Gå til innhold

Oppdrag baby


Ginny

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Azumarill skrev:

Åh nei :(  Skal du kontakte fastlegen og få målt hCG? Urinkonsentrasjon kan jo være ulik som du sier selv. Ikke for å gi falske forhåpninger altså, men du har jo ikke begynt å blø?

Neppe. Fastlegen min har ganske lang ventetid, og verdens største hurpe i resepsjonen. Jeg gidder ikke ta kampen med resepsjonsdama akkurat nå. Jeg har ikke begynt å blø, ingen spotting eller noe, og puppene er akkurat like brutalt ømme som de har vært hele tiden. Men tok en ny test nå, og den er negativ. Så det lille som var av håp er fullstendig borte :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Tusen takk @Azumarill og @Sjokoladepiken.

Det går.. greit?

Har ikke klart å ta ned bildet av embryoet fra kjøleskapet, men bortsett fra det, en lett slunken konto, og vissheten om at det blir et innsett en eller annen gang i tiden, så er det stort sett over. Er fremdeles sykemeldt da, får se hva som skjer. 

Og selvfølgelig kræsjer syklusen min nå med påske, så ikke bare må jeg vente den første obligatoriske syklusen St. Olavs insisterer på, men også neste syklus. Så da blir det kanskje innsett i begynnelsen av mai..

Det kanskje verste med alt det her er ventingen. Vi har prøvd i snart to år, men nå i det siste har ting endret seg. Vi tørr ikke bestille ferie eller turer, for alt må klaffe med IVF. Tørr ikke planlegge noe som helst, fordi plutselig må det kombineres med progesteron og ultralyder og innsett, eller enda verre, flere stimuleringsrunder.. Da det "bare" var sex som skullle til, så kunne vi gjøre hva som helst så lenge vi var sammen. Men nå er alt bare mas. 

Jobben er forøvrig ikke spesielt fornøyd med det her, så blir spennende å komme tilbake 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.3.2018 den 9.21, Azumarill skrev:

Ventingen må være jævlig, for det er noe du ikke har kontroll over selv. Hvis dere f.eks tar en ferie og det skulle kræsje med når St.Olavs har tid - vil dere da f.eks måtte vente veldig mye lengre på neste gang? Jeg er ikke i en sånn prosess men er litt nølende med å planlegge langt frem i tid selv. Skjønt et par av de tingene jeg planla tidligere og tenkte at "da er jeg jo sikkert gravid så kanskje jeg egentlig ikke burde" har vært greit at jeg planla uansett :P 

Hjelper ikke akkurat at de er misfornøyd på jobb heller...veit de hvorfor du er borte?

Ventingen er det desidert verste. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan St. Olavs fungerer, hvis vi tilfeldigvis er borte når det skulle vært en kontroll eller noe, så blir vi hvertfall dyttet til neste syklus. Det kunne teoretisk gått i neste syklus, men de ville ikke pga påsken. Så da blir det kanskje innsett i mai. Og hvis det ikke går, kanskje i juni, siden det er i begynnelsen av måneden. Men da er det ingen egg igjen, så da da blir vel neste stimuleringsrunde i september da. Prøver å ikke tenke på det da, må jo håpe og tro at det blir noe på neste innsett. 

Sjefen vet at det er graviditetsrelatert. Både sjefen og nestsjefen snakket i desember om at jeg burde bli gravid for å forlenge jobbtiden, så sjefen ble glad hvertfall. Men så tok jo ting en litt annen vending, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare når de andre på kontoret spør. Men, den tid den sorg.. 

Fremdeles sykemeldt, hater venting, ser ikke for meg at det noen gang vil bli noen baby. Baby var det eneste jeg var sikker på st jeg at jeg ville ha, alt annet er sporadisk og usikkert, og så kan jeg ikke få det.. ufint 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Stakkars forsømte dagbok.. 

Det skjer ting! Syklusen var noe lengre etter aborten, og jammen klarte jeg ikke å overtale St. Olavs om at jeg kunne få innsett i denne syklusen. Så da var det kontroll i dag, og nå er det bare å vente på EL :)

Så da får vi se @Azumarill, om jeg joiner deg med venting til mai, eller om det faktisk går denne gangen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Azumarill skrev:

Da trenger du ikke vente til mai nei :duskedame: 

Nope! Nå venter jeg bare på EL :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne stakkars dagboken er veldig forsømt..

Plutselig var jeg ruger, med en perfekt blastocyst som forhåpentligvis er i ferd med å feste seg godt fast. Og selvfølgelig holde seg fast fram til 1. Januar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ginny skrev:

Denne stakkars dagboken er veldig forsømt..

Plutselig var jeg ruger, med en perfekt blastocyst som forhåpentligvis er i ferd med å feste seg godt fast. Og selvfølgelig holde seg fast fram til 1. Januar :)

Masse lykke til som ruger, og måtte det gå denne runden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Aryamili skrev:

Masse lykke til som ruger, og måtte det gå denne runden :hjerte:

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag, 10 dpo.

Jeg har ikke en god følelse for det her, ingen av de tingene jeg kjente på ved forrige runde er til stede.

Det er fremdeles tidlig, men kjenner jo på det når de to som fikk satt inn hhv dagen før og samme dag som meg, testa positiv fra lørdag av :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.4.2018 den 11.05, Azumarill skrev:

Kan jeg komme med et forsiktig gratulerer? :hjerte: 

Nope, bare kjemisk.. Ble såvidt sterkere strek, så forsvant den.. 

Så nå blir det fryseforsøk i styrt syklus. Alt hviler på den siste lille blastoen i fryseren.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...