Gå til innhold

Janne Jemtland saken...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest The ceiling lamp

Så ufattelig trist.

At mannen ikke meldte henne savnet tidligere kan det jo være mange grunner til. F.eks kan hun ha sagt hun ville gå på nachspill i nabolaget. Vi bør ikke spekulere rundt personer når vi ikke vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne saken får det til å gå kaldt langt inn i ryggmargen min. For en forferdelig situasjon for barna og familien hennes 💔

Det er jo påfallende at det gikk så lang tid før politiet ble varslet. Men vi vet jo ingen detaljer. Så det kan være mange forklaringer på det. Håper virkelig de finner henne snart. Det å ikke vite må være det verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det SÅ vanskelig å skjønne at hun ble borte natt til 29., festen var 28., mannen meldte henne savnet 30., og letingen startet 31.!!??😲

Anonymkode: 7e839...d33

Hvorfor? Fordi avisene har klart å skrive forskjellige datoer hele tiden. Ikke rart man ikke blir klok da. 

Anonymkode: b7422...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen til Janne har uttalt at han er kritisk til politiets arbeid. Står i Dagbladet nå. Det var jo han som ventet over ett døgn med å melde hun savnet. Hva er han kritisk til? Håper politiet får klarhet i hva som har skjedd og at de finner henne snart, så familie kan få noe å forholde seg til. Må være grusomt å ikke vite hvor hun er.

Anonymkode: e2186...2cc

Enig! Ektemannen skulle ha meldt henne savnet med en gang hun forsvant, og da burde ektemannen vist bekymring. Det finnes mange mennesker som forsvinner noen dager her og der, av fri vilje. De aller færreste av dem blir drept. Jeg kan forstå hvorfor politiet ventet dersom ektemannen faktisk ikke virket bekymret. 

Anonymkode: 72434...9da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nobile skrev:

Slapp av, og ta dere en bolle. Man ringer politiet hvis man har tips, ikke en oppdiktet teori. Politiet vet hva de driver med, og partnere blir alltid nøye efterforsket å slike saker. 

Tror det var ment som ironi 😄

Anonymkode: 2025b...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper ektemannen har gitt politiet en plausibel forklaring på natten Janne forsvant og hvorfor han meldte i fra såpass sent, ellers hadde han nok hatt status som mistenkt i saken. 

Skulle det være han er det likevel mye rart som ikke stemmer, feks blodsporene ved to forskjellige lokasjoner langt fra hjemmet. Jeg regner med ekteparets eventuelle bil er undersøkt. 

Anonymkode: b7422...d20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Ektemannen skulle ha meldt henne savnet med en gang hun forsvant, og da burde ektemannen vist bekymring. Det finnes mange mennesker som forsvinner noen dager her og der, av fri vilje. De aller færreste av dem blir drept. Jeg kan forstå hvorfor politiet ventet dersom ektemannen faktisk ikke virket bekymret. 

Anonymkode: 72434...9da

Til dere som mener at ektemannen brukte så lang tid på å melde henne savnet (noe han for øvrig ikke gjorde) ; Er det ikke en regel som sier at det må ha gått 48 timer før dem begynner å lete/etterforske? Eller er jeg helt på jordet her? Vi snakker jo om godt voksne mennesker her. 

Anonymkode: 3ed17...d73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg synes at det faktisk er alt for mye spekulasjoner i denne tråden!

 Folk uttaler seg om ting som de har absolutt NULL peiling på...

Anonymkode: 25b30...ac7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg synes at det faktisk er alt for mye spekulasjoner i denne tråden!

 Folk uttaler seg om ting som de har absolutt NULL peiling på...

Anonymkode: 25b30...ac7

Greia er vel at mange her nettopp vet mye mer enn det som står i avisa. Jeg har selv sett og hørt, altså vært vitne til ting som omhandler folkene det er prat på i denne tråden. Det har mange andre også.

Anonymkode: 7e839...d33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Ektemannen skulle ha meldt henne savnet med en gang hun forsvant, og da burde ektemannen vist bekymring. Det finnes mange mennesker som forsvinner noen dager her og der, av fri vilje. De aller færreste av dem blir drept. Jeg kan forstå hvorfor politiet ventet dersom ektemannen faktisk ikke virket bekymret. 

Anonymkode: 72434...9da

Skulle mannen min ringt politiet hver gang jeg stikker av etter en krangel, ville de fått mye å gjøre.. Om det en vakker dag hadde skjedd meg noe mens jeg var borte, hadde det gått mange, mange timer før han hadde ringt politiet. Først hadde det gått 4-8 timer før han hadde ringt rundt og spurt etter meg hos venner og bekjente, tror det lett hadde gått et døgn før politiet hadde blitt kobla inn.. Det skjer ikke ofte lengre, men i gamle dager stakk jeg av minst tre ganger i året. Nå har vi slutta å krangle. 

Anonymkode: e59ce...170

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle mannen min ringt politiet hver gang jeg stikker av etter en krangel, ville de fått mye å gjøre.. Om det en vakker dag hadde skjedd meg noe mens jeg var borte, hadde det gått mange, mange timer før han hadde ringt politiet. Først hadde det gått 4-8 timer før han hadde ringt rundt og spurt etter meg hos venner og bekjente, tror det lett hadde gått et døgn før politiet hadde blitt kobla inn.. Det skjer ikke ofte lengre, men i gamle dager stakk jeg av minst tre ganger i året. Nå har vi slutta å krangle. 

Anonymkode: e59ce...170

Poenget mitt var at det er mange mennesker som stikker av i tide og utide, derfor bør mannen holde seg for god til å kritisere politiet. "Forsvinninger" er vanlige, men de aller fleste kommer hjem igjen. Hadde han virkelig vært bekymret så burde han pushet mer på, istedet for å klage i ettertid. 

Anonymkode: 72434...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som mener at ektemannen brukte så lang tid på å melde henne savnet (noe han for øvrig ikke gjorde) ; Er det ikke en regel som sier at det må ha gått 48 timer før dem begynner å lete/etterforske? Eller er jeg helt på jordet her? Vi snakker jo om godt voksne mennesker her. 

Anonymkode: 3ed17...d73

Det er i USA, sett for mye filmer og serier? ;) 

Politiet i Norge har ingen regel å gå etter når det gjelder å melde noen savnet. Det er ikke så ofte folk meldes savnet her, selv om det er oftere enn man hører om i media. Også kommer det an på situasjonen, hva som har skjedd, hvem det er (er det en som pleier å stikke av osv). 

Anonymkode: fa010...ce4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i USA, sett for mye filmer og serier? ;) 

Politiet i Norge har ingen regel å gå etter når det gjelder å melde noen savnet. Det er ikke så ofte folk meldes savnet her, selv om det er oftere enn man hører om i media. Også kommer det an på situasjonen, hva som har skjedd, hvem det er (er det en som pleier å stikke av osv). 

Anonymkode: fa010...ce4

Nettopp. Jeg har ei venninne som forsvant ufrivillig en gang og politiet startet leteaksjon rimelig kjapt fordi det ikke var vanlig for henne å bli borte. De kan starte søk når som helst om de oppfatter at det er alvorlig. 

 

Anonymkode: 72434...9da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Med tanke på at det snødde tett og blodsporene er to helt ulike steder på veien... er det ingen andre som tenker tanken at hun kan ha blitt tatt av brøytebil? Her brøytes det ofte på natta når det snør mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blåbærpike skrev:

Med tanke på at det snødde tett og blodsporene er to helt ulike steder på veien... er det ingen andre som tenker tanken at hun kan ha blitt tatt av brøytebil? Her brøytes det ofte på natta når det snør mye. 

Oæææ, både ekkel teori (fæl måte å dø på) samt litt lettelse hvis det er dette som har skjedd (altså HVIS hun er død, er det på en måte 'bedre' at det er en tragisk og hendelig ulykke enn at det er et overlagt drap) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Eneri skrev:

Oæææ, både ekkel teori (fæl måte å dø på) samt litt lettelse hvis det er dette som har skjedd (altså HVIS hun er død, er det på en måte 'bedre' at det er en tragisk og hendelig ulykke enn at det er et overlagt drap) 

Politiet har garantert vært i kontakt med de som brøyter. 

Anonymkode: 7e839...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Politiet har garantert vært i kontakt med de som brøyter. 

Anonymkode: 7e839...d33

Ja, de har jo helt sikkert det. Med alle som kan tenkes å kjøre natterstid som taxi også osv... 

Fælt for alle dette. Ofte vil jo mistanken først rette seg mot mannen hennes, og hvis han er uskyldig blir det jo en utrolig tung ekstrabelastning. 

Mye ressurser er satt inn, vil tro dette er en sak som blir løst med tida til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er Mjøsa frosset nå?  Kan hun ha havnet der eller i en elv?

Anonymkode: 0d56b...e16

Mjøsa er ikke frosset nei, hun kan godt ha havnet der.

Anonymkode: 74fcb...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne som forsvant ufrivillig en gang og politiet startet leteaksjon rimelig kjapt fordi det ikke var vanlig for henne å bli borte. De kan starte søk når som helst om de oppfatter at det er alvorlig.

 

Anonymkode: 72434...9da

Jeg ser svært lite filmer og serier for å si det sånn ;) Men jeg har meldt en person savnet for 3,5 år siden, og jeg var mildt sagt livredd. Hun var 41 den gangen, og ettersom det var min søster, så kjente jeg henne svært godt og visste at det var veldig uvanlig at hun bare ble borte. Jeg fikk svært lite respons, og dem brukte 17 (!!) timer på å begynne å lete. Nettopp fordi søsteren min var voksen. Når dem endelig fant henne, var hun skadet og svært medtatt :( Det er ikke første gang jeg leser at politiet er trege med å starte letingen etter savnede personer. Kun derfor jeg lurte. 

Anonymkode: 3ed17...d73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...