Gå til innhold

Noen erfaringer med Bryne VGS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så sykt mange dårlige lærere på Bryne VGS, noen som deler den oppfatningen?

Anonymkode: 455a1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonGangerTo
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så sykt mange dårlige lærere på Bryne VGS, noen som deler den oppfatningen?

Anonymkode: 455a1...b14

Aner ikke. Jeg søkte på en stilling som lektor i naturfag på den skolen for to år siden. De valgte 3 som allerede var vikarer, en som ikke var helt ferdig med PPU og en lærer fra en annen skole. Jeg var den eneste med fullført PPU, doktorgrad og erfaring som lærervikar. Ble ikke engang innkalt til et intervju. Bare viser hvor elendige de er til å velge fra øverste hylle og at de heller satser på middelmådige søkere. 

Du har min forståelse og medlidenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Aner ikke. Jeg søkte på en stilling som lektor i naturfag på den skolen for to år siden. De valgte 3 som allerede var vikarer, en som ikke var helt ferdig med PPU og en lærer fra en annen skole. Jeg var den eneste med fullført PPU, doktorgrad og erfaring som lærervikar. Ble ikke engang innkalt til et intervju. Bare viser hvor elendige de er til å velge fra øverste hylle og at de heller satser på middelmådige søkere. 

Du har min forståelse og medlidenhet. 

Hvordan vet du hva slags erfaring eller utdannelse andre søkere hadde?

Anonymkode: 91358...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Aner ikke. Jeg søkte på en stilling som lektor i naturfag på den skolen for to år siden. De valgte 3 som allerede var vikarer, en som ikke var helt ferdig med PPU og en lærer fra en annen skole. Jeg var den eneste med fullført PPU, doktorgrad og erfaring som lærervikar. Ble ikke engang innkalt til et intervju. Bare viser hvor elendige de er til å velge fra øverste hylle og at de heller satser på middelmådige søkere. 

Du har min forståelse og medlidenhet. 

Hva er galt med at disse ble valgt ?

Anonymkode: 91358...39f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart å klage over at vikarer ble valgt når man skriver i en annen tråd at man skal begynne som vikar til uka og håper på fast jobb etterpå. 

Anonymkode: 91358...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du hva slags erfaring eller utdannelse andre søkere hadde?

Anonymkode: 91358...39f

Du får liste med alle navn på søkerne, deres kortfattet utdannelse samt erfaring. Slik er det når man søker på fylkesjobber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler den oppfattelsen helt. Har gått der i to år selv, ville styrt LANGT unna hvis jeg skulle gått vgs igjen. 

Anonymkode: 375c4...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, AnonymBruker said:

Litt rart å klage over at vikarer ble valgt når man skriver i en annen tråd at man skal begynne som vikar til uka og håper på fast jobb etterpå. 

Anonymkode: 91358...39f

Fikk vite hva disse vikarene hadde av utdannelse og erfaring. Alle 3 hadde ikke fylt 25 år og stilte med nesten ingen erfaring som lærere. Likevel fikk de være vikarer på en videregående skole. Underlige greier men ok, det var meningen at jeg skulle jobbe på en annen skole som satt virkelig pris på meg og min dyktighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Fikk vite hva disse vikarene hadde av utdannelse og erfaring. Alle 3 hadde ikke fylt 25 år og stilte med nesten ingen erfaring som lærere. Likevel fikk de være vikarer på en videregående skole. Underlige greier men ok, det var meningen at jeg skulle jobbe på en annen skole som satt virkelig pris på meg og min dyktighet. 

Kanskje du var overkvalifisert? Eller de ville satse på noen unge som de kan investere i, forme og ha der en stund?

Anonymkode: 38207...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du var overkvalifisert? Eller de ville satse på noen unge som de kan investere i, forme og ha der en stund?

Anonymkode: 38207...d34

Var nok overkvalifisert. Jeg har i allefall aldri møtt en lærer på vgs med doktorgrad

Anonymkode: fc55c...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Var nok overkvalifisert. Jeg har i allefall aldri møtt en lærer på vgs med doktorgrad

Anonymkode: fc55c...b53

Helt enig. Hvis man har doktorgrad burde man heller søke som professor i en universitet.

Anonymkode: 82650...079

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så sykt mange dårlige lærere på Bryne VGS, noen som deler den oppfatningen?

Anonymkode: 455a1...b14

Muligens fordi Bryne er innavl og no mans place? Ville aldri ha ansatt folk fra Bryne...har skikkelig dårlig inntrykk av stedet.

Anonymkode: 4ae82...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manglerud er det verste, bra at det ble lagt ned. Verste lærere, mange hyggelige folk og lett å bli venner med MEN det var alltid problemer der. I kantinen var det alltid sånne trøbbelmakere og slåsskamp, og masse tull. I hele vgs året har jeg kun likt 2 lærere av over 7-9 lærere. 

Anonymkode: 82650...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Deler den oppfattelsen helt. Har gått der i to år selv, ville styrt LANGT unna hvis jeg skulle gått vgs igjen. 

Anonymkode: 375c4...c32

Hvilken linje gikk du?

Anonymkode: 455a1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studiespesialiserende.

Anonymkode: 375c4...c32

Er det jeg går nå! Er helt umulig å lære noe.

Anonymkode: 455a1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 19.42, AnonGangerTo skrev:

Aner ikke. Jeg søkte på en stilling som lektor i naturfag på den skolen for to år siden. De valgte 3 som allerede var vikarer, en som ikke var helt ferdig med PPU og en lærer fra en annen skole. Jeg var den eneste med fullført PPU, doktorgrad og erfaring som lærervikar. Ble ikke engang innkalt til et intervju. Bare viser hvor elendige de er til å velge fra øverste hylle og at de heller satser på middelmådige søkere. 

Du har min forståelse og medlidenhet. 

Huff

Anonymkode: 455a1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Muligens fordi Bryne er innavl og no mans place? Ville aldri ha ansatt folk fra Bryne...har skikkelig dårlig inntrykk av stedet.

Anonymkode: 4ae82...96e

?

Anonymkode: 455a1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Manglerud er det verste, bra at det ble lagt ned. Verste lærere, mange hyggelige folk og lett å bli venner med MEN det var alltid problemer der. I kantinen var det alltid sånne trøbbelmakere og slåsskamp, og masse tull. I hele vgs året har jeg kun likt 2 lærere av over 7-9 lærere. 

Anonymkode: 82650...079

Åå

Anonymkode: 455a1...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...