Gå til innhold

Menn i 40 årene uten barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat meldt meg inn på Møteplassen og erfarer at det er ganske mange menn i 40 årene uten barn. Jeg har selv barn, og tenker at jeg bør finne meg en mann som også har barn, fordi varsellampene blinker med engang og tenker at noe må være "galt" når de har blitt 40 år uten å få barn. Hva tenker dere om menn i 40 årene som ikke har barn? Er det styr unna helt eller ikke? 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Hvorfor mener du at menn i 40 årene som ikke har barn må styres unna? Forklar gjerne hva som du tror er galt? 

Er det noe mer "riktig" med kvinner som er i samme alder og som er alenemor? 

(Selv er jeg gift og har flere barn og forstår ikke helt logisk hva forskjellen er) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en voksen mann på 30 og har vært litt inn og ut av forhold. Jeg har avsluttet noen forhold og jeg har selv blitt forlatt. Barn kommer jeg ikke til å få. Det valget har jeg tatt selv. Jeg er glad i barn, men velger å ikke få det. Det er damer som mener at man SKAL ha barn for å være en ansvarlig voksen. Se på denne tråden. Døm først og vurder etterpå. Vanligvis vurderer jeg først før jeg kanskje gjør en konklusjon. Hvordan man velger å leve sine liv er opp til hver enkelt. 

Anonymkode: 6de54...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 9.1.2018 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Hva med gale hundedamer?Finnes veldig mange single damer på 35+ med hund. Hele livet dreier seg om hund for disse kvinnene.Det er mange av dem på datingsidene.

Anonymkode: 57c72...512

Artig når man treffer nye mennesker og blir litt kjent, og så kommer man til spørsmålet "har du barn?".... artig når de svare "nei, men jeg har hunder - de er beibiene mine :):):) "...... 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del er ikke situasjonen et rødt flagg i det hele tatt. Selv er jeg frivillig barnløs og orker ikke å forholde meg til menn med barn.

Dersom en mann er ufrivillig barnløs stiller det seg naturligvis annerledes da vi ikke vil være kompatible grunnet for forskjellige mål og ønsker for fremtiden.

Endret av Nappetass1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Coolaid skrev:

Artig når man treffer nye mennesker og blir litt kjent, og så kommer man til spørsmålet "har du barn?".... artig når de svare "nei, men jeg hunder - de er beibiene mine :):):) "...... 

"Ja, ser at de har sin mors nese", svarer man da!

Anonymkode: 16f19...e58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvorfor mener du at menn i 40 årene som ikke har barn må styres unna? Forklar gjerne hva som du tror er galt? 

Er det noe mer "riktig" med kvinner som er i samme alder og som er alenemor? 

(Selv er jeg gift og har flere barn og forstår ikke helt logisk hva forskjellen er) 

Jeg er egentlig helt "fersk" på singellivet, for har vært i forhold i mange år. Og har nettopp meldt meg inn i Møteplassen etter anbefaling av venninner, og observerer at det er mange menn i 40 årene som ikke har barn. Jeg tror jeg styrer unna menn som aldri har hatt forhold før i 40 årene, men usikker på menn med/ uten barn, derfor spurte jeg om andres erfaringer. 

Det er nok ikke mer riktig med alenemødre, og føler meg nesten litt gått ut på dato/ avdanket ;-). Og er nok vanskeligere å finne noen nå, for menn uten barn vil sikkert ikke ha kvinner med barn, hvis de har barn, vil man ha 3-4 ekstra bonus barn osv osv... 

Jeg har nok ikke så sterke bastante meninger her som andre i denne tråden har. Jeg bare spurte ;-) 

TS. 

Anonymkode: 62c8d...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Nøste~ skrev:

Menn på 40+ uten barn har en tendens til å være desperate også. De skjønner at de er halvveis i livet, har rotet bort sine yngre dager på ungkarslivet bestående av fest, fyll, ons og Grandiosa. Nå er de blitt gamle, mange har fått mer flæsk på kroppen og lite hår, ikke akkurat drømmesituasjonen (eller drømmemannen ....). Noen får midtlivskrise, de må finne yngre fertile damer. Helst noen tiår yngre, for jo yngre jo bedre og større sjans for at kvinnene er noen usikre nervevrak som lett kan overtales til å gi han barn. At han selv kommer til å dø eller ende opp på gamlehjem før ungen rekker å nå pubertetsalderen gir han en lang faen i. 

Bare mine tanker om temaet. 

Det er mulig du ikke mener det like hardt som du skriver, men dette var veldig stygt sagt!

Mener du virkelig dette?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Terence said:

Hehe. Artig med alenemødre som skal belære andre i det å ta riktige valg :fnise:

:klo:

Anonymkode: 1a663...23a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Terence skrev:

Hehe. Artig med alenemødre som skal belære andre i det å ta riktige valg :fnise:

Jeg tror ikke jeg skal gå inn i noen diskusjon med deg, men jeg har da aldri prøvd å belære andre hva de skal gjøre eller ikke gjøre... folk får da gjøre som de vil. 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coolaid skrev:

Artig når man treffer nye mennesker og blir litt kjent, og så kommer man til spørsmålet "har du barn?".... artig når de svare "nei, men jeg hunder - de er beibiene mine :):):) "...... 

Også artig når man er frivillig barnløs og får til svar at «da har du vel masse dyr». Når jeg sier jeg hverken vil ha barn eller dyr (har ikke noe imot dem, ønsker bare ikke ha dem selv), blir de helt satt ut og lurer på hva man da bruker tiden på. «Skal du ikke ha noenting, liksom?»

Anonymkode: cb39b...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

ofte er de noen raringer, ja. Det er som regel en grunn til at de har blitt valgt bort av andre...

Anonymkode: 693a1...f2d

Eller kanskje dem selv har valgt bort andre? 
Hva med alenemødre, er ikke dem like rar siden dem er valgt bort av andre? 

Anonymkode: 17e1e...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna. Menn over 40 uten barn er mest sannsynlig gamere og umodne kjellerrunkere som har levd sitt egoliv altfor lenge. Altfor stor risiko å satse på et forhold med disse. 

Anonymkode: 250ec...a70

fordommer fordommer fordommer. akk denne kommentaren din sa litt om deg og din hjernekapasitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat meldt meg inn på Møteplassen og erfarer at det er ganske mange menn i 40 årene uten barn. Jeg har selv barn, og tenker at jeg bør finne meg en mann som også har barn, fordi varsellampene blinker med engang og tenker at noe må være "galt" når de har blitt 40 år uten å få barn. Hva tenker dere om menn i 40 årene som ikke har barn? Er det styr unna helt eller ikke? 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Det er mange som er frivelig barneløse, nå i nyere tid har det vokst fram en garde med menn som har lært at et liv uten kjerring og barn er mye mer fristende , mye lettere økonomisk, mye mindre stress og mer tid til seg selv og hobby :)

så har vi de ufrivelige barnløse som også har vokst fram nå de siste årene som ikke får hjelp nok av samfunnet. Norske kvinner har også verdensrekord i å være kravstor til menn iforhold til hva de selv er verdt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna. Menn over 40 uten barn er mest sannsynlig gamere og umodne kjellerrunkere som har levd sitt egoliv altfor lenge. Altfor stor risiko å satse på et forhold med disse. 

Anonymkode: 250ec...a70

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grovmel skrev:

Er vel ganske vanlig å tenke slik, om det var det du ville ha bekreftelse på. Men det betyr ikke at tankegangen din er riktig. Dette er jo ren stigmatisering basert på hva?

 

Selvfølgelig er det sikkert flere "raringer" i denne kategorien en med de som har barn. Men du må jo behandle hver enkelt som seg ikke som om de tilhører en kategori eller en gruppe. Det er hull i hodet, spør du meg. 

 Forklar meg gjerne hvorfor det er selvfølgelig at det er flere "raringer" blant folk uten barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har man ikke barn er det galt, har man katt og ingen barn er man crazy cat lady, har man verken barn eller dyr lurer folk på hvorfor du ikke skal ha omsorg for NOEN lissom. Men har man barn, er man visstnok automatisk normal selv om man har katt. 

:angry:

Anonymkode: 6daf9...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje dem selv har valgt bort andre? 
Hva med alenemødre, er ikke dem like rar siden dem er valgt bort av andre? 

Anonymkode: 17e1e...b62

Hvem har sagt at man er valgt bort som alenemor? Og det gjelder vel andre også😉

Anonymkode: 62c8d...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo to kategorier med enslige 40+ åringer. De som innerst inne er ensomme og ønsker noen å dele livet med, og de som trives godt som enslig.

Personlig er jeg av siste kategori, jeg har et bra utseende, flink til å omgås folk, har et sosialt yrke hvor jeg mesteparten av tiden er sammen med, og oppdrar, ung ungdom. Er ikke en "lortkall" som har det grisete hjemme, og kan både å lage mat og stelle hjemme. Har hatt nok med kvinner å gjøre opp igjennom tidene til å ha erfart at jeg rett og slett ikke har tålmodighet til å være i et forhold, jeg kjeder meg rett og slett, og det er ikke grunnet at jeg ønsker nye "eventyr". Det fine med å være 40+ er at en ikke blir styrt så mye av seksualdriften lengre, en selger ikke sjelen sin lenger for å få "komme til", men er mer rasjonell når en møter nye kvinner, og ser enklere personlighetstrekk og utfordringer en ikke liker.

Jeg er fullstendig klar over at dette er fullstendig fremmed for de fleste, også mine venner, men som jeg sier til dem, at hadde jeg hoppet på A4 livet tidligere i livet hadde jeg idag hatt en tilværelse med delt omsorg og mindre økonomisk frihet. Joda, barn er fint, men jeg har det trivelig nok med barna jeg jobber med, og har aldri følt behov for egne.

Anonymkode: 74cec...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har akkurat meldt meg inn på Møteplassen og erfarer at det er ganske mange menn i 40 årene uten barn. Jeg har selv barn, og tenker at jeg bør finne meg en mann som også har barn, fordi varsellampene blinker med engang og tenker at noe må være "galt" når de har blitt 40 år uten å få barn. Hva tenker dere om menn i 40 årene som ikke har barn? Er det styr unna helt eller ikke? 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Tenker du at du selv er et kupp med de holdningene?

Anonymkode: 593fb...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...