Gå til innhold

Hva spiser du som lørdagsgodt? :)


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Finnes vel tusen slike tråder, men av de jeg har lest har 90 % vært av typen "oppkuttede grønnsaker og frukt". :P Jeg lurer på om noen har litt mer kreative oppskrifter til en noe sunnere lørdagskos? :) Min favoritt for øyeblikket er eggedosis laget av 1 egg og 20 gram sukker som piskes ti minutter med håndmikser! DERE, denne er så god og mettende, jeg bruker som regel en time på å spise den opp fordi den er så fyldig :P Noen andre innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig begynt med enten en liten sjokolade eller en liten pose potetgull som lørdagsgodt, men i dag har jeg faktisk laget ostekake, smaksatt med Tomtegløgg, og det smaker langt fra så rart som det helt sikkert høres ut. Jeg trenger seks dager på å spise den opp, så da får den tilfeldigvis være denne ukas lørdagsgodt, og så en del av fem lunsjer. Jeg er ikke kravstor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Synes slett ikke det hørtes rart ut med tomtegløgg i ostekake! I jula lagde jeg ostekake med pepperkake og det skal jeg si deg var smaken av jul! :) Skal prøve ostekake med gløgg neste år! 

Skulle ønske jeg klarte å holde meg til en bit sjokolade, her er det alt eller ingenting :P misunner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er alt eller ingenting her også - jeg bare sørger for at "alt" ikke er så mye om gangen..! Å lage kake er såpass arbeidskrevende at den har jeg selvdisiplin nok til å porsjonere ut. Hjernen min er både utspekulert og enkel, så den kan overlistes med overraskende metoder :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne sunne erstatninger for godteri funker ikke for meg. Da har jeg like lyst på godis etterpå uansett. Så på lørdag så er det ordentlig godteri som gjelder. Har ikke helt bestemt meg for hva enda, sikkert noe sjokolade og kanskje lakris 😊 Får bare passe på å begrense mengden😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist Troika i dag, hadde glemt den og fant den i skapet ved en tilfeldighet. Veldig fornøyd. Trodde jeg hadde spist opp alt snopet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse karbs. Helst potetgull eller pommes frites, eller bakervarer som wienerbrød, croissant e.l. I julen har det gått i smultringer og krumkaker. 

Anonymkode: bcfbd...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter og mørk sjokolade. Sunnere, men ikke mer kalorifattig. Heldigvis for meg er det også dette jeg liker best i tillegg til konfekt da. Tar meg også et par glass rødvin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirblomst

Marsipangris(er)

Har påtatt meg oppgaven med å hjelpe matbutikken her å tømme restlageret etter jul. 
Bare 6 kroner stk nå, så da ble det et pent lite lager. Som dessverre forsvinner altfor fort..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer mellom forskjellige alternativer. Yoghurt med lite sukker, uten granola og kornblanding. Skyr. Ulike typer frukt, gjerne tropiske, bær og melon. Chiapudding. Liten neve nøtter. Hjemmelagede oppskrifter basert på havregryn og banan, f.eks. muffins og bananpannekaker.

Tillater meg å spise valgfri is en gang i mnd og å lage kake eller gjærbakst der jeg fryser ned det meste en annen gang i mnd.
Kake, gjærbakst, sjokolade, marsipan, potetgull, popcorn, brus, juice og alkohol er ellers forbeholdt spesielle anledninger som selskaper, besøk, jul, påske og nyttår.

Anonymkode: 746af...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten rødvin, øl, sjokolade, kake eller en bolle potetgull. 

Lørdagskosen blir i dag. Skal lage vaniljekake. 

Anonymkode: bf2f5...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble det ikke godis på meg. Før jul hadde jeg en god periode uten behovet for sukker/snacks hele tiden, det var behagelig. Men julen ødela for meg. Havnet i sukkerkjøret🤪 med hjemmelaget karamell og kjeks som er absolutt det beste jeg vet. Denne uken her har jeg hatt detox fra unødvendig sukker. Men jeg har spist vaffel og pizza. Etterhvert skal jeg gå for sunnere lørdags godt. Har pleid å lage mye rart. Bananis. Dadler i food prosessor med litt peanøtter og vann. Blir som snickers. Vikingmelk og tagatesse i microen blir til verdens beste karamell dipp til epler. Vikingmelk er ikke så kaloririk som fløte. Smaken er som håpå, passer som sukkerfri hapå på brødskiva og:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havner lett på sjokolade kjøret, og mannen kan tømme en chipspose på en kveld. Vi kuttet derfor tvert for noen år siden. Så lenge jeg ikke rører sjokolade, har jeg aldri søtsug. 

Kose-mat i helgen består av oppskåret fenalår, kjeks med litt tapenade eller ost, og ellers litt ekstra god mat og vin. 

Anonymkode: 4be90...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...