Gå til innhold

Rydde til visning - Hva med skuffer i møbler man skal ha med?


løpejenta

Anbefalte innlegg

Vi skal ha visning i morgen og det er egentlig bare den siste finishen igjen. Skal rydde litt i klesskap på soverom og gangen slik at det ser pent ut. Men hva med skuffer i møblene vi skal ha med oss videre? Har to kommoder og to nattbord. Åpner folk disse og ser? Jeg tenker jo det er litt utenfor hva folk skal ta seg rett til mtp at det ikke har noe med boligen de evt. byr på å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er toppen av frekkhet om folk begynner å åpne private ting. Folk sjekker gjerne kjøkkenskap og rundt omkring på bad (for å se etter fukt). Men ikke i kommoder på soverom feks. Det er bare å forklare hva som er deres

Anonymkode: 0125a...82c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom det jeg føler også. Men driver nå å rydder i skapene på badet. Folk behøver jo ikke å se hvilke medisiner vi har skrevet ut osv. Dette er jo skap som «følger med» i og med at det er fastmontert. Liker ikke at folk skal snoke rundt heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydd bort de mest private tingene i en kasse og legg den inn øverst under senga? Jeg sier som andre at private skap og skuffer er det innlysende at man ikke skal åpne og glo i. De som allikevel åpner er fryktelig uhøflige. Straff = får ikke kjøpe  :lur: 

Anonymkode: 9c8ff...e44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se i en løs kommode eller oppbevaringsrommet i en sofapuff kunne aldri falt meg inn. Det er flaut å snoke slik. Megleren er jo der. Det jeg kan finne på å se i er kjøkkenskap og garderobeskap som er fastmontert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt åpner man kun skap og skuffer som normalt følger med salget, som garderober, bad- og kjøkkenskap. Det har derfor betydning at boder, kjøkken etc er godt ryddet og gir inntrykk av en romslig leilighet med god lagringsplass. 

Men, dessverre møter det ofte personer som ikke viser normal adferd på visning. Så om det er ting du gjerne ikke vil at andre skal se, eller er redd for, rydder du det bort. Men om det er en og annen rotete skuff har det ingen betydning - personer som er i stand til å snoke og/eller stjele ønsker du neppe som kjøper uansett. 

Anonymkode: 6b9a8...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.1.2018 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Rydd bort de mest private tingene i en kasse og legg den inn øverst under senga? Jeg sier som andre at private skap og skuffer er det innlysende at man ikke skal åpne og glo i. De som allikevel åpner er fryktelig uhøflige. Straff = får ikke kjøpe  :lur: 

Anonymkode: 9c8ff...e44

Fint i teorien, men som oftest er ikke selgeren faktisk til stede på visningen. Og kanskje er leiligheten/huset så stort, eller det er så mange på visning, at megler ikke hele tiden følger etter de som er på visning. Så realiteten er at som selger aner du ikke hvem, om noen, som har åpnet private skuffer og skap.

Og forresten, jeg har vært på noen visninger hvor selger har vært til stede (i tillegg til megler). I 9 av 10 tilfeller har jeg som kjøper syntes det har vært utrolig ubehagelig, og gjort at jeg har villet dra fra visningen uansett. Det er en grunn til at meglere ofte ikke ønsker selger tilstede på visning. 

45 minutter siden, penny_ skrev:

Å se i en løs kommode eller oppbevaringsrommet i en sofapuff kunne aldri falt meg inn. Det er flaut å snoke slik. Megleren er jo der. Det jeg kan finne på å se i er kjøkkenskap og garderobeskap som er fastmontert. 

Enig i teorien, but you never know.. Ikke sikkert alle har samme grenser for hva som er flaut. 

På 6.1.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Det er toppen av frekkhet om folk begynner å åpne private ting. Folk sjekker gjerne kjøkkenskap og rundt omkring på bad (for å se etter fukt). Men ikke i kommoder på soverom feks. Det er bare å forklare hva som er deres

Anonymkode: 0125a...82c

Selger er jo ikke der. Og megler vil nok kanskje heller ikke stoppe en person som åpner en skuff i en privat kommode, det er jo en potensiell kjøper 

 

Som mange over her også har sagt, det viktigste er at du rydder i de skap og skuffer som følger med salget, det er i alle fall der jeg kikket selv da jeg var på visning. De andre skuffene har folk strengt tatt ikke noe med, samtidig så forteller det litt om de som bor der - er det «ordnung og reda», ville jeg tenkt at de som bor der også med større sannsynlighet har tatt godt vare på boligen, gjort som man bør ifht vedlikehold osv. Er det kaos, ville jeg vært mer i tvil om selger har tatt godt vare på boligen.

Så ja selv om det er private skuffer, sier det noe som deg som person - og da kanskje også om boligen man overtar.. Og skal man bruke noen millioner på noe, vil i alle all jeg synes det er positivt om de jeg kjøper av tilsynelatende har «ting på stell». Og da er plutselig dine private skuffer relevante å snoke i likevel...

 

Anonymkode: 04c82...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen åpner alt uansett, andre har litt høflighet i behold og åpner derfor ikke private skuffer. 

Hvem som kommer vet du ikke. Kan være alt fra Nabo x og y på nyskjerrighetsvisitt. 

Anonymkode: 4fcb5...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale folk med normal folkeskikk åpner ikke skuffer og skap i møbler som ikke er fastmontert og som det er klart ikke følger med i et salg. 

Dessverre er det langt fra alle som kommer på visning som har normal folkeskikk. Så ja, du risikerer at folk snoker i alt du eier og har, og at disse folkene kan være både naboer, bekjente og andre som kommer utelukkende av nysgjerrighet og for å snoke. 

Tenk også på verdisaker. Ikke ha verdisaker som er lett å stjele, som smykker og sølvtøy og andre småting som får plass i vesker, liggende i skuffer og skap. Lås dem inn, eller ta dem med deg. Og om du har medisiner, gjem unna også disse. 

Anonymkode: e7628...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...