Gå til innhold

Deres tanker om denne tomannsboligen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Per dag bor vi i Oslo, og er innom Finn flere ganger om dagen, da vi er på utkikk etter hus. Denne her falt i smak, nydelig på innsiden og utsiden men Oppaker?? Ingenmannsland.😟 Noen som kjenner til området eller bor her?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=111445605

Anonymkode: c9ce7...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beliggenheten er jo ganske viktig og egentlig helt avgjørende spør du meg. Husk at det er veldig mye man kan gjøre med et hus om man vil. Man kan bygge på det, bygge terrasse, male til ny farge, pusse opp, endre planløsningen, opparbeide utearealet osv - MEN - Beliggenheten - den får man aldri gjort noe med. Huset står der det står, og det vil det alltid gjøre og du vil aldri kunne flytte det.

Så jeg ville nok ha vurdert beliggenhet først, deretter sett på standarden på selve huset.

Anonymkode: 0b452...eb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere pendle til Oslo? Isåfall er det fort 1,5 time hver vei med tog. Oppaker er usentralt, og ingenting som skjer. Det er en grunn til at det er billig. 

Jeg ville heller bevegd meg mot Moss eller Sande utenfor Drammen. Vesentlig lavere priser enn Oslo, og langt mer sentralt enn Oppaker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligen var veldig fin den. Men jeg ville aldri ha bodd der. Viktigste for meg er beliggenhet da jeg skal kjøpe, boligen kan man gjøre mye med.

Jeg ville gjerne bo i Oslo, men som enslig mor, med 2 barn, så hadde jeg ikke økonomi til det. Så jeg kjøpte halvparten av en tomannsbolig i Drammen. Beliggenheten var bra, men leiligheten var stygg innvendig. Men den var stor, 4 soverom, og en helt skjermet uteplass. Bor rett ved bussholdeplassen. Bussen bruker 10 min til togstasjonen, og går hvert 10. minutt. Togene til Oslo går ca hvert 10 minutt og bruker 30 min. Jeg kjente ingen i Drammen, men stortrives, her har jeg fått venner, og det er mye og finne på her og. Trodde jeg kom til å reise til Oslo ofte, men det gjør jeg ikke. Jobber i Asker, og tar bare buss og tog dit. Er der på ca 30 min.

Og boligen min har jeg gradvis pusset opp, så nå ser den mye bedre ut. 

Anonymkode: 850d6...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2shy skrev:

Skal dere pendle til Oslo? Isåfall er det fort 1,5 time hver vei med tog. Oppaker er usentralt, og ingenting som skjer. Det er en grunn til at det er billig. 

Jeg ville heller bevegd meg mot Moss eller Sande utenfor Drammen. Vesentlig lavere priser enn Oslo, og langt mer sentralt enn Oppaker.

Oppaker ligger ikke med stans på Kongsvingerbanen. Alternativet blir da buss eller å kjøre selv. Enten til Årnes for å gå på toget der, eller kjøre inn til byen. 

Det ligger nesten 6 mil fra sentrum av Oslo. Med den avstanden og tydeligvis få alternativer innen transport så ville nok jeg som deg @2shy heller sett meg rundt på begge sider av Oslofjorden. Den store fordelen der er at transportalternativene er flere og med ok hyppighet.

Legger til: Huset i seg selv var fint. Jeg kan forstå at det fanget oppmerksomheten, og det skal nok ikke bli enkelt å finne helt tilsvarende til samme pris på steder som er lettere tilgjengelig.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott eiendom og hus, men beliggenheten er vel ikke fantastisk. Mest fordi huset ligger sååå nærme E16. Pendling blir også langt og dyrt. Men det er veldig billig i forhold til Oslo og de nærmeste områdene

Anonymkode: de75a...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere heller gått for denne??

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=105630387

 

ts

Anonymkode: c9ce7...666

Det er jo litt vanskelig for oss utenforstående å foreslå hvor du skal bo - det kan dere jo bare vite selv. 

Bare dere vet hva dere har råd til, hvor langt dere må eller er villige pendle til jobb, hvor langt fra venner og familie dere er villige til å flytte, og hvor landlig eller sentralt dere ønsker å bo, hvilken type bolig dere ønsker og hvilket interiør og hvilken stil dere liker. Det blir litt som å spørre oss om hvilken farge du ønsker på bilen din.

Det eneste vi sånn rent objektivt kan svare sånn noenlunde på, er om selve kjøpet ser ut som et økonomisk fornuftig kjøp ut fra standarden og beliggenheten, men også da med veldig begrenset info da vi ikke har sett boligen. 

Anonymkode: 0b452...eb3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt vanskelig for oss utenforstående å foreslå hvor du skal bo - det kan dere jo bare vite selv. 

Bare dere vet hva dere har råd til, hvor langt dere må eller er villige pendle til jobb, hvor langt fra venner og familie dere er villige til å flytte, og hvor landlig eller sentralt dere ønsker å bo, hvilken type bolig dere ønsker og hvilket interiør og hvilken stil dere liker. Det blir litt som å spørre oss om hvilken farge du ønsker på bilen din.

Det eneste vi sånn rent objektivt kan svare sånn noenlunde på, er om selve kjøpet ser ut som et økonomisk fornuftig kjøp ut fra standarden og beliggenheten, men også da med veldig begrenset info da vi ikke har sett boligen. 

Anonymkode: 0b452...eb3

Takk, det hjalp meg nada.

:daane:

Anonymkode: c9ce7...666

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere heller gått for denne??

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=105630387

 

ts

Anonymkode: c9ce7...666

Det er en helt annen pris, men ikke nødvendigvis bedre reiseveg til Oslo. Jeg ville aldri ha gitt den prisen for å bo på Fjellfoten! Da begynner du å få en del å velge i.  Har ikke sett på mer enn forsidebildet, men det går mye penger for å få den tomten koselig.

Anonymkode: 3a4b1...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonell og praktisk planløsning. Bra standard på bad, kjøkken, gulv og vinduer. God størrelse på soverommene. Herlig med gjestetoalett i tillegg til badet i annen etasje. Også veldig greit med eget vaskerom.

Personlig liker jeg ikke stilen på huset (hverken eskteriøret eller interiøret), men dersom dette er en estetikk som tiltater dere, så synes jeg det er et bra valg av bolig. Man får mye mer for pengene her enn i Oslo, du får to etasjer og hageflekk! Lykke til med huskjøp :)

Anonymkode: 61b92...a20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To etasjer og hageflekk, men evig lang pendlervei til jobb...Noe som blir et aber den dagen TS har barn som skal leveres og hentes i barnehage/AKS. 

Anonymkode: 8a032...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Takk, det hjalp meg nada.

:daane:

Anonymkode: c9ce7...666

Har ikke lyst til å gi deg noen råd når du svarer sånn... du får bli der du er nå, forhåpentligvis uten å kunne eie.

Anonymkode: e696e...f44

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lyst til å gi deg noen råd når du svarer sånn... du får bli der du er nå, forhåpentligvis uten å kunne eie.

Anonymkode: e696e...f44

Wow, du er frekkere enn det Ts er :overrasket: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Det er vel hovedsaklig bare tre ting som betyr noe, ved kjøp av bolig?

 Beliggenhet, beliggenhet, og beliggenhet!! :nisse:

Anonymkode: 0cbe7...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset ligger rett ved veien. Nærmere enn det ser ut som I virkeligheten. Nærmeste butikk er på Årnes eller Vormsund. For å komme til Oslo må du kjøre eller ta tog fra Årnes, går ikke buss lenger. 

Er flatt som ei pannekake der da, om man synes det er positivt eller negativt kommer jo ann på hva man liker. 

Huset i seg selv er veldig fint. 

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...