Gå til innhold

Tatovering?!! Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 15 år som har sinnsykt lyst på tatovering når jeg fyller 16 år.

mamma nekter og sier at jeg ikke får lov. Selv jobber hun med og sette botox, Restylane, bruker laser osv...

søssteren min skal ta silikon når hun fyller 18( om eg halvt år).

hvorfor i alle dager kan ikke jeg ta en liten tatovering på håndleddet med et ord som betyr mye for meg da??!

Har lyst til og tatovere "saudade" på håndleddet mitt. Det er et ord som betyr så utrolig mye for meg!

noen argumenter jeg kan bruke for å få lovt til og ta tatovering på håndleddet? Betaler selvsagt selv.

Anonymkode: 2055d...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange steder er det 18-års grense for å få tatt en tatovering. Grunnen er at når du er 16 (eller 18 og for den saks skyld) så kommer du til å endre deg flere ganger og på flere måter, så det er stor sjanse for at du angrer. I tillegg er ikke kroppen ferdig utviklet og du kan endre kroppen så tatoveringen ender opp med å se stygg ut. Vent heller til du blir 18. Søsteren din blir myndig, og da kan ikke moren din nekte henne å operere seg, du er fremdeles umyndig.

Anonymkode: 43b09...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 18-års grense ved alle seriøse tatoveringssteder, og den aldersgrensen er der for en grunn. Mange ganger kan det være lurt å vente også, fordi da vet du om du virkelig vil ha det samme da som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som de andre skriver så har de seriøse 18 års grense, og du bør være kresen på hvor du tar tatovering. Den skal du ha resten av livet. 

Da er det litt dumt å ta tatovering hos noen som er useriøs og ikke så flink. Litt dumt å måtte gå rundt med en stygg tatovering resten av livet eller måtte betale dyrt for å ta laser for å fjerne den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den betyr mye for deg nå, så betyr den mye for deg når du blir 18 også. Aldersgrenser er der av en grunn. 

Anonymkode: 1b301...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...