Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg spørre dere damer om dette da. Ville dere få hentet ut et egg av livmoren, sendt dette til en lab, gjort det samme med sperm fra mannen og så bedt de om å blande dette og putte det i en surrogat mor, for så å få være med på fødselen og overta barnet, men dere ville ikke fått noen som helst form for hvem barnet var sitt. Det ville selvsagt bli sagt til dere at joda, barnet var deres, og det var jo en proffesjonell bedrift som stod for prosessen. Men likevel, ingen papirer, ingen tester, ingen som helst beviser på hvem barnets far og mor egentlig er.

Det er nemlig det nærmeste dere ville kommet til å vite hvordan far har det. Det er ikke han som føder, så dere er 100% sikker på at barnet er deres, det finnes ingen andre muligheter. Han har også denne samme muligheten til å bli like sikker som dere og alt det krever er en liten test. Og det vil dere nekte han fordi deres eget ego er for stort?!

Anonymkode: 8a74c...a8d

Hør her smartass, noen av oss har gjort dette. JEG har gjordt det. Det eneste som skiller meg fra historien din, er at egget ble satt tilbake i meg. Jeg fikk ingen papirer, ingen tester, ingen som helst beviser på hvem barnets mor og far egentlig er. Vi var ikke alene på sykehuset. Det var flere andre menn som leverte sæd samtidig, og flere andre kvinner som fikk hentet ut egg samtidig. Vi har ingen garanti i verden for at ikke egg eller sæd ble forbyttet. Og nei, vi har aldri tatt noen DNA test etterpå, noen av oss. Og barnet er i dag tenåring.

Anonymkode: cb685...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør mannen om dna test så tar jeg ungen og drar. Stoler han så lite på meg, og tror jeg er en så stor drittfitte at jeg kunne gjort noe sånt mot ham, så kan han ha det så godt.

Anonymkode: d79a0...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner han godt. Man kan tydeligvis ikke stole på en partner i dag. Alle ligger rundt og er utro. Damer som ljuger om farskap og lurer til sex for å bli gravid med en gift mann og eller eks. Menn som tar hva som helst og får masse rare kjønnssydommer... 

Anonymkode: 8e11b...5fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hør her smartass, noen av oss har gjort dette. JEG har gjordt det. Det eneste som skiller meg fra historien din, er at egget ble satt tilbake i meg. Jeg fikk ingen papirer, ingen tester, ingen som helst beviser på hvem barnets mor og far egentlig er. Vi var ikke alene på sykehuset. Det var flere andre menn som leverte sæd samtidig, og flere andre kvinner som fikk hentet ut egg samtidig. Vi har ingen garanti i verden for at ikke egg eller sæd ble forbyttet. Og nei, vi har aldri tatt noen DNA test etterpå, noen av oss. Og barnet er i dag tenåring.

Anonymkode: cb685...14c

Så flott. Da sitter dere begge to i samme båt da. Jeg vet ikke helt hva dette har å gjøre med saken der mor vet med 100% sikkerhet at hun er barnets mor og far ikke vet det da, men du har kanskje fått noe bevis du ikke nevner her? Eller tar du bare et eksempel som ikke hadde noe med saken kanskje? ikke vet jeg.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner han godt. Man kan tydeligvis ikke stole på en partner i dag. Alle ligger rundt og er utro. Damer som ljuger om farskap og lurer til sex for å bli gravid med en gift mann og eller eks. Menn som tar hva som helst og får masse rare kjønnssydommer... 

Anonymkode: 8e11b...5fb

Men da må dama kunne kreve hiv-test før hver samleie og full tilgang til Facebook, snap, mobil osv. 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør mannen om dna test så tar jeg ungen og drar. Stoler han så lite på meg, og tror jeg er en så stor drittfitte at jeg kunne gjort noe sånt mot ham, så kan han ha det så godt.

Anonymkode: d79a0...20d

Du mener, spør mannen om DNA test så drar du og så kan han og ungen bo videre i huset? Du er klar over at ungen ikke er din? Eller er den det fordi du har lurt mannen din til å tro at han er faren? I så fall så kan det jo hende at det er lovlig å gjøre det du skisserer her, hvis ikke er du kanskje litt misogynistisk?

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, RoH skrev:

Er du litt kort? Sammenligner du dette? At en mann oppdrar et barn i den tro at det er hans, det er et overtramp som vanskelig kan beskrives som annet enn en handling som burde vært straffbar av på lik linje med brutal vold, mannen kommer også opp i et etisk dilemma med hensyn på hvordan "gjøkungen" skal behandles i fremtiden pluss at han må forholde seg til bedraget og utroskape.  

Så da er det greit at mannen setter barn på en annen dame, som kona må forholde seg til? 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener, spør mannen om DNA test så drar du og så kan han og ungen bo videre i huset? Du er klar over at ungen ikke er din? Eller er den det fordi du har lurt mannen din til å tro at han er faren? I så fall så kan det jo hende at det er lovlig å gjøre det du skisserer her, hvis ikke er du kanskje litt misogynistisk?

Anonymkode: 8a74c...a8d

Nei ungen blir med meg, vil han ha samvær så får han det.

Anonymkode: d79a0...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da er det greit at mannen setter barn på en annen dame, som kona må forholde seg til? 

Anonymkode: 42048...925

Hvordan må konen forholde seg til dette forresten?

Anonymkode: 8a74c...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei ungen blir med meg, vil han ha samvær så får han det.

Anonymkode: d79a0...20d

Beklager, men er ungen virkelig hans så eier du ikke ungen. Dvs at enten blir ungen hos han da det er mer stabilt for barnet, så får du samvær hvis du skulle ønske det, eller så blir det en 50/50 løsning.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. Da sitter dere begge to i samme båt da. Jeg vet ikke helt hva dette har å gjøre med saken der mor vet med 100% sikkerhet at hun er barnets mor og far ikke vet det da, men du har kanskje fått noe bevis du ikke nevner her? Eller tar du bare et eksempel som ikke hadde noe med saken kanskje? ikke vet jeg.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Er du helt dum? Det var du som spurte om noen kvinner kunne tenke seg dette senarioet, der hverken mannen eller kvinnen kunne vite 100% sikkert a de var foreldrene. Hvordan kan du da nå påstå at det ikke er relevant, bare fordi jeg forteller deg at det er en kjent problemstilling?

Og du, vi er ikke alene. Det er flere hundre tilsvarende IVF-befruktninger hvert eneste år. Og jeg har aldri noensinne hørt at noen har tatt DNA tester i etterkant. Vi er alle bare så uendelig glade og takknemmelige over å endelig ha blitt foreldre. Og vet du hva; skulle det en eller annen gang vise seg at jeg likevel ikke er den biologiske moren, så er det like fullt mitt barn. Jeg ville aldri gått til rettssak og krevd erstatning for utgifter. Men jeg vil helst ikke vite det om så er tilfelle. Og ja, selvsagt har tanken streifet oss underveis. Vi har spøkt med tanken om hvem av oss barnet har eller ikke har det fra, når barnet har hatt interesser  og meninger vi ikke kjenner oss igjen i.

Anonymkode: cb685...14c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du helt dum? Det var du som spurte om noen kvinner kunne tenke seg dette senarioet, der hverken mannen eller kvinnen kunne vite 100% sikkert a de var foreldrene. Hvordan kan du da nå påstå at det ikke er relevant, bare fordi jeg forteller deg at det er en kjent problemstilling?

Og du, vi er ikke alene. Det er flere hundre tilsvarende IVF-befruktninger hvert eneste år. Og jeg har aldri noensinne hørt at noen har tatt DNA tester i etterkant. Vi er alle bare så uendelig glade og takknemmelige over å endelig ha blitt foreldre. Og vet du hva; skulle det en eller annen gang vise seg at jeg likevel ikke er den biologiske moren, så er det like fullt mitt barn. Jeg ville aldri gått til rettssak og krevd erstatning for utgifter. Men jeg vil helst ikke vite det om så er tilfelle. Og ja, selvsagt har tanken streifet oss underveis. Vi har spøkt med tanken om hvem av oss barnet har eller ikke har det fra, når barnet har hatt interesser  og meninger vi ikke kjenner oss igjen i.

Anonymkode: cb685...14c

Så kjekt for deg at du selv VALGTE dette da. Jeg ser fremdeles ikke hvordan at du valgte dette selv har så mye med at menn ikke har dette valget til vanlig, men selvsagt har du et poeng i at det tydeligvis er minst en kvinne der ute som er komfortabel med å ikke vite om barnet er sitt eller ikke. Ikke at dette er betydelig uansett, da en enkelt kvinne sett opp mot alle mennen som blir far hvert år er noe lite.

Jeg skjønner ellers at det står dårlig til og at du blir lett opprørt og er emosjonelt ustabil når du hopper så raskt på å kalle andre for dum. Jeg vet ikke, men mulig du beskrev deg selv? Ha en fin dag videre :))

Anonymkode: 8a74c...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, men er ungen virkelig hans så eier du ikke ungen. Dvs at enten blir ungen hos han da det er mer stabilt for barnet, så får du samvær hvis du skulle ønske det, eller så blir det en 50/50 løsning.

Anonymkode: 8a74c...a8d

Ungen skal ikke bo med en far som lærer ham at man ikke skal stole på kvinner, eller lærer henne at menn ikke kommer til å stole på henne kun fordi hun er jente.

Anonymkode: d79a0...20d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ungen skal ikke bo med en far som lærer ham at man ikke skal stole på kvinner, eller lærer henne at menn ikke kommer til å stole på henne kun fordi hun er jente.

Anonymkode: d79a0...20d

Det er betydelig bedre å bo med en far som bryr seg om barnet og er intelligent nok til å ikke stole blindt på folk enn en narsissistisk mor som skal straffe far fordi han ønsker den samme sikkerheten som henne.

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjæresten min sagt noe sånt hadde han pent måttet finne seg en annen dame og få barn med. Jeg hadde ikke giddet å bli snakket til på den måten, og heller valgt å gå ut av et forhold hvor han helt ærlig mener jeg kunne vært utro, blitt gravid, samt løyet om hele faenskapen. Det sier seg selv at et forhold bygget på slike antakelser fra en eller begge parter ikke vil fungere i lengden. :)

Anonymkode: d287d...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde kjæresten min sagt noe sånt hadde han pent måttet finne seg en annen dame og få barn med. Jeg hadde ikke giddet å bli snakket til på den måten, og heller valgt å gå ut av et forhold hvor han helt ærlig mener jeg kunne vært utro, blitt gravid, samt løyet om hele faenskapen. Det sier seg selv at et forhold bygget på slike antakelser fra en eller begge parter ikke vil fungere i lengden. :)

Anonymkode: d287d...f73

Men dette handler ikke om at han ikke stoler på deg. Hvorfor er det forresten så forferdelig ille for deg å gi mannen den samme tryggheten som du har?

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Trenger man DNA test for å være sikker på å være faren til barnet så anser jeg forholdet for så verdiløst at jeg hadde pakket sakene mine med en gang. Litt tillit må man faktisk ha til hverandre. 

Synd på de som har blitt lurt riktignok, men likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mrs.Purdey said:

Trenger man DNA test for å være sikker på å være faren til barnet så anser jeg forholdet for så verdiløst at jeg hadde pakket sakene mine med en gang. Litt tillit må man faktisk ha til hverandre. 

Synd på de som har blitt lurt riktignok, men likevel. 

Hvorfor er det så forferdelig ille for deg å gi mannen den samme tryggheten som du har?

Anonymkode: 8a74c...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forståelig at fruene rynker på nesene når herrene ber om farskapstest, men problemet her er ikke de menn som stoler for lite på partneren, men de som stoler for mye. En farskapstest burde utføres automatisk, av hensyn til begge disse gruppene.

Alle disse mennene som ble lurt til å oppfostre et barn som ikke var deres, stolte på partneren. Det falt dem ikke inn at partneren kunne ha noe på si, det ville hun jo aldri finne på. Ikke hun. Og å lure dem til å tro at barnet var deres når det ikke var det? Nei, aldri. Aldri ville hun funnet på noe slikt. Men det gjorde hun altså, denne damen som de elsket og stolte på og som nok ville blitt svært indignert hadde de luftet noe om en farskapstest.

Så finnes det jo såklart noen flyfiller også, som påpekt tidligere i tråden, men hvis mannen har vært klar over en slik livsførsel så er vel spørsmålet om det er kvinnen som har lurt mannen eller om ikke mannen snarere har lurt seg selv. Man må jo enten være livsløgner av rang eller komplett idiot for å ikke kreve farskapstest i slike tilfeller.

Anonymkode: d08c9...107

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...