Gå til innhold

Finnes det kvinner som ikke vil ha barn?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Klart det. Jeg vil ikke ha barn og er forhaapentligvis sterilisert innen utgangen av 2018.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Fandenivoldsk skrev:

Klart det. Jeg vil ikke ha barn og er forhaapentligvis sterilisert innen utgangen av 2018.

Er ikke det farlig å sterilisere kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Er ikke det farlig å sterilisere kvinner?

Det KAN oppstaa komplikasjoner ja, som med alle andre operasjoner. Men jeg har lest mye om det og har ikke funnet noe som har skremt meg fra aa ville gjoere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg bruker selvsagt kondom hvis partneren ønsker det.


Det gir ikke helt mening. Hvis det er du som ikke ønsker barn, så bør du jo selv ønske å bruke, og bruke kondom.

Anonymkode: c3186...a96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:


Det gir ikke helt mening. Hvis det er du som ikke ønsker barn, så bør du jo selv ønske å bruke, og bruke kondom.

Anonymkode: c3186...a96

Kondomer beskytter ikke tilstrekkelig mot uønsket graviditet. De er gode for å slippe kjønnssykdommer da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi finnes. Jeg har visst siden jeg var 5 år at jeg ikke har lyst på barn. 40 år seinere har jeg ikke endret mening.

Anonymkode: db05c...3e8

Mennesker har sjelden de samme holdninger som en femåring livet ut . Det der var bare snålt å skrive .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Klart det er de som ikke ønsker barn ! Selv vet jeg ikke helt hvor jeg hadde vært uten mine , men vet jo om de som ikke vil ha barn . Det handler aldeles ikke om " viktige verdier " som noen antyder her . Det handler om at de har et fullverdig liv og gode verdier uten barn også . Respekterer det fullt ut , og det er da ikke sånn at en hver kvinnes største ønske er å få barn ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg tenker da helst kvinner under 30.

Har venninner under 30 som ikke ønsker seg barn jeg. 

Anonymkode: dc415...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det gir ikke helt mening. Hvis det er du som ikke ønsker barn, så bør du jo selv ønske å bruke, og bruke kondom.

Anonymkode: c3186...a96

Kondomene sprakk er jo verdens vanligste ting og da 😴😅

Anonymkode: dc415...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Kondomer beskytter ikke tilstrekkelig mot uønsket graviditet. De er gode for å slippe kjønnssykdommer da.

De beskytter like godt som p - piller, og uten de fæle og farlige bivirknigene p piller kan gi. Og kjønnssykdommer er vel minst like viktig å beskytte seg mot. Man kan trossalt dø av kjønnssykdommer i dag så.

Anonymkode: c3186...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De beskytter like godt som p - piller, og uten de fæle og farlige bivirknigene p piller kan gi. Og kjønnssykdommer er vel minst like viktig å beskytte seg mot. Man kan trossalt dø av kjønnssykdommer i dag så.

Anonymkode: c3186...a96

P-piller har 9% feilrate i året, kondomer har 18%. De er dobbelt så effektive, og lettere å bruke korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt eldre enn målgruppen din, men har aldri ønsket barn. Har også 4 venninner i alder 30-35 som heller ikke ønsker barn.

Anonymkode: 0c393...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nettopp rundet 30 årene og jeg ønsker meg per dags dato ikke barn. Har ikke hatt noe ønsker om det da jeg var yngre heller. Grunnen er at det er så utrolig mye mas med barn, og når man leser tråder her inne fra deseperste mødre med uregjerlige barn så frister det lite å få noen selv. Jeg har rett og slett ikke lyst å sitte våken hver natt med en skrikerunge, man vet jo aldri om man får et kolikkbarn eller ikke. Jeg ønsker ikke å være sliten 24/7, jeg ønsker ikke hengepupper og slapt understell, jeg ønsker ikke å miste egentid. I tillegg virker det jo som de fleste par tett og slett ikke takler småbarnsperiodennog ender med å hå ifra hverandre. Dette er heller ikke noe jeg ønsker meg. 

Anonymkode: 75fa8...210

Blir kjekt å aldri få besøk på gamlehjemmet :)

Anonymkode: 38230...014

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir kjekt å aldri få besøk på gamlehjemmet :)

Anonymkode: 38230...014

Som moren min sa til meg "nå må du skynde deg å få barn ellers blir vi for gamle til å være barnevakt."  Jeg var 19 og hun var 38 på det tidspunktet.

Jeg svarte at jeg får ikke barn for å ha barnevakt. 

Man får vel ikke barn for å ha selskap på gamlehjemmet heller?

Anonymkode: dc415...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som moren min sa til meg "nå må du skynde deg å få barn ellers blir vi for gamle til å være barnevakt."  Jeg var 19 og hun var 38 på det tidspunktet.

Jeg svarte at jeg får ikke barn for å ha barnevakt. 

Man får vel ikke barn for å ha selskap på gamlehjemmet heller?

Anonymkode: dc415...4d1

Snever tankegang.

Å få besøk på gamlehjemmet er bare ansett som et pluss😊

Mine barn har jeg fått fordi de var høyt ønsket. De fyller hjemmet med liv, og gjør det ekstra kjekt og stemningsfylt med julefeiring osv.

Er rett og slett glad for å ha fått en egen liten familie. Godt å ha noen å være veldig glade i.

Anonymkode: 38230...014

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
6 hours ago, abrasiveRefraction said:

Fordi jeg lurer på om jeg burde få en vasektomi slik at jeg slipper å risikere å få et barn jeg ikke ønsker med noen jeg ikke liker.

Den beste løsningen er nok å bruke kondom hvis du absolutt må ligge med noen du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, C.Tramell skrev:

Den beste løsningen er nok å bruke kondom hvis du absolutt må ligge med noen du ikke liker.

1 av 2000 blir gravid etter vasektomi. 16 av 100 blir gravide HVERT år de bruker kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Ved typisk bruk av kondomer blir 16% gravide hvert år. Jeg tviler sterkt på at jeg er en gjennomsnittlig god kondombruker. Jeg glemmer å bruke dem, jeg liker ikke å bruke dem. I tillegg hvis jeg er full er jeg ikke flink å ta dem på og når jeg er kåt bryr jeg meg ikke så mye. Det blir mer en ettertanke.

Impulskontroll er dessverre ikke noe jeg har. Jeg bruker tusenvis på ting jeg har litt lyst på og jeg tenker meg ikke om før etterpå. Samme med damer, jeg blir veldig lett revet med.

Jeg kan ikke helt se for meg en livsituasjon der jeg vil ha barn. Jeg kunne litt ønsket meg det slik som når eksen hadde hund. Det var hennes hund og hennes ansvar, men jeg kunne gå tur med den, leke med den eller gi den godbiter når jeg følte for det.

Jeg syns det virker som en veldig god ide å sterilisere deg. Det virker som om du egner deg best som onkel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35, har virkelig ikke lyst på barn. Dessverre kjenner jeg ingen med samme holdning, så det blir færre og færre venner jo eldre jeg blir.

Anonymkode: 7d9d7...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
10 minutter siden, abrasiveRefraction said:

1 av 2000 blir gravid etter vasektomi. 16 av 100 blir gravide HVERT år de bruker kondom.

Vel, da vet du hva du bør gå for hvis du ikke er interessert i å avstå fra sex med kvinner du ikke vil ha barn med, for det er ikke 100% sikkert å ligge med kvinner som sier de ikke vil ha barn heller. Sikkert langt mindre sikkert enn vasektomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...