Gå til innhold

………..


adele34

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva i all verden er det du skal spise som inneholder så mye fiber? Du kommer til å få forstoppelse :overrasket:

Anonymkode: 207db...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det du skal spise som inneholder så mye fiber? Du kommer til å få forstoppelse :overrasket:

Anonymkode: 207db...182

Spørsmålet er om jeg kan trekke fra fiber fra karbohydrater  og om det er da netto karbohydrater som jeg får i meg som teller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, adele34 skrev:

Hei 

Jeg logger maten jeg spiser i en app. 

Jeg har valgt lavkarbo som retning. 

Sånt vil ca dagen min se ut i dag

1800 kcal 

fett 119 g

karbo: 74,75 g

kostholdfiber: 60 g 

protein: 98,1

Vil det si netto karbohydrater er da ca 5 gram i dag ?? Eller er jeg helt på bærtur??

For mye av eller for lite av noe??

Spiser grønnsaker, frø, nøtter, fisk, kylling, kjøtt, egg osv 

 

Dette er tydeligvis på norsk og da er fiber trukket fra. 119 * 9 + 74,75 * 4,2 + 98,1 * 4,2 = ca 1800 kcal. Så de 74,75g under karbohydrater er netto. Dette er lavkarbo (definert som under 150 gram karbohydrater), men en moderat lavkarbo som funker best som vedlikehold og ikke vektnedgang/oppgang. Du kommer nok ikke i ketose av dette hvis det er målet. Den grensa ligger ofte på ca 30-50 gram. Jeg vet ikke hva målet ditt er. Er det å gå ned i vekt, så vil jeg anbefale å kutte mer ned på karbohydrater. Er målet å spise sunnere og få bedre helse så kan det godt hende du er i mål, fordi der er det viktigere at du finner noe du kan leve med enn at du spiser "perfekt". Da jeg gikk ned i vekt med lavkarbo så måtte jeg ligge under 20 gram per dag. Over det så rikker ikke vekta seg. 

Anonymkode: 4dd1e...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tydeligvis på norsk og da er fiber trukket fra. 119 * 9 + 74,75 * 4,2 + 98,1 * 4,2 = ca 1800 kcal. Så de 74,75g under karbohydrater er netto. Dette er lavkarbo (definert som under 150 gram karbohydrater), men en moderat lavkarbo som funker best som vedlikehold og ikke vektnedgang/oppgang. Du kommer nok ikke i ketose av dette hvis det er målet. Den grensa ligger ofte på ca 30-50 gram. Jeg vet ikke hva målet ditt er. Er det å gå ned i vekt, så vil jeg anbefale å kutte mer ned på karbohydrater. Er målet å spise sunnere og få bedre helse så kan det godt hende du er i mål, fordi der er det viktigere at du finner noe du kan leve med enn at du spiser "perfekt". Da jeg gikk ned i vekt med lavkarbo så måtte jeg ligge under 20 gram per dag. Over det så rikker ikke vekta seg. 

Anonymkode: 4dd1e...983

Det har jo ingenting å si hvor mye karbohydrater hun spiser så lenge hun ligger i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 207db...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiber gir 2 kcal pr gram, ikke fordi de gir kroppen noe direkte næring men fordi det brukes som næring til de gode tarmbakteriene i tarmen. Ikke alt blir tatt opp nødvendig vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...