Gå til innhold

Sønn har ikke pass. Avlyse hele turen?


Gjest apriljuli

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
På 7.1.2018 den 7.15, Grandidosa83 skrev:

Husk dog at Spania er innenfor Schengen, som i utgangspunktet betyr at pass ikke er nødvendig

Ettersom passet er det eneste ID-kortet som per se er godkjent i utlandet er dette direkte feil og "farlig" å anbefale til noen som skal reise.

 

edit: Les mer her om pass til barn.

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.1.2018 den 7.07, apriljuli skrev:

Bestilt tur til gran canaria med min 5 måneder gamle sønn. Glemte helt at jeg "må?" ha pass til  han?

Må jeg avlyse hele turen el holder eventuelt fødselsattest? Noen som faktisk VET eller har nylig erfaring?

Visste du virkelig ikke at alle må ha pass?🙄 Slik har det da vært i relativt mange år nå. 

Anonymkode: a33e1...ac1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 7.17, apriljuli skrev:

Reiser imorgen 10:50. Bestilte igår.  Med andre ord - helt håpløst.

Er da bare å møte på nødpasskontoret på Gardermoen kl 07.00 det.. 

Anonymkode: a33e1...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Nå har du i hvert fall lært at du må ha pass til barnet ditt også :P

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan dette gikk. Rart man ikke skjønner og tar høyde for at alle må ha pass.

Anonymkode: bc247...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan dette gikk. Rart man ikke skjønner og tar høyde for at alle må ha pass.

Anonymkode: bc247...f74

Ammetåken kan henge lavt i perioder altså, så det kan godt skje!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåke meg her og der. Din baby er et menneske, det er du vel klar over, og alle mennesker må ha pass når de skal på tur. 

Anonymkode: 6d3b8...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings folks dette er nok et spontant innfall at fader vi reiser og trykk trykk trykk tur bestilt og betalt lett å bli revet med så BANG... Pokker PASS... 

Anonymkode: 66cce...468

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerpings folks dette er nok et spontant innfall at fader vi reiser og trykk trykk trykk tur bestilt og betalt lett å bli revet med så BANG... Pokker PASS... 

Anonymkode: 66cce...468

Så når man handler spontant, så trenger man ikke lenger å ha to tanker i hodet? 

Anonymkode: 6e2c1...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så når man handler spontant, så trenger man ikke lenger å ha to tanker i hodet? 

Anonymkode: 6e2c1...afe

Nei da er man fritatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2018 at 9:36 PM, AnonymBruker said:

Visste du virkelig ikke at alle må ha pass?🙄 Slik har det da vært i relativt mange år nå. 

Anonymkode: a33e1...ac1

Nja, jeg reiste til Spania uten pass for ett år side. På veien tilbake var det plutselig passkontroll, men da bare slik at de ville sjekke at alle hadde pass siden myndighetene i Norge kom til å sjekke passene på flyplassen. Var en god del nordmenn der som ikkehadde pass.  Jeg kom med flyet uansett (og det gjorde alle andre nordmenn også), og da jeg landet i Norge viste jeg bare frem førerkortet mitt - var null problem. 

Anonymkode: ed82c...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15/01/2018 at 9:37 PM, AnonymBruker said:

Jeg kom med flyet uansett (og det gjorde alle andre nordmenn også), og da jeg landet i Norge viste jeg bare frem førerkortet mitt - var null problem. 

For nordmenn så finnes det ikke annen nasjonal id enn pass, og i Spania så er man pålagt å bære nasjonal id til enhver tid, etter loven. At det gikk bra for deg den gangen betyr ikke at man kan reise til og fra Spania uten pass, og uten å bli stoppet. Blir man stoppet av politiet i Spania som nordmann uten pass, så kan de holde deg igjen i påvente av bekreftelse på din identitet, og du kan i tillegg få bot. Dette gjelder ikke bare på flyplass, men uansett hvor man ferdens innenfor Spanias grenser.

Endret av Miklo Velka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så mange år siden barn sto i foreldrenes pass. Hvis det er ts' første barn har hun vel ikke tenkt så mye på dette. Så teite dere er som liksom prøver å shame henne for en sånn bagatell. Hun kom jo på det når hun hadde bestilt. 

Tror alle kan glemme å ta høyde for ting en gang i blant. Lett å tenke "det vet da alle", men har man ikke vært borti det før så...

Anonymkode: 48a00...f6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teite dere er som liksom prøver å shame henne for en sånn bagatell.

Anonymkode: 48a00...f6e

Når du påstår dette skjønner du tydeligvis ikke hva slags problemer en kan komme ut for når en ikke har med gyldig ID mens en er ute og reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...