Gå til innhold

Finnes det kvinner som ikke vil ha barn?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er nettopp rundet 30 årene og jeg ønsker meg per dags dato ikke barn. Har ikke hatt noe ønsker om det da jeg var yngre heller. Grunnen er at det er så utrolig mye mas med barn, og når man leser tråder her inne fra deseperste mødre med uregjerlige barn så frister det lite å få noen selv. Jeg har rett og slett ikke lyst å sitte våken hver natt med en skrikerunge, man vet jo aldri om man får et kolikkbarn eller ikke. Jeg ønsker ikke å være sliten 24/7, jeg ønsker ikke hengepupper og slapt understell, jeg ønsker ikke å miste egentid. I tillegg virker det jo som de fleste par tett og slett ikke takler småbarnsperiodennog ender med å hå ifra hverandre. Dette er heller ikke noe jeg ønsker meg. 

Anonymkode: 75fa8...210

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år og ønsker ikke barn. Jeg er ganske sikker på at det ikke vil endre seg.
Min søster ønsker heller ikke (og sa det fra hun var 10-11 år som jeg), og nå er hun over 40 og har ikke barn.

Hvorfor lurer du?

Anonymkode: 59b55...997

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er nettopp rundet 30 årene og jeg ønsker meg per dags dato ikke barn. Har ikke hatt noe ønsker om det da jeg var yngre heller. Grunnen er at det er så utrolig mye mas med barn, og når man leser tråder her inne fra deseperste mødre med uregjerlige barn så frister det lite å få noen selv. Jeg har rett og slett ikke lyst å sitte våken hver natt med en skrikerunge, man vet jo aldri om man får et kolikkbarn eller ikke. Jeg ønsker ikke å være sliten 24/7, jeg ønsker ikke hengepupper og slapt understell, jeg ønsker ikke å miste egentid. I tillegg virker det jo som de fleste par tett og slett ikke takler småbarnsperiodennog ender med å hå ifra hverandre. Dette er heller ikke noe jeg ønsker meg. 

Anonymkode: 75fa8...210

Det får du med tiden uansett :laugh:

Anonymkode: ce85f...fdf

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi finnes. Jeg har visst siden jeg var 5 år at jeg ikke har lyst på barn. 40 år seinere har jeg ikke endret mening.

Anonymkode: db05c...3e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du med tiden uansett :laugh:

Anonymkode: ce85f...fdf

Ikke nødvendigvis. Slipper man fødsler og amming så kommer man langt, da er det jo mange år til den tid kommer. 

Anonymkode: 75fa8...210

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år og ønsker ikke barn. Jeg er ganske sikker på at det ikke vil endre seg.
Min søster ønsker heller ikke (og sa det fra hun var 10-11 år som jeg), og nå er hun over 40 og har ikke barn.

Hvorfor lurer du?

Anonymkode: 59b55...997

Fordi jeg lurer på om jeg burde få en vasektomi slik at jeg slipper å risikere å få et barn jeg ikke ønsker med noen jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Fordi jeg lurer på om jeg burde få en vasektomi slik at jeg slipper å risikere å få et barn jeg ikke ønsker med noen jeg ikke liker.

Det er jo reversibelt, så kjør på.

Anonymkode: ce85f...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo reversibelt, så kjør på.

Anonymkode: ce85f...fdf

Bare i 25% av tilfellene vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Fordi jeg lurer på om jeg burde få en vasektomi slik at jeg slipper å risikere å få et barn jeg ikke ønsker med noen jeg ikke liker.

Da bør du heller bruke kondom og heller være nøye på hvilke dame du har deg med..Det virker jo som om du ønsker barn en gang i livet?

Anonymkode: 4b933...f87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bør du heller bruke kondom og heller være nøye på hvilke dame du har deg med..Det virker jo som om du ønsker barn en gang i livet?

Anonymkode: 4b933...f87

Ved typisk bruk av kondomer blir 16% gravide hvert år. Jeg tviler sterkt på at jeg er en gjennomsnittlig god kondombruker. Jeg glemmer å bruke dem, jeg liker ikke å bruke dem. I tillegg hvis jeg er full er jeg ikke flink å ta dem på og når jeg er kåt bryr jeg meg ikke så mye. Det blir mer en ettertanke.

Impulskontroll er dessverre ikke noe jeg har. Jeg bruker tusenvis på ting jeg har litt lyst på og jeg tenker meg ikke om før etterpå. Samme med damer, jeg blir veldig lett revet med.

Jeg kan ikke helt se for meg en livsituasjon der jeg vil ha barn. Jeg kunne litt ønsket meg det slik som når eksen hadde hund. Det var hennes hund og hennes ansvar, men jeg kunne gå tur med den, leke med den eller gi den godbiter når jeg følte for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri ønsket meg barn fra jeg var ung og er nå i 30 årene. Det er faktisk endel av oss på kvinneguiden har jeg lagt merke til :Nikke:

Anonymkode: 4b933...f87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er isåfall en bitteliten promille. Når vi var 23-24 så kunne flere av de i min krets si at barn ikke var så viktig og at de fint kunne leve uten å få unger, men så ble man helt voksen og fikk andre verdier i livet enn festing og ferieflørter, og barn ble brennende ønske hos alle. I dag som 29 åring er det få av oss som ikke har fått barn enda. Noen prøver intenst, andre sier at det kommer om et år eller to. De få som er single vil ha en kjæreste som vil ha barn for barn er viktig og noe de ser på som en selvfølge.

Jeg kan ikke ha barn fordi jeg er syk, men ville ønsket det og fått det om jeg var helt frisk.
 

Anonymkode: c3186...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har heller aldri ønsket meg barn fra jeg var ung og er nå i 30 årene. Det er faktisk endel av oss på kvinneguiden har jeg lagt merke til :Nikke:

Anonymkode: 4b933...f87

Ja, dette virker jo mer optimistisk. Kanskje det går an å finne noen å dele livet med som ikke har noe i mot at man tar en vasektomi og som ikke ønsker snørrvalper som skitner til sofaen min.

En gang hadde jeg et barn på besøk, det klarte å lage hakk i kjøkkenbordet mitt. De er så respektløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at jeg ikke ville ha barn eller at det ikke var så viktig for meg frem til jeg var 30 fordi menn ble så redd og panisk om jeg var ærlig og sa at jeg ville ha barn. Jeg orket bare ikke hysterisk menn som helst skal dytte i damer angrepiller annenhver dag om de sier de vil ha barn så jeg bare løy for å ha det mer behagelig. Etter 30 orket jeg ikke bruke tid på kvinnehatere lenger og har vært ærlig. Men jeg fant også ut at jeg er steril.

Anonymkode: d6f91...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Fordi jeg lurer på om jeg burde få en vasektomi slik at jeg slipper å risikere å få et barn jeg ikke ønsker med noen jeg ikke liker.

Hvorfor skal du i det hele tatt ha sex med noen du ikke liker eller vil ha barn med?
Du vet at barn er en del av menneskets gang, og den naturlige konsekvensen av sex. Og sex er den naturlige konsekvensen av et forhold. Hvis du ikke vil ha et forhold, eller ikke vil ha barn, så bør du holde deg unna sex med andre og nøye deg med sex med deg selv eller leketøy. Om du skal ha sex med andre er det jo uansett en selvfølge å bruke kondom, det er det minste du kan gjøre.

Anonymkode: c3186...a96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

 ikke ønsker snørrvalper som skitner til sofaen min.

De er så respektløse.

Du kan sikkert finne noen som ikke syntes barn er så viktig, men tviler på at du finner noen som liker holdningene dine.
Du virker helt usmakelig

Anonymkode: c3186...a96

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er isåfall en bitteliten promille. Når vi var 23-24 så kunne flere av de i min krets si at barn ikke var så viktig og at de fint kunne leve uten å få unger, men så ble man helt voksen og fikk andre verdier i livet enn festing og ferieflørter, og barn ble brennende ønske hos alle. I dag som 29 åring er det få av oss som ikke har fått barn enda. Noen prøver intenst, andre sier at det kommer om et år eller to. De få som er single vil ha en kjæreste som vil ha barn for barn er viktig og noe de ser på som en selvfølge.

Jeg kan ikke ha barn fordi jeg er syk, men ville ønsket det og fått det om jeg var helt frisk.
 

Anonymkode: c3186...a96

Jeg kommer bare på to par i min sirkel som har fått barn. Men de er begge eldre enn meg.

Hva er det som er så viktig med barn?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du i det hele tatt ha sex med noen du ikke liker eller vil ha barn med?
Du vet at barn er en del av menneskets gang, og den naturlige konsekvensen av sex. Og sex er den naturlige konsekvensen av et forhold. Hvis du ikke vil ha et forhold, eller ikke vil ha barn, så bør du holde deg unna sex med andre og nøye deg med sex med deg selv eller leketøy. Om du skal ha sex med andre er det jo uansett en selvfølge å bruke kondom, det er det minste du kan gjøre.

Anonymkode: c3186...a96

Dessverre finnes det mange attraktive mennesker som har grusomme personligheter. Jeg har sex med dem fordi jeg liker sex. Selvsagt ønsker man ikke barn med alle man har sex med.

Jeg vil ha forhold, men ikke til alle jeg har sex med. Jeg bruker selvsagt kondom hvis partneren ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sikkert finne noen som ikke syntes barn er så viktig, men tviler på at du finner noen som liker holdningene dine.
Du virker helt usmakelig

Anonymkode: c3186...a96

Hva skal jeg kalle dem da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...