Gå til innhold

Strikket genser til over 4000kr. Verdt prisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Miinto er svindel. Jeg hadde aldri vært inne på den siden, plutselig hadde de trukket meg 2654 kr. Rapporterte det til banken og fikk heldigvis pengene tilbake 

Anonymkode: 8e8a0...6d4

Høres mer ut som om det er noen andre som har brukt ditt kort til å bestille varer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

@Fashionistaen har en rekke viktige poeng - i særdeleshet hvilket garn som er brukt. Ull er nemlig ikke bare ull - rase, miljø, karding/spinning, fargemetode, og sortering er bare noen av faktorene som påvirker kvaliteten (og følgelig uttrykket) i ulla. For eksempel føles ull fra norske sauer ofte hardere mot huden enn ull fra britiske sauer. 

Kun fordi en ullgenser koster mye, er det ikke dermed ensbetydende med at det er blitt brukt høyverdig garn - eller at arbeidet i seg selv er godt utført. Og til en slik pris, forventer jeg både garn og arbeid av høy kvalitet. Ut i fra bildene jeg har sett av genseren, får jeg ikke inntrykk av at dette er tilfellet. En såpass grovstrikket genser vil i de fleste tilfeller begynne å nuppe ganske raskt. 

Ang. Ganni-genserne reklameres det for at de er håndstrikket. Nå husker jeg ikke det nøyaktige tallet, men tror at det var slik at hvis 10-15% er håndstrikket, og resten maskinstrikket, så kan plagget fortsatt markedsføres som håndstrikket. Tatt i betraktning at denne genseren selges over hele verden, så kjøper jeg ikke helt historien om at det sitter en gjeng bestemødre sør i Italia og strikker hver eneste genser for hånd. Søt historie for all del, men neppe sann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er alt for dyrt for en genser, det dyreste garnet du får i norske butikker av god kvalitet som kashmir, alpakka, mohair etc koster 120 kr for et nøste. Til en medium genser trenger man som regel aldri mer enn 10 nøster. Alpakka av god kvalitet koster som regel max 60 kr per nøste. Selvfølgelig koster det også å få jobben gjort, så det er mange som betaler 1500-2000 kr for en pent strikket ullgenser, men over 4000? Det blir for dyrt selv i veldig bra garn synes jeg.

Anonymkode: 69c7b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Det står den er håndstrikket. Du forventer vel ikke at folk jobber gratis? Hvor mange timer arbeid ville du lagt ned for en tusenlapp, for du kan være sikker på at prisen nok har mangedobblet seg fra strikkeren til den kommer i butikken...

Vil du ha det billig, så hold deg til plagg produsert av barnearbeidere i asia.....

Anonymkode: 6d3c5...5f9

Ja? Strikkede plagg er vel som regel håndstrikket. Nei men jeg kjøper ikke den genseren. 

På 6.1.2018 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Miinto er svindel. Jeg hadde aldri vært inne på den siden, plutselig hadde de trukket meg 2654 kr. Rapporterte det til banken og fikk heldigvis pengene tilbake 

Anonymkode: 8e8a0...6d4

Bra. Kanskje forbrukerrådet har sagt i fra om slike butikker som miinto. 

På 6.1.2018 den 11.05, AnonymBruker skrev:

Veldig mange som strikker disse og selger på finn.no for rundt en tusenlapp

Anonymkode: 1d595...d58

Enda en grunn til å mistenke miinto.no for bare tull. ;) 

På 6.1.2018 den 11.24, Leo skrev:

Miinto er en 100% pålitelig nettside og at man ikke synes en merkegenser er verdt 4.000 kroner har jo ingenting med svindel å gjøre. Gensere etc. i den prisklassen er ikke en gang særlig uvanlig. Synes man ikke de er fine eller verdt prisen lar man jo bare ganske enkelt være å kjøpe dem. 

Hvordan vet du at plagget du kjøper derfra er ekte? 
En strikket genser til 4200 kr er ikke vanlig. Sorry ass.  :ler: 

På 6.1.2018 den 12.34, Sirah skrev:

Hvordan i alle dager kan dette være lureri? En vare koster det den koster, at du får varen billigere i en kjedebutikk har jo overhodet ingen relevans. At du ikke gidder å betale 4000kr for en strikkegenser betyr ikke at ikke plagget er verdt pengene. 

Når det er sagt så hadde jeg ikke betalt dette selv, men jeg ser ikke ned på folk som velger å gjøre det.

Jeg har aldri snakket om at man kan få den billigere i kjedebutikk. Jeg snakker om miinto.no og at de tar inn en haug med klær som er overprisen, som de selger til folk og ikke bryr seg om de trolig selger falske merkevarer eller overpriset ræl. Tviler på at så mange ville betalt for den genseren. 4200 kr for en strikket genser oldemoren min kunne ha lagd er ikke verdt prisen. De som står bak miinto tar vel inn noen de mener er merkevarer, overpriser dem og tror faktisk at noen biter på. Helt tragisk. 

På 6.1.2018 den 12.38, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke lureri og svindel fordi de har gensere til en høyere pris. Noen folk altså :rolleyes:

Vil du kjøpe, så kjøper du. Vil du ikke, så kjøper du ikke. Så enkelt er det. 

Anonymkode: f08ec...9f7

Ikke jeg som mener det. Mener det er miinto.no som forsøker å ta mer betalt enn hva varer koster. Nekter å tro at den slappe og dvaske genseren der ville kostet 4200 kroner fra en annen merkevare. Bare tull hele greia. 

På 6.1.2018 den 12.39, altflyter skrev:

Garnet kommer fort på en tusenlapp og så må du tenke på alt arbeidet som ligger bak når den er håndstrikket. Det går en del timer med til en genser. 

 De virker forsåvidt veldig lett å strikke, så om du kan strikke, så kan du jo bare kjøpe garn og strikke en selv

Nei, 500-700 koster garnet (eller mener jeg personen er ganske stor). Ja, da ville jeg heller strikket en selv enn å kaste 4000 kroner på den grufulle genseren der. 

Det er ganske frekt og uhøflig av miinto.no og av Ganni å forsøke å selge så stygge gensere til folk. 

Anonymkode: 8396c...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er alt for dyrt for en genser, det dyreste garnet du får i norske butikker av god kvalitet som kashmir, alpakka, mohair etc koster 120 kr for et nøste. Til en medium genser trenger man som regel aldri mer enn 10 nøster. Alpakka av god kvalitet koster som regel max 60 kr per nøste. Selvfølgelig koster det også å få jobben gjort, så det er mange som betaler 1500-2000 kr for en pent strikket ullgenser, men over 4000? Det blir for dyrt selv i veldig bra garn synes jeg.

Anonymkode: 69c7b...664

:enig: 

Anonymkode: 8396c...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

@Fashionistaen har en rekke viktige poeng - i særdeleshet hvilket garn som er brukt. Ull er nemlig ikke bare ull - rase, miljø, karding/spinning, fargemetode, og sortering er bare noen av faktorene som påvirker kvaliteten (og følgelig uttrykket) i ulla. For eksempel føles ull fra norske sauer ofte hardere mot huden enn ull fra britiske sauer. 

Kun fordi en ullgenser koster mye, er det ikke dermed ensbetydende med at det er blitt brukt høyverdig garn - eller at arbeidet i seg selv er godt utført. Og til en slik pris, forventer jeg både garn og arbeid av høy kvalitet. Ut i fra bildene jeg har sett av genseren, får jeg ikke inntrykk av at dette er tilfellet. En såpass grovstrikket genser vil i de fleste tilfeller begynne å nuppe ganske raskt. 

Ang. Ganni-genserne reklameres det for at de er håndstrikket. Nå husker jeg ikke det nøyaktige tallet, men tror at det var slik at hvis 10-15% er håndstrikket, og resten maskinstrikket, så kan plagget fortsatt markedsføres som håndstrikket. Tatt i betraktning at denne genseren selges over hele verden, så kjøper jeg ikke helt historien om at det sitter en gjeng bestemødre sør i Italia og strikker hver eneste genser for hånd. Søt historie for all del, men neppe sann. 

Tror du har rett. Ganni er forresten ikke et så kjent merke. Ikke kan det være så bra heller. Så Ganni forsøker nok å skape seg et navn og lure penger ut av godtroende folk. Ikke den eneste tingen Ganni har som har skyhøye priser. Skulle ikke vært lov. :ler: 

Anonymkode: 8396c...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket en slik genser og garnet kom på ca 800, (11 nøster) i tillegg kostet mønster og pinner ca 200. Jeg brukte nok 30 timer på den og av alt jeg har strikket de siste årene er denne den som klør aller minst pluss at jeg holder varmen med kun den og tynn allværsjakke i minusgrader. En venn har tilbudt meg 1000 kroner pluss garn for å strikke på bestilling. Tenker på det men ikke pga pengene, til det går det for mye tid.

Anonymkode: 18fab...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Strikkede plagg er vel som regel håndstrikket. Nei men jeg kjøper ikke den genseren. 

Bra. Kanskje forbrukerrådet har sagt i fra om slike butikker som miinto. 

Enda en grunn til å mistenke miinto.no for bare tull. ;) 

Hvordan vet du at plagget du kjøper derfra er ekte? 
En strikket genser til 4200 kr er ikke vanlig. Sorry ass.  :ler: 

Jeg har aldri snakket om at man kan få den billigere i kjedebutikk. Jeg snakker om miinto.no og at de tar inn en haug med klær som er overprisen, som de selger til folk og ikke bryr seg om de trolig selger falske merkevarer eller overpriset ræl. Tviler på at så mange ville betalt for den genseren. 4200 kr for en strikket genser oldemoren min kunne ha lagd er ikke verdt prisen. De som står bak miinto tar vel inn noen de mener er merkevarer, overpriser dem og tror faktisk at noen biter på. Helt tragisk. 

Ikke jeg som mener det. Mener det er miinto.no som forsøker å ta mer betalt enn hva varer koster. Nekter å tro at den slappe og dvaske genseren der ville kostet 4200 kroner fra en annen merkevare. Bare tull hele greia. 

Nei, 500-700 koster garnet (eller mener jeg personen er ganske stor). Ja, da ville jeg heller strikket en selv enn å kaste 4000 kroner på den grufulle genseren der. 

Det er ganske frekt og uhøflig av miinto.no og av Ganni å forsøke å selge så stygge gensere til folk. 

Anonymkode: 8396c...55f

Hva er det du snakker om? Falske merkevarer? 😳

Anonymkode: aa72a...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har strikket en slik genser og garnet kom på ca 800, (11 nøster) i tillegg kostet mønster og pinner ca 200. Jeg brukte nok 30 timer på den og av alt jeg har strikket de siste årene er denne den som klør aller minst pluss at jeg holder varmen med kun den og tynn allværsjakke i minusgrader. En venn har tilbudt meg 1000 kroner pluss garn for å strikke på bestilling. Tenker på det men ikke pga pengene, til det går det for mye tid.

Anonymkode: 18fab...9fa

Men om du får 2000 for arbeidet da, og 1000 kroner for garn, mønster og pinner er den fortsatt billigere enn den på nettsiden, og den du lager blir nok også mye bedre :) Tror ikke jeg har sett så mange strikka gensere og kofter til over 3000 på f.eks husfliden, og det er jo både bra kvalitet og pent håndarbeid. Er nok bare merket man betaler for om man kjøper slikt for 4000 og over.

Anonymkode: 69c7b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men om du får 2000 for arbeidet da, og 1000 kroner for garn, mønster og pinner er den fortsatt billigere enn den på nettsiden, og den du lager blir nok også mye bedre :) Tror ikke jeg har sett så mange strikka gensere og kofter til over 3000 på f.eks husfliden, og det er jo både bra kvalitet og pent håndarbeid. Er nok bare merket man betaler for om man kjøper slikt for 4000 og over.

Anonymkode: 69c7b...664

Jeg har jo ingen utgifter med å strikke mens jeg ser på tv. Så 2000 pluss garn,- da strikker jeg på bestilling. Jeg Skal ikke betale for lokaler, lager, regnskap, moms og trygdeavgift etc 

Anonymkode: 18fab...9fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har jo ingen utgifter med å strikke mens jeg ser på tv. Så 2000 pluss garn,- da strikker jeg på bestilling. Jeg Skal ikke betale for lokaler, lager, regnskap, moms og trygdeavgift etc 

Anonymkode: 18fab...9fa

Nei så klart, men jeg ville heller hatt en hjemmestrikka genser fra familie/venner eller fra husfliden enn å bestille en dyr en på nett med et eller annet fancy merke på. Husfliden tar seg godt betalt for plaggene de selger, så tviler på at det er noe dyrere å få de laget andre steder.

Anonymkode: 69c7b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.1.2018 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Jeg så mange fine strikkende gensere til nesten 4000kr på en nettbutikk, samt lignende ting/merker til flere tusen. Spesielt  ikke når man får noe som nesten er likt til prisen av det garnet koster. Garnet til en genser for en voksen person koster da vel ikke 4000kr??? Miinto.no er siden som har masse strikkende plagg ute til flere tusen. Er ikke det lureri? 

Her er noen av plaggene: peng

- https://www.miinto.no/p-739612-ganni-julliard-strikkegenser-lavendel-apen-rygg

- https://www.miinto.no/p-775452-ganni-julliard-genser-gul

De er veldig fine og sikkert gode og varme men syns ikke de er verdt over 4000kr. Hva syns dere? 

 

Anonymkode: 8396c...55f

Den øverste lenken klarer jeg ikke finne materialopplysninger på, men den nederste er i 50 % ull og 50 % mohair. Sistnevnte er et dyrt materiale. Genserne er håndstrikket det fordyrer merkevarer som jo dette er. Om de er verdt prisen? Tja, om du har mye penger og ikke er strikkeflink selv, så blir du kanske glad i disse genserne. 

Anonymkode: 6fc73...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja? Strikkede plagg er vel som regel håndstrikket. Nei men jeg kjøper ikke den genseren. 

Anonymkode: 8396c...55f

Nei, strikkede plagg er ikke som regel håndstrikket.... jeezes... Det er faktisk unntaksvis du finner noe som faktisk er håndstrikket, Ikke engang alt Husfliden selger er det. 

Om genseren er fin eller verdt pengene får være opp til de som kjøper. 

Anonymkode: 6d3c5...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den øverste lenken klarer jeg ikke finne materialopplysninger på, men den nederste er i 50 % ull og 50 % mohair. Sistnevnte er et dyrt materiale. Genserne er håndstrikket det fordyrer merkevarer som jo dette er. Om de er verdt prisen? Tja, om du har mye penger og ikke er strikkeflink selv, så blir du kanske glad i disse genserne. 

Anonymkode: 6fc73...751

Ikke så dyrt vel? Jeg er ingen strikkeekspert men det er ikke så dyrt at en vanlig strikket genser koster flere tusen slik miinto.bo priser disse genserne? Men hvis folk vil kjøpe dem for den prisen så værså go. :) Skjønner at folk vil ha kvalitet men det der virker litt som om at noen har lagt ut en vanlig strikket genser som har prisen 799kr. Ikke 4000kr. 

En annen ting med miinto som er litt rart. Når jeg kikker på sko eller lignende så har de ført opp masse opplysning om butikker, og tlfnr til butikker som selger disse tingene. Får ikke butikkene selge sine egne ting fra sine egne nettsider lenger? :klo: 

Anonymkode: 8396c...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at plagget du kjøper derfra er ekte? 

En strikket genser til 4200 kr er ikke vanlig. Sorry ass.  :ler: 

Anonymkode: 8396c...55f

Enter tuller du eller så har du ikke giddet å sette deg inn i hva dette dreier seg. Miinto er en samling av norske, fysiske butikker rundt om i landet som da altså har en felles nettside. Når du handler fra Miinto blir det som å handle i den lokale motebutikken i Indre Gokk og sannsynsynligheten for at du får falske merkevarer er omtrent like stor.

En strikket genser til 4.200 kroner er i noen sammenhenger veldig vanlig og til og med svært billig. Se bare her ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting med miinto som er litt rart. Når jeg kikker på sko eller lignende så har de ført opp masse opplysning om butikker, og tlfnr til butikker som selger disse tingene. Får ikke butikkene selge sine egne ting fra sine egne nettsider lenger? :klo: 

Anonymkode: 8396c...55f

Det er jo selge sine egne ting butikkene gjør, men markedsføringen skjer via en felles nettside i stedet for via hundrevis av små nettsider som er vanskelig for forbrukerne å finne frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Miinto er svindel. Jeg hadde aldri vært inne på den siden, plutselig hadde de trukket meg 2654 kr. Rapporterte det til banken og fikk heldigvis pengene tilbake 

Anonymkode: 8e8a0...6d4

Det er i så fall noen andre enn Miinto som har svindlet deg. Miinto er en seriøs nettside. Vil anta at kortinformasjonen din var stjålet. 

Anonymkode: 71f55...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så dyrt vel? Jeg er ingen strikkeekspert men det er ikke så dyrt at en vanlig strikket genser koster flere tusen slik miinto.bo priser disse genserne? Men hvis folk vil kjøpe dem for den prisen så værså go. :) Skjønner at folk vil ha kvalitet men det der virker litt som om at noen har lagt ut en vanlig strikket genser som har prisen 799kr. Ikke 4000kr. 

En annen ting med miinto som er litt rart. Når jeg kikker på sko eller lignende så har de ført opp masse opplysning om butikker, og tlfnr til butikker som selger disse tingene. Får ikke butikkene selge sine egne ting fra sine egne nettsider lenger? :klo: 

Anonymkode: 8396c...55f

Miinto er et samlested for lokale butikker her og der i Norge. Det er altså butikker du finner i nærområdet som benytter seg av Miinto som en felles nettbutikk. Miinto selger altså på vegne av mange lokale butikker, og prisene er som ellers i markedet for de ulike merkene. 

Det er ikke noe som er rart med Miinto.

Mange av disse har også egne nettbutikker. Så jo, de får selge, både via egen butikk, egen netbutikk, og via Miinto. Jeg har en lokal motebutikk her, som selger gode merker. De er med i Miinto, men de har også en egen nettbutikk. De har altså 3 bein å stå på, og det trengs for å kunne klare seg i et begrenset marked, som det er her.

Kjøper du via Miinto, så er du med på å støtte de lokale butikkene. 

Det som er negativt med Miinto i forhold til f.eks Boozt og Zalando, er at du får klær/sko/vesker som har hengt ute i butikken, og som kan være prøvd på av mange. Det er som i en vanlig butikk, det da. Når du bestiller fra Boozt og Zalando, får du klær som ingen har prøvd på i prøverommet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...