Gå til innhold

Hver gang vi møtes 2018


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

4 timer siden, tirben skrev:

Synes programmet er kjedelig i år. Bare Thsawe som har hatt hits å snakke om. Tor Endresen er totalt uinteressant. Claudia Scott er en has- been 30 -40 år tilbake. Silya har jeg aldri hørt  hits av. Han fra Trang Fødsel har vel hatt noen hits opp gjennom årene., så kan kanskje forsvare hans deltakelse. Tone er ikke kjent som artist, men som en kjendis.. Christel Alsos er veldig flink, men jeg kan ikke huske en eneste hit av henne heller. Tydeligvis gått tom for artister som gidder å være med.  Kanskje en idé å legge ned programmet da. 

Enig. Litt kjedelig gjeng. Silya har noen få hits, men driver for det meste med musikal i NY. Tor hadde jeg faktisk aldri hørt om :sjenert: Skjønner ikke hva Tone gjør der. Kjedelig musikk (hun har ikke så mange hits akkurat) og aldri likt dama

Skulle ønske Morten Harket kunne være med en sesong 

Endret av Snuppah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, tirben skrev:

Synes programmet er kjedelig i år. Bare Thsawe som har hatt hits å snakke om. Tor Endresen er totalt uinteressant. Claudia Scott er en has- been 30 -40 år tilbake. Silya har jeg aldri hørt  hits av. Han fra Trang Fødsel har vel hatt noen hits opp gjennom årene., så kan kanskje forsvare hans deltakelse. Tone er ikke kjent som artist, men som en kjendis.. Christel Alsos er veldig flink, men jeg kan ikke huske en eneste hit av henne heller. Tydeligvis gått tom for artister som gidder å være med.  Kanskje en idé å legge ned programmet da. 

Må nesten spørre hvor gamle dere er? Med unntak av Hans Petter (som selv har valgt ikke å være veldig profilert) og Tone (kjent for å være pr-kåt) så er de andre solide nok på hvert sitt vis.

Jeg hører ikke nødvendigvis på Endresens musikk (han ble etablert før min tid), men skal godt gjøres ikke å få med seg at han er en av de «gode, gamle» i Norge. Claudia er antagelig størst av de sju rent artistmessig, med internasjonal karriere over mange tiår, noen av de største artistene er ikke nødvendigvis best kjent i sitt eget land. Christel er et helt unikt talent, selv om sjangeren ikke nødvendigvis tar henne til mP3 - og hun er ikke en sell out på forsiden av FHM som andre unge syngedamer tyr til...

Silya er nok den som rent musikalsk er mest obskur i dette programmet, men synes likevel det var interessant å høre hennes historie, og hun har vært i bransjen hele livet.

Synes det er helt fint å få historier fra flere typer artister, så lenge de har noe musikalsk å bidra med. Seks av årets artister har jo det, men enig i at de har begynt å grave dypt. Årets sesong er ikke like spennende. Bedre lykke neste år, vi har fortsatt mange gode i Norge.

Anonymkode: 5f072...a2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg synes det pleier å være ganske godt sammensatte grupper hvert år egentlig - godt kjente og noen mindre kjente artister. Tror kanskje det hadde blitt litt for mye av det gode med 6 A-kjendiser i hver sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, chisandra skrev:

Jeg synes det pleier å være ganske godt sammensatte grupper hvert år egentlig - godt kjente og noen mindre kjente artister. Tror kanskje det hadde blitt litt for mye av det gode med 6 A-kjendiser i hver sesong.

Det er jeg enig i, men i og med at det er musikk som står i sentrum synes jeg det bør være et minimumskrav at det er noen som har noe å bidra med musikalsk. Noe som gjør tolkningen av andres låter litt spennende, ikke bare en tam cover.

Anonymkode: 5f072...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snuppah00 skrev:

Enig. Litt kjedelig gjeng. Silya har noen få hits, men driver for det meste med musikal i NY. Tor hadde jeg faktisk aldri hørt om :sjenert: Skjønner ikke hva Tone gjør der. Kjedelig musikk (hun har ikke så mange hits akkurat) og aldri likt dama

Skulle ønske Morten Harket kunne være med en sesong 

Skjønner ikke hva Tone gjør der jeg heller. Hun har vel...to hits eller noe? Butterflies og bliss? 

Silya husker jeg fra Multicyde, har ikke hørt noe mer av henne, men jeg syns det var interessant å høre historien hennes. Moro å høre Silya tolke de andre også. Stemmen hennes er jo helt rå. Christel hadde jeg aldri hørt om, men gleder meg til å høre mer av henne. Hun er bare fantastisk. 

Du har sikkert hørt musikken til Tor uten å registrere navnet hans. Er langt fra min musikk, kommer ikke på noen låter jeg syns er bra, men stemmen hans er bra da. Musikken er sånn danseband-aktig, grøss og gru! Han har vært med i grand prix ca 100 ganger også og kom i følge Wikipedia til den internasjonale finalen i 1997 og fikk hele null poeng. :hoho: 

Skulle ønske Morten Harket kunne være med en gang jeg også. Og Sivert Høyem. Jeg elsker Sivert Høyem! 

Endret av Salka
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Når jeg ser reklamen på disse programmene er det tydelig hvor lite artister vi har i dette landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken som helst av a-ha egentlig, tror begge de andre også har bra historier både fra felles tid og hver for seg!

Og jaaa, Sivert! :hoppe:  Og hva med Jo Nesbø? Der har vi historier, tenker jeg, både fra musikkliv og forfatterliv :) Karpe Diem, Don Martin, Tungtvann, Briskeby... masse å ta av.

Anonymkode: 5f072...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten spørre hvor gamle dere er? 

Anonymkode: 5f072...a2f

Snart 26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Salka skrev:

 

Du har sikkert hørt musikken til Tor uten å registrere navnet hans. Er langt fra min musikk, kommer ikke på noen låter jeg syns er bra, men stemmen hans er bra da. Musikken er sånn danseband-aktig, grøss og gru! Han har vært med i grand prix ca 100 ganger også og kom i følge Wikipedia til den internasjonale finalen i 1997 og fikk hele null poeng. :hoho: 

Skulle ønske Morten Harket kunne være med en gang jeg også. Og Sivert Høyem. Jeg elsker Sivert Høyem! 

Jeg har sikkert musikken hans på radio eller noe, men kan ikke huske han. Resten visste jeg hvem var. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Jeg har sikkert musikken hans på radio eller noe, men kan ikke huske han. Resten visste jeg hvem var. :)

 

Musikken hans er ikke noe å huske heller. :fnise: jeg misliker virkelig den type musikk. Du har sikkert hørt en låt som heter "Radio Luxembourg", den er helt grusom. Gøy å høre han synge andre ting, for stemmen hans er bedre enn jeg trodde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan
13 minutter siden, Salka skrev:

Du har sikkert hørt en låt som heter "Radio Luxembourg", den er helt grusom.  

Fader! Nå fikk jeg den sangen på hjernen! 😂🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Salka skrev:

Musikken hans er ikke noe å huske heller. :fnise: jeg misliker virkelig den type musikk. Du har sikkert hørt en låt som heter "Radio Luxembourg", den er helt grusom. Gøy å høre han synge andre ting, for stemmen hans er bedre enn jeg trodde. 

Enig i dette. Også i Stjernekamp gjorde han noen forrykende versjoner, deriblant Kings of Leon, som ikke sto tilbake for noen yngre krefter. 

Generelt har noen av de mer rutinerte og godt voksne musikerne gode versjoner. Noen unge hederlige unntak er det, blant annet Eva Weel Skram, Marion Ravn, Lene Marlin, Kurt Nilsen osv, men fellesnevneren er jo at de faktisk har musikalsk talent, noe dette årets yngste syngedame ikke kommer i nærheten av. Det må være ordentlig kjipt å vite at man er den dårligste i gjengen, nesten dårlig gjort å la henne delta blant folk som virkelig er låtskrivere og artister, men det skal bli veldig gøy å høre andre tolkninger på lørdag, av plastikkpopen hennes :Nikke: selv om det muligens stiller henne i enda dårligere lys å vise hvordan det kan gjøres :overrasket: 

Anonymkode: 5f072...a2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, thejohan skrev:

Fader! Nå fikk jeg den sangen på hjernen! 😂🤦🏼‍♀️

Jeg og! Snakk om ris til egen ræv! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne sesongen gjør vondt i øya 😩 

 

er rimelig trøtt på lørdagskvelden, å høre på nattasanger da uten å kunne sove 😩 det svir i øya jeg vil bare sovne på sofen av sangene dems 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Tones kveld. Kan bli spennende 

Vet ikke helt hvor spennende det kan bli, det er vel ikke akkurat musikalsk pondus som er hennes styrke. Men det kan kanskje bli noen bra låter av at genuine artister tolker låtene da, så det kan bli bra. 

Tenker det blir snakk om plagsom paparazzi og stakkars Tone som blir utsatt for misunnelse :ler: Jeg håper mest på at jeg kan bli positivt overrasket.

Anonymkode: 5f072...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvor spennende det kan bli, det er vel ikke akkurat musikalsk pondus som er hennes styrke. Men det kan kanskje bli noen bra låter av at genuine artister tolker låtene da, så det kan bli bra. 

Tenker det blir snakk om plagsom paparazzi og stakkars Tone som blir utsatt for misunnelse :ler: Jeg håper mest på at jeg kan bli positivt overrasket.

Anonymkode: 5f072...a2f

Blir spennende å se hvilken sanger som se blir valgt. Kan ikke så mange av hennes sanger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Tone mer enn pen kjendisdame enn en artist. Sikkert derfor han Trang Fødsel mannen spurte som han gjorde.

Anonymkode: 8a078...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Blir spennende å se hvilken sanger som se blir valgt. Kan ikke så mange av hennes sanger :P

Er det Butterflies som var Mgp-sang? Bliss er vel den første singelen etter at sleazy manager plukket henne opp fra Idol og skapte oversminket, lettkledd forsideberte av det som opprinnelig var en fresh bygdejente... tror helt alvorlig hun kunne hatt potensiale med de rette folka rundt seg, som ikke ble blendet av utseendet. På den annen side, folk som er musikere og som har talent blir artister uansett «look», så hvem vet :) 

Anonymkode: 5f072...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er Tone mer enn pen kjendisdame enn en artist. Sikkert derfor han Trang Fødsel mannen spurte som han gjorde.

Anonymkode: 8a078...2cd

Hva spurte han om? Eller, åja, du ser det live? Vi ser det litt gorsinket pga reklamer og nyheter, så jeg burde holde meg unna tråden de neste par timene! :overrasket::ler: 

Anonymkode: 5f072...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...