Gå til innhold

Tips til hvordan sortere og rydde bort jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvart år er det litt kaos her....husker aldri hvor eg har dei ulike julesakene. Er et rotehode....men vil så gjerne bli ryddig av meg

Anonymkode: a44a3...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp esker/plastkasser, problem løst.

Anonymkode: e2d99...83c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastbokser, gjerne store med hjul. Jeg har en stor kasse som bare inneholder det som skal være på juletreet, en kasse til adventspynt (det som skal fram 1. desember/første søndag i advent), en boks til lys, lysestaker og servietter, en boks til nisser og annen pynt og en boks til utebelysning. Alle boksene står samlet på loftet, og er gjennomsiktige slik at jeg slipper å åpne alle for å finne det jeg leter etter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cleangal skrev:

Plastbokser, gjerne store med hjul. Jeg har en stor kasse som bare inneholder det som skal være på juletreet, en kasse til adventspynt (det som skal fram 1. desember/første søndag i advent), en boks til lys, lysestaker og servietter, en boks til nisser og annen pynt og en boks til utebelysning. Alle boksene står samlet på loftet, og er gjennomsiktige slik at jeg slipper å åpne alle for å finne det jeg leter etter.

Tusen takk....da blir det innkjøp av flere bokser idag....no skal det sorteres🎄😀

Anonymkode: a44a3...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har én kasse til alt som skal på juletreet, én kasse til alt med lys som skal opp i begynnelsen av desember (elektriske staker, stjerner, lyslenker), og én kasse til nisser og all annen dilldall som skal opp sånn litt etterhvert før jul. 

Anonymkode: 5c648...e9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp banankasser og skriv ned hva du har puttet i kassene. F.eks: "juletrepynt", "diverse julepynt" osv. Lykke til!

Anonymkode: 8e2bc...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt flere store plastkasser fra Europris, men sorterer ikke så veldig nøye. Vi har én kasse til alt som skal på juletreet og én kasse til adventspynt (dvs pynt jeg bruker i adventstiden, f.eks. adventsstake, løpere, julegardiner, juleputetrekk til pynteputer, stjerner til vinduene, julelysholdere samt en del julepynt jeg bare liker å ha framme hele desember). Resten av julepynten er usortert i flere andre kasser, alt i disse skal fram lille julaften uansett så da ser jeg ikke poenget med å sortere.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør likt som Arkana.

Syns det er så kjekt å skille mellom adventpynt og julepynt. Jeg er såpass gammeldags at jeg liker adventen som bygger opp litt forventing til jul og så finalen med pynte juletre lillejulaften og kose meg med jula til 13 dags jul. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også adventspynt og utebelysning som vi setter opp 1 des/1 advent i en kasse, og julepynt i en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Kjøp banankasser og skriv ned hva du har puttet i kassene. F.eks: "juletrepynt", "diverse julepynt" osv. Lykke til!

Anonymkode: 8e2bc...3df

Kjøp banankasser. Får ikke folk dem gratis da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...