Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, pewdiepie skrev:

menn har det ikke lettere enn kvinner i dagens hyperfeminiserte og ultra likestillte samfunn. kanskje nede i midtøsten eller mindre utviklede land har kvinner det vanskeligere. men her i norden er kvinner de mest priviligerte av dem alle.

den dagen menn kan gå på byn gratis, få gratis drinker, middager, tjenester, få pussypass og spesial behandling på bakgrunn av kjønn og er vernet av samfunnet med all slags hjelp og støtte så har menn det like lett som dere

Jeg hadde glatt byttet de "fordelene" for likelønn, samme muligheter i arbeidslivet, og like gode helsetjenester, du...

Anonymkode: ddd14...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Axl Rose skrev:

Samme faen om det var han eller kameraten. Det er like skremmende og gjør at man ikke kan stole på noen. Når kvinnfolk skal begynne å lyve om noe sånt så går det for langt.

Hvis man skal generalisere slik, kan jo ikke jeg la mannen være alene med barna våre siden det finnes menn som begår overgrep mot barna sine og lyver om det. Kan jo ikke stole på noen. Menn er menn, eller hva?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
17 minutter siden, pewdiepie skrev:

menn har det ikke lettere enn kvinner i dagens hyperfeminiserte og ultra likestillte samfunn. kanskje nede i midtøsten eller mindre utviklede land har kvinner det vanskeligere. men her i norden er kvinner de mest priviligerte av dem alle.

den dagen menn kan gå på byn gratis, få gratis drinker, middager, tjenester, få pussypass og spesial behandling på bakgrunn av kjønn og er vernet av samfunnet med all slags hjelp og støtte så har menn det like lett som dere

Jasså. Jeg ser det heller slik at det er kvinner som raskest får følelser og dertil blir såret, det er vi som risikerer å bli uønsket gravid, blir tafset på, det er en risiko for å bli voldtatt, vi har en betydelig større andel kroppslige plager, blir stilt forventninger til kun basert på kjønn, har en komplisert tankegang som skaper konflikter, intriger og hodebry, en fjær blir fort til ti høns, og man kan nesten tenke seg ihjel, ting må klaffe og være perfekt, kort sagt mer psykisk bagasje, i dagens samfunn skal man klare alt det menn kan og fortsatt utføre det kvinner burde. Å føde er et helvete. Nei du, sånn jeg ser det så er det menn som får allting rekandes på ei fjøl... Husker jeg tenkte det når jeg var barn også. De slapp unna allslags fantestreker,  slåssing, bråk og uro fordi "gutter er gutter". Jenter derimot er forventet at oppfører seg bedre og får pes for akkurat de samme tingene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
2 timer siden, RoH skrev:

Så fordi du har mensen så skal menn ta det som kommer? Litt usikker på hvor menn har det enklere? 

Du får forske på hvordan menn kan bli gravide og prøve det. Værsågod. Kan man befrukte og klone egg i laboratoriet så kan man også få plass til en kunstig livmor i bukhulen på en mann. Dere har jo plass til ølvom så plassen er der. Må ut med keisersnitt men det må mange likevel. Du kan ta litt østrogen også å føle på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs.Purdey skrev:

Jasså. Jeg ser det heller slik at det er kvinner som raskest får følelser og dertil blir såret, det er vi som risikerer å bli uønsket gravid, blir tafset på, det er en risiko for å bli voldtatt, vi har en betydelig større andel kroppslige plager, blir stilt forventninger til kun basert på kjønn, har en komplisert tankegang som skaper konflikter, intriger og hodebry, en fjær blir fort til ti høns, og man kan nesten tenke seg ihjel, ting må klaffe og være perfekt, kort sagt mer psykisk bagasje, i dagens samfunn skal man klare alt det menn kan og fortsatt utføre det kvinner burde. Å føde er et helvete. Nei du, sånn jeg ser det så er det menn som får allting rekandes på ei fjøl... Husker jeg tenkte det når jeg var barn også. De slapp unna allslags fantestreker,  slåssing, bråk og uro fordi "gutter er gutter". Jenter derimot er forventet at oppfører seg bedre og får pes for akkurat de samme tingene. 

 

oi her var det mye feil, så nå må jeg inn og rette

1. Det skal to for å bli gravid, og det er kvinnen som bestemmer om sex skjer så hun har et ansvar om at det blir brukt beskyttelse, blir kvinnen gravid så har mannen ingen stemmerett whatsoever....mannen har det vanskeligere

2. tafset på blir kvinner ja, men det blir menn også, kan ikke telle på hvor mange ganger ukjente damer har tatt på kuken min på byn, her er vi likestillt

3. dere har høyere risiko for å bli voldtatt ja, men menn har høyere risiko igjen for stump og blind vold som er mye værre enn voldtekt. er mye vold som du ikke får høre om i avisen som resulterer i død eller skader for livet. menn har det værre

4. det er mye større krav til menn enn kvinner i dagens samfunn. menn har det værre

5.  at dere har en komplisert tankegang og styres av deres egne irrasjonelle hormoner er ikke menn sin feil

6. selvfølgelig ?

7. menn slipper absolutt ikke unna og gutter er gutter er bare vås. menn får høyere fengselstraffer for samme ugjerning som kvinner gjør og får mindre empati, høyere straff enn kvinner . menn har det værre

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, MonsIvar skrev:

Ungene er nå fortsatt ikke 'negerunger', uavhengig av hudfarge. Har du linker til eksempler på disse foreldrene av hovedsaklig europeisk opphav som har fått unger med en vestafrikansk/'neger' fenotype?

De er blanding, men her var poenget hvordan ungene ser ut ved fødsel. Det har skjedd en del i Sørafrika, at tilsynelatende hvite foreldre har fått et mørkt barn. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Jasså. Jeg ser det heller slik at det er kvinner som raskest får følelser og dertil blir såret, det er vi som risikerer å bli uønsket gravid, blir tafset på, det er en risiko for å bli voldtatt, vi har en betydelig større andel kroppslige plager, blir stilt forventninger til kun basert på kjønn, har en komplisert tankegang som skaper konflikter, intriger og hodebry, en fjær blir fort til ti høns, og man kan nesten tenke seg ihjel, ting må klaffe og være perfekt, kort sagt mer psykisk bagasje, i dagens samfunn skal man klare alt det menn kan og fortsatt utføre det kvinner burde. Å føde er et helvete. Nei du, sånn jeg ser det så er det menn som får allting rekandes på ei fjøl... Husker jeg tenkte det når jeg var barn også. De slapp unna allslags fantestreker,  slåssing, bråk og uro fordi "gutter er gutter". Jenter derimot er forventet at oppfører seg bedre og får pes for akkurat de samme tingene. 

 

men så er det også kvinner som kun dater oppover og prøver seg på mannfolkene som har mye høyere status og mange liga over enn seg selv. de snille gode gutta friendzoner dere i hytt og pine

menn blir avvist dagli av kvinner mye mer enn det kvinner blir avvist av menn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Du får forske på hvordan menn kan bli gravide og prøve det. Værsågod. Kan man befrukte og klone egg i laboratoriet så kan man også få plass til en kunstig livmor i bukhulen på en mann. Dere har jo plass til ølvom så plassen er der. Må ut med keisersnitt men det må mange likevel. Du kan ta litt østrogen også å føle på det. 

Skøner at østrogen er et stort problem. Det avtar med årene, og dere overskrider menn sitt testosterons nivå når dere blir 60. Happy ending 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hvis vi skal slutte å være krenket som dere sier, så må dere menn også slutte å være krenket og hyle som småjenter hver gang kvinner stiller krav til mannen, og si at "ingen kvinner skal fortelle meg hva jeg skal gjøre". Likt skal være likt. Når der er sagt, så hadde jeg selvfølgelig ikke nektet mannen å ta DNA av ungen. Men han hadde vær så god og finansiere tullet sitt selv (altså ikke fra familiens penger), og han burde ikke bli overrasket hvis jeg var like mistenksom mot ham som han var mot meg. 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hactar skrev:

Hvis man skal generalisere slik, kan jo ikke jeg la mannen være alene med barna våre siden det finnes menn som begår overgrep mot barna sine og lyver om det. Kan jo ikke stole på noen. Menn er menn, eller hva?

Eller nekte mannen å gå på byen fordi eks eller mannen til venninna var utro hver gang etter bytur. Eller kreve at mannen går på forebyggende sinnemestringskurs fordi mannen til ei venninne banket henne gul og blå så hun havnet på legevakta. 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pewdiepie skrev:

de snille gode gutta friendzoner dere i hytt og pine

De guttene som sier sånt, er som regel bare kalkulert snill fordi de prøver å få seg noe, ellers ikke. Mens en mann som er virkelig snill, er det ikke bare mot jenta han dater, men også overfor familien sin og egne venner osv. En sånn mann er snill når ingen ser på. 

Han jeg dater nå, han har rykte på seg for å være usedvanlig snill. Han får skikkelig kick av å gjøre ting for andre. Han har aldri hatt problemer med å få seg et ligg. 

Mens han har kamerater som sier sånne ting som at jenter er vanskelige osv. Dette er pene menn som lett får venner osv, men jeg vil si at det skorter litt på genuin nysgjerrighet og generøsitet, og at det faktisk er mye av problemet deres. De er for LITE snille. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De guttene som sier sånt, er som regel bare kalkulert snill fordi de prøver å få seg noe, ellers ikke. Mens en mann som er virkelig snill, er det ikke bare mot jenta han dater, men også overfor familien sin og egne venner osv. En sånn mann er snill når ingen ser på. 

Han jeg dater nå, han har rykte på seg for å være usedvanlig snill. Han får skikkelig kick av å gjøre ting for andre. Han har aldri hatt problemer med å få seg et ligg. 

Mens han har kamerater som sier sånne ting som at jenter er vanskelige osv. Dette er pene menn som lett får venner osv, men jeg vil si at det skorter litt på genuin nysgjerrighet og generøsitet, og at det faktisk er mye av problemet deres. De er for LITE snille. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

Signerer. De som klager over at de ikke har draget, gjør vanligvis noe feil selv. Har aldri datet meg opp eller latt pengene styre mannevalget. Men har også truffet menn som sier de er sååå snille, og så viser det seg at de enten er psykopater eller bare spiller spill. 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde glatt byttet de "fordelene" for likelønn, samme muligheter i arbeidslivet, og like gode helsetjenester, du...

Anonymkode: ddd14...f76

vi har likelønn og samme gode muligheter i arbeidslivet, så legg det fra deg . wagegapen er debunket for minst 5 år siden. den dagen dere kvinner begynner å jobbe like mange timer som menn, i like risikofylte jobber som menn og prioriterer jobb like mye som menn framfor familie så tjener nok dere like mye i året dere også. du kan ikke forvente at du skal jobbe mindre men likavell tjene like mye som menn som jobber lengre enn deg.....halloooo???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, RoH skrev:

Ja det mener jeg faktisk. Når folk ikke går an og stole på, det og oppdra et barn og skulle finne ut at det faktisk ikke er sitt eget barn må være noe av det verste en kan bli utsatt for. Jeg skjønner at du sliter med å skjønne hvordan det ville vært å bli utsatt for noe slikt i og med at det ikke kan ramme deg.  

Èn ting er hvis dama har vært utro tidligere, da skjønner jeg det. Men å inngå et forhold basert på mistro er jo bare trist, og fører ikke til noe godt. Snakker av egen erfaring. Min eks klarte ikke å stole på meg pga det hans ekskone hadde gjort mot ham, uansett hva jeg gjorde. Det opplevdes etterhvert fryktelig urettferdig å stadig bli mistrodd, og det ble en ødeleggende faktor for forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De guttene som sier sånt, er som regel bare kalkulert snill fordi de prøver å få seg noe, ellers ikke. Mens en mann som er virkelig snill, er det ikke bare mot jenta han dater, men også overfor familien sin og egne venner osv. En sånn mann er snill når ingen ser på. 

Han jeg dater nå, han har rykte på seg for å være usedvanlig snill. Han får skikkelig kick av å gjøre ting for andre. Han har aldri hatt problemer med å få seg et ligg. 

Mens han har kamerater som sier sånne ting som at jenter er vanskelige osv. Dette er pene menn som lett får venner osv, men jeg vil si at det skorter litt på genuin nysgjerrighet og generøsitet, og at det faktisk er mye av problemet deres. De er for LITE snille. 

Anonymkode: 6b2a0...5cd

absolutt ikke. NOEN kan være slik. men er mange menn som faktisk er genuint snille men som blir overkjørt av badboyen på 1,2,3

 

kan f.eks komme med et ekte eksempel

 

på nyttårsaften var jeg og gutta på et utested, vi hadde bestillt bord. etter noen timer med drikking osv kom det en jentegjeng bort til oss, hun ene, lederen gikk rett bort til en kompis som heter Kristian. jeg spurte venninen til denne lederen hva som skjer ...hun sa " hun har veldig lyst på kjæreste eller et eller annet ", så det var jo veldig tydelig også fra kroppspråket hennes at hun prøvde seg på henne. 15 min etter de hadde preiket stakk hun. jeg spurte venninen hennes hva skjedde ? hun svarte med " han var alt for snill" 

HAHAHAHAHA friendzonet ! og han er er bestekameraten min og genuint snill. så her tar du feil frøken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Roci skrev:

Èn ting er hvis dama har vært utro tidligere, da skjønner jeg det. Men å inngå et forhold basert på mistro er jo bare trist, og fører ikke til noe godt. Snakker av egen erfaring. Min eks klarte ikke å stole på meg pga det hans ekskone hadde gjort mot ham, uansett hva jeg gjorde. Det opplevdes etterhvert fryktelig urettferdig å stadig bli mistrodd, og det ble en ødeleggende faktor for forholdet.

like greit da å ikke være sammen med deg, om du ikke klarer å føle med ham og tilpasse seg til den vonde fortiden hans og så kan han like godt være uten deg, han har det bedre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Axl Rose
2 timer siden, Hactar skrev:

Hvis man skal generalisere slik, kan jo ikke jeg la mannen være alene med barna våre siden det finnes menn som begår overgrep mot barna sine og lyver om det. Kan jo ikke stole på noen. Menn er menn, eller hva?

Finnes kvinner også som gjør det. Litt annerledes når typen ber om dna test enn å nekte folk å være med barna.

Er dna test så jævlig mye å be om? Helvetes slitsomt det altså. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller nekte mannen å gå på byen fordi eks eller mannen til venninna var utro hver gang etter bytur. Eller kreve at mannen går på forebyggende sinnemestringskurs fordi mannen til ei venninne banket henne gul og blå så hun havnet på legevakta. 

Anonymkode: 42048...925

Ehmmm...altså...den opplagte forskjellen er da at eksemplene over medfører inngrep i mannens liv. Noe en farskapstest ikke medfører for kvinnen...overhodet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pewdiepie skrev:

like greit da å ikke være sammen med deg, om du ikke klarer å føle med ham og tilpasse seg til den vonde fortiden hans og så kan han like godt være uten deg, han har det bedre

Hele poenget mitt var jo at det var nettopp det jeg gjorde, uten at det hjalp i særlig grad. Det var jo bl.a. derfor det gikk galt. Min eks burde jo også ha jobbet med seg selv for å etterhvert legge eksens svik bak seg, men i ettertid ser jeg jo at vi ble sammen for tidlig etter bruddet til at han hadde fått bearbeidet dette. Du er muligens uenig i det jeg sier nå, men den som har blitt utsatt for svik og utroskap, har også et ansvar for å ikke ta med seg denne "bagasjen" inn i et nytt forhold, dvs. at man bør ha fått bearbeidet dette i tilstrekkelig grad til at man ikke overfører skyld på den nye kjæresten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
6 timer siden, Axl Rose skrev:

Finnes kvinner også som gjør det. Litt annerledes når typen ber om dna test enn å nekte folk å være med barna.

Er dna test så jævlig mye å be om? Helvetes slitsomt det altså. 

Det er ikke det at det er så helvetes mye å be om. Det er hva misstilliten betyr for forholdet. Da kan kvinnen tilsvarende: hver kveld be om å få gå igjennom telefon og mail  pluss å få ringe de kvinner du har møtt ila dagen for å høre om du har slengt rundt med snoppen og muligens gjort noen gravid....   En kan jo tydeligvis aldri vite og må forsikre seg om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...