Gå til innhold

Menn i 40 årene uten barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med gale hundedamer?Finnes veldig mange single damer på 35+ med hund. Hele livet dreier seg om hund for disse kvinnene.Det er mange av dem på datingsidene.

Anonymkode: 57c72...512

Jeg lurer egentlig på åssen kvinner er på disse datingsidene i og med at jeg bare ser mennene, om det er like mye "rart" blant kvinner som blant mennene :-D 

Anonymkode: 62c8d...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og møkk lei av å bli mistenkt for å være noe galt med meg siden jeg ikke har barn. Jeg ville ikke automatisk avvist en mann bare fordi han ikke har barn. Jaggu har jeg møtt på min andel raringer med barn også. 

Anonymkode: 6daf9...513

Amen .......    To that  !

Anonymkode: 59f0e...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer egentlig på åssen kvinner er på disse datingsidene i og med at jeg bare ser mennene, om det er like mye "rart" blant kvinner som blant mennene :-D 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Det er nok en del "rart" på kvinnesiden også.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke automatisk avskrevet en mann fordi han er barnløs i voksen alder.Det kan være mange grunner til det.Heller en barnløs mann på 40+ med livet på stell,som bevisst har valgt å vente på den rette kvinnen,enn en som har et rotete privatliv med 2-3 barn med forskjellige damer.Når jeg ser alt stresset med «mine-dine-våre» barn,kranglete ekser (barnemødre),og rollen som stemor er jeg utrolig glad jeg slipper å forholde meg til noe av det.

Jeg fant altså min samboer blant menn i kategorien 40+ uten barn.Han er verken barnehater,player,eller noe raring.Han har vært i flere langvarige forhold,men av ulike grunner har ikke barn vært et tema.Nå venter vi vårt første barn sammen,og begge er glade for at dette blir en førstegangsopplevelse for oss begge. 

Her i Norge er det jo nesten slik at er du 35-40 år og barnløs,så lever du ikke noe fullverdig voksenliv.Uansett hvordan du ellers er som person.Virker på enkelte som det et bedre å ha en masse unger som man ikke klarer å ta seg av,fremfor å være barnløs.Forstå det den som kan.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant :-D Jeg kjenner også ei sånn ;-) 

Anonymkode: 62c8d...7c2

Yess !    Noen barnløse par kan også bli sånn. De "menneskegjør" kjæledyret (dyrene) på en idiotisk måte. Dyrene blir et substitutt for barna de ikke har. Overdrevent dyrevern går over i noe usunt, nesten sykelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, bullehurk skrev:

Yess !    Noen barnløse par kan også bli sånn. De "menneskegjør" kjæledyret (dyrene) på en idiotisk måte. Dyrene blir et substitutt for barna de ikke har. Overdrevent dyrevern går over i noe usunt, nesten sykelig.

So  what? Samma om folk er overdrevet opptatt av barnet sitt eller dyret sitt vel? Hvorfor skal det ene være mer akseptert enn det andre? Jo fordi de med barn vet best og har alltid rett og ser ned på de uten barn. PS, jeg har ingen barn nei og synes de med barn er sykelig opptatt av dem :-)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det klokeste er nok å gjøre slutninger først basert på personlige, forutinntatte, oppfatninger; på fordommer og slarm om den og den, han er sikkert...

Eller ikke.

Det er nok til sammen mer like mange grunner til at menn i 40- årene er barnløse som vi er barnløse menn i 40- årene, grovt regnet - sjøl om en del av grunnene likner hverandre. Bortsett fra den velkomne og alltid like populære forklaringen "patetisk tulling,manchild, kjellerrunker (den var ny) og gamer", så kan det være f.eks. at han har kastet bort tid i et forhold som varte til et stykke ut i 30- årene med ei kvinne som aldri ble klar til å få barn eller ikke lan, viste det seg, få barn. Det er rart med det, for et forhold som starter i siste halvdel av tjueåra har tendens til å dra litt med seg, til å vare, og det kan være vanskelig å se når man står midt i forholdet at det er noen drømmer som ikke deles.

Det har bestandig slått meg hvor dårlig tid kvinner pleier å ha når det kommer til menn. Da helst for å se om hun skal eliminere/ forkaste fyren. Og så hvor mange overfladiske clue som legges inn, tolkes og blåses opp. Det er bare en flik, en liten trådende, og så "vet" hun plutselig alt om hvordan han har det hjemme, hvor han drar på ferie og hvem som kjøper klærne hans (gjerne slik at hvis de ikke er kjøpt på Jula eller levert av arbeidsgiveren, er det mora som har kjøpt de, hvis han da ikke fremdeles går i klør som han har fått fra eksdama). Det blir et han er en sånn, en slik, en sånn der eller av den typen. 

En annen ting jeg synes er merkelig, er at kvinner som forblir barnløse, regnes osm vellykkede, ressurssterke og målbevisst, mens menn som forblir barnløse, stemples som tusseladder, stakkarer og tapere.

Med menn i førtiårene som ellers: har han orden på livet sitt og holder han det ryddig? Er han omgjengelig? Er hovedbeskjeftigelsen hans voksne ting? (Om han la oss si kjører modelltog på fritiden, så gjør han det når alle de viktige, voksne tingene er gjort, ikke før). Hvordan behandler han folk? Det er vel spørsmål man kan stille og finne svar på like mye som å konkludere han har ikke barn, ergo er han en tulling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Styr unna. Menn over 40 uten barn er mest sannsynlig gamere og umodne kjellerrunkere som har levd sitt egoliv altfor lenge. Altfor stor risiko å satse på et forhold med disse. 

Anonymkode: 250ec...a70

Føler meg støtt av denne stigmatiseringen.
Jeg bor ikke i kjeller; det der er bare en myte.
Ikke spiller jeg spill heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, oqegic skrev:

So  what? Samma om folk er overdrevet opptatt av barnet sitt eller dyret sitt vel? Hvorfor skal det ene være mer akseptert enn det andre? Jo fordi de med barn vet best og har alltid rett og ser ned på de uten barn. PS, jeg har ingen barn nei og synes de med barn er sykelig opptatt av dem :-)

At NOEN kan ha et usunt overbeskyttende forhold til barna sine er greit nok, men det har ingenting med mitt innlegg å gjøre. Jeg setter ikke det ene opp mot det andre. 

Ta deg en kopp urtete, å ro deg litt ned.  Så leser du innlegget mitt sakte en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn på 40+ uten barn har en tendens til å være desperate også. De skjønner at de er halvveis i livet, har rotet bort sine yngre dager på ungkarslivet bestående av fest, fyll, ons og Grandiosa. Nå er de blitt gamle, mange har fått mer flæsk på kroppen og lite hår, ikke akkurat drømmesituasjonen (eller drømmemannen ....). Noen får midtlivskrise, de må finne yngre fertile damer. Helst noen tiår yngre, for jo yngre jo bedre og større sjans for at kvinnene er noen usikre nervevrak som lett kan overtales til å gi han barn. At han selv kommer til å dø eller ende opp på gamlehjem før ungen rekker å nå pubertetsalderen gir han en lang faen i. 

Bare mine tanker om temaet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Menn på 40+ uten barn har en tendens til å være desperate også. De skjønner at de er halvveis i livet, har rotet bort sine yngre dager på ungkarslivet bestående av fest, fyll, ons og Grandiosa. Nå er de blitt gamle, mange har fått mer flæsk på kroppen og lite hår, ikke akkurat drømmesituasjonen (eller drømmemannen ....). Noen får midtlivskrise, de må finne yngre fertile damer. Helst noen tiår yngre, for jo yngre jo bedre og større sjans for at kvinnene er noen usikre nervevrak som lett kan overtales til å gi han barn. At han selv kommer til å dø eller ende opp på gamlehjem før ungen rekker å nå pubertetsalderen gir han en lang faen i. 

Bare mine tanker om temaet. 

Hahaha      Du overdriver ikke med måte heller   :fnise:                                                                                                                                        Men et lite poeng her  ......  Det har du absolutt

Anonymkode: 59f0e...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en erfaring med en barnløs mann i 40-årene. Og da stemte alle fordommene mine, han var søt og morsom, men også egoistisk som følge av at han bare hadde tenkt på seg selv i alle år, og skrekkelig selvopptatt. Jeg dumpet ham. Og siste jeg hørte var at han importerte en asiatisk kvinne og at hun dumpet han også. Så det sier vel sitt 😂

Anonymkode: 3bcf6...b7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herlighet. Jeg hadde tolket det som om de ikke hadde møtt den rette (slik som deg selv). Kanskje de har hatt forhold tidligere hvor de ikke har klart å få barn? Kanskje han ikke har følt seg klar før nå? Man er ikke rar fordi man ikke har barn... 

Anonymkode: b3f72...e22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn i 40-årene uten barn er oftest barn selv :opplyser:

Anonymkode: 03574...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, herlighet. Jeg hadde tolket det som om de ikke hadde møtt den rette (slik som deg selv). Kanskje de har hatt forhold tidligere hvor de ikke har klart å få barn? Kanskje han ikke har følt seg klar før nå? Man er ikke rar fordi man ikke har barn... 

Anonymkode: b3f72...e22

Det er riktig at man ikke er rar fordi man ikke har barn. Men det er likevel en sannhet i det at dersom man er "rar" får man ofte ikke barn. Jo rarere, jo mindre er muligheten for at det skjer. Nå er det nok av tullinger som parrer seg med idioter, men blant passe oppegående folk er ofte tankegangen klar på at man avler ikke på hva som helst. Så har vi de som er strengere med stamtavla på bikkja enn når det kommer til å vurdere fare til egne barn. Men alt i alt er det ofte slik at de som er veldig rare forståelig nok hverken får seg partner eller barn.

Anonymkode: 03574...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nøste~ said:

At han selv kommer til å dø eller ende opp på gamlehjem før ungen rekker å nå pubertetsalderen gir han en lang faen i. 

Bare mine tanker om temaet. 

Jeg tror tankene dine kommer ut av et alt for vidt hull, for 50% av danske jenter har nådd puberteten i en alder av åtte år og gjennomsnittlig levealder for menn er vel 80 år, så det er litt under 40 års tid.

Men det er godt du har tanker, bare prøv å formulere dem litt bedre så slipper du at folk oppfatter dem som å være sidestilt med avføringen din.

Endret av Mithrandates
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mithrandates skrev:

Jeg tror tankene dine kommer ut av et alt for vidt hull, for 50% av danske jenter har nådd puberteten i en alder av åtte år og gjennomsnittlig levealder for men er vel 80 år, så det er litt under 40 års tid.

Men det er godt du har tanker, bare prøv å formulere dem litt bedre så slipper du at folk oppfatter dem som å være sidestilt med avføringen din.

Oh my lord. Du tok det så bokstavelig ja. Hele innlegget var satt på spissen, men det gikk over hodet på deg tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn i 40-årene uten barn er oftest barn selv :opplyser:

Anonymkode: 03574...b99

Jeg tror det er omvendt; de har ikke gått igjennom store deler av livet sitt med å forholde seg til utviklingstrinnet for barn, så de har utviklet seg til å bli skikkelige voksne.

Mange kvinner med barn har aldri greid det; men har sunket hen til fjortiss-nivået med å være selvfornøyde med å ha forplantet seg og funnet sin misjon med å være på et samtale-nivå som er barnslig pludring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nøste~ said:

Oh my lord. Du tok det så bokstavelig ja. Hele innlegget var satt på spissen, men det gikk over hodet på deg tydeligvis. 

Erstatt "menn" i innlegget ditt med "jøder" og se hvor morsom du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mithrandates skrev:

Erstatt "menn" i innlegget ditt med "jøder" og se hvor morsom du er.

Stakkars, visste ikke at du var så hårsår da gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...