Gå til innhold

Åssen sko bruker du som jobber på sykehus/sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Nike joggesko. Har hatt Spotec sandaler tidligere, de har veldig hard såle, og de bråker. Jeg er nattevakt, så jeg må ha såler som gjør at jeg kan snike meg stille rundt. ;)

Anonymkode: d9400...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bør lære å skrive norsk før du begynner i arbeidslivet.

Anonymkode: d559a...78f

Hvis du tenker på ordet "åssen", så er det du selv som henger etter :)

Anonymkode: f09a2...639

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Off topic her men. Bestiller navnskilt nå, tror dere det er best å kun skrive navnet mitt med litt større skrift eller skal jeg ta med "sykepleierstudent"?

Anonymkode: 52188...db4

Du skal ha med ''sykepleierstudent'' hvis du skal bruke det i praksis eller på jobb :) De fleste steder krever navneskilt med tittel. Pasienter og pårørende liker å vite om de snakker med en sykepleier, portør eller renholdsarbeider :P 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åssen...? :fnise:

Anonymkode: 3fd91...9d1

Heller ''åssen'' enn ''hvem sko''. 

Anonymkode: 5842c...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også ut som du har bestemt deg.

 

Her er til alle andre som fortsatt trenger råd.:

Jeg brukte lukkede sko, hatet når det sprutet eller rant ting ned på sokkene i åpne sandaler. :kvalm: Det er jo en smakssak.

Og noen som var lette å sparke av om noe varmt ble sølt på meg. 

Ikke lekkre, men dekket behovet.

 

08918_Sika_Traditionel-t_ffeltresko_1.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko fra adidas eller asics, og to par sokker. Helst nike. Komfortabelt og ikke så klamt som fler over hevder, veldig behagelig for meg i alle fall. Men dårlige sokker er et mareritt når man er på beina mesteparten av dagen. 

Anonymkode: d6b04...9d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang sko, er selv på utgikk etter gode sandaler og vurderer ecco. Men. Jeg får ekstremt vondt under føttene av å stå/gå. Vet ikke hvorfor, det gjør vondt under hele fotbladet. Ryggen slår seg vrang lenge etter føttene. Andre som har dette problemet? Funker ecco sandaler for dette problemet eller bare rygg?

Anonymkode: f419b...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gått for eccosandalen på bildet over jeg også. Jeg har dem på jobb, og er kjempefornøyd. 

Jeg ville ikke gått for joggesko, da det blir klamt og ikke er bra for fothelsen å gå med hele dagen. Så jeg ville gått for sandal, men med hælreim, altså ikke typen som er åpen i hælen så man må bruke musklene i føttene/leggene feil for å holde skoene på når man går i trapper og slikt. 

Anonymkode: b1534...d05

ikke bra for fothelsen å gå med skikkelig joggesko? altså.. hva?

Og klamt blir det jo heller ikke, om man velger riktig sko. 

Anonymkode: c4791...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecco fungerer ikke for meg, for lite demping, men jeg er noe plattfot. Innleggssåler gir for trange sko. 

Anonymkode: d6b04...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke bra for fothelsen å gå med skikkelig joggesko? altså.. hva?

Og klamt blir det jo heller ikke, om man velger riktig sko. 

Anonymkode: c4791...323

Tror vedkommende mener fuktighet, hud, sopp osv. Ikke det anatomiske i foten :) 
Lukkede joggesko blir fort klamme når man står og går absolutt hele dagen mer eller mindre uten pause... Har prøvd utallige fancy, dyre, flotte joggesko og alle blir klamme etter en hel arbeidsdag. 

Anonymkode: 5842c...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne sandaler er litt ekkelt hvis man får noe søl på beina, eklere å få blodsøl på sokken enn skoen f.eks.. 

Joggesko beskytter dessuten tærne bedre enn sandaler. Jeg ble overkjørt over tærne av ei sykehusseng en gang, hadde sandaler på, driiiitvondt! 

Jeg har to joggesko som jeg bytter på, annenhver vakt. Blir ikke klam og ekkel på beina, men bruker gode sportsokker fra Nike 

Endret av skruf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker birkenstock med stroppe bak hælen. Det er viktig å ha stroppe bak hælen pga sikkerhet. 

Anonymkode: 5492b...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, skruf skrev:

Åpne sandaler er litt ekkelt hvis man får noe søl på beina, eklere å få blodsøl på sokken enn skoen f.eks.. 

Joggesko beskytter dessuten tærne bedre enn sandaler. Jeg ble overkjørt over tærne av ei sykehusseng en gang, hadde sandaler på, driiiitvondt! 

Jeg har to joggesko som jeg bytter på, annenhver vakt. Blir ikke klam og ekkel på beina, men bruker gode sportsokker fra Nike 

Jeg brukte joggesko før og aldri igjen. Blir sinnsykt svett på beina av det. 

Anonymkode: 5492b...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaitline fra enklere liv. Hadde så mye småsmerter,  ubehag og hekseskudd i ryggen før, men nå er det bare fantastisk og kan gå en hel dag uten smerter i hofte og rygg.

Anonymkode: f4bde...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gaitline fra enklere liv. Hadde så mye småsmerter,  ubehag og hekseskudd i ryggen før, men nå er det bare fantastisk og kan gå en hel dag uten smerter i hofte og rygg.

Anonymkode: f4bde...e22

Hadde jeg jobbet mye på gulvet nå, ville jeg også valgt disse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 16.56, AnonymBruker skrev:

Ang sko, er selv på utgikk etter gode sandaler og vurderer ecco. Men. Jeg får ekstremt vondt under føttene av å stå/gå. Vet ikke hvorfor, det gjør vondt under hele fotbladet. Ryggen slår seg vrang lenge etter føttene. Andre som har dette problemet? Funker ecco sandaler for dette problemet eller bare rygg?

Anonymkode: f419b...385

Kjenner det igjen ja. For meg ble det mye bedre med joggesko. Som en over her skriver, jeg har flere par, har endelig kommet meg opp i fem par så skoene får mange dager hvile mellom hver bruk. Det og to par sokker har gjort mine føtter langt mindre vonde. Bruker helst to par nike, men bruker adidas, umbro, under armour, champion etc også. 

Anonymkode: d6b04...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk. Blir mye ståing og gåing her. Jeg bruker Nike Air og er veldig fornøyd med de. Veldig behagelig å gå med og får ikke vondt i føttene som jeg fikk med Ecco skoa mine. Vet mange sverger til de, men synes ikke de er så gode jeg.

Endret av Snuppah00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...