Gå til innhold

Gardiner - lengde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurte på en ting... På princess butikken er lengden på gardinene 230 cm lang, på KID og noen andre er de 220 cm lang. Vi har en takhøyde på 240 cm som jeg tror er ganske vanlig. Da blir 230 for langt mener jeg. Eller hvor stor avstand er vanlig å ha fra tak til gardinstang? 

Anonymkode: 14dc4...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på høyden på vinduene, tenker jeg. Noen liker å montere gardiner godt over vinduene for å skape illusjon av større vinduer. Men personlig synes jeg ikke det alltid er fint. I min forrige leilighet gikk vinduene veldig langt opp mot tak, så jeg hadde 230 cm gardiner. Nå passer 220 cm bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min personlige oppfatning bør gardinoppheng enten være i overkant av vinduet, f.eks kant i kant med listverket, eller i taket. En mellomting ser bare rart ut. Mange gardiner må rett og slett legges opp, selv om de egentlig er ferdigsydd. Mine KID-gardiner på 230 cm ligger godt utover gulvet, og burde vært 10 cm kortere. Det ser ikke særlig fint ut, og det er direkte upraktisk i forbindelse med renhold. Jeg kommer trolig til å legge dem opp, men jeg vil ikke gjøre det før jeg har vasket dem et par ganger til. En del stoffer krymper, så det kan være lurt å ha det i bakhodet før man setter i gang med symaskinen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er der fra tak til gardinstang ca 20 cm og ca 10 cm fra stang til vinduslist. Gardinene fra KID er ofte 220 og de passer perfekt her hos oss. 230 ville lagt 10 cm utover gulvet. Så tenkte først at gardinene fra princess måtte være for lang for de fleste hjem med takhøyde på 240, men ikke hvis gardinstang monteres nesten helt oppe i taket. For meg er rart hvis ikke vinduene er så høye. Så ble litt nysgjerrig på hvordan andre har det 😉

Anonymkode: 14dc4...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...