Gå til innhold

Er denne mulberry-vesken ekte?


alida2017

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en mulberry-clutch på Tise, og nå er jeg usikker på om den er ekte. Kan noen her hjelpe meg å finne det ut?

 

Utvendig ser den ekte ut, men innsiden gjør meg tvilsom. Det er ikke mulberry-mønster og heller ikke det nummeret. 

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Her tror jeg du har blitt lurt. Glidelåsen ser for det første veldig billig ut og sømmene er ujevne. Du ser det spesielt godt på treet på forsiden av vesken. Noen av bladene smelter sammen. Det gjør de ikke på ekte Mulberryvesker. Jeg ville ikke godtatt et slikt kjøp. Klag, og få igjen pengene. 

Det er jo også leit at emblemet med nummer ikke er der. Ikke alle modellene har det, men dette ser ut til å forestille en Lily, og de har et slikt emblem.

Endret av globalagogo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å se at denne er fake

Anonymkode: 322cb...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun påstår at den er ekte. Men jeg sammenlignet den med bayswater-vesken min og man ser helt klart forskjell. Legg merke til at logoen er skeiv. 

 

Hva ville dere ha betalt for en slik veske? Hun mener jeg må betale frakt tilbake selv, men kan hun like så godt betale meg nesten hele summen tilbake... 

 

Hun sier at hun betalte 2500,- kr for denne i «en ordentlig butikk» for et par år siden. Bullshit!

image.jpg

Endret av alida2017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, alida2017 skrev:

Hun påstår at den er ekte. Men jeg sammenlignet den med brynmore-vesken min og man ser helt klart forskjell. Legg merke til at logoen er skeiv. 

 

Hva ville dere ha betalt for en slik veske? Hun mener jeg må betale frakt tilbake selv, men kan hun like så godt betale meg nesten hele summen tilbake... 

 

Hun sier at hun betalte 2500,- kr for denne i «en ordentlig butikk» for et par år siden. Bullshit!

image.jpg

Kjøpte du den på Finn, sender du dem en melding, hvis hun ikke er villig til å gjøre opp for seg

Anonymkode: 322cb...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns skinnet ser ekte ut, og fake vesker pleier å ha billigskinn eller plastskinn. Innsiden av vesker varierer men noe som kan avsløre det er om systingene sitter tett eller om de er lange og få. Er de tett er det ekte, men det er umulig å se ut fra bildene hvordan stingene sitter

Anonymkode: ca5de...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns skinnet ser ekte ut, og fake vesker pleier å ha billigskinn eller plastskinn. Innsiden av vesker varierer men noe som kan avsløre det er om systingene sitter tett eller om de er lange og få. Er de tett er det ekte, men det er umulig å se ut fra bildene hvordan stingene sitter

Anonymkode: ca5de...da3

Den er ikke ekte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, alida2017 skrev:

Hun påstår at den er ekte. Men jeg sammenlignet den med brynmore-vesken min og man ser helt klart forskjell. Legg merke til at logoen er skeiv. 

 

Hva ville dere ha betalt for en slik veske? Hun mener jeg må betale frakt tilbake selv, men kan hun like så godt betale meg nesten hele summen tilbake... 

 

Hun sier at hun betalte 2500,- kr for denne i «en ordentlig butikk» for et par år siden. Bullshit!

image.jpg

En ting er jo dersom hun hadde kjøpt den brukt av noen andre, og uheldigvis blitt lurt selv. MEN: Å hevde at hun har kjøpt den der i butikk er jo bare bullshit! Skinnet er ikke som det skal være, sømmene skjeve, Mulberrytreet har sammenklistra blader, "skruene" foran er svarte rundt (se de i sammenligning med din ekte veske). Og dessuten; fôret var ganske stygt. Og glidelåsen. Og alt. Hun har ikke engang kvittering? Kan hun svare for hvilken modell det skal forestille? Jeg kan nemlig ikke se hvilken modell dette skal være... 

 

Og btw: Hun sier hun har betalt 2500 kr ny, så hun har jo ikke peiling på prisnivået. For 2500 kr i butikk så får du en lommebok, eller et sjal. En slik veske koster minst 6000 ny. 

 

Meld i fra om henne til Finn kundeservice - her må du få igjen pengene dine. Det er ulovlig å selge fake varer. I verste fall er man med på å finansiere terror, hvitvasking og annet innen økokrim. Dette er en isolert enkelthendelse, men jeg blir så matt av at hun ikke bare innrømmer det før som sist. 

Endret av globalagogo
La til en setning om prisen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, globalagogo skrev:

En ting er jo dersom hun hadde kjøpt den brukt av noen andre, og uheldigvis blitt lurt selv. MEN: Å hevde at hun har kjøpt den der i butikk er jo bare bullshit! Skinnet er ikke som det skal være, sømmene skjeve, Mulberrytreet har sammenklistra blader, "skruene" foran er svarte rundt (se de i sammenligning med din ekte veske). Og dessuten; fôret var ganske stygt. Og glidelåsen. Og alt. Hun har ikke engang kvittering? Kan hun svare for hvilken modell det skal forestille? Jeg kan nemlig ikke se hvilken modell dette skal være... 

 

Og btw: Hun sier hun har betalt 2500 kr ny, så hun har jo ikke peiling på prisnivået. For 2500 kr i butikk så får du en lommebok, eller et sjal. En slik veske koster minst 6000 ny. 

 

Meld i fra om henne til Finn kundeservice - her må du få igjen pengene dine. Det er ulovlig å selge fake varer. I verste fall er man med på å finansiere terror, hvitvasking og annet innen økokrim. Dette er en isolert enkelthendelse, men jeg blir så matt av at hun ikke bare innrømmer det før som sist. 

Tusen takk for svar!

Nei, hun har ingen informasjon ang. «vesken»! Bare hva den skal ha kostet i en «butikk».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er i tvil om den er ekte eller ikke sier jo litt om hva som er viktig for deg. Du er altså ute etter merkevarer og ikke at du syns den var fin.   

Anonymkode: 44200...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er i tvil om den er ekte eller ikke sier jo litt om hva som er viktig for deg. Du er altså ute etter merkevarer og ikke at du syns den var fin.   

Anonymkode: 44200...9df

Jeg rasket med meg en veske i en bruktbutikk i full fart. Så ikke så nøye på den da jeg hadde det travelt, men jeg likte utseendet. Ikke kostet den mange kronene heller. Da jeg kom hjem så jeg at det var en fake Mulberry. Jeg ble veldig skuffet, hadde ikke lyst å ha vesken lengre. Jeg ville bare ha en fin skinnveske, ikke en kopi av en merkevare.

Brukte den to ganger, så røk festet til hanken. 

Vesken var i skinn og var en forseggjort kopi, men like fullt en kopi! Æsj, den gikk i bosset. 

Anonymkode: d55ae...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er i tvil om den er ekte eller ikke sier jo litt om hva som er viktig for deg. Du er altså ute etter merkevarer og ikke at du syns den var fin.   

Anonymkode: 44200...9df

Å selge falsk merkevare og hevde at det er ekte er ulovlig, og TS kunne ved en senere anledning solgt den videre i god tro. Hva du syns og mener om merkevarer er irrelevant. Gratulerer med at du fant ut at TS var ute etter merkeveske - for ja, når hun går på Finn og søker «mulberryveske» så er det det hun vil ha. Ikke noe billig juggel med dårlig kvalitet, som potensielt er med på å finansiere økonomisk kriminalitet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rasket med meg en veske i en bruktbutikk i full fart. Så ikke så nøye på den da jeg hadde det travelt, men jeg likte utseendet. Ikke kostet den mange kronene heller. Da jeg kom hjem så jeg at det var en fake Mulberry. Jeg ble veldig skuffet, hadde ikke lyst å ha vesken lengre. Jeg ville bare ha en fin skinnveske, ikke en kopi av en merkevare.

Brukte den to ganger, så røk festet til hanken. 

Vesken var i skinn og var en forseggjort kopi, men like fullt en kopi! Æsj, den gikk i bosset. 

Anonymkode: d55ae...9ea

Forståelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"men jeg likte utseendet. Ikke kostet den mange kronene heller. Da jeg kom hjem så jeg at det var en fake Mulberry."

"Jeg ville bare ha en fin skinnveske, ikke en kopi av en merkevare."

Anonymkode: d55ae...9ea

Du motsier jo deg selv! Du skriver at merket er viktigere enn utseende. Og det er et tegn på galskap! Nå er merkevarer meget sjelden fine så sånnsett har du, fra min vinkel, svart på hva som er viktig for deg. 

Anonymkode: 44200...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du motsier jo deg selv! Du skriver at merket er viktigere enn utseende. Og det er et tegn på galskap! Nå er merkevarer meget sjelden fine så sånnsett har du, fra min vinkel, svart på hva som er viktig for deg. 

Anonymkode: 44200...9df

Det er ikke TS du svarer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du motsier jo deg selv! Du skriver at merket er viktigere enn utseende. Og det er et tegn på galskap! Nå er merkevarer meget sjelden fine så sånnsett har du, fra min vinkel, svart på hva som er viktig for deg. 

Anonymkode: 44200...9df

Hun motsier jo ikke seg selv. Det er flere grunner til at folk ikke vil gå med fake. Det finnes sider på nett som selger svært forseggjorte kopier av kjente vesker, man kan synes at mange av de veskene er fine, men det er en helt annen sak å faktisk bruke det. Rett og slett fordi kopier er ulovlig, OG man vet ingenting om kvaliteten. Jeg liker at jeg har returrett og velvillig kundeservice hvis noe skulle ryke på en dyr merkeveske. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Du motsier jo deg selv! Du skriver at merket er viktigere enn utseende. Og det er et tegn på galskap! Nå er merkevarer meget sjelden fine så sånnsett har du, fra min vinkel, svart på hva som er viktig for deg. 

Anonymkode: 44200...9df

Tror du siterer feil person her. Jeg har ikke skrevet et ord om at merket er viktigere enn utseendet. Jeg liker ikke kopier av merkevesker, jeg liker ikke kopier av noe slag for den del. 

Anonymkode: d55ae...9ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 22.30, alida2017 skrev:

Tror dere denne er ekte da?

 

https://tiseit.com/t/O0LKp2rLB

Nei. Nok en gang, se på treet foran. Her smelter bladene sammen. 

Hvis du skal kjøpe en veske (som ikke er vintage) kan det være en god ide å se deg ut en spesifikk en (feks mulberry lily, bryn, brynmore osv). Deretter finner du ut mest mulig om den, se på nettsidene, se på målene på veska. Lær om den før du hiver deg rundt. Det er MYE falsk der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. januar 2018 den 20.50, alida2017 skrev:

Har kjøpt en mulberry-clutch på Tise, og nå er jeg usikker på om den er ekte. Kan noen her hjelpe meg å finne det ut?

 

Utvendig ser den ekte ut, men innsiden gjør meg tvilsom. Det er ikke mulberry-mønster og heller ikke det nummeret. 

image.jpg

image.jpg

Du er nok lurt. Glidelåsen en en billig ting. Hvis du ser på innsiden så ser det og ut som billig stoff

Anonymkode: 30a00...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...