Gå til innhold

September/oktober skravlebøtter


Gakkepus

Anbefalte innlegg

Gjest fruktfest
20 timer siden, plastfolien skrev:

Har dere noen spesielle symptomer eller, og hvor langt på vei? :)

6+2. Ekstremt trøtt, mye kvalm, sliter med brekninger, ømme pupper. Bittelitt melk i puppene og den siste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+2 

✅ konstant kvalme. Alt jeg spiser ender i doskålen 

✅ømme pupper fra en tid til en annen. 

✅veldig trøtt og sliten. Legger meg mer enn gjerne klokka 18:00 (og det gjør jeg og) 

✅ tisser mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Klarer heldigvis å beholde "mye" av maten jeg spiser, men så er det for så vidt ikke så innmari mye jeg faktisk får i meg heller. Det er INGENTING som frister.. Og kvalmen blir uten tvil sterkere etter jeg har spist noe.

Kjenner jeg gruer meg litt til å besøke svigermor i dag, hun er så herlig og steller alltid i stand ting når vi og datteren vår kommer, og jeg er så redd for å ende opp med å sitte der å rynke på nesa fordi jeg er så kvalm. Hun vet heldigvis at jeg er gravid da, hvis ikke hadde jeg ikke turt å dra dit engang, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

6+2 

✅ konstant kvalme. Alt jeg spiser ender i doskålen 

✅ømme pupper fra en tid til en annen. 

✅veldig trøtt og sliten. Legger meg mer enn gjerne klokka 18:00 (og det gjør jeg og) 

✅ tisser mye. 

Oh nooo, er du konstant kvalm nå? Så kjedelig :( Begynte det nå nylig eller? 

 

21 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Klarer heldigvis å beholde "mye" av maten jeg spiser, men så er det for så vidt ikke så innmari mye jeg faktisk får i meg heller. Det er INGENTING som frister.. Og kvalmen blir uten tvil sterkere etter jeg har spist noe.

Kjenner jeg gruer meg litt til å besøke svigermor i dag, hun er så herlig og steller alltid i stand ting når vi og datteren vår kommer, og jeg er så redd for å ende opp med å sitte der å rynke på nesa fordi jeg er så kvalm. Hun vet heldigvis at jeg er gravid da, hvis ikke hadde jeg ikke turt å dra dit engang, hehe. 

Så bra du klarer å beholde noe av maten du spiser :) Jeg spøy som en gris for 6 dager siden (da var jeg 4+1), men det ble bare den dagen. Har "lengtet" litt til å bli kvalm igjen, bare for å få tilbake den *jeg er gravid*-følelsen jeg hadde da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
16 minutter siden, plastfolien skrev:

Oh nooo, er du konstant kvalm nå? Så kjedelig :( Begynte det nå nylig eller? 

 

Så bra du klarer å beholde noe av maten du spiser :) Jeg spøy som en gris for 6 dager siden (da var jeg 4+1), men det ble bare den dagen. Har "lengtet" litt til å bli kvalm igjen, bare for å få tilbake den *jeg er gravid*-følelsen jeg hadde da. :fnise:

Har gått å ventet på at kvalmen skal komme for å få litt den følelsen jeg og, 5+6 kom kvalmen brått og har vært her siden. Er jo ikke mer enn 6+4 nå, men kjennes ut som den har vært her lenger, haha 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Har gått å ventet på at kvalmen skal komme for å få litt den følelsen jeg og, 5+6 kom kvalmen brått og har vært her siden. Er jo ikke mer enn 6+4 nå, men kjennes ut som den har vært her lenger, haha 😅

Jeg er 5+0 i dag, og utifra hva jeg leser på ulike sider ser det ut som kvalmen typisk melder sin ankomst denne uka. Så da får vi se :fnise: var du like kvalm i forrige svangerskap også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fruktfest
21 minutter siden, plastfolien skrev:

Jeg er 5+0 i dag, og utifra hva jeg leser på ulike sider ser det ut som kvalmen typisk melder sin ankomst denne uka. Så da får vi se :fnise: var du like kvalm i forrige svangerskap også?

Ja, har lest det jeg og, at det er rundt den tiden kvalmen virkelig kommer😊

Mener å huske at det var likt forrige svangerskap. Veldig ille og konstant i første trimester, og litt mildere resten av svangerskapet. Jeg krysser fingrene for at det nå bare er i første trimester før det gir seg😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Ja, har lest det jeg og, at det er rundt den tiden kvalmen virkelig kommer😊

Mener å huske at det var likt forrige svangerskap. Veldig ille og konstant i første trimester, og litt mildere resten av svangerskapet. Jeg krysser fingrene for at det nå bare er i første trimester før det gir seg😋

Krysser fingrene for deg jeg og :nigo:

11 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Noen som har vært på tidlig UL forresten? Eventuelt i hvilken uke?

Har ikke vært, men har bestilt til uke 6+6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, plastfolien skrev:

Oh nooo, er du konstant kvalm nå? Så kjedelig :( Begynte det nå nylig eller? 

 

Så bra du klarer å beholde noe av maten du spiser :) Jeg spøy som en gris for 6 dager siden (da var jeg 4+1), men det ble bare den dagen. Har "lengtet" litt til å bli kvalm igjen, bare for å få tilbake den *jeg er gravid*-følelsen jeg hadde da. :fnise:

Oi, her var det endelig litt liv, ja! 😄

Jeg er konstant kvalm, men kvalmen blir betraktelig verre etter hvert måltid. Utrolig irriterende å føle seg så uggen hele tiden. Men, det får være! Jeg tar det gjerne 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SmileyLovise skrev:

Noen som har vært på tidlig UL forresten? Eventuelt i hvilken uke?

Jeg var! 😊 5+1 var jeg da. Så ikke annet enn et sort hull som jeg har rukket å bli veldig glad i 😄. Neste UL har jeg 1 februar da er jeg vel 8+0. Gleder meg veldig! 

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, plastfolien skrev:

Krysser fingrene for deg jeg og :nigo:

Har ikke vært, men har bestilt til uke 6+6. 

Spennende! Ikke lenge til, gitt! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gakkepus skrev:

Spennende! Ikke lenge til, gitt! 😄

Nei, går fort! Håper det ikke er for tidlig til å se/høre hjertet. Men tror det skal gå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fruktfest
19 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg var! 😊 5+1 var jeg da. Så ikke annet enn et sort hull som jeg har rukket å bli veldig glad i 😄. Neste UL har jeg 1 februar da er jeg vel 8+0. Gleder meg veldig! 

Ååå, så spennende!😄❤️ 

Har ordna time hos legen den samme datoen, håper han kan hjelpe meg med å ordne time til tidlig ultralyd også. Prøvde å ordne det selv, men hun nye som satt i skranken der nede nektet meg noe som helst før jeg var i uke 12... Hun kunne gi meg en time hos legen min en gang i mars, så ringte moren min ned etterpå og fikk over en måned før fordi hun snakket med en av de andre der nede, haha. Er konstant veldig nervøs for at noe skal være galt. Har så lett for å tenke at så mye andre sliter så er det for godt til å være sant at jeg nå skal ha barn nummer 2 der alt er som det skal. Håper jeg bekymrer meg unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Ååå, så spennende!😄❤️ 

Har ordna time hos legen den samme datoen, håper han kan hjelpe meg med å ordne time til tidlig ultralyd også. Prøvde å ordne det selv, men hun nye som satt i skranken der nede nektet meg noe som helst før jeg var i uke 12... Hun kunne gi meg en time hos legen min en gang i mars, så ringte moren min ned etterpå og fikk over en måned før fordi hun snakket med en av de andre der nede, haha. Er konstant veldig nervøs for at noe skal være galt. Har så lett for å tenke at så mye andre sliter så er det for godt til å være sant at jeg nå skal ha barn nummer 2 der alt er som det skal. Håper jeg bekymrer meg unødvendig. 

Det er forståelig. Tror de fleste bærer på en form for bekymring frem til uke 12. TUL er veldig betryggende- til en viss grad. Man får svar på mange spørsmål man måtte lure på, og det var en av grunnene til at jeg bestemte meg for å gå så tidlig. Jeg fikk privat, så det var ingen som stod over meg og tenkte meg UL før uke 12.  

Prøv å tenke positivt. Stress er ikke bra for kroppen ei fosteret. Jeg er vel og merke nervøs selv, men ser at mannen er skråsikker 😅

 

Her er UL bilde forresten 

 

 

 

20180111_155756.jpg

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, plastfolien skrev:

Så gøy at vi skal ha UL omtrent samtidig, damer! Dere 1.feb og jeg har 3. feb :nigo:

Å, så gøy! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Ja, var vel like bekymret sist svangerskap og, men da fikk jeg time hos lege og jordmor omtrent med en gang fordi de ikke hadde vært borti noen med samme kroniske sykdom som jeg har som har vært gravid (har en skade på hypofysen etter at jeg var kreftsyk som mindre). Hadde heldigvis ikke noe å si på svangerskapet, men det var fint å ha den ekstra oppfølgingen.

Jordmortjenesten på helsesenteret er privat, men ble likevel mer eller mindre nektet time der. Damen i skranken er ny, virket lite interessert og er generelt lite hyggelig (flere i familien har negative erfaringer med henne) så mye mulig hun trodde dette var noe jeg mente jeg skulle ha gratis av en eller annen grunn og derfor var vrang. Ellers er vi godt kjent med flere av de andre der nede, inkludert fastlegen min som vet hvor engstelig jeg kan være, så håper han får ordnet noe. Alt jeg vil er å vite om det lever. Prøver å roe meg ned med at jeg ikke kan få gjort noe akkurat nå uansett og at jeg får ta en dag av gangen.

Dere får skrive hvordan det gikk etter dere har vært på UL, er så spennende å lese!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gakkepus skrev:

Jeg var! 😊 5+1 var jeg da. Så ikke annet enn et sort hull som jeg har rukket å bli veldig glad i 😄. Neste UL har jeg 1 februar da er jeg vel 8+0. Gleder meg veldig! 

Jeg var også 5+1, så et stort hull med en hvit ostepop-lignende greie inni, som visstnok var embryoet :) De målte den til akkurat 2mm da. Var tilbake 7+1, men da hadde de det så travelt så jeg fikk ikke sett særlig selv, fikk ikke vite mål eller bilde :/ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gakkepus skrev:

Det er forståelig. Tror de fleste bærer på en form for bekymring frem til uke 12. TUL er veldig betryggende- til en viss grad. Man får svar på mange spørsmål man måtte lure på, og det var en av grunnene til at jeg bestemte meg for å gå så tidlig. Jeg fikk privat, så det var ingen som stod over meg og tenkte meg UL før uke 12.  

Prøv å tenke positivt. Stress er ikke bra for kroppen ei fosteret. Jeg er vel og merke nervøs selv, men ser at mannen er skråsikker 😅

 

Her er UL bilde forresten 

 

 

 

20180111_155756.jpg

Så gøy å se ul bilde😍 i dag er jeg 5+1, føltes av en eller annen litt mer virkelig når jeg så ditt bilde fra samme uke. 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...