Gå til innhold

Noen håndtverkerer som ville gjort det slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet inn i et nytt hus, der trappen opp til kjøkken knirket noe voldsomt, den var kledd inn med parkett, nå har vi revet det av og finner under at trappen er bygget sånn som på bildet, det er gjort av en håndtverker, tilogmed jeg som er kvinne og uten erfaring ser at dette er feil, en så avlang trapp uten noe som helst støtte på midten, og store mellomrom i trinnene som bare har fått parkett rett over seg, går det seriøst ann av en håndtverker å bygge trappen slik?

70596843-6148-4CFC-8204-16432AB703EB.jpeg

Anonymkode: e43c8...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke kjøpe ferdig trapp,lettere og ser mer elegant ut. Det der ser ut som en trapp som leder opp på en balkong.

Håper han har en plan om hvordan det skal se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ingen problemer her. kan du ikke lage trappen selv da om du klager så fælt på småting ? skulle likt å sett deg i arbeidsklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pewdiepie skrev:

ser ingen problemer her. kan du ikke lage trappen selv da om du klager så fælt på småting ? skulle likt å sett deg i arbeidsklær

Er ikke bare jeg som «klager» for å si det sånn, heller sjokket enn klager! Hvis du leser innlegget en gang til, så les at vi flyttet inn i et hus, der trappen knirket så sinnsykt, at det var ikke til å leve med, va så og si flaut når folk skulle gå i trappen, så vi bestemte oss for å fikse den så når vi tar av parketten så ser vi st trappen er bygd slik, og det er gjort av en håndtverker, Så det jeg lurte på her da, hvordan det er mulig av en håndtverker å gjør det slik, eller er det vi som tar heeelt feil her?! 

Anonymkode: e43c8...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirker den nå uten parketten? Synes ikke dette ser så galt ut med tanke på at utseendet ikke teller, det har jo vært parketten som teller på utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi noen er håndverker betyr det ikke at de er gode i jobben sin eller engang bryr seg om de gjør en god eller dårlig jobb så lenge de har noe å vise kunden til slutt. 

Denne ser ut som litt hastverksarbeid, kanskje ikke så godt tilpasset, mye sprekker. Når det er sagt, det kan være at det er luftfuktighetsendringer som har skapt knirkeproblemet. Hvorfor har dere ikke ring byggherre hvis huset er helt nytt? Man kan jo reklamere på slikt.

Anonymkode: 78b99...64c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Pikeliten skrev:

Knirker den nå uten parketten? Synes ikke dette ser så galt ut med tanke på at utseendet ikke teller, det har jo vært parketten som teller på utseendet.

Ja den knirker, og bøyer seg på midten, det er ikke noe gale med utseendet, for det teller ikke, synes bare det er merkelig og ikke bygge noe støtte på midten her, når den skal tåle mennesker på 90kg🤔

Anonymkode: e43c8...e7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi noen er håndverker betyr det ikke at de er gode i jobben sin eller engang bryr seg om de gjør en god eller dårlig jobb så lenge de har noe å vise kunden til slutt. 

Denne ser ut som litt hastverksarbeid, kanskje ikke så godt tilpasset, mye sprekker. Når det er sagt, det kan være at det er luftfuktighetsendringer som har skapt knirkeproblemet. Hvorfor har dere ikke ring byggherre hvis huset er helt nytt? Man kan jo reklamere på slikt.

Anonymkode: 78b99...64c

Det er ikke helt nytt hus! Han som bodde her før som har gjort dette selv, han er håndtverker, synes bare det er merkelig og ikke bygge noe støtte på midten, hvis han har gjort slike hastverksarbeid med en trapp som blir brukt MYE så er jeg litt redd for hva vi kan finne her, han har bygd på huset og...

Anonymkode: e43c8...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dimensjon er det på materialen og hva er spennet?

Anonymkode: 6afe4...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som håndtverker ville jeg ikke bygget en trapp slik. Det der er meget uprofesjonelt utført, ser ut som de har brukt materialer som de fant litt her og der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pikeliten said:

Hvor bred er trappen? Ser ut som ganske kraftige materialer for meg. 

Da kan du ikke noe om planker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har så mye å klage på når det kommer til erstatning hvis du tenker på det. Kommer til å bli ord mot ord etc. 

Jeg ville for det første ikke brukt impregnert materiale innendørs, det er egentlig fy fy da sopp har lett for å feste seg i impregnert trevirke da det er mye mer fuktig enn vanlig ubehandlet. Billigere er det også å kjøpe ubehandlet. 

Jeg ville nok hatt 4stk understøttelser ut i fra størrelsen som er illustrert på bildet, opptrinn og inntrinn ville jeg lagd med gulvspon, sponplatelim og skruer. Så ville jeg limt parkett oppå med fleksibelt parkettlim. Begge limene og skruene vil forhindre knirk hvis alt blir gjort riktig samt parketten ligger ordentlig på trappetrinnene og ikke løst. 

 

Dette er ikke nødvendighvis fasiten, men kun hvordan jeg ville gjort det. Selvom han er håndtverker og ikke trappen ser ut til å være fagmessig utført betyr ikke det at resten av huset er dårlig. Eksempel tak og yttervegger er det mye større risiko for å få store skader hvis man gjør feil, så på de tingene ser jeg ikke at man sparer noe på å slurve. En liten trapp derimot er mye mindre jobb å fikse hvis det skulle være dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Morten1 skrev:

Jeg tror ikke du har så mye å klage på når det kommer til erstatning hvis du tenker på det. Kommer til å bli ord mot ord etc. 
 

Tror TS mest undret seg over at en håndverker med litt stolthet for faget kan gjøre det slik.

Anonymkode: 39a29...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...