Gå til innhold

Skal slanke meg for første gang, tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Citronella skrev:

Det høres ut som du har løsningen selv, TS. Ha også å minne at kilo kommer raskere på jo eldre du blir. Kutt ned på kaloririk snacks i hverdagene. Bytt ut brød med havregrøt og knekkebrød i det daglige. Knekkebrød med skinke/kokt egg, salat, paprika, tomat og gjerne litt avokado eller Cottage Cheese er mat som metter og som gir deg de næringsstoffene du behøver. To sånne knekkebrød med masse digg er både sunt og kalorifattig. Gode mellommåltider er gulrøtter og andre rå grønnsaker, bær/frukt med mager kesam og spekeskinke på flatbrød.

Det er nå du skal etablere gode og varige kostvaner. Flott at du ikke tenker slankekur! 

Takk! Jeg trodde havregrøt og avokado var veldig kaloririkt? Jeg tenker jo at dette skal være en varig endring. Jeg bare håper jeg kommer til å gå ned i vekt, og ikke bare stoppe opp.

ts

Anonymkode: 77b07...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg trodde havregrøt og avokado var veldig kaloririkt? Jeg tenker jo at dette skal være en varig endring. Jeg bare håper jeg kommer til å gå ned i vekt, og ikke bare stoppe opp.

ts

Anonymkode: 77b07...582

Ja, avocado og havregrøt inneholder relativt mange kalorier, men begge metter godt og er av det sunne fettet. Drikk te/kaffe uten sukker, samt begrens inntak av juice. 

Jeg vil tro at om du kutter snacks og godteri vil du se at vekten kryper nedover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i gruppen " Spør Thor" på facebook. Thor Foseid har utviklet kostholdsråd til livsstilendring som går ut på å spise lite karbohydrater.  Man spiser da rent kjøtt og fisk, egg, bær, masse grønnsaker, kutter ut stivelsesholdige matvarer og man mister overflødige kilo!  😊

 

Anonymkode: db351...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo som å høre meg! Nesten hvertfall 😂 Er litt yngre enn deg da..

jeg har nemlig også lagt på meg 10 kg, pågrunn av jeg har vært mye syk, begynt på p-piller og spist mye godteri. Vil også ned igjen til min idealvekt som er 58 kg.

Jeg har så vitt begynt å trene masse igjen, går på spinning og kutter godteri så langt jeg klarer. (Ikke så lett da jeg var i familieselskap i går, men da var det jo lørdag😅) 

Lykke til, til både deg og meg🙊

anbefaler deg å gå tur og gjøre yoga! Yoga er helt gull!⭐️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Suppetuppe skrev:

Dette er jo som å høre meg! Nesten hvertfall 😂 Er litt yngre enn deg da..

jeg har nemlig også lagt på meg 10 kg, pågrunn av jeg har vært mye syk, begynt på p-piller og spist mye godteri. Vil også ned igjen til min idealvekt som er 58 kg.

Jeg har så vitt begynt å trene masse igjen, går på spinning og kutter godteri så langt jeg klarer. (Ikke så lett da jeg var i familieselskap i går, men da var det jo lørdag😅) 

Lykke til, til både deg og meg🙊

anbefaler deg å gå tur og gjøre yoga! Yoga er helt gull!⭐️

Kult da er vi i samme situasjon:) For meg hjelper ikke trening på vekten, jeg blir bare veldig sulten av å trene, så da går vinninga opp i spinninga på en måte. Jeg har ikke tenkt til å være fanatisk på dette med godteri, kommer til å spise kake i selskap osv. Kose seg litt innimellom. Det er dette hverdagsgodteriet som jeg vil kutte ut. Jeg har bare aldri gått ned i vekt før, så var usikker på om det var nok. Er sykemeldt fra jobb og går derfor mye alene hjemme. Blir mye kjede seg/trøste spising av sjokolade. Men har nå latt være å kjøpe og har litt blåbær og druer stående når søtsuget blir for stort. Drikker også Pepsimax av samme grunn.

ts

Anonymkode: 77b07...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Citronella skrev:

Ja, avocado og havregrøt inneholder relativt mange kalorier, men begge metter godt og er av det sunne fettet. Drikk te/kaffe uten sukker, samt begrens inntak av juice. 

Jeg vil tro at om du kutter snacks og godteri vil du se at vekten kryper nedover. :)

Så bra, jeg håper det hjelper å kutte ut godteriet:)  Har aldri gått ned i vekt før, så jeg vet liksom ikke hvor mye som skal til. Jeg drikker nesten aldri kalorier, så det er ikke noe problem. 

Ts

Anonymkode: 77b07...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle! Jeg var kanskje litt uklar i åpningsinnlegget mitt. Jeg vil ikke gå på en slankekur hvor jeg sulter meg osv for å gå ned fortest mulig! Jeg vil sakte men sikkert nå min idealvekt og ha et kosthold som gjør at jeg blir værende der. Min bmi nå er 23,5. Så jeg er ikke feit som en her sa. Men jeg er vant til å veie rundt 58, og jeg savner å føle meg fin. Jeg vet at medisinene kan bremse vektnedgang noe, men jeg vil prøve likevel. Jeg bruker appen lifesum for å ha litt oversikt, samt kutter godterier i hverdagen. Vil det være nok tro? 

Ts

Anonymkode: 77b07...582

Det er også verdt å tenke på at kroppen mulig har en annen trivselsvekt i 30 årene.. Sett tilbake brukte jeg alt for mye tid i 20 årene på å presse kroppen min ned i det jeg veide i tenårene, og alt for mye tid i begynnelsen av 30 årene på å ønske jeg veide det jeg gjorde i 20 årene. 

Samtidig hadde jeg hele tiden normal-BMI, flat mage og en godt trent kropp. Men i stedet for å se dette, ser man bare litt rundere hofter og bryst, som egentlig gjør at man kler alderen bedre. 

La kroppen din finne ut av dette selv. Tren og spis rent, og ta tiden til hjelp, men merker du at kiloene er veldig tunge å få av er det nok kroppens måte å fortelle deg at idealvekten er litt større nå enn for noen år siden. 

Anonymkode: 56974...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også verdt å tenke på at kroppen mulig har en annen trivselsvekt i 30 årene.. Sett tilbake brukte jeg alt for mye tid i 20 årene på å presse kroppen min ned i det jeg veide i tenårene, og alt for mye tid i begynnelsen av 30 årene på å ønske jeg veide det jeg gjorde i 20 årene. 

Samtidig hadde jeg hele tiden normal-BMI, flat mage og en godt trent kropp. Men i stedet for å se dette, ser man bare litt rundere hofter og bryst, som egentlig gjør at man kler alderen bedre. 

La kroppen din finne ut av dette selv. Tren og spis rent, og ta tiden til hjelp, men merker du at kiloene er veldig tunge å få av er det nok kroppens måte å fortelle deg at idealvekten er litt større nå enn for noen år siden. 

Anonymkode: 56974...3e8

Takk for svar! Ja jeg har tenkt på dette også. Selv om jeg føler at jeg veier litt for mye, fått litt mage blant annet. Dersom jeg ikke går ned i vekt av å kutte søtsaker så er det nok dette som har skjedd. Jeg kommer ikke til å kutte ut brød/pasta/potet osv som en foreslo. Jeg har barn og ønsker et normalt kosthold som ikke utelukker noe. Men all denne sjokoladen trenger jeg ikke. 

Ts

Anonymkode: 77b07...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kult da er vi i samme situasjon:) For meg hjelper ikke trening på vekten, jeg blir bare veldig sulten av å trene, så da går vinninga opp i spinninga på en måte. Jeg har ikke tenkt til å være fanatisk på dette med godteri, kommer til å spise kake i selskap osv. Kose seg litt innimellom. Det er dette hverdagsgodteriet som jeg vil kutte ut. Jeg har bare aldri gått ned i vekt før, så var usikker på om det var nok. Er sykemeldt fra jobb og går derfor mye alene hjemme. Blir mye kjede seg/trøste spising av sjokolade. Men har nå latt være å kjøpe og har litt blåbær og druer stående når søtsuget blir for stort. Drikker også Pepsimax av samme grunn.

ts

Anonymkode: 77b07...582

Det er utrolig viktig å spise nok! Er ikke rart du blir sulten av trening, kroppen trenger jo påfyll 😄 det handler mer om HVA du spiser:) Går du hjem etter trening og dytter i deg 4 svære pizzastykker med masse ost og kanskje dressing på toppen, vil du nok ikke merke så mye på vekta. Men spiser du helt vanlig middag/kveldsmat, feks kyllingwok med masse grønnsaker, eller grovbrød med ost og skinke, (uten majones og slike fetende ting), vil treningen ha en effekt:) 

og jeg har funnet ut at gulrøtter også er ypperlig snacks når søtsuget melder seg på kvelden!😄 

og ja - viktig å ikke være fanatisk. Spis kake i selskap og unn deg litt godt i helgen, så lenge hverdagen er sunn😊

også vil jeg bare nevne at jeg har hørt at det å drikke for mye Pepsi Max/cola zero osv får vekta til å stå stille. Har ingen pålitelig kilde på dette, annet enn at jeg har hørt det av flere. Mange tenker at så lenge det er sukkerfritt kan man drikke det som vann, men det er visst ikke helt sånn det fungerer.. også er det noe med at kroppen blir mer søtsugen og sulten av drikke Pepsi Max😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Suppetuppe skrev:

Det er utrolig viktig å spise nok! Er ikke rart du blir sulten av trening, kroppen trenger jo påfyll 😄 det handler mer om HVA du spiser:) Går du hjem etter trening og dytter i deg 4 svære pizzastykker med masse ost og kanskje dressing på toppen, vil du nok ikke merke så mye på vekta. Men spiser du helt vanlig middag/kveldsmat, feks kyllingwok med masse grønnsaker, eller grovbrød med ost og skinke, (uten majones og slike fetende ting), vil treningen ha en effekt:) 

og jeg har funnet ut at gulrøtter også er ypperlig snacks når søtsuget melder seg på kvelden!😄 

og ja - viktig å ikke være fanatisk. Spis kake i selskap og unn deg litt godt i helgen, så lenge hverdagen er sunn😊

også vil jeg bare nevne at jeg har hørt at det å drikke for mye Pepsi Max/cola zero osv får vekta til å stå stille. Har ingen pålitelig kilde på dette, annet enn at jeg har hørt det av flere. Mange tenker at så lenge det er sukkerfritt kan man drikke det som vann, men det er visst ikke helt sånn det fungerer.. også er det noe med at kroppen blir mer søtsugen og sulten av drikke Pepsi Max😅

 

Når man trener på mitt nivå er det ikke så utrolig mange kalorier jeg forbrenner. Jeg spiser de lett opp igjen fordi jeg blir så mye mer sulten(selv om jeg spiser ok sunt). Betyr ikke at jeg ikke skal bevege meg for helsas del, men når det kommer til å gå ned i vekt, er kosthold mye viktigere enn trening.

Takk for tips om gulrøtter, er jo egentlig veldig glad i slike knaskerøtter:)

ts

Anonymkode: 77b07...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...