Gå til innhold

Jente 12 gruppevoldtatt av asylsøkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Mari Y skrev:

Men bør du ikke sjekke ut kilden for å vite om det stemmer? 

Tja, hvis familien har valgt å være helt anonymisert, så respekterer jeg det.

 

Forresten, Dagbladet og VG, siden du nevner dem, er ikke nøytrale kilder heller. De har en klar politisk agenda som vingler altfor mye til venstre. HRS, Nettavisen, noen andre nettsider KG ikke vil assosieres med er motpol til den ekstremt venstrevridde MSM, så vil man være på midten, bør man ikke forholde seg kun til den ene siden slik mange her gjør dessverre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Har noen i denne tråden kommet med en slik påstand? Min mening er hvertfall at straffenivået i Norge er alt for lavt. Straff bør i slike saker også ha en avskrekkende virkning. 1 år (dvs. 6 måneder med omregning fra fengselår til normalår og fradrag for god oppførsel), i ett norsk fengsel har ikke denne effekten. Når man heller ikke har den sterke sosiale stigmatiseringen av voldtektsforbrytere i mange innvandrermiljøer, ja da slipper man lett. 

Anonymkode: c7d5b...979

Ja. Se lenger opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Drizzt skrev:

Tja, hvis familien har valgt å være helt anonymisert, så respekterer jeg det.

 

Forresten, Dagbladet og VG, siden du nevner dem, er ikke nøytrale kilder heller. De har en klar politisk agenda som vingler altfor mye til venstre. HRS, Nettavisen, noen andre nettsider KG ikke vil assosieres med er motpol til den ekstremt venstrevridde MSM, så vil man være på midten, bør man ikke forholde seg kun til den ene siden slik mange her gjør dessverre.

Men da tror jeg HRS er enda mindre troverdige, egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Drizzt skrev:

Tja, hvis familien har valgt å være helt anonymisert, så respekterer jeg det.

 

Forresten, Dagbladet og VG, siden du nevner dem, er ikke nøytrale kilder heller. De har en klar politisk agenda som vingler altfor mye til venstre. HRS, Nettavisen, noen andre nettsider KG ikke vil assosieres med er motpol til den ekstremt venstrevridde MSM, så vil man være på midten, bør man ikke forholde seg kun til den ene siden slik mange her gjør dessverre.

Dessuten tror jeg det er tilbakebevist at alle medier er venstrevridde. Klassekampen var eller er det, men det er ikke dermed sagt at f eks VG eller Dagbladet er det,

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, dette er hva som skjer ifølge politiinspektør Thomas Utne i Haugesund:

https://www.h-avis.no/debatt/kronikk/meninger/uberettiget-fremmedfrykt/o/5-62-299083

Anonymkode: c7d5b...979

Jeg er ikke 100% enig da undertegnede selv snakker om 'denne gruppen'. Dersom vi skal ta utgangspunkt I det mannen fra Haugesund skal ha sagt(for nå leste jeg ikke Haugesund- mannen sin kronikk), bare politiinspektøren skrev, så mener han at fremmedfrykten er drevet av kynisme. 

Jeg tror jeg har et annet svar på det.  For det første er det ganske naturlig at mennesker er flokkdyr og derfor skeptisk til det som stikker seg ut. Sånn tror jeg bare at vi er laget. Man stereopyserer om gothere, homofile, osv. Disse kategoriene er heller ikke fri fra fordommer, og negative stwreotypier . Vi har vansker for, og noen er lite vant til, mennesker som stikker seg ut. 

En statistikk viste til og med nordmenn, generelt, har blitt mer positive til innvandring, men at i fylkrt som Vest-Agder var holdningene minst positive. I tillegg kommer all den tilstanden man ser utover i Europa, med migrant-og flyktningestrømmen i tillegg til terrorisme, svenske tilstander, osv, som bare forsterker mye av de allerede negative holdningene. De som lever med muslimer og innvandrere hver dag vil mest sannsynlig ikke reagere så sterkt på innvandrere fordi der man kommer fra- f eks Holmlia i Oslo, eller på Kampen i Oslo-eller i andre europeiske innvandrertette områder -er innvandrere et ganske normalt syn.  Jeg velger å tro  at dette stemmer,  for inntrykket er at de er ofte de som frykter innvandrere minst 

 

I tillegg er det noen som bare har et behov for å skape syndebukker for alt som går galt, og da finner man noen man klandre enten det er innvandrere eller homofile, osv. 

 

 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid like lett å finne første instans dommer, om det ikke er vist til tid og sted, og dato. 

Jeg lette etter en strafferettslig dom, der naboen min var funnet skyldig i en alvorlig kriminell handling. Jeg fant den ikke. 

Når det gjelder HRS, så vil jeg ikke tro at de lyver om eksistensen av selve hendelsen, saken. 

Det en kan være kritisk til er at de publiserer ensidig handlinger gjort av immigranter. En kan også stille seg kritisk til om det gir et rett bilde, og om verdien av det bildet som blir tegnet. 

Et pluss for HRS sin troverdighet er åpenheten de viser. De har en tydelig uttalt agenda. Det er jo et pluss. Så kan man være enig, eller uenig. Man kan lett nyansere om man mener det er for ensidig. 

Anonymkode: 42752...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 6.57, Drizzt skrev:

Hvordan vet du at det er rent oppspinn? Har du tenkt at kanskje foreldrene og jenta vil være anonyme og har samtykket til fremstillingen av saken på denne måten uten å identifiseres med konkret domsavgjørelse offentlig ennå? Så langt har jeg aldri lest noe usant fra Hege Storhaug, så ingen grunn til å være mistenksom med mindre man er en knallrød grums og i utgangspunktet er skeptisk til alt som ikke kommer fra godkjente venstrevridde kilder.

Aldri lest noe usant? Hva om den uintegrerte innvandrerfamilien som hadde skrevet Mashallah på husveggen som hun hang ut på bloggen sin? Også viste det seg at innvandrerne som bodde der var politimann, snart advokat osv og hadde skrevet det fordi de var så takknemlig for alle mulighetene de har fått?

Anonymkode: df178...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien faller desverre inn i et system der slike saker ikke skal bli kjent.  Det er ironisk i og med at meetoo er så viktig.  Men desverre skal dette ikke gjelde asylsøkerere/ innvandrere for da kan jo glansbildet sprekke.

For de som utførte denne handlingen må det være et krav å utvise dem fra Norge.  De har ingenting her å gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri lest noe usant? Hva om den uintegrerte innvandrerfamilien som hadde skrevet Mashallah på husveggen som hun hang ut på bloggen sin? Også viste det seg at innvandrerne som bodde der var politimann, snart advokat osv og hadde skrevet det fordi de var så takknemlig for alle mulighetene de har fått?

Anonymkode: df178...5c9

Det er jo begrenset hvor vel integrerte man er om man har «Mashallah» over hele husveggen 😳

https://www.dagbladet.no/nyheter/hele-bygda-snakket-om-det-renoverte-bedehuset-sa-fikk-naboen-richard-en-id/60592856

 

Her reagerte bygda på et bedehus, det er eid av ennorgsnisasjon som driver med misjon. 

Det er ikke vanlig i Norge å drive å ha misjon på husveggene. 

Anonymkode: 42752...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg er ikke 100% enig da undertegnede selv snakker om 'denne gruppen'. Dersom vi skal ta utgangspunkt I det mannen fra Haugesund skal ha sagt(for nå leste jeg ikke Haugesund- mannen sin kronikk), bare politiinspektøren skrev, så mener han at fremmedfrykten er drevet av kynisme. 

Jeg tror jeg har et annet svar på det.  For det første er det ganske naturlig at mennesker er flokkdyr og derfor skeptisk til det som stikker seg ut. Sånn tror jeg bare at vi er laget. Man stereopyserer om gothere, homofile, osv. Disse kategoriene er heller ikke fri fra fordommer, og negative stwreotypier . Vi har vansker for, og noen er lite vant til, mennesker som stikker seg ut. 

En statistikk viste til og med nordmenn, generelt, har blitt mer positive til innvandring, men at i fylkrt som Vest-Agder var holdningene minst positive. I tillegg kommer all den tilstanden man ser utover i Europa, med migrant-og flyktningestrømmen i tillegg til terrorisme, svenske tilstander, osv, som bare forsterker mye av de allerede negative holdningene. De som lever med muslimer og innvandrere hver dag vil mest sannsynlig ikke reagere så sterkt på innvandrere fordi der man kommer fra- f eks Holmlia i Oslo, eller på Kampen i Oslo-eller i andre europeiske innvandrertette områder -er innvandrere et ganske normalt syn.  Jeg velger å tro  at dette stemmer,  for inntrykket er at de er ofte de som frykter innvandrere minst 

 

I tillegg er det noen som bare har et behov for å skape syndebukker for alt som går galt, og da finner man noen man klandre enten det er innvandrere eller homofile, osv. 

 

 

Jeg tror du bør lese artikkelen på nytt? Den dreier seg ikke om at folk er skeptisk til mennesker som er annerledes eller stikker seg ut. Den dreier seg heller ikke om fordommer, men om fakta. Politiinspektøren har en reel bekymring og setter fokus på realitetene. 

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner Vest Agder som eksempel, dessverre var det flere overfallsvoldetkter og forsøk på det i Agderfylkene i fjor. Gjerningsmennene var asylsøkere. Slike saker bidrar dessverre til at folk blir skeptisk og bekymret, med grunn.

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bør lese artikkelen på nytt? Den dreier seg ikke om at folk er skeptisk til mennesker som er annerledes eller stikker seg ut. Den dreier seg heller ikke om fordommer, men om fakta. Politiinspektøren har en reel bekymring og setter fokus på realitetene. 

Anonymkode: c7d5b...979

Det er lett å si at det dreier seg om fakta. Jeg leste hele artikkelen. Det ene tar ikke automatisk bort det andre. Man kan på den ene siden være skeptisk til økt kriminalitet fra visse innvandrermiljøer uten å frykte innvandrere generelt. Man kan også frykte eller misslike innvandrere og at medias fokus på kriminelle innvandrere forsterker disse fordommene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner Vest Agder som eksempel, dessverre var det flere overfallsvoldetkter og forsøk på det i Agderfylkene i fjor. Gjerningsmennene var asylsøkere. Slike saker bidrar dessverre til at folk blir skeptisk og bekymret, med grunn.

Anonymkode: c7d5b...979

Men det er også verdt å tenke over at Vest- Agder har mange landsbyområder. Jeg tror det er en realitet at mennesker frykter det som virker fremmed eller annerledes, vi mennesker er jo flokkdyr. Se bare på trådene om psykisk utviklingshemmede eller uføretrygdede her inne. Ikke særlig positive de heller. Og så er det usedvanlig lettere å legge merke til det negative enn det positive 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo begrenset hvor vel integrerte man er om man har «Mashallah» over hele husveggen 😳

https://www.dagbladet.no/nyheter/hele-bygda-snakket-om-det-renoverte-bedehuset-sa-fikk-naboen-richard-en-id/60592856

 

Her reagerte bygda på et bedehus, det er eid av ennorgsnisasjon som driver med misjon. 

Det er ikke vanlig i Norge å drive å ha misjon på husveggene. 

Anonymkode: 42752...140

Syns egentlig ikke det har så mye å si at man skriver Mashallah på en vegg.  Det kunne vært verre. 

 

I tillegg er jeg ateist, og jeg synes at å klage på at noen renoverer sin egen garasje er maken til sutring, men det ser ikke ut til at folk egentlig reagerer så negativt, heller. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mari Y skrev:

Det er lett å si at det dreier seg om fakta. Jeg leste hele artikkelen. Det ene tar ikke automatisk bort det andre. Man kan på den ene siden være skeptisk til økt kriminalitet fra visse innvandrermiljøer uten å frykte innvandrere generelt. Man kan også frykte eller misslike innvandrere og at medias fokus på kriminelle innvandrere forsterker disse fordommene 

Det er selvfølgelig kriminaliteteten i visse innvandrermiljøer jeg er skeptisk til! Kvinnesynet er skremmende! Ikke innvandrere generelt! Jeg har selv bodd og jobbet flere år i Afrika som bistandsarbeider, jeg har levd tett sammensveiset med lokalbefolkningen og fått oppleve kuturen på nært hold. Kvinner er forsvarløse, det er underholdning for menn og gå sammen i flokker, finne seg et offer og gruppevodlta! 

Mange menn i disse landene vet ikke en gang at voldtekt er galt. I landet jeg bodde i kjørte helsemyndighetene en opplysningskampanje hvor de hengte opp store postere med teksten "Rape is a horrible crime". Rett og slett for å opplyse menn!

Når jeg nå stadig leser om grove barnevoldtekter, overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter utført av asylsøkere er det klart jeg blir bekymret og skremt. Vi må ikke bli en nasjon som er så redde for å tråkke andre på tærne at vi knekker våre egne! Det er det vi holder på med når grove overgrep dysses ned  og vies så lite medieoppmerksomhet, samtidig som straffene er veldig lave. 

For å gjøre noe med en utfordring, må man først få fram i lyset at det er et reelt problem. Skyver man det under teppe vil ingen endring finne sted. 

 

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig kriminaliteteten i visse innvandrermiljøer jeg er skeptisk til! Kvinnesynet er skremmende! Ikke innvandrere generelt! Jeg har selv bodd og jobbet flere år i Afrika som bistandsarbeider, jeg har levd tett sammensveiset med lokalbefolkningen og fått oppleve kuturen på nært hold. Kvinner er forsvarløse, det er underholdning for menn og gå sammen i flokker, finne seg et offer og gruppevodlta! 

Mange menn i disse landene vet ikke en gang at voldtekt er galt. I landet jeg bodde i kjørte helsemyndighetene en opplysningskampanje hvor de hengte opp store postere med teksten "Rape is a horrible crime". Rett og slett for å opplyse menn!

Når jeg nå stadig leser om grove barnevoldtekter, overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter utført av asylsøkere er det klart jeg blir bekymret og skremt. Vi må ikke bli en nasjon som er så redde for å tråkke andre på tærne at vi knekker våre egne! Det er det vi holder på med når grove overgrep dysses ned  og vies så lite medieoppmerksomhet, samtidig som straffene er veldig lave. 

For å gjøre noe med en utfordring, må man først få fram i lyset at det er et reelt problem. Skyver man det under teppe vil ingen endring finne sted. 

 

Anonymkode: c7d5b...979

Men det er ikke slik det fungerer for alle. Det er slik det fungerer for deg. Det er ikke dermed sagt at alle tenker at dette bare dreier seg om visse grupper. Eller at fordommer mot innvandrere er ikke-eksisterende. 

Spesifikt i land som sør- Afrika eller i krigsherjede land- deriblant i Kongo eller Sudan er det ikke unormalt, det har du rett i. Bl a ee voldtekt et våpen for å ødelegge fienden. Man sverter fienden ved å ramme kvinnene. Noe av det samme så man under 2 Verdenskrig, der russiske soldater voldtok tyske kvinner, og man ser også dette i kampen mot rohyngaene i dag. I tillegg finner man i sør- Afrika voldtekt av jomfruer fordi man tror på å bli kurert for aids. Det gjør altså ikke hele argumentet jeg snakker utifra irrelevant, kun fordi du har vært hjelpearbeider i Afrika. Poenget mitt er ikke at alle kulturer og religioner er like, men at jeg tror tendenser til fordommer er noe mennesker ofte har. Fordi vi er sosiale dyr, og styrt mer av sosiale innstinkter enn vi liker å tro.   Og innvandrere er ikke det eneste mennesker har fordommer mot. 

 

Da bør du spørre seg selv hvor du får denne informasjonen fra og er den realistisk, isåfall hvor realistisk eller urealistisk er påstanden? 

 

Jeg mener at man må gjøre begge deler. Legge like mye vekt på det positive såvel som det negative med innvandrere og asylsøkere. Kanskje hele problemet er at man snakker mer om utfordringer enn løsninger :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Fra rights.no" lol ok, hade.

Anonymkode: 86468...2ca

You got it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mari Y skrev:

Men det er ikke slik det fungerer for alle. Det er slik det fungerer for deg. Det er ikke dermed sagt at alle tenker at dette bare dreier seg om visse grupper. Eller at fordommer mot innvandrere er ikke-eksisterende. 

Spesifikt i land som sør- Afrika eller i krigsherjede land- deriblant i Kongo eller Sudan er det ikke unormalt, det har du rett i. Bl a ee voldtekt et våpen for å ødelegge fienden. Man sverter fienden ved å ramme kvinnene. Noe av det samme så man under 2 Verdenskrig, der russiske soldater voldtok tyske kvinner, og man ser også dette i kampen mot rohyngaene i dag. I tillegg finner man i sør- Afrika voldtekt av jomfruer fordi man tror på å bli kurert for aids. Det gjør altså ikke hele argumentet jeg snakker utifra irrelevant, kun fordi du har vært hjelpearbeider i Afrika. Poenget mitt er ikke at alle kulturer og religioner er like, men at jeg tror tendenser til fordommer er noe mennesker ofte har. Fordi vi er sosiale dyr, og styrt mer av sosiale innstinkter enn vi liker å tro.   Og innvandrere er ikke det eneste mennesker har fordommer mot. 

 

Da bør du spørre seg selv hvor du får denne informasjonen fra og er den realistisk, isåfall hvor realistisk eller urealistisk er påstanden? 

 

Jeg mener at man må gjøre begge deler. Legge like mye vekt på det positive såvel som det negative med innvandrere og asylsøkere. Kanskje hele problemet er at man snakker mer om utfordringer enn løsninger :)?

Vi to har ikke så ulike meninger egentlig. Du er redd folk drar alle over en kam og har fordommer mot en hel gruppe mennesker. Det samme er jeg. Men derimot mener jeg at åpenhet er veien for å unngå dette. Kvinnesynet som eksisterer i mange land er skremmende. Hvert år kommer det asylsøkere til Norge som har vokst opp i kulturer med forkastlige kvinnesyn. Dette legger de ikke bare av seg på grensen. Resultatet ser vi jo veldig tydelig i Sverige som har tatt inn mye større mengder innvandrere enn oss. Grove overfallsvoldtekter er dagligdags i Sverige nå. Bare les litt i svenske aviser, det pleier stå som en liten notis. Også i Norge har det vært mange overfallsvoldtekter, barnevoldtekter og gruppevoldtekter utført av asylsøkere fra land med kvinnesyn veldig annerledes enn vårt. 

Jeg har i grunn vanskelig for å skjønne deg. Skal vi liksom bare la det forbigå i stillhet? Hvordan skal vi da bekjempe det? Eller skal vi ikke bekjempe det? Tror du ikke folks fordommer vil øke mer om vi ikke gjør noe, enn om vi prøver å finne en løsning på problemet? Blir du ikke provosert når du leser om asylsøkerne som gruppevoldtog 13 åringene i Grimstad og skyldte på kulturforskjeller? De visste ikke at det ikke er lov å voldta barn i Norge. Barnevoldtekt er dessverre vanlig i mange afrikanske land, ikke bare i krigssoner og Sør-Afrika som du nevner, de var ingen av de stedene jeg jobbet.

Anonymkode: c7d5b...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...