Gå til innhold

Vann langs vegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt hus og flyttet inn siden sommer. Nå har det vært mye regn og gulvet langs ?veggen har fått vann. Det er snakk om ca 1-2cm. Det er drenering rundt huset, men kanskje den er dårlig?

Uansett. Skal jeg ta det opp med forsikringsselskapet eller bare late som ingenting og vente til vannet tørker av seg selv? Har super forsikring hos if.

Anonymkode: 0b48b...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulv langs veggen? Mener du støpt gulv på utsiden? Alt vann må ledes vekk fra veggen, her må det ordnes helling, drenering, sluk.. Om det ikke er noe skade på huset er jeg usikker om forsikringen har noe med det å gjøre annet enn å kanskje nekte deg noe erstatning i fremtiden på skader forårsaket direkte på grunn av gulvet.

Anonymkode: e0d1e...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Har kjøpt hus og flyttet inn siden sommer. Nå har det vært mye regn og gulvet langs ?veggen har fått vann. Det er snakk om ca 1-2cm. Det er drenering rundt huset, men kanskje den er dårlig?

Uansett. Skal jeg ta det opp med forsikringsselskapet eller bare late som ingenting og vente til vannet tørker av seg selv? Har super forsikring hos if.

Anonymkode: 0b48b...e74

Hvor tafatt er det mulig å bli? 

Vann på avveie skaper råte, sopp og helseplager. Vannet forsvinner ikke om du lukker øynene eller ser en annen vei, det lager bare mer skade. 

Anonymkode: 3a19e...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...