Gå til innhold

Finnes det kvinner som ikke vil ha barn?


ajarRun

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir kjekt å aldri få besøk på gamlehjemmet :)

Anonymkode: 38230...014

Det er det dummeste argumentet i barnfri-debatten. Nesten like dumt som "det er egoistisk å ikke få barn". På sykehjem verden rundt sitter tusenvis av ensomme gamle. Tviler på at alle de er frivillig barnløse.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AmandaVI skrev:

Det er det dummeste argumentet i barnfri-debatten. Nesten like dumt som "det er egoistisk å ikke få barn". På sykehjem verden rundt sitter tusenvis av ensomme gamle. Tviler på at alle de er frivillig barnløse.

Dette. Har aldri skjoent det argumentet.Som du sier fins det haugevis av ensomme eldre paa gamlehjem rundtom, har sett det selv. Og man faar da for pokker ikke barn fordi man vil at noen skal foele seg pliktige til aa besoeke en paa gamlehjemmet naar en er 80? Dessuten er det ikke sikkert man lever til man er "gammel" en gang, og hvor vondt det enn er aa tenke paa, saa er det ikke sikkert barna dine lever da heller. Er ingen garanti for at man faar et godt forhold til sine voksne barn heller, og hvem vet - kanskje det viser seg at barna du faar blir saa funksjonshemmet at du maa ta vare paa dem resten av livet. Fins ingen garantier her.

Og uansett om det var garantert at barna en faar ville stille opp paa ens eldre dager, saa er det jo ikke slik at de eneste man kan faa besoek av, er sine egne barn? De fleste uten barn har da annen familie og venner. Er jo ikke saann at man ikke kan ha relasjoner til andre mennesker enn dem man har foedt selv, i sine eldre aar. Kan ta en av grandtantene mine som eksempel, hun hadde ingen barn, men fikk likevel besoek i massevis helt til hun tok kvelden.

Endret av Fandenivoldsk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Blir kjekt å aldri få besøk på gamlehjemmet :)

Anonymkode: 38230...014

Jeg jobber med eldre, og det ganske mange som ikke får besøk av sine barn mer en et par ganger i året. De er mer ulykkelige enn de som ikke har barn. De som ikke har barn har det stortsett bra, hvis de ikke var ufrivillige barnløse da. 

Anonymkode: 28bac...047

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 2.12, AnonymBruker skrev:

Det får du med tiden uansett :laugh:

Anonymkode: ce85f...fdf

Det stemmer ikke. Jeg er 40+ og har ikke henge pupper eller slapp/vid underliv.  Merker ingen forskjell fra da jeg var yngre. Har ikke vært seksuelt aktiv eller født barn.  Kanskje jeg merker det når jeg blir 60 + ?  Man får tørrere og mindre volum i underlivet etter menopausen og hos noen kvinner skrumper skjeden inn og blir mindre , hos andre motsatt.

Anonymkode: 062b1...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 2.44, abrasiveRefraction skrev:

Er ikke det farlig å sterilisere kvinner?

Det er ikke farlig å sterilisere seg. Man an jo fortsatt bruke eggene til Ivf behandling og få biologiske barn senere om man skulle angre seg.

Anonymkode: 062b1...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe87
På 9.1.2018 den 2.12, AnonymBruker skrev:

Det får du med tiden uansett :laugh:

Anonymkode: ce85f...fdf

Antar du er mor og måtte lire dette av deg for å føle deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87
På 9.1.2018 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Blir kjekt å aldri få besøk på gamlehjemmet :)

Anonymkode: 38230...014

Ja, det er derfor man skal få barn mener du? For å ha noen når man blir gammel. Snakk om egoistisk tankegang. 

Har forresten ei venninne som jobber på gamlehjem og hun forteller at de gamle sjelden får besøk av barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog
På 1/9/2018 den 2.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er nettopp rundet 30 årene og jeg ønsker meg per dags dato ikke barn. Har ikke hatt noe ønsker om det da jeg var yngre heller. Grunnen er at det er så utrolig mye mas med barn, og når man leser tråder her inne fra deseperste mødre med uregjerlige barn så frister det lite å få noen selv. Jeg har rett og slett ikke lyst å sitte våken hver natt med en skrikerunge, man vet jo aldri om man får et kolikkbarn eller ikke. Jeg ønsker ikke å være sliten 24/7, jeg ønsker ikke hengepupper og slapt understell, jeg ønsker ikke å miste egentid. I tillegg virker det jo som de fleste par tett og slett ikke takler småbarnsperiodennog ender med å hå ifra hverandre. Dette er heller ikke noe jeg ønsker meg. 

Anonymkode: 75fa8...210

Jeg har to barn. Jeg har ikke hengepupper, og understellet mitt er like bra! Ja, jeg har ammet og født dem vanlig vei😁👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år, jeg er ikke så glad i barn.. redd for å bli gravid 🙄 skal vente med barn til slutten av 20årene, frister heller ikke da, men kan liksom ikke ha barn for sent heller. 

Anonymkode: e1e96...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man endrer mening og synet når

man først får et barn da, men jeg vil leve livet først :) 

Anonymkode: e1e96...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri ønsket barn. Blir 45 år i år. Har fortsatt ikke noe ønske om barn.

Anonymkode: 63317...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎09‎.‎01‎.‎2018 den 7.55, AnonymBruker skrev:

Blir kjekt å aldri få besøk på gamlehjemmet :)

Anonymkode: 38230...014

Du? det finnes eldre folk som sitter på gamlehjemmet som har både 4 og 5 barn. Som aldri har tid til å besøke den gamle. Yrkeslivet og selve livet tar all sin tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg ikke barn. Passer ikke inn i "live fast die young"-tilværelsen min. Også har jeg hørt at man bør ha empati for andre og være fan av barn som konsept dersom man skal ha dem, det får jeg ikke til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 2.17, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Slipper man fødsler og amming så kommer man langt, da er det jo mange år til den tid kommer. 

Anonymkode: 75fa8...210

Kjære vene. 

Kan berolige med at understellet er akkurat som før(trangere, ble sydd) og ingen hengepupper. 

Men det kommer med alderen, for nesten alle.. Ikke nldvendigvis fortere pga fødsel.. 

Anonymkode: f1264...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 21 år, jeg er ikke så glad i barn.. redd for å bli gravid 🙄 skal vente med barn til slutten av 20årene, frister heller ikke da, men kan liksom ikke ha barn for sent heller. 

Anonymkode: e1e96...ac5

Ikke få barn bare for å få de.. 

Barn er det største ansvaret du kan tenke deg, og det er dårlig gjort mot mennesket du setter til verden, å få det bare fordi du kan. 

Anonymkode: f1264...9f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 2.09, AnonymBruker skrev:

Jeg er nettopp rundet 30 årene og jeg ønsker meg per dags dato ikke barn. Har ikke hatt noe ønsker om det da jeg var yngre heller. Grunnen er at det er så utrolig mye mas med barn, og når man leser tråder her inne fra deseperste mødre med uregjerlige barn så frister det lite å få noen selv. Jeg har rett og slett ikke lyst å sitte våken hver natt med en skrikerunge, man vet jo aldri om man får et kolikkbarn eller ikke. Jeg ønsker ikke å være sliten 24/7, jeg ønsker ikke hengepupper og slapt understell, jeg ønsker ikke å miste egentid. I tillegg virker det jo som de fleste par tett og slett ikke takler småbarnsperiodennog ender med å hå ifra hverandre. Dette er heller ikke noe jeg ønsker meg. 

Anonymkode: 75fa8...210

Off topic men hengepupper og slarlete kropp vil jo alle få med alderen. Og slapt underliv får man ikkenødvendigvis etter å ha født barn da underlivet er elastisk og vil som oftest rette seg opp igjen etter kort tid. Ellers skal ikke jeg disse deg for at du ikke ønsker barn. En helt ærlig sak det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 19.05, Chloe87 skrev:

Antar du er mor og måtte lire dette av deg for å føle deg bedre. 

Antar at hun er mor, og dritt lei av å høre at kroppen hennes jo bare MÅ være ødelagt pga fødsel jeg kjære du.. 

Anonymkode: f1264...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil ikke folk ha barn? Hva er galt med verden. Det å få barn er hovedgrunnen for vår eksistens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...