Gå til innhold

Eple til frokost? Gå ned i vekt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det greit og bare spise et eple til frokost? Hvor kort eller lang tid tar det til magen rumler da?

har ikke så god tid om morgenen til og lage sånne spesielle smoothier, og jeg er ganske så lei av havregrynsgrøt nå.

hva kan jeg da ta med meg som matpakke til lunsj? Et eple da og eller? Må være litt enkelt fordi jeg ikke vanligvis har god tid til å lage mat.

Anonymkode: 7d37c...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blåbærpike

Fruktsyren i eple gir sultfølelse, så da bør du velge et søtest mulig eple i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om målet ditt er sonde i nesen på sikt eller varig sunn vektnedgang. Hvis det siste bør du spise mer. 

Anonymkode: 06013...ea2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg ha til frokost da? Hvis ikke det blir eple?

har før ofte spist havregrynsgrøt, men er så sinnsykt lei av det nå.

Anonymkode: 7d37c...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis heller en banan om du har dårlig tid om morgenen(eller stå opp tidligere om du ikke allerede starter veldig tidlig). Her går det ned litt juice og en banan, men det har og sammenheng med at jeg starter kl. 07 og den beste tiden å spise på, på min jobb er mellom 09 og 10, så det blir en slags frokost-lunsj:P Og så har jeg mulighet til å spise noe kjapt igjen i 14 tiden mens jeg gjør papirarbeid:)

Anonymkode: 75f7c...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cottage cheese og kiwi

pisk lett ett egg og stek som en pannekake (tynn) legg på roccula og rull sammen og spis, evt litt mager smøreost på.. 

kokt egg

havresuppe med eplebiter og kanel

 

Anonymkode: 0ad60...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et eple vil vel vare ca. 30min på tom mage.. har du ikke tid om morningen vil jeg anbefale at du lager noe enkelt om kvelden før du legger deg og har i kjøleskapet:) Ellers er en banan mer mettende enn et eple. 

Tips til små måltid: 

-Rugsprø knekkebrød (ca. 30 kcal per stykk) med pålegg. 

- Yoghurt med bær og/eller nøtter

- Grov skive med pålegg

- Banan og rundstykke (jeg synes det er overraskende godt selv om jeg ikkje har smør eller noe på det :) 

- Piffe opp havregrynsgrøten med f.eks litt vanilje sukker og frukt/bær

 

Anonymkode: 00c6d...e86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis heller en banan om du har dårlig tid om morgenen(eller stå opp tidligere om du ikke allerede starter veldig tidlig). Her går det ned litt juice og en banan, men det har og sammenheng med at jeg starter kl. 07 og den beste tiden å spise på, på min jobb er mellom 09 og 10, så det blir en slags frokost-lunsj:P Og så har jeg mulighet til å spise noe kjapt igjen i 14 tiden mens jeg gjør papirarbeid:)

Anonymkode: 75f7c...81b

Jeg har like lang tid mellom måltidene som du har. Rumler ikke magen din på jobb?

hva spiser du til lunsj?

Anonymkode: 7d37c...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke tid om morningen så stå opp tidligere?

Anonymkode: e1713...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ikke tid om morningen så stå opp tidligere?

Anonymkode: e1713...ef3

Står allerede opp tidlig om morgen.

Anonymkode: 7d37c...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

For mange kan det gi suksess å sløyfe frokosten helt.

Mange mener at man ikke trenger og spise frokost om morgenen, andre mener at man SKAL og BØR gjøre det.

jeg mener selv at det er viktig og spise frokost, med tanke på at det er det viktigste måltidet for resten av dagen.

Jeg har fra før vanskelig og konsentrere meg, hvertfall hvis jeg ikke får i meg frokost.

ts

Anonymkode: 7d37c...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk helt hjelpeløse? Er dette en reell problemstilling? Det går helt fint å spise bare et eple til frokost hvis det daglige inntaket ditt, under ett, er balansert og nok, men ikke for mye. Et eple til lunsj etter å ha spist et eple til frokost, gjør det ikke akkurat lett å balansere ut resten av dagen og å unngå spise for mye senere. Hvor fort du blir sulten etter å ha spist en bestemt ting, må du nesten finne ut selv. Hvis du trenger mer tid om morgenen til å lage frokost, må du stå tidligere opp. Eller du kan lage frokost, og evt matpakke, kvelden i forveien. Bare fordi du er lei av havregrøt, må du ikke lage smoothier eller spise bare epler. Vet du ikke om noen annen mat? Hvordan har du overlevd? Raske frokoster og lunsjer kan være brødskiver, middagsrester, yoghurt, melk, banan, har du bedre tid kan du lage omelett, kokt egg, salat, grøt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Pringle skrev:

Er folk helt hjelpeløse? Er dette en reell problemstilling? Det går helt fint å spise bare et eple til frokost hvis det daglige inntaket ditt, under ett, er balansert og nok, men ikke for mye. Et eple til lunsj etter å ha spist et eple til frokost, gjør det ikke akkurat lett å balansere ut resten av dagen og å unngå spise for mye senere. Hvor fort du blir sulten etter å ha spist en bestemt ting, må du nesten finne ut selv. Hvis du trenger mer tid om morgenen til å lage frokost, må du stå tidligere opp. Eller du kan lage frokost, og evt matpakke, kvelden i forveien. Bare fordi du er lei av havregrøt, må du ikke lage smoothier eller spise bare epler. Vet du ikke om noen annen mat? Hvordan har du overlevd? Raske frokoster og lunsjer kan være brødskiver, middagsrester, yoghurt, melk, banan, har du bedre tid kan du lage omelett, kokt egg, salat, grøt. 

Ingen har sagt at dette er et problem. Jeg vil jo bare ha tips.

det må da vell være lov til og spørre om råd og tips, uten at noen skal kalle meg hjelpeløs?

det har faktisk kommet mange tips her jeg ikke har tenkt så sørlig mye på før. Så jeg må si tuuuusen takk for alle de andre svarene jeg har fått hittil:)!!

Anonymkode: 7d37c...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg er bra frokost, samt godt med fett. Eksempelvis røkelaks, bacon, ost, avocado. Frukt,juice, havregryn, yoghurt o.l er stort sett bare sukker, ikke rart man blir fysen igjen etter et par timer. 

 

Anonymkode: d2ff4...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å spise/drikke spesielle smoothier for å gå ned i vekt. Du kan spise helt vanlige ting, men spis mer grønnsaker, mer pålegg, mindre brød, pasta og ris (det betyr ikke at du skal kutte ut noe av dette). Spis kjøtt/fisk som kun inneholder kjøtt i stedet for pølser, karbonader, snitzler, fiskekaker osv i ukedagene. Rent kjøtt inneholder mer proteiner som hjelper deg med å opprettholde muskelmassen og mindre kalorier som hjelper deg med å holde deg i underskudd. 

Om du trenger frokost må du finne ut av selv. Det er ikke et viktig måltid om du klarer deg helt fint uten, men for MEG er det viktig, ellers blir jeg sulten og får vondt i magen. 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde kollapset før jeg var kommet halvveis til jobb hvis jeg bare hadde spist et eple til frokost. Jeg spiser det jeg har lyst på til frokost, og regulerer heller det totale kaloriinntaket ved å spise mindre til lunsj.

Anonymkode: fa7ee...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før lager jeg meg et glass med hempprotein og vann som jeg setter i kjøleskapet. Dette drikker jeg til frokost dagen etter og det holder meg mett noen timer. En banan eller en neve nøtter kan også være et alternativ. 

 

Anonymkode: b10d2...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig å spise ting som gjør meg noenlunde mett frem til neste måltid. Dersom jeg ikke spiser jevnlig og nok, så øker sjansene for at jeg spiser det første jeg kommer over og det er ikke nødvendigvis det gode valget. Eller som en venninne av meg en gang sa: "Når jeg er på diett klarer jeg det alltid fint hele arbeidsdagen, helt til jeg kommer hjem og plutselig har spist en kjekspakke uten å være klar over det selv før middag." 

Men du kjenner jo deg selv best. For noen er dette uproblematisk. 

Anonymkode: c8fe5...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er din venn sier jeg bare. Du finner masse tips til raske og enkle frokoster der. 

Anonymkode: 28549...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...