert abort. Spontanabort skjer titt og ofte fordi fosteret ikke er levedyktig og av andre grunner vi ikke alltid vet. Det er naturens måte å ordne opp. Nå har verden utviklet seg dithen at man kan fremprovosere en slik abort, for eksempel fordi foreldrene er lite egnet til å ha barn på grunn av alder, modning etc. Det er en god rettighet å ha, f.eks. når det gjelder voldtektsofre eller tenåringer som blir gravide. Enkelte trekker denne rettigheten noget langt, og benytter den som en form for prevensjon. Det synes jeg ikke er riktig. 

Når det er sagt, synes jeg man bør stole på sin partner. Jeg kan forstå at par i løsere samlivsformer kan tvile på hverandre, men ikke dersom man er samboere eller gift. 

Anonymkode: 4db34...dd8

Nå har verden også utviklet seg dithen at en mann med 100% sikkerhet kan vite om barnet er hans eller ikke. Dette ville være en god rettighet å ha, feks når det gjelder utroskap, løgn osv.

Når det er sagt så har dette ikke noe med å stole på sin partner. Hvorfor får ikke mange menn dra på strippeklubb av sine koner? Det er jo bare å stole på mannen det.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har verden også utviklet seg dithen at en mann med 100% sikkerhet kan vite om barnet er hans eller ikke. Dette ville være en god rettighet å ha, feks når det gjelder utroskap, løgn osv.

Når det er sagt så har dette ikke noe med å stole på sin partner. Hvorfor får ikke mange menn dra på strippeklubb av sine koner? Det er jo bare å stole på mannen det.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Fordi man ikke godtar at en mann i fast forhold må se nakne damer 10 cm fra nesa si, med mulighet for lapdance? Jeg går jo ikke på klubber og lar nakne menn danse rundt meg og nærmest sette seg på fanget mitt. 

Anonymkode: 42048...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi man ikke godtar at en mann i fast forhold må se nakne damer 10 cm fra nesa si, med mulighet for lapdance? Jeg går jo ikke på klubber og lar nakne menn danse rundt meg og nærmest sette seg på fanget mitt. 

Anonymkode: 42048...925

Hvorfor stoler du ikke på at han ikke får noen lapdance? Det er jo så enkelt som å bare stole på han det.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har verden også utviklet seg dithen at en mann med 100% sikkerhet kan vite om barnet er hans eller ikke. Dette ville være en god rettighet å ha, feks når det gjelder utroskap, løgn osv.

Når det er sagt så har dette ikke noe med å stole på sin partner. Hvorfor får ikke mange menn dra på strippeklubb av sine koner? Det er jo bare å stole på mannen det.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Jeg stoler på mannen, men jeg har ikke lyst til at han skal sitte og se på nakne damer av den grunn. Han har heldigvis ikke det behovet, og synes slike steder lukter desperate kvinnfolk (i nød og/eller penger) og stusselige menn. 

Anonymkode: 4db34...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 1.43, AnonymBruker skrev:

100% og 100% fru blom ... Ikke hvis barnet er født på sykehus. Det hender at barn blir forbyttet. Så om du ikke kan garantere overfir din mann at han er far til barnet sitt, så kan ikke sykehuset garantere det samme overfor deg.

Selv har jeg et IVF-barn. Jeg bør sikkert kreve en DNA-test for å forsikre meg om at ikke det befruktede egget ble forbyttet. Tenk om min mann er far til barnet vårt, men ikke jeg? Vet du hva, i så fall vil jeg elske barnet like høyt. Jeg har båret det frem, født det og oppdratt det. 

Anonymkode: cb685...14c

Hva gjør du hvis biologisk eggdonor krever barnet sitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...