Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ser jeg på som en selvfølge. Både med tanke på far, men også for at barnet skal slippe å noensinne tvile. Det koster deg så lite å gi din mann og barn full visshet og trygghetsfølelse, så hvorfor ikke?

Hilsen ung kvinne 

Anonymkode: 5c9b5...c48

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du veit jo hundre prosent at det er din kid, av opplagte grunner. Det er godt mulig en del menn, som ikke kan forsikre seg om dette av like opplagte grunner, tenker på den måten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Overrasket skrev:

Du, når du har hodepine, har du fantomsmerter da? :P

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår han i grunn godt jeg.. tenk å få et barn, elske det som sin egen i 10 år, og plutselig finne ut at man egentlig ikke er far.. 

skjønner st du syns det er sårende, men prøv å se det fra hans side..

og ja, jeg er dame.

Anonymkode: 0fffb...319

"Hans side" er jo åpenbart at han ikke stoler på sin samboer gjennom 5 år.....hvorfor skal det gå utover ts at kompisen har vært uheldig?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mommy's baby, Daddy's maybe.

Kvinner har vissheten at barnet er deres, menn har vært nødt å stole på moren. Jeg syns faktisk at dna-testing burde vært obligatorisk for alle. Da ville kvinners argument med at han stoler ikke på henne falt bort. Det er faktisk slik at ganske mange barn har en annen far. Barn har rett å vite om opphavet, menn har rett å vite om barnet er deres.

Jeg er forresten kvinne og mor, jeg spurte mannen om ikke han ville få test men han var fornøyd med å se på egne babybilder og våre barn.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at farskapstest burde bli obligatorisk, slik at man slipper slike tragiske saker. Jeg er en kvinne med 3 barn.

Anonymkode: 9dc21...96f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner han faktisk, spesielt når dere har en kompis som har opplevd å bli løyet til og nettopp "mistet" ett barn som han trodde var hans. Det må ha vært knusende for vennen deres og han stolte sikkert på kjæresten sin også.

Jeg er en trofast person og kan aldri se for meg at jeg ville vært utro mot min livspartner. Men når man har sett statistikker på hvor mange barn som vokser opp med feil far, så skjønner jeg at de vil ha farsskapstest uansett hvor mye de stoler på kjæresten sin. Mye bedre at man risikerer at kvinnen blir litt fornærmet og kunne føle seg helt trygg på at barnet er biologisk hans. Og han sa det til deg nå, er ikke det greit? Nå vet du hvorfor han ønsker testen, det er ikke for at han tror du er eller vil være utro, han vil bare ikke ha noen tvil. Hadde han først tatt det opp når du satt med kul på magen, så kan jeg skjønne at det hadde føltes som en anklage. Men nå ligger alle kortene på bordet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er ærlig sakt jeg. Ser ingen grunn til at det er negativt ment. Min mann har gjort det på alle tre her og jeg kom med forslaget. Det er snakk om å sikre seg selv og barna. Ingen tvil i vårt forhold. Jeg kan forstå mannen hvis det viser seg at barn han elsket av hele sitt hjerte ikke var hans. 

Anonymkode: f52ae...742

Så du oppfordret mannen din til å ta DNA-test for å sjekke om han var faren til barna deres?! Har dere et åpent forhold, slik at du også var i tvil? For et slikt forslag fra deg, var jo det samme som å innrømme at du har hatt flere sexpartnere. Jeg ville i hvert fall ikke stolt på deg etterpå om jeg var din mann og du bad meg ta farskapstest!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd utroskap og kjenner heller ikke noen som faktisk har blitt lurt. Vet om en som påstod det, men det viste seg at dama fortalte sannheten. 

Men er ikke i tvil om at det er mange som lyver. DNA test burde vært obligatorisk synes jeg. Da slipper man krangel og lureri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hulderen skrev:

Så du oppfordret mannen din til å ta DNA-test for å sjekke om han var faren til barna deres?! Har dere et åpent forhold, slik at du også var i tvil? For et slikt forslag fra deg, var jo det samme som å innrømme at du har hatt flere sexpartnere. Jeg ville i hvert fall ikke stolt på deg etterpå om jeg var din mann og du bad meg ta farskapstest!

Ikke mitt innlegg du svarer på, men jeg har samme holdning.

Jeg og mannen har et monogamt forhold og han har ingen grunn til å ikke stole på meg. Likevel unner jeg ham vissheten, å slippe det minste tvil at barnet er hans. Det unner jeg alle menn så derfor mener jeg at test burde vært obligatorisk. På den måten slipper kvinnene å føle seg mistenkeliggjort og krenket.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Samboeren din er realist. Han vet at det alltid er en mikroskopisk mulighet for at du er utro og han vil være helt sikker. Mye bedre det, enn å være naiv og godtroende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes at farskapstest burde bli obligatorisk, slik at man slipper slike tragiske saker. Jeg er en kvinne med 3 barn.

Anonymkode: 9dc21...96f

Det kunne vært en god løsning, om myndighetene valgte å finansiere det. Da tar man bort grunnlaget for å bli krenket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg vel sakt at vi like så greit kunne begynne med obligatorisk test av kjønnssykdommer annenhver måned. 

Sånnsidenvi er på "i tilfelle rottefelle" veien, og jeg kjenner ei som ble steril pga uoppdaga klamydia. 

Mistillit går i såmåte begge veier, da jeg har lært at det er densomselv har mest å skjule, som oftest er den mest skeptiske. 

 

Selvfølgelig skjønner jeg også mange menns skepsis. Det er tross alt det ultinate svik, at en er utro. 

Anonymkode: dedc3...6cf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg vel sakt at vi like så greit kunne begynne med obligatorisk test av kjønnssykdommer annenhver måned.

Anonymkode: dedc3...6cf

Har du vurdert den ideen opp mot kostnadene en mann blir pålagt i minst 18 år for et barn som viser seg å ikke være hans? Kanskje får han aldri vite det, og barnet arver sammen med hans biologiske barn, som snytes for potensielt enorme summer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Den beste er han som gledet seg veldig til å bli pappa, sitter på fødestuen å barnet kommer ut. En sort en. Han tok jakken sin å gikk.

Det er det verste jeg har hørt. Det som gjør meg mest trist med den historien er ikke at kiden åpenbart var plassert der av en annen mørkhuded mann, men at hun faktisk ligger der på fødestua og forsøker seg på løgnen. Der har du det man i gamledager beskrev som en såkalt flyfitte. I disse moderne tider er det mange kvinner som tar for seg livet med begge hender. Det er ikke noe kulere at kvinner holder på slik enn menn. Det er faktisk akkurat like fuckings kvalmt, men vi menn fostrer ihvertfall ikke opp kids på andres psykiske og lønnsmessige regning. Dette er noe av det ondeste en kvinne kan gjøre mot en mann. Det er å 1) stjele penger og omsorg, og 2) frarøve en mann et barn han elsket som sitt eget.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår han faktisk. Vet selv om 3 stykk som har opplevd dette. Og det finnes et stort mørketall på intetanende fedre

Anonymkode: 6de4d...7ce

Og enda større var denne plagen i tidligere tider. Nå finnes det ihvertfall en test. 

Jeg har en venninne hvis mor lå med 6-7 menn regelmessig. Hun ante ikke hvem far var. Når datteren kommer og spør hvem far er måtte de på spørrerunde. Det er ganske ufint. Tanken på at menn holder på sånn er rimelig nasty, men at kvinner gjør det - med sjansen for barn oppi det hele - er etter min mening faktisk hakket eklere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen kommet med et slikt krav hadde jeg ikke ønsket å bli gravid med han hvis han skal være sånn, samtidig tror jeg forholdet vårt ville gått dårlig deretter. Kanskje jeg skal dra spøken enda lengre med å kreve dna-test for morskap så jeg ikke drar fra sykehuset med feil baby.

Anonymkode: 49ad7...fb3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det var utrolig respektløst sagt ja, og at han er altfor umoden til å være i et forhold. Jeg håper ikke du noen gang blir gravid med denne fyren her, han virker å ha en holdning til graviditet og barn som er nedtrykkende og negativ, og noe han med nebb og klør vil kjempe for å ikke måtte ha ansvaret for. En sånn type fyr som når han til slutt blir pappa en gang sitter på ræva hele tida og aldri tar noe ansvar for ungen eller familien og ønsker seg en pokal for den ene gangen han tar en trilletur liksom.

Anonymkode: 22ac6...551

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenkende du liksom... Jeg synes det er helt rimelig. Vi kvinner har den luksusen at vi alltid vil vite 100% at et barn er vårt, og jeg synes det er litt lite empatisk å ikke engang prøve å forstå hvordan dette kan arte seg for menn. De risikerer jo å knytte seg til dette lille mennesket på helt feil grunnlag. Jeg har alltid sagt til mine partnere at selvfølgelig tar vi en test, dersom vi får barn, for dette er ikke noe jeg vil åpne for at de skal begynne å lure på en gang. (Og jeg vet nok om genetikk til å vite at de alltid kan dukke opp noe, bla har jeg en arvelig mutasjon selv, som dermed gir et ganske uforutsigbart arvemateriale på noen punktet. Mvh genetikknerden)

Anonymkode: 42b31...655

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krenkende du liksom... Jeg synes det er helt rimelig. Vi kvinner har den luksusen at vi alltid vil vite 100% at et barn er vårt, og jeg synes det er litt lite empatisk å ikke engang prøve å forstå hvordan dette kan arte seg for menn. De risikerer jo å knytte seg til dette lille mennesket på helt feil grunnlag. Jeg har alltid sagt til mine partnere at selvfølgelig tar vi en test, dersom vi får barn, for dette er ikke noe jeg vil åpne for at de skal begynne å lure på en gang. (Og jeg vet nok om genetikk til å vite at de alltid kan dukke opp noe, bla har jeg en arvelig mutasjon selv, som dermed gir et ganske uforutsigbart arvemateriale på noen punktet. Mvh genetikknerden)

Anonymkode: 42b31...655

100% og 100% fru blom ... Ikke hvis barnet er født på sykehus. Det hender at barn blir forbyttet. Så om du ikke kan garantere overfir din mann at han er far til barnet sitt, så kan ikke sykehuset garantere det samme overfor deg.

Selv har jeg et IVF-barn. Jeg bør sikkert kreve en DNA-test for å forsikre meg om at ikke det befruktede egget ble forbyttet. Tenk om min mann er far til barnet vårt, men ikke jeg? Vet du hva, i så fall vil jeg elske barnet like høyt. Jeg har båret det frem, født det og oppdratt det. 

Anonymkode: cb685...14c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner han godt jeg. Om det var noe min partner ønsket for å føle seg trygg, så hadde det ikke kostet meg en kalori å la han ta en test. Legg stoltheten din på hylla...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...