Gå til innhold

Hva syns du om OMO Power Dose?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg er litt sen med nyvinninger generelt, men har brukt den i et år snart og er fornøyd med både renheten og lukten. Enkelt og greit å bruke, men...jeg har blitt oppmerksom på at den lille posen veldig ofte legger seg mellom gummiringen og glasset i døra i starten av vaskeprosessen. Tøyet går rundt, men den blir liggende hvis den først har lagt seg der. Før eller siden løser den seg vel opp og vaskemiddelet kommer inn i tøyet, men jeg har stoppet maskinen noen ganger for å legge den innerst i trommelen igjen. 

I tillegg gikk det nylig opp for meg at de ikke skal brukes ved kortprogram og det har jeg brukt veldig ofte. Når jeg tenker meg om er det vel logisk, siden den bruker litt tid på å løses helt opp. Det tok litt tid, men nå har jeg lært. Hva sier du? Foretrekker du vanlig pulver, eller annet flytende middel å vaske dine klær i? 

Jeg savner forresten også veldig sort vaskepulver til sorte klær. Hvorfor kan de ikke la oss få det? :sukk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortkastede penger. Klærne blir like rene av «vanlig» vaskemiddel. Vi kjøper en diger pakke med omo når vi er i Sverige, holder i nesten et år for oss. 

Anonymkode: 8c3c1...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, ab..59a. Den har jeg ikke sett i handelen og må myse litt etter den flaska der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd de omo pods.. men gikk tilbake til omo flytende. Kjøper alltid refil på tilbud (ofte 3 for 2, 50 % osv).

Hvorfor liker jeg den? 
- Lukter godt
- Enkel å dosere. Bruker lite v lite i vaskemaskinen eks. 
- Tar liten plass kontra store esker m pulver.
- ALDRI pulver søl på badet :P

Liker ikke pods av samme grunn som du nevner - de setter seg fast.. Føler også at de skummer veldig mye. pluss at de er dyre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg er litt sen med nyvinninger generelt, men har brukt den i et år snart og er fornøyd med både renheten og lukten. Enkelt og greit å bruke, men...jeg har blitt oppmerksom på at den lille posen veldig ofte legger seg mellom gummiringen og glasset i døra i starten av vaskeprosessen. Tøyet går rundt, men den blir liggende hvis den først har lagt seg der. Før eller siden løser den seg vel opp og vaskemiddelet kommer inn i tøyet, men jeg har stoppet maskinen noen ganger for å legge den innerst i trommelen igjen. 

I tillegg gikk det nylig opp for meg at de ikke skal brukes ved kortprogram og det har jeg brukt veldig ofte. Når jeg tenker meg om er det vel logisk, siden den bruker litt tid på å løses helt opp. Det tok litt tid, men nå har jeg lært. Hva sier du? Foretrekker du vanlig pulver, eller annet flytende middel å vaske dine klær i? 

Jeg savner forresten også veldig sort vaskepulver til sorte klær. Hvorfor kan de ikke la oss få det? :sukk: 

Verken miljøet (plasten fra poverdosen går ut i avløpsrøret som microplast) eller vaskemaskiner har godt av at disse putene blir brukt. Ved å kjøpe og å bruke disse produktene så støtter vi og oppunder produksjon av mer av denne elendigheten. 

Varmtbaskene har best av pulver i løs form, det samme har vaskemaskinene. Så vi bruker mye Blenda sensitiv fordi det ikke lukter så ekstremt som Omo. 

Å begrense plast og særlig microplast som går til havs er noe vi alle bør ta ansvar for. Skyllemiddel i havet er heller ikke bra å få inn i økosystemet, når vi første r i klesvaskebransjen her inne. 

Anonymkode: c1997...049

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker store bokser med vaskepulver fordi det er billigst. Akkurat nå går det i OMO. Jeg bruker mindre vaskemiddel enn det står på pakningen og opplever at det blir rent likevel, og så har jeg alltid på ekstra skylling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er supre, de setter seg ikke i døren her om jeg legger den inn blant de nederste plaggene i maskinen. coop obs bruker også å ha sånn supertilbud på de :)

Anonymkode: a7bb2...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 8.37, AnonymBruker skrev:

...de setter seg ikke i døren her om jeg legger den inn blant de nederste plaggene i maskinen. Anonymkode: a7bb2...683

Nå har jeg testet tre vaskeomganger. Jeg har sittet på stol, med god belysning på døra og inn i maskinen og sett nøye på tøyet som går rundt i alle fall en drøy halvtime av starten på omgangene. Hver eneste gang havnet den posen mellom dør og gummilist...og den ene gangen forsvant den ned i "gummigropen" og ble liggende der. Jeg legger alltid "posen" innerst, underst og gjemt mellom plaggene, men den beveger seg jo fritt i maskinen og vannet sender den rundt. Kan ikke styre det. Når den blir blaut får den en annen mykere konsistens på utsiden og henger kanskje lett fast i gummien hos meg. Kanskje neste forsøk blir å putte den inn i et bukseben så den har enda litt lengre tid før den løses helt opp. Jeg skal fortsette å teste. Fortsettelse følger. :laugh: 

Har jo kjøpt en del bokser med PD ved siste gangs tilbud i butikk, men jeg tror at etter dette blir det å gå tilbake til pulver og flytende fra flaske igjen. I sin tid var jo "vaskeball" det helt store å ha i maskinen. Jeg brukte den litt, men forsto ikke poenget med det. Det er vel slik det er. Nye oppfinnelser som skal være supergode, vi tester litt og kommer frem til at det vi opprinnelig brukte var vel så bra og fortsetter med det etter hvert. Nyhetens interesse fanger oppmerksomheten. Det er menneskelig å være nysgjerrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare billig vaskepulser som Unik sitt eller Fp sitt. Merker ingen forskjell ift. f.eks Blenda eller OMO sitt.  Kjøper ikke flytende da pulver kommer best ut i test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Nå har jeg testet tre vaskeomganger. Jeg har sittet på stol, med god belysning på døra og inn i maskinen og sett nøye på tøyet som går rundt i alle fall en drøy halvtime av starten på omgangene. Hver eneste gang havnet den posen mellom dør og gummilist...og den ene gangen forsvant den ned i "gummigropen" og ble liggende der. Jeg legger alltid "posen" innerst, underst og gjemt mellom plaggene, men den beveger seg jo fritt i maskinen og vannet sender den rundt. Kan ikke styre det. Når den blir blaut får den en annen mykere konsistens på utsiden og henger kanskje lett fast i gummien hos meg. Kanskje neste forsøk blir å putte den inn i et bukseben så den har enda litt lengre tid før den løses helt opp. Jeg skal fortsette å teste. Fortsettelse følger. :laugh: 

Har jo kjøpt en del bokser med PD ved siste gangs tilbud i butikk, men jeg tror at etter dette blir det å gå tilbake til pulver og flytende fra flaske igjen. I sin tid var jo "vaskeball" det helt store å ha i maskinen. Jeg brukte den litt, men forsto ikke poenget med det. Det er vel slik det er. Nye oppfinnelser som skal være supergode, vi tester litt og kommer frem til at det vi opprinnelig brukte var vel så bra og fortsetter med det etter hvert. Nyhetens interesse fanger oppmerksomheten. Det er menneskelig å være nysgjerrig. 

Legge det i en bukselomme?

Eller enda bedre, om du har et avlagt plagg med glidelåslomme, klipp av lommen og putt posen nedi hver gang du vasker. 

Eller mulig det ville være dumt å gjøre, hva vet jeg. Har aldri brukt de posene, men skjønner at du vil bruke dem opp siden du har kjøpt dem. Det ville være sløsing med resurser å kaste dem, og sløsing liker vi ikke. 

Har du kanskje en av de kjekke nettingposene som fulgte med noe vaskegreier for en stund siden? En slik pose ville vel fungert aldeles strålende?

Anonymkode: b8dc0...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at den setter seg fast, kanskje vaskemaskinen din bare ikke liker sånne :fnise: Hadde nok brukt pulver om det skjedde hele tiden, men du kan jo prøve å hive den i en lomme eller nettingpose slik noen foreslår - hele poenget er jo at det skal være lettvindt og det blir det jo ikke om du må "vokte" den så den ikke stikker av!

Anonymkode: a7bb2...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke de power dose-greiene så godt, men de ble kjøpt på en bensinstasjon som ikke hadde noe annet i nøden en helligdag. Liker ikke å spre plast unødig heller, den mikroplasten er et stort miljøproblem. Jeg pleier å kjøpe store kanner med flytende Ariel i Sverige, en for hvitt og en for farget tøy. Like bra som Omo, men mye billigere. Omo black kjøper jeg her i Norge siden Ariel ikke har noe for svart tøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker pulver fra STOR pakke, om jeg får tak i. Prøvde flytende en stund, men gikk tilbake til pulver. Skjønte ikke helt vitsen, liksom. Hva var greia? Også prøvd billigpulver, og blitt skuffet. Så her går det i OMO.

Kommer ikke til å prøve disse posene. Har vel blitt mindre mottagelig for nyvinninger ettersom årene går :lillesky:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kanskje en av de kjekke nettingposene som fulgte med noe vaskegreier for en stund siden?
En slik pose ville vel fungert aldeles strålende? Anonymkode: b8dc0...ce4

DET skal jeg gjøre. Takk for tips. :tommelopp: 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dumt at den setter seg fast, kanskje vaskemaskinen din bare ikke liker sånne. Hadde nok brukt pulver om det skjedde hele tiden, men du kan jo prøve å hive den i en lomme eller nettingpose slik noen foreslår - hele poenget er jo at det skal være lettvindt og det blir det jo ikke om du må "vokte" den så den ikke stikker av! Anonymkode: a7bb2...683

Du har kanskje rett. Jeg har kommet til å kjøpe verdens første vaskemaskin som tenker selv, 
er økologisk bekymret og derfor forsøker å spytte dem ut gang på gang. :laugh: 

9 timer siden, Salka skrev:

Jeg likte ikke de power dose-greiene så godt, men de ble kjøpt på en bensinstasjon som ikke hadde noe annet i nøden en helligdag. Liker ikke å spre plast unødig heller, den mikroplasten er et stort miljøproblem. Jeg pleier å kjøpe store kanner med flytende Ariel i Sverige, en for hvitt og en for farget tøy. Like bra som Omo, men mye billigere. Omo black kjøper jeg her i Norge siden Ariel ikke har noe for svart tøy. 

Hadde faktisk ikke tenkt på det som plast....mere som magi ala:  "Wow...tenk at det bare løser seg helt opp
og forsvinner med vann på"...men det er jo klart at det ikke er så enkelt. Jeg skal ikke kjøpe flere av dem. Jeg lover.

9 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg foretrekker pulver fra STOR pakke, om jeg får tak i. Prøvde flytende en stund, men gikk tilbake til pulver. Skjønte ikke helt vitsen, liksom. Hva var greia? Også prøvd billigpulver, og blitt skuffet. Så her går det i OMO. Kommer ikke til å prøve disse posene. Har vel blitt mindre mottagelig for nyvinninger ettersom årene går 

Det høres veldig bra ut. Mindre påvirkelig betyr at man er mer sikker på hva man liker og hva man er fornøyd med.
Jeg har vært et OMO-menneske i nesten hele mitt liv. Jeg er veldig fornøyd. I tillegg har jeg aldri kjøpt disse rosa
boksene som heter "Vanish" og som visstnok er noe alle bør ha for å fjerne flekker. Det trengs ikke med OMO
vaskepulver....og neida, jeg er ikke kjøpt og betalt for å si det. :Knegg:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Hadde faktisk ikke tenkt på det som plast....mere som magi ala:  "Wow...tenkt at det bare løser seg helt opp

og forsvinner med vann på"...men det er jo klart at det ikke er så enkelt. Jeg skal ikke kjøpe flere av dem. Jeg lover.

Hihi, magi, du er søt. :) Ikke så lett å tenke over sånt da, man kjøper jo gjerne det man syns er smart og lettvint. :) Syns egentlig sånne ting burde vært forbudt å lage og selge. Rart at ikke produsentene har kommet lenger når de vet hvor stort miljøproblem dette er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er veldig rart til og med. Alt er rent og pent og ikke snev av samvittighet noe sted i disse her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

I tillegg har jeg aldri kjøpt disse rosa
boksene som heter "Vanish" og som visstnok er noe alle bør ha for å fjerne flekker. Det trengs ikke med OMO
vaskepulver....og neida, jeg er ikke kjøpt og betalt for å si det. :Knegg:

Det som er på disse rosa boksene har jeg nettopp kjøpt, og det tar virkelig vanskelige flekker. Det hadde jeg aldri trodd, jeg trodde bare det var veldig overdrevet reklame. Men godt inntørka flekker ble borte vekk. Jeg må si jeg ble imponert. Skjønt jeg har en skjorte liggende i skrivende stund liggende i Vanish og det ser ikke ut til at flekkene blir borte, nå skal det si at de flekkene er veldig gamle og jeg aner ikke hva det er, det er ikke min skjorte. Jeg henger ikke en skitten skjorte i skapet i månedsvis, men det gjør min bedre?!? halvdel. 

Får gi det natten over og se om mirakel likevel skjer. 

Anonymkode: b8dc0...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke så gjenstridige flekker på mitt tøy. Alt blir rent med OMO`en min.  :fnise:  Uansett: lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har nok ikke så gjenstridige flekker på mitt tøy. Alt blir rent med OMO`en min.  :fnise:  Uansett: lykke til! 

Tusen takk, tror det trengs :)

 

Anonymkode: b8dc0...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...