Gå til innhold

Modernisere kjøkken - tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt hus og driver med endel oppussing. Kjøkkenet er helt greit, men vil ha en mer moderne stil. 

Det er hvite skap/skuffer, benkeplatene er furu heltre. Vurderer å male/lakke benkeplatene, skifte ut furuknottene. Nye kjøkkenfliser. 

Vil gjerne ha tips og inspirasjon:)

Anonymkode: ab9e0...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å male/lakke benkeplatene tviler jeg på at blir vellykket, særlig med furu siden det er et veldig mykt treverk det fort blir hakk e.l. i. Jeg ville byttet benkeplatene til en mørk laminat (grå/sort), det koster ikke allverden, og byttet knottene til noen moderne i børstet stål.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Christiane_W skrev:

Å male/lakke benkeplatene tviler jeg på at blir vellykket, særlig med furu siden det er et veldig mykt treverk det fort blir hakk e.l. i. Jeg ville byttet benkeplatene til en mørk laminat (grå/sort), det koster ikke allverden, og byttet knottene til noen moderne i børstet stål.  

Det er riktig at det ikke er det optimale, men det kan gå for en periode.  Selv har jeg malt vår benkeplate i laminert furu sort.  Kommer der en skramme, så bruker jeg sort tusj for å kamuflere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips, folkens, mer inspirasjon taes i mot med takk 👍 

Anonymkode: ab9e0...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjøkkenbenken ikke har alt for mange rare vinkler anbefaler jeg å kjøpe en laminatplate i standar str fra ikea, maxbo, xl bygg o.l de koster "nesten" ingen ting. Hvis det er nedfelt vask er det bare å plotte denne ned i den nye plata, eller plukke opp en billig på megaflis hvis det er midlertidig. Knotter har utrolig mye å si på et kjøkken så her er mulighetene mange. For en stund siden kjøpte jeg noen hvite subway fliser til 15kr kvm på finn.. fliselim + fugemasse på megaflis kostet ca 200 totalt. Det ble en billig og flott oppgradering av vårt kjøkken (som også venter på et ordentlig ansiktsløft  :P) Fordelen med at det er et gammel kjøkken(?) er at du kan prøve deg frem med farger. Hva med overskap i en sprek farge? Eller male benkeskap i samme farge som veggen for at de skal blende inn? 

Om du mangler skapplass kan man alltid supplere med noen fra ikea. Eller er det andre veien om? Kanskje har du mer enn nok plass? Å rive ned noen overskap kan gjøre en stoooor forskjell. Lykke til med oppussingen! :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...