Gå til innhold

Spandere kinoen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Det var jeg som spurte om det har noe å si

Anonymkode: a337e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ble bedt, hadde jeg satt pris på å bli spandert på,men kanskje jeg er bortskjemt? 

Anonymkode: b5c9d...a1a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber du henne med på kino så spanderer du. Snopet kan hun betale selv. 

Anonymkode: 0fdf7...a5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes at man skal betale for seg selv med mindre noe annet er avtalt på forhånd. Men nå er jeg 16 år da, vet ikke om du kanskje er eldre?

Anonymkode: bddc1...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Ja, det syns jeg at du skal, skader ingen å være litt gentleman, så lenge du ikke er blakk som en kirkerotte;-)

Anonymkode: 4e13e...440

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg synes at man skal betale for seg selv med mindre noe annet er avtalt på forhånd. Men nå er jeg 16 år da, vet ikke om du kanskje er eldre?

Anonymkode: bddc1...77f

Er 24

Anonymkode: a337e...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på jenta.. Selv syns jeg det er ubehagelig å bli spandert noe på når jeg ikke har et nært forhold til personen som spanderer, og ville nok derfor betalt alt selv. 

Anonymkode: b7090...197

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har du gått ut med henne tidligere og hvor godt kjenner du henne?

Anonymkode: 225c7...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Jeg personlig synes det er koselig å bli spandert på. Alle jenter liker nok det. Men om dere ikke kjenner hverandre kjempegodt enda så kan du for eksempel betale kinobiletten for henne også kjøper hun det godteriet hun vil ha selv. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: c2d56...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan risikere å ende med å betale for billeten. Man bestiller jo på forhånd og da kan det fort bli den som bestiller som ender med å betale. 

Men klart du MÅ ikke betale for henne, ditt valg. 

Når det kommer til godteri så kan jeg ikke se for meg at en jente ønsker å sluke ned store mengder godteri på en date. Det er ikke så sjarmerende.  

Anonymkode: bf612...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg ble invitert med på kino, så regner jeg med å få entreen (altså billetten), men regner med å betale drikke og snop selv. Om den andre tilbyr seg å spandere så er det veldig hyggelig, og positivt. Da spanderer jeg gjerne en annen gang og tenker at han er mer opptatt av at vi skal ha det hyggelig sammen enn at han har 12 kroner og 79 øre for lite på kontoen fordi vi skjevdelte en regning og han la inn mer tips. 

...sistnevnte er folk som finnes. Og det er så turn off. Ikke fordi jeg forventer å få og få, jeg er gjerne den som spanderer oftest. Det er bare noe med all den energien enkelte legger i å pinsomt dele alt på streken. 

Anonymkode: 6f4ad...979

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville tatt det som en selvfølge at du betalte billetten og godteriet om det er du som har invitert til kino.
Hvis det er hun som foreslo kino så betaler du hvertfall godteriet hennes. Bare si "nei jeg tar det jeg" når hun står å skal betale eller går mot kassen. litt gentleman må man være! Hadde fått veldig dårlig inntrykk om ikke gutten tilbydde seg å betale.

Anonymkode: bd741...78e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Må du gi deg...er du fattig eller? vis nå et avslappa forhold til det der....så får du se om hun tar initiativet til å betale for fellesskapet ved en senere anledning...slik kan du lære om hennes natur. Reflekterer hun over slike guestures med  bare et innøvd verbalt "takk" eller evner hun å gjengjelde tjenesten uoppfordret ved en senere anledning? den siden av henne lærer du ikke å kjenne med mindre du skaper muligheten for det selv. 

Det er mye mer verdifullt en hundrelappen du sparer på kinoen...samt en billig pris for å kunne skille gull fra gråstein ;)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg ville tatt det som en selvfølge at du betalte billetten og godteriet om det er du som har invitert til kino.
Hvis det er hun som foreslo kino så betaler du hvertfall godteriet hennes. Bare si "nei jeg tar det jeg" når hun står å skal betale eller går mot kassen. litt gentleman må man være! Hadde fått veldig dårlig inntrykk om ikke gutten tilbydde seg å betale.

Anonymkode: bd741...78e

Så med andre ord: Hvis han inviterer henne så skal han betale og hvis det er hun som inviterter han så skal han betale? Snakker om kravstore sexistiske kvinnfolk som bare skal ha likestilling der det gavner seg selv.

TS. Regn med at du må betale fordi de fleste jenter i *Norge i dag er overpriviligerte drittunger som ikke evner å ta vare på seg selv. ER du heldig og finner en skikkelig jenter derimot så vil hun selvsagt betale for seg selv, da hun evner å si nei til et forslag hun ikke har råd til å være med på.

Selv så hadde jeg forventet at hun betalte for seg selv fordi som sagt, har hun ikke råd til å bli med på det jeg foreslår så får hun tydelig si ifra om at hun ikke har råd når jeg foreslår det, så kan jeg heller da vurdere om jeg vil spandere og da si dette til henne på forhånd. Hvis hun derimot møter opp og forventer at jeg betaler bare fordi hun er kvinne så har jeg gått fra dater før, men hvis det var en film jeg selv virkelig ville se så hadde jeg nok sittet igjennom filmen før jeg hadde avsluttet det og sagt at jeg ikke var interessert i å være i forhold med et barn som ikke evner å kommunisere eller å ta vare på seg selv.

Anonymkode: 27d76...a7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Xcase33 said:

Må du gi deg...er du fattig eller? vis nå et avslappa forhold til det der....så får du se om hun tar initiativet til å betale for fellesskapet ved en senere anledning...slik kan du lære om hennes natur. Reflekterer hun over slike guestures med  bare et innøvd verbalt "takk" eller evner hun å gjengjelde tjenesten uoppfordret ved en senere anledning? den siden av henne lærer du ikke å kjenne med mindre du skaper muligheten for det selv. 

Det er mye mer verdifullt en hundrelappen du sparer på kinoen...samt en billig pris for å kunne skille gull fra gråstein ;)

 

Du mener slik de fleste første-dater ikke ender i en date nr 2 som egentlig bare gjør at han blir nødt til å betale igjen og igjen fordi at en av jentene en gang i fremtiden kanskje skal klare å betale for seg selv?

Anonymkode: 27d76...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener slik de fleste første-dater ikke ender i en date nr 2 som egentlig bare gjør at han blir nødt til å betale igjen og igjen fordi at en av jentene en gang i fremtiden kanskje skal klare å betale for seg selv?

Anonymkode: 27d76...a7d

Du må ha tro på det (dere) ...ikke så opphengt i den hundrelappen det koster. Ellers tar man jo ikke initiativet.

Hvis en hundrelapp er mye så foreslår jeg at du ikke kaster vekk tiden på damer og fornøyelser 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal på kino med jenta jeg liker, nå i morgen. Er det vanlig å spandere kinoen og godteriet? Tar jenta det som en selvfølge? Hva gjør dere ? 

Anonymkode: a337e...911

Du spanderer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...