Gå til innhold

Kaffemor venter lillesøster


kaffemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oh yess! DPO land as. Husker vi snakket om det i dagboka mi sist. At prøveperioden også var kjent som skrulleperioden. Stemmer rimelig bra denne gangen også :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare deg på når jeg tenker å teste. Hmm.. I de tidligere graviditetene mine fikk jeg ikke positiv test før ca 12 DPO,så skal prøve å vente til det :) Om EL var på lørdag blir det da torsdag 25.01! Med andre ord.. leeeeeenge til 😩:phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kaffemor skrev:

Nå synes jeg kroppen min er litt rar altså! Jeg hadde jo denne lille blødningen på morgningen i går. Så har jeg hatt litt ved tørk både i går og i dag. Men ikke blod, mer sånn lyserosa :vetikke: I går hadde krampene gitt seg, men nå er de tilbake igjen. Så da har jeg hatt EL kramper i 6 dager :vetikke: Pleier bare å ha det i 2-3 dager maks! Ellers er den ene brystvorten min superøm?! Altså haha! :hoho: Hva i alle dager :roll::ler: 

Kroppen din har sannsynligvis snakket med min! Jeg hadde EL-smerter i 5-6 dager selv, helt uvanlig her og. Og jeg har også ømme brystvorter! Begge to da, men likevel? :ler:

Hvordan. orke. å. vente. til. 25. januar. ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså.. 25 januar er veldig lenge til :ler: men jeg bør klare å vente med å teste til det.. får se om det går da :hoho: 

 

Jeg har blitt syk. Kraftig forskjølelse og veldig hodepine. Har derfor tilbragt det meste av tiden under dynen de siste to dagene. Veldig kjedelig! Men i lunsj på jobben på mandag satt jeg mellom to stykker som hadde feber, så jeg er forsåvidt ikke overrasket. Mange som er syke nå! Jeg har ikke tid til å være syk :snurt: Krysser fingrene for at formen er bedre i morgen :) 

Hva gjelder symptomjakt har jeg fortsatt murringer og noe strekninger! Jeg har den litt rare ømme følelsen som jeg fikk sist jeg var gravid, litt vanskelig å forklare, men det er ømt og ubehagelig når jeg prøver å trekke inn magen. Er også litt oppblåst. Spennende :hoppe: Kanskje jeg bare innbiller meg alt? :ler:  Skal prøve å ikke bli for skuffet dersom testen er negativ neste uke. Jeg har troa, men som sagt, skal ikke kimse av psyken når man prøver. Mye man kan innbille seg når man bare kjenner godt nok etter! Vi har uansett ikke noe hast med å bli gravide, hadde jo egentlig ikke tenkt til å begynne å prøve før til våren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Sisti skrev:

Seriøst, denne dagboka funker hvertfall ikke som prevensjon! #fårsinnsyktlysttilåprøvepånybaby :ler:

Gjør det, gjør det, gjør det!! :nigo::hoppe: :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kaffemor said:

Gjør det, gjør det, gjør det!! :nigo::hoppe: :alice:

Vi må ha prøverør, og jeg har en veldig puppegal gutt som må avvennes først. :haar: I mellomtiden håper jeg på et "uhell" og at det skal skje på den naturlige måten (hører jo om så mange som plutselig ble fruktbare etter å ha fått førstemann), men vi har sex for sjelden til at jeg gidder å håpe en gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sisti skrev:

Vi må ha prøverør, og jeg har en veldig puppegal gutt som må avvennes først. :haar: I mellomtiden håper jeg på et "uhell" og at det skal skje på den naturlige måten (hører jo om så mange som plutselig ble fruktbare etter å ha fått førstemann), men vi har sex for sjelden til at jeg gidder å håpe en gang. :ler:

Ååja, den ser jeg! Må man slutte å amme for å få IVF? Så rart egentlig! Hører jo om mange som ammer mens de er gravide :vetikke: Jeg krysser fingrene for at det plutselig går på gamlemåten i mellomtiden :nigo: Kjenner dessverre til at det ikke blir så mye sånt i småbarnsperioden da men :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Sisti:opplyser: Du har bidratt til at vi har tatt praten om #2 :fnise::strix:

Kan du ikke bare... si at du har sluttet å amme? :ninja:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kaffemor said:

Ååja, den ser jeg! Må man slutte å amme for å få IVF? Så rart egentlig! Hører jo om mange som ammer mens de er gravide :vetikke: Jeg krysser fingrene for at det plutselig går på gamlemåten i mellomtiden :nigo: Kjenner dessverre til at det ikke blir så mye sånt i småbarnsperioden da men :fnise: 

Ja, både fordi man er usikker på om medisinene er forsvarlige med amming, og fordi amming i seg selv reduserer fertiliteten (sånn helt generelt). Men jeg har for første gang i livet nettopp hatt eggløsning 3 mnd på rad (til sammenligning hadde jeg to eggløsninger første året vi prøvde), så jeg tror ikke amminga er ødeleggende for meg. Men regler er regler! Men innen sommeren må vi ha kommet i gang tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha herlig @LilleMy1989:strix: Når? Har du fortsatt dagbok? Tror du har falt ut av listen min *lete lete* 

 

Hurra for EL tre mnd på rad @Sisti :hoppe: Det er jo helt nydelig! Kanskje ikke sååå usannsynlig at det plutselig klaffer på den gode gammeldagse måten da? :) 

Ser forsåvidt argumentene ang IVF og amming. De vil vel ikke ta noen sjangser! Er kjedelig å måtte slutte ammingen før man egentlig er klar bare :( Hvor gammel er mini? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, kaffemor said:

Haha herlig @LilleMy1989:strix: Når? Har du fortsatt dagbok? Tror du har falt ut av listen min *lete lete* 

 

Hurra for EL tre mnd på rad @Sisti :hoppe: Det er jo helt nydelig! Kanskje ikke sååå usannsynlig at det plutselig klaffer på den gode gammeldagse måten da? :) 

Ser forsåvidt argumentene ang IVF og amming. De vil vel ikke ta noen sjangser! Er kjedelig å måtte slutte ammingen før man egentlig er klar bare :( Hvor gammel er mini? 

Han er 18 mnd, så sånn sett "gammel nok" til å slutte. Men ammingen er en skikkelig kvalitetsstund for oss, vi koser oss begge veldig, spesielt etter barnehagen og på morgenen er det fint å ha den rolige stunden. Så jeg klarer ikke trappe ned mer enn jeg har gjort, tenker bare "kanskje i morgen". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kaffemor skrev:

Haha herlig @LilleMy1989:strix: Når? Har du fortsatt dagbok? Tror du har falt ut av listen min *lete lete* 

 

Hurra for EL tre mnd på rad @Sisti :hoppe: Det er jo helt nydelig! Kanskje ikke sååå usannsynlig at det plutselig klaffer på den gode gammeldagse måten da? :) 

Ser forsåvidt argumentene ang IVF og amming. De vil vel ikke ta noen sjangser! Er kjedelig å måtte slutte ammingen før man egentlig er klar bare :( Hvor gammel er mini? 

Har jeg falt ut :sjokk: Jeg har tagget deg i et innlegg der i går ;)

Når? Om 20kg :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sisti skrev:

Han er 18 mnd, så sånn sett "gammel nok" til å slutte. Men ammingen er en skikkelig kvalitetsstund for oss, vi koser oss begge veldig, spesielt etter barnehagen og på morgenen er det fint å ha den rolige stunden. Så jeg klarer ikke trappe ned mer enn jeg har gjort, tenker bare "kanskje i morgen". :P

Skjønner deg godt! Amming er så kos :hjerte: 

Akkurat nå, LilleMy1989 skrev:

Har jeg falt ut :sjokk: Jeg har tagget deg i et innlegg der i går ;)

Når? Om 20kg :fnise:

 

Jaa fant deg nå :hoppe: Var ikke helt tilstede i går i hodet pga sykdom, så det hadde jeg ikke fått med meg 🙈 :laugh: Men nå er du tilbake ;) 

 Nå har du i hvertfall en helt super motivasjon da :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle akkurat til å skrive at jeg blir fristet til å prøve på nr 2 av å lese her inne... og så våknet mini for 5. gang ikveld, og jeg bare... ehh, kanskje jeg skal vente litt til:skratte: Men helt seriøst, så utrolig koselig at du skal prøve igjen! jeg (snikleser) fulgte deg da du prøvde og gikk gravid med første.  Kanskje dpo-land går litt fortere denne gangen siden du allerde har  en liten en som sikkert holder deg travel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Metzili skrev:

Jeg skulle akkurat til å skrive at jeg blir fristet til å prøve på nr 2 av å lese her inne... og så våknet mini for 5. gang ikveld, og jeg bare... ehh, kanskje jeg skal vente litt til:skratte: Men helt seriøst, så utrolig koselig at du skal prøve igjen! jeg (snikleser) fulgte deg da du prøvde og gikk gravid med første.  Kanskje dpo-land går litt fortere denne gangen siden du allerde har  en liten en som sikkert holder deg travel? 

Haha så koselig! Liker at jeg inspirerer til babylaging :nigo: Og kjenner meg (dessverre) igjen med mange oppvåkninger. Her sover han bra frem til vi legger oss. Typisk! I det siste har han fått komme inn til oss igjen (samsov mye før), så nå sover han som oftest halve natten inne hos oss. Da sover han bra. Og det er jo veldig koselig da :hjerte: I natt sov vi kinn mot kinn :hjerte: 

 

og :velkommen: skal du være! Hvor gammel er din bebis? 

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Kaffemor, nå gidder jeg ikke være så synkronisert med deg lenger! Jeg er også syk :(

Haha er det sant? :hoho: Kanskje litt stygt å le når du er syk da, massevis av god bedring til deg! Ser at du også har en sterk følelse av at du er gravid. Håper intuisjonen vår stemmer :strix: Når tenker du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kaffemor skrev:

 

Haha er det sant? :hoho: Kanskje litt stygt å le når du er syk da, massevis av god bedring til deg! Ser at du også har en sterk følelse av at du er gravid. Håper intuisjonen vår stemmer :strix: Når tenker du å teste? 

Bare le du! *hmpf*!

Jeg håper også det!! :nigo: Jeg vil helst vente så lenge som mulig ... Men det klarer jeg jo ikke! Kommer sikkert til å teste fra 10DPO og utover, det vil si fra neste tirsdag/onsdag? Det er jo litt risky business da ... Men så forandrer det jo ingenting heller egentlig, man utsetter seg bare for litt unødvendig tortur! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...