Gå til innhold

Er det virkelig vanlig med brus som tørskedrikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :) 

Samboeren min bruker så mye penger på brus, fordi han bruker det som tørstedrikk. Han drikker aldri vann, bare cola, cola zero og evt. julebrus. Til frokost, middag, kvelds. Det kan da umulig være bra med tanke på all sukkeret i vanlig brus og aspartam i sukkerfri brus? Men jeg kan jo ikke si noe på det heller. Er jo hans valg. Er det vanlig å drikke så mye brus? Jeg drikker aldri brus selv, så jeg drikker kun springvann som er gratis og godt! :)

 

Er ganske dumt når han f.eks en søndagskveld finner ut at han ikke har mer brus igjen, så MÅ han ha brus. Da har det hendt at han har sendt meg ned på bensinstasjonen for å kjøpe. Han kjøpte f.eks en stor sekspakning med vanlig cola på lørdag, og den er borte nå. I tillegg har han hatt Battery innimellom der også. Har lyst å få han til å drikke mindre brus, men hvordan? :P  Det går mange 1,5 litere i uka for å si det sånn...

Anonymkode: 4c389...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Han ødelegger tenner og kroppen totalt. Han er sannsynligvis avhengig. 

Anonymkode: a8b12...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig vanlig, nei, men det er nå ikke kjempeuvanlig heller. 

Jeg vokste opp med sukkerfri brus som tørstedrikk, og utrolig nok har jeg ikke fått syreskader av det. Nå når jeg er voksen og vet litt bedre, drikker jeg kun brus i helgene. 

Angående aspartam, så kan man drikke godt over 3 liter sukkerfri brus daglig uten at det er skadelig med tanke på aspartam. Så det trenger du nok ikke bekymre deg for. Det er syren i den sukkerfrie brusen som er problemet. Og selvsagt pengene... Det er ikke billig, og blir enda dyrere. 

Anonymkode: 54380...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun vann slukket kroppens behov for væske.

Anonymkode: f47f0...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kun vann slukket kroppens behov for væske.

Anonymkode: f47f0...53e

Nei...

Anonymkode: 54380...b21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roci skrev:

Hvorfor sender han deg? Kan han ikke gå selv?

Nå i det siste nekter jeg, så da går han av og til selv eller så kutter han det ut :)

Anonymkode: 4c389...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå i det siste nekter jeg, så da går han av og til selv eller så kutter han det ut :)

Anonymkode: 4c389...967

Så bra, jeg tenkte nemlig å foreslå det hvis du ikke alt hadde gjort det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok avhengig som tusenvis av andre i dette landet. Deriblant meg selv.🙄 Klarer heldigvis å kutte ut i perioder før jeg havner utpå igjen... og er heldigvis også glad i kaldt vann fra springen, kaffe, melk osv....har vært hekta på cola zero noen år nå. Tennene er heldigvis fine, men synes det er flaut som godt voksen dame å gå rundt å sippe på brus. Vet ikke hva du kan gjøre egentlig. Det virker ikke som annen drikke er alternativ. Tror han må innse det selv tilslutt hvor tullete og unødvendig det er, for og ikke snakke om hva det koster ila et år. Du kan iallefall begynne med å la ham kjøpe og betale det selv.

Anonymkode: 27c6b...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat uvanlig. Sukkerfri brus er jo ikke noe mer usunt enn farris, saft, kaffe osv. Men han burde såklart drikke vann, og minke brus/saft/kaffe/melk inntaket.

Anonymkode: b42b8...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uvanlig, men ikke vanlig heller. Sukkerfri brus er ikke usunt, men det er jo mye syre for tennene. Jeg drikker også en del brus, men jeg ville aaaaldri drukket det til frokost eller kvelds

Anonymkode: 67a03...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, vi er sånn! Men her går det bare i Grans Cola-x eller Cola zero til nød. 

Blitt mindre etter vi fikk (små) barn som helst vil drikke det vi drikker, da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn kunne jeg drikke cola for å slukke tørsten. Det slukket jo egentlig ikke tørsten, men det får deg til å drikke mye mere. Du tror at det slukker tørsten.

har ikke drukket brus på mange år. Men i vår gjorde jeg det, fordi jeg hadde oppkastsyke. Tenkte hvor at folk slukker tørsten med denne grusomme drikken. Måtte ha et vassglass ved siden av fordi det gjorde meg så tørst

Anonymkode: b69cd...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun vann slukket kroppens behov for væske.

Anonymkode: f47f0...53e

Hva tror du det er mest av i brus egentlig? 

Endret av penny_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres helt for jævlig ut å drikke brus hele dagen. man blir jo så sløv og slapp, føles helt for jævlig i forhold til rent vann. 

Anonymkode: 95cb6...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig... Har periodevis levd på cola selv dessverre. Har heldigvis klart å kutte kraftig ned på det og drikker nå kanskje et glass sammen med noe god mat i helgene :) Når jeg var på "mitt værste" syntes jeg vann smakte grusomt og jeg klarte ikke å få det ned med mindre jeg blandet det til saft. Har sikkert noe med avhengigheten til brusen å gjøre. Nå drikker jeg nesten bare vann og syntes det er kjempegodt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Sukkerbrus er farlig. 

Aspartam kan du drikke sånn ca. 4 liter hver dag før det blir et problem. 

Syreskader på tennene er jo også noe, men tror sukkerbrus er verre for tennene også.

Det er hans penger.

Jeg er avhengig av pepsi max og har det alltid hjemme. Jeg planlegger sånn at jeg alltid har, hvis ikke blir jeg irritert. På samme måte som folk får hodepine når de kutter ut kaffe får jeg hodepine når slutter med pepsi max. Men jeg bruker det ikke som tørstedrikk da, da bruker jeg vann. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at det går an å leve på brus. Det smaker jo grusomt i store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...