Gå til innhold

Lite, uformelt, intimt bryllup / formelt og stort bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker lite intimt bryllup med kun de aller nærmeste, han har mye familie og jeg har lite så selv med kun familie og forlovere havner vi på 50 stk. Han derimot ønsker å invitere alle kompiser med følge, all familie han kjenner til og ha stort og flott bryllup som da dobbler antallet. 

For meg er ikke kirke viktig, noe som er viktig for han- her gir jeg meg uten problemer, det blir kirke. 

Men vi sliter med alt etterpå! Hvordan blir man egentlig enige? Jeg syns at ved 100 mennesker så blir det ikke det bryllupet jeg trives med. Det blir folk der som vi egentlig ikke hører fra i hverdagen. Det blir lite oss og alt for gjestene føler jeg. 

Har foreslått for han å ha et lite bryllup med disse maks 50 stk og heller ha en fest med alt av venner en dag senere. Men det ser han da ingen grunn til. 

Tips?

Anonymkode: dc06c...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en mellomting? Inviter kompiser uten følge og dropp den utvidede familien. Et bryllup er dyrt også, og når det nærmer seg 100 stykker blir mulighetene for lokale vanskeligere. Har han tenkt på dette, eller har han bare tenkt at alle skal få komme?

Anonymkode: 630f1...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet er penger tenker jeg, blir dyrt å ha så mange på middag. 
Man kan så klart invitere til "kaffe", men for meg personlig synes jeg det er skikkelig kjipt å bli innvitert på kaffe. Det er jo ofte sent på kvelden, da er ditt forslag med en fest senere mye bedre. Så de som kommer kan sette av kvelden til det. Til kaffen må man sette av hele kvelden til bare litt fest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en mellomting? Inviter kompiser uten følge og dropp den utvidede familien. Et bryllup er dyrt også, og når det nærmer seg 100 stykker blir mulighetene for lokale vanskeligere. Har han tenkt på dette, eller har han bare tenkt at alle skal få komme?

Anonymkode: 630f1...7e2

Uten følge er ikke et alternativ for han. Har spurt. Samme med familie. Han skal ha med alle tre barna til stefaren sin og med disse er det følge. Jeg har satt streken på barn så det blir da 3 av barna deres som er over 18 som blir med igjen. Så derfra kommer det da 9 stk.

Så vil han ha med sine søskenbarn med følge som også blir 8 stk.

Det er viktig for han å ha med alle! 

 

Anonymkode: dc06c...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kaleidoskop skrev:

Argumentet er penger tenker jeg, blir dyrt å ha så mange på middag. 
Man kan så klart invitere til "kaffe", men for meg personlig synes jeg det er skikkelig kjipt å bli innvitert på kaffe. Det er jo ofte sent på kvelden, da er ditt forslag med en fest senere mye bedre. Så de som kommer kan sette av kvelden til det. Til kaffen må man sette av hele kvelden til bare litt fest. 

Han og sier at kaffe er kjipt å invitere til, da kan man like så godt invitere til full middag.

 

Anonymkode: dc06c...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så antallet fra hans side blir da 34 familiemedlemmer, min side blir 10 stk som jeg ser på som familie jeg har ukentlig kontakt med. I tillegg har jeg lite familie.

Han vil ha med alle kompiser og deres følge som begynte på 30 stk bare der. Dette antallet ønsker jeg å halvere ut fra hvem vi faktisk har kontakt med. Han vil ha med alle barndomskompiser og deres følge selv om de ikke har snakket sammen så lenge vi har vært sammen. 

Av mine venner så blir det kun de jeg faktisk er med i hverdagen, noen av hans venner er sammen med venninner av meg så de går jo opp i opp. Utenom dette blir det da min forlovet med følge, altså 2 stk.

Ikke nok med at antallet da ender opp på over 70 stk, men han begynner å nevne de han jobber med. Da har man fort 5 til der. 

Hvis vi skulle hatt med alt av barn ville det blitt 18 stk til, men har satt grense her heldigvis. 

La oss si vi havner på 80 ved hans ønsker da. 

Kunne hatt uten kollegaer, uten barn, halvparten av kompisene, færre slektninger. Syns 45-50 stk er mer enn nok jeg altså. Bare samlinger i romjulen med ene siden av familien hans så er man jo 24 stk rundt bordet.

Anonymkode: dc06c...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere må inngå et kompriss...
I vårt bryllup ble det også "skjevfordeling" på familie, han har mye større en meg. Men det gjorde ikke meg noe, familie kan man jo ikke noe for om man har eller ikke. Og om man har god kontakt er det hyggelig å innvitere dem. 
Det er mer på venner og kollegaer dere må bli enige tenker jeg. Hvis han får invitere alle tar han jo ikke hensyn til dine ønsker om et mindre bryllup. 

Ellers er det flere som deler at vi får ta med X antall stk hver. Så får han velge om han vil bruke "hvota" si på med eller uten følge...
Har dere ikke penger er jo det et argument i seg selv. Det skal betales for, ellers så kan man utsette bryllupet et par og og spare opp mer penger for å kunne invitere de man vil skal komme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kaleidoskop skrev:

Høres ut som dere må inngå et kompriss...
I vårt bryllup ble det også "skjevfordeling" på familie, han har mye større en meg. Men det gjorde ikke meg noe, familie kan man jo ikke noe for om man har eller ikke. Og om man har god kontakt er det hyggelig å innvitere dem. 
Det er mer på venner og kollegaer dere må bli enige tenker jeg. Hvis han får invitere alle tar han jo ikke hensyn til dine ønsker om et mindre bryllup. 

Ellers er det flere som deler at vi får ta med X antall stk hver. Så får han velge om han vil bruke "hvota" si på med eller uten følge...
Har dere ikke penger er jo det et argument i seg selv. Det skal betales for, ellers så kan man utsette bryllupet et par og og spare opp mer penger for å kunne invitere de man vil skal komme :) 

Skjevfordeling gjør absolutt ingenting altså. Det er bare at han skal ha med alle han noensinne har kjent mens jeg vil ha med de vi har nærmest oss.

Han vil utsette bryllupet lenge nok til å ha penger til dette.

Anonymkode: dc06c...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...