Gå til innhold

Sengetøyet er alltid for stort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et luksusproblem, men irriterende likevel. Uansett hvor jeg kjøper sengetøy så er det alltid for stort. Ikke bare litt heller, men det er alltid en laaang remse som bare er stoff uten fyll. Jeg kjøper selvfølgelig rett størrelse. Dynen er den vanligste størrelsen, så man skulle jo tro det skulle passe, men neida. Det er så irriterende. Kan ikke sengetøyet bare passe? :alice:

Har prøvd å krympe det flere ganger, men det gir jo ingen revolusjonerende effekt, akkurat. 

Noen andre her som opplever det samme?

Anonymkode: 1b8e8...853

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjøper feil størrelse 🤣

Anonymkode: f8326...439

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kjøper feil størrelse 🤣

Anonymkode: f8326...439

Hadde det bare vært så enkelt. Målene på dynen og sengetøyet er det samme

Anonymkode: 1b8e8...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du kanskje sommerdyne? Eller en annen tynnere dyne? 

Ellers høres det jo ut som om du faktisk kjøper feil... Jeg har sengetøy fra både princess, kid, jysk, og ikea, og de tre første er helt passe i størrelsen i forhold til dynen, mens ikea-sengesettet er for stort, siden ikea-dyner er 150 brede i motsetning til 140 som er norsk standard. Men det visste jeg jo da jeg kjøpte, og opplever ikke som noe problem. 

Anonymkode: d3fab...d7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo noe som er feil. Høres ut som om du har enten kjøpt ekstra langt dynetrekk eller har en dyne med en annen størrelse enn det du tror. 

Anonymkode: 0196e...664

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du kanskje sommerdyne? Eller en annen tynnere dyne? 

Ellers høres det jo ut som om du faktisk kjøper feil... Jeg har sengetøy fra både princess, kid, jysk, og ikea, og de tre første er helt passe i størrelsen i forhold til dynen, mens ikea-sengesettet er for stort, siden ikea-dyner er 150 brede i motsetning til 140 som er norsk standard. Men det visste jeg jo da jeg kjøpte, og opplever ikke som noe problem. 

Anonymkode: d3fab...d7c

Er det noen måte å finne ut om det er sommerdyne jeg har? Har ikke akkurat noen andre dyner å sammenligne med.

Anonymkode: 1b8e8...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dynen laget av? Hvor tykk er den når du ikke presser den sammen. Min sommerdyne er ca 2 cm tykk og vinterdyna er 10-15 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen måte å finne ut om det er sommerdyne jeg har? Har ikke akkurat noen andre dyner å sammenligne med.

Anonymkode: 1b8e8...853

Er den tykk eller tynn... Det er jo ikke verre enn at du stikker hodet innom kid/princess/jysk/hvilken som helst butikk som selger dyner, og ser om dynen din ser tykk eller tynn ut i sammenligning med de andre dynene. 

Sommerdynen min er halvparten så tykk som vinterdynen, og de tar da selvsagt ganske så ulik plass i sengetøyet. Sengetøyet er tilpasset de tykkeste dynene. 

Anonymkode: d3fab...d7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta bilde av dyna når jeg kommer hjem senere, så kan dere bedømme. 

Anonymkode: 1b8e8...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ta bilde av dyna når jeg kommer hjem senere, så kan dere bedømme. 

Anonymkode: 1b8e8...853

Sleng også på et bilde av hvilket merke dyna er :) På den lappen som sikkert henger i et av hjørnene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem.

Jeg har en dyne som måler 140*200, men kjøper jeg sengesett påmandre steder enn Jysk,  er det alltid for stort, selv om det står samme mål som dynen har.  

Irriterende.

Anonymkode: a5e7d...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat samme problem. Det løste seg når jeg sluttet å kjøpe på KID og princess osv. Husker ikke hvilke merker jeg har nå, bortsett fra det ene, Dun. Størrelsene er de samme, same but different.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart.

Har dobbeldyner (200x220) og eneste gangen dynetrekket har vært «for langt» var da jeg hadde klart å putte inn dyna på tvers. 

Da var det 20 cm tomrom i topp/bunn av trekket og jeg lurte fælt på hva som hadde skjedd i vaskemaskinen/tørketrommelen :fnise: 

Anonymkode: 77b82...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Stein-saks-papir skrev:

Har akkurat samme problem. Det løste seg når jeg sluttet å kjøpe på KID og princess osv. Husker ikke hvilke merker jeg har nå, bortsett fra det ene, Dun. Størrelsene er de samme, same but different.

Så rart! Selv har jeg dyne fra Høie og sengetøy fra Kid. Sengetøyet er bittelitt for stort, ikke mye, men nok til at jeg stadig må rette på det :S

Anonymkode: 8fc5b...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres veldig ut som feil størrelse... Altså, hvis du ser på bredden kan den være lik, men norsk standard for enkeltdyner kommer i to lengder, dvs. 200 og 220. For meg høres det veldig ut som du har kjøpt 220 til en 200-dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Det høres veldig ut som feil størrelse... Altså, hvis du ser på bredden kan den være lik, men norsk standard for enkeltdyner kommer i to lengder, dvs. 200 og 220. For meg høres det veldig ut som du har kjøpt 220 til en 200-dyne.

Størrelsene er rett, det er ikke mye for stort, bare nok til at det irriterer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd. Vi har både 220 og 200 dyner og sengetøy i samme størrelsene. Alt passer. Sengetøy er kjøpt på vidt forskjellige butikker. 

Anonymkode: 670bb...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta mål av dyna. Jeg hadde ei dyne som var 190 cm en gang, skjønte ingenting før jeg la den oppå dyna til samboeren og oppdaget at den var kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...