Gå til innhold

Kvinner som stirrer på andre kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjør de det?

Jeg er kvinne selv og gjør ikke slikt, da det både er flaut og frekt. Opplever likevel å bli stirret på både på hjemplassen og på fremmede steder. 

Blir jeg glodd på, kjenner jeg irritasjonen vokse. Jeg svarer med å overse dem totalt. Forstår ikke hvorfor de er så uforskammet og stirrer så uhemmet mye som de gjør..

Flere som har det slik? 😊

Anonymkode: 0acfd...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvem som stirrer. Hvis det er noen jeg sånn halvveis vet hvem er, men som ikke hilser eller smiler, kan jeg oppfatte det negativt. Samtidig tror jeg selv at jeg kan gjøre meg skyldig i å stirre, men da er det gjerne fordi jeg synes noen har et fint klesplagg, veske, sminke, er uvanlig fin på håret o.l. 

Anonymkode: 5e3f3...353

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har ikke kontroll over hvordan de fremstår. De blir stående og glane og forstår ikke at det observeres. Eller de er ikke oppdratt godt nok til å vite at om du glaner og så møter blikket, så må du heller smile og ikke bare stå der og se tilbakestående ut.

Anonymkode: 7f96e...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på dette. Noen kvinner glor på en slik vurderende måte, opp og ned. Og disse som glor er gjerne kvinner som har et middelmådig utseende. De glor vel på damer som er penere enn dem selv. :fnise:  "Sjekk hun der da, hun tror hun er noe."

Anonymkode: 70164...b81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det å ikke tolke alt i verste mening, da. 

Jeg tror ikke at jeg stirrer, men kan se ekstra på kvinner som er ekstra pene, har et eller annet kult plagg eller fint hår. Det er altså ikke alltid negativt ment fra alle, men det kan selvsagt være det. Allikevel er det ikke noe å bry seg om. 

Noen ganger har jeg også tatt meg selv i å være i egne tanker, gjerne mens jeg venter på et eller annet, og da kan jeg ha "stirret" på noen uten å mene noe med det. Men man ser forskjell på det og vanlig stirring. Man ser vel litt bortreist ut da :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg blitt veldig stirret på av det motsatte kjønn, og jeg er mann, og synes selvsagt det er ubehagelig. Fordi da skjønner man jo det er noe dem vet om deg, og stirrer fordi dem vil analysere, eller at det er mye umodenhet i motparten. Det er liksom ingenting man kan gjøre.

Anonymkode: b62fa...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å ikke stirre :)

Men ser jeg lenge på en annen kvinne, kan det f eks skyldes:

- hun gjør eller sier noe som fanger oppmerksomheten

- hun er uvanlig pen eller bare uvanlig

- hun ligner noen jeg Kjenner, eller noen fra en film eller TV og jeg prøver å finne ut hvem hun minner om

- hun har skikkelig ukledelig hårsveis, klær, sminke e.l.

- hun er faktisk kjent

- hun har hår, klær, sminke, stil e.l. som er veldig fin og fascinerende

- jeg kjeder meg

Anonymkode: e580f...43f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør de det?

Jeg er kvinne selv og gjør ikke slikt, da det både er flaut og frekt. Opplever likevel å bli stirret på både på hjemplassen og på fremmede steder. 

Blir jeg glodd på, kjenner jeg irritasjonen vokse. Jeg svarer med å overse dem totalt. Forstår ikke hvorfor de er så uforskammet og stirrer så uhemmet mye som de gjør..

Flere som har det slik? 😊

Anonymkode: 0acfd...f10

Er skikkelig bondsk å glo slik på andre...i smug er greit men den åpenbare, direkte, barduse stirringen er plagsom! 

Jeg har begynt å stirre tilbake og holder blikket helt til gloingen stopper. Utrolig at de ikke forstår det selv! 

Anonymkode: 68122...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigerinna mi glaner sånn. Hun kommer bort til meg og står og stirrer på kroppen min, sånn opp og ned og så sier hun noe om hvor mye hun har trent. Hun synes sikkert at jeg er utrent. hehe. Jeg synes det er utrolig ubehagelig, og pleier å feks dekke til slik at hun ikke får stirret sånn. Men det er ikke alltid jeg har noe å dekke med. Men hun er veldig opptatt av benene mine feks og da kan jeg dekke til med en pose om jeg har en i hånda..

Anonymkode: b4e5c...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på alle jeg går forbi. Menn, kvinner, barn, hunder og katter. Det er mer interessant en å se på folk en ned i asfalten og jeg tror det er ganske normal tankegang. 

Anonymkode: 2b477...c92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig har jeg blitt veldig stirret på av det motsatte kjønn, og jeg er mann, og synes selvsagt det er ubehagelig. Fordi da skjønner man jo det er noe dem vet om deg, og stirrer fordi dem vil analysere, eller at det er mye umodenhet i motparten. Det er liksom ingenting man kan gjøre.

Anonymkode: b62fa...ada

Kanskje de synes du er kjekk? :vetikke: 

Anonymkode: 37053...850

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg har det ikke slik, men det skal mye til for at jeg skal legge merke til sånt. Tror heller ikke jeg pleier å stirre på folk, håper i alle fall ikke det, men hvis jeg gjør det tror jeg det må være når jeg møter folk som kler, sminker og oppfører seg på en måte som skriker etter oppmerksomhet. Det gjør de neppe hvis de ikke vil bli sett på, så da må det vel være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg litt truffet. Jeg glor Ikke, men noen ganger ser jeg kanskje ekstra på noen som kler seg pent/er pene og tenker kanskje hvor de har kjøpt de klærne eller hva slags hudpleie de bruker. Jeg er ganske fornøyd med meg selv, men henter gjerne inspirasjon fra andre kvinner. Har helt en gang at jeg måtte blikket til vedkommende, men da smilte jeg bare.. vil ikke fremstå som tilbakestående haha 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også stirret på, av både menn og kvinner! Veldig ofte, så stirrer di så hardt når di eller jeg går forbi, at en skulle tro at di ville komme inn i sjelen min! Fy, jeg blir så irritert ! :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg er nok en av stirrerne. Var jeg deg ville jeg likevel prøvd å ta det som et kompliment. Ser jeg en kvinne som fascinerer meg, synes jeg rett og slett det er vanskelig å la være. Det kan være at hun er veldig pen eller veldig pent kledd, for eksempel. Jeg blir rett og slett litt fascinert. Jeg er fullstendig hetero, men merkelig nok er det kvinner jeg stirrer mest på. Er vel at jeg blir litt misunnelig :)  Tar jeg andre kvinner i å stirre på meg, blir jeg bare glad, jeg. Meen, det finnes såklart grader av stirring.. Det er forskjell på å stirre og å STIRRE. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stirrer på de som skiller seg ut enten det er i positiv eller negativ retning, og jeg stirre mye både på holdning, fakter utseende og hvordan de kler seg... (sånn komikere gjør når de skal imitere folk) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksen min var en magnet for sånne t-baneblikk. Stakkars jente, bygget opp masse usikkerhet fordi hun trodde det var noe rart med henne, mens sannheten nok var at de så fordi hun har en sånn vanskelig-å-sette-fingeren-på sjarmerende utstråling. 

Anonymkode: 79310...fab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ofte tittet på. Det er noe jeg har sluttet å bry meg om. De tenker sikkert sitt, og jeg pleier bare å smile lett, og noen ganger se tilbake. Noen ganger får jeg smil tilbake. 

 

De ser på ansiktet mitt, for jeg ligner på ganske mange. Så ser de nok på hva jeg har på av klær osv. Så lar de kanskje bare tankene fly. Jeg kan gjerne være en tankesky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå glaner jeg ikke på andre damer. Men ser jeg en flott dame, eller hun har en fin kåpe, fin kjole eller fine sko på seg, så ser jeg gjerne flere ganger. Jeg har flere ganger hatt lyst til å spørre hvor damer har kjøpt klesplagget sitt og. Men er redd for at de blir sure. 

Anonymkode: 0ef9e...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå glaner jeg ikke på andre damer. Men ser jeg en flott dame, eller hun har en fin kåpe, fin kjole eller fine sko på seg, så ser jeg gjerne flere ganger. Jeg har flere ganger hatt lyst til å spørre hvor damer har kjøpt klesplagget sitt og. Men er redd for at de blir sure. 

Anonymkode: 0ef9e...da6

Ingen blir sure, spør i vei. Jeg har blitt spurt om mye hyggelig. Helt siden jeg flyttet til Oslo for 20 år siden. Jeg spør også andre. For det er koselig med oppriktige spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...