Gå til innhold

Fy fader dette synes jeg var krenkende sagt av samboer..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Puny skrev:

Han hadde jeg ikke giddet. Man er nødt til å stole på hverandre i et forhold, har man ikke tillit, har man ingenting. 

En slik test burde være viktigere enn forholdet. Hvis det er et problem at barnefar får bekreftet at han faktisk er far, så er kanskje ikke forholdet så solid likevel.

Anonymkode: 274b0...a0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste grunnen til at barnet ikke skulle være deres er utroskap. Den eneste grunn til å teste er mistanke om utroskap.

Du suger på statistikk og konsekvensanalyse. Grunnen til at vi sikrer oss for alt det overnevnte er at sjansen (uansett hvor liten du anser den til å være) for at noe av det skal inntreffe er utrolig mye høyere en sjansen for at et barn er oppgitt med feil far. Konsekvensene er også i en helt annen kategori. De fleste vil anse død som noe mer katastrofalt enn utroskap.

Anonymkode: ddd14...f76

Jeg tror ikke du kan fatte rekkevidden av dette sviket.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 22.04, Jens Even skrev:

Åh buhu. Man er nødt til å forsikre seg mot dere, samme hvor trofaste dere utgir dere for å være

Forbannet tull, det er neppe aktuelt i de aller fleste forhold. TS har helt rett, dette er krenkende det vedkommende gjør, og med slike  holdninger sier han rett ut, jeg stoler ikke på deg i det hele tatt. Det er ikke noen gode premisser i et fungerende forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoH skrev:

Jeg tror ikke du kan fatte rekkevidden av dette sviket.  

Det er nettopp det jeg og TS og mange andre i denne tråden kan. Det er nettopp derfor mange av oss ikke har lyst til å leve med en partner om tiltror oss evnen til å gjennomføre et slik svik.

1 time siden, MonsIvar skrev:

Det er ikke utroskap som er den relevante konsekvensen her.

Du mister på en måte det relevante poenget her.

Anonymkode: ddd14...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Den eneste grunnen til at barnet ikke skulle være deres er utroskap. Den eneste grunn til å teste er mistanke om utroskap.

Anonymkode: ddd14...f76

Det var da forferdelig vanskelig dette var.

"Den eneste grunnen til at barnet ikke skulle være deres er utroskap." Ja, selvsagt. Det sier jo seg selv.

"Den eneste grunn til å teste er mistanke om utroskap." Nei, grunnen til å teste er at en eller to av hundre menn ikke er faren til det de tror er barnet sitt. Og disse en eller to av hundre mennene mistenker ikke utroskap. Den eneste grunnen til å teste er å få vite at barnet faktisk er ens eget.

Anonymkode: d08c9...107

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da forferdelig vanskelig dette var.

"Den eneste grunnen til at barnet ikke skulle være deres er utroskap." Ja, selvsagt. Det sier jo seg selv.

"Den eneste grunn til å teste er mistanke om utroskap." Nei, grunnen til å teste er at en eller to av hundre menn ikke er faren til det de tror er barnet sitt. Og disse en eller to av hundre mennene mistenker ikke utroskap. Den eneste grunnen til å teste er å få vite at barnet faktisk er ens eget.

Anonymkode: d08c9...107

Med mindre du mistenker utroskap er det ingen grunn til å mistenke at barnet er noen andre sitt. Dette henger uløselig sammen.

Anonymkode: ddd14...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det jeg og TS og mange andre i denne tråden kan. Det er nettopp derfor mange av oss ikke har lyst til å leve med en partner om tiltror oss evnen til å gjennomføre et slik svik.

Du mister på en måte det relevante poenget her.

Anonymkode: ddd14...f76

Et eller annet sted mellom 2 og 10 av 100 barn oppdras av fedre som tror de er foreldre til eget barn. Det er hele poenget. 1/3 kvinner er utro det er poenget. Flesteparten av disse har menn som har tiltro de ikke har fortjent, det er poenget. Poenget er at det går ikke an og stole 100% på et annet menneske, mennesker lyver konstant for å dekke over egne svakheter, eller oppnå fordeler. Akkurat når det gjelder oppdragelse og forsørgeransvar for egne barn overskrider glatt sannheten krenkekortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Med mindre du mistenker utroskap er det ingen grunn til å mistenke at barnet er noen andre sitt. Dette henger uløselig sammen.

Anonymkode: ddd14...f76

Man trenger ikke å mistenke at barnet er noen andres for å ønske denne testen. Jeg stoler på partneren min, ellers ville jeg ikke vært sammen med henne. Men jeg vet også at mange menn som tror de er fedre, tror det feilaktig, så om jeg får en unge vil jeg vite at den er min.

Anonymkode: d08c9...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forøvrig på om damene her hadde regnet det som en helt uvesentlig bagatell hvis to av hundre spedbarn ble forbyttet etter fødselen.

Anonymkode: d08c9...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig. At jeg skal måtte bevise for mannen min at jeg ikke har blitt gravid med en annen mann er helt absurd. Hvorfor skulle han i det hele tatt tenke den tanken? Hvis vi hadde vært av og på og jeg hadde hatt et forhold med en annen i omtrent samme perioden, som i eksemplet med kameraten, så blir det noe ganske annet. Da har man grunn til tvil. Jeg vet ikke når jeg skulle vært utro, da vi er sammen hver dag, utenom jobb. Men han må bare få være sikker på at jeg ikke hadde sex med en kollega på dass i lunsjen en dag? Som sagt, absurd. Jeg kunne godt ta testen og vise han at han er far. Men at han viser meg så lite tillit når jeg aldri har gitt han noen grunn til å tvile på meg, det skulle blitt veldig vanskelig å tilgi.

Anonymkode: d5e46...2e4

hvorfor ikke ? har du ikke noe å skjule så kan man like gjerne ta dna testen. med mindre man har noe å skjule......

ikke kom med det her  jeg nekter å ta dna test fordi jeg vil han skal stole på meg pisset. Gi ham den samme tryggheten som kvinnen har som vet hvem som er far til barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, pewdiepie skrev:

hvorfor ikke ? har du ikke noe å skjule så kan man like gjerne ta dna testen. med mindre man har noe å skjule......

ikke kom med det her  jeg nekter å ta dna test fordi jeg vil han skal stole på meg pisset. Gi ham den samme tryggheten som kvinnen har som vet hvem som er far til barnet

Joda, jeg hadde ikke motsatt meg noen test. Men han måtte ha stått for betaling av hele greia fra andre midler, enn vår felles økonomi. Jeg spanderer ikke sånn tull. 

Anonymkode: 42048...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

Et eller annet sted mellom 2 og 10 av 100 barn oppdras av fedre som tror de er foreldre til eget barn. Det er hele poenget. 1/3 kvinner er utro det er poenget. Flesteparten av disse har menn som har tiltro de ikke har fortjent, det er poenget. Poenget er at det går ikke an og stole 100% på et annet menneske, mennesker lyver konstant for å dekke over egne svakheter, eller oppnå fordeler. Akkurat når det gjelder oppdragelse og forsørgeransvar for egne barn overskrider glatt sannheten krenkekortet. 

Ok. På samme måte er det 50 % av menn i forhold utro. Mange av dem får klamydia. Klamydia kan gjøre en kvinne steril hvis hun går lenge ubehandlet. Den kan også være farlig hvis kvinnen blir gravid og har uoppdaget klamydiasmitte. Ergo er det logisk å be typen om test på sos hver gang han har vært på jobbreise, byen eller julebord, for det er der mesteparten av utroskap skjer. Sant? 

Anonymkode: 42048...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. På samme måte er det 50 % av menn i forhold utro. Mange av dem får klamydia. Klamydia kan gjøre en kvinne steril hvis hun går lenge ubehandlet. Den kan også være farlig hvis kvinnen blir gravid og har uoppdaget klamydiasmitte. Ergo er det logisk å be typen om test på sos hver gang han har vært på jobbreise, byen eller julebord, for det er der mesteparten av utroskap skjer. Sant? 

Anonymkode: 42048...925

Neineinei, dette har vi jo sett at ikke kan sammenlignes!! Bare å gå bakover i tråden det :)

Anonymkode: dedc3...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. På samme måte er det 50 % av menn i forhold utro. Mange av dem får klamydia. Klamydia kan gjøre en kvinne steril hvis hun går lenge ubehandlet. Den kan også være farlig hvis kvinnen blir gravid og har uoppdaget klamydiasmitte. Ergo er det logisk å be typen om test på sos hver gang han har vært på jobbreise, byen eller julebord, for det er der mesteparten av utroskap skjer. Sant? 

Anonymkode: 42048...925

Stråmann og totalt usaklig. Fordi naboen kjørte i fylla har du ingen rett til og kjøre i 90 på skoleveien. Men logiske argumenter er fånyttes. Hvor mange kvinner har oppdraget andre kvinners barn i den tro at det var deres egen? Det er far /barn forholdet som er det essensielle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer forøvrig på om damene her hadde regnet det som en helt uvesentlig bagatell hvis to av hundre spedbarn ble forbyttet etter fødselen.

Anonymkode: d08c9...107

Jeg hadde levd greit med den risikoen altså. Og jeg har født på større sykehus og sånn sett vært teoretisk utsatt for risikoen.

Anonymkode: ddd14...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neineinei, dette har vi jo sett at ikke kan sammenlignes!! Bare å gå bakover i tråden det :)

Anonymkode: dedc3...6cf

Ja, om ca 2% av kvinner er sterile pga av kjønnssykdommer via partners utroskap, så hvorfor ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, MonsIvar skrev:

Ja, om ca 2% av kvinner er sterile pga av kjønnssykdommer via partners utroskap, så hvorfor ikke.

 

25% av de som blir smittet av klamydia blir sterile, så det er egentlig mye mer logisk å kreve at partneren tester seg regelmessig. I hvertfall om det stemmer, som påstått tidligere i tråden, at 50% av mennene er utro. Det er mye større sjanse for at en kvinne blir steril som resultat av mannens utroskap, enn at en mann fostrer opp en unge som ikke er hans og er uvitende om det.

Anonymkode: ddd14...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

25% av de som blir smittet av klamydia blir sterile, så det er egentlig mye mer logisk å kreve at partneren tester seg regelmessig. I hvertfall om det stemmer, som påstått tidligere i tråden, at 50% av mennene er utro. Det er mye større sjanse for at en kvinne blir steril som resultat av mannens utroskap, enn at en mann fostrer opp en unge som ikke er hans og er uvitende om det.

Anonymkode: ddd14...f76

tja, du svarer egentlig ikke på hvor høy prosentdelen kvinner som blir sterile pga utroskap.

Er ikke så inne på kjønnsykdommer, menn blir ikke sterile av klamydia eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...