Gå til innhold

Hvor dyrt sengetøy unner du deg?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert dyrere. Ser på nett at de dyreste dobbeltdyne og putetrekksettene koster ca. 3500,- , men kan det være godt å ligge i skrukkete sengetøy av lin? Er ikke det ganske stivt/grovt? Hva pleier du å kjøpe? Blir det fornuftig og når det er på salg, midt i mellom-pris, eller går du for luksusvarianten uten å bry deg om hva det koster, for du fortjener kun det aller beste?  :sove: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Handler sengetøy på kid og jysk, syns det er tull å kjøpe sengetøy til flere 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kr 39,- pr sett sengetøy i bomullsblanding (65% bomull og 35% syntetisk)  på Ikea i fjor (på tilbud) til meg selv, men jeg kjøpte sengesett i gaver til flere, som kostet kr 700,- pr sett :)

Anonymkode: 5e58f...c85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er relativt kjip når det kommer til sengesett, toppen en hundrings for et sett. :) Kjøper som regel på Kid

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker kun egyptisk bomull, og har funnet det på tilbud  en gang og to. Bruker også kun bomull-laken av den eksklusive sorten. Men kommer ikke opp i kjempedyre summer, jeg hadde ikke betalt 3000 +  for sengetøyet. På tilbud, dvs 40-50% avslag, så betaler jeg ca 500 kr pr sett sengetøy, og 1100 kr for lakenet. Men for meg, er det kjempeluksus, mykt, svalt og eksklusivt, ville ikke byttet med noe annet :) 

Anonymkode: ea065...857

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gant, sinnsyke priser, men jeg elsker det 💖

Anonymkode: 3514d...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner og har det veldig godt i alt, så det er bortkastet å bruke store summer på dyre stoffer for min del. Eneste jeg ikke takler er silke. Det er grusomme greier😕

Koster det noe særlig mer enn en 400-lapp, så vil jeg nok heller kjøpe noe annet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe fra Ralph Lauren, noe fra kid, Noe fra Givenchy, noe fra IKEA. Så lenge dynene, og sove putene er samme trekk. Og laken, dyner, puter og leneputer er i samme nyanser bryr jeg meg svært lite hvilket merke, og hva det kostet. Jeg bryr meg mest om hvordan type materiale det er. 

Anonymkode: 8965c...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det finnes sikkert dyrere. Ser på nett at de dyreste dobbeltdyne og putetrekksettene koster ca. 3500,- , men kan det være godt å ligge i skrukkete sengetøy av lin? Er ikke det ganske stivt/grovt? Hva pleier du å kjøpe? Blir det fornuftig og når det er på salg, midt i mellom-pris, eller går du for luksusvarianten uten å bry deg om hva det koster, for du fortjener kun det aller beste?  :sove: 

Vi kjøper bare sengetøyet og dyner/puter fra Høie. Grunnen er enkel, det er kvalitet, holder seg godt i vask og bruk. Ofte er dette å få på tilbud og da har vi handlet en del. Skapet rommer vel over 30 sett. Laken kjøpes på Sparkjøp, fordi vi liker frotelaken. 

Anonymkode: fb975...7fc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper til maks 3-400 kroner settet. Har ikke samvittighet til å svi av flere tusen på sengetøy, selv om vi teoretisk sett kunne gjort det.

Anonymkode: 440e0...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare sengetøy i lin. Det er så behagelig å ligge i! Etter at vi begynte med det,  vil jeg ikke ligge i noe annet. Anbefaler det selv om det koster 1200-1400 pr sett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper bomullsateng fra Kid eller Princess som vanligvis koster rundt 500kr per sett, men kjøper det alltid på salg så jeg betaler rundt 500kr for to sett.

Anonymkode: 73b51...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt... Har blanding mellom mellompris og dyrt (egyptisk bomull). Det dyreste er absolutt favoritt. Så mye slettere, mykere og deilig å ligge i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Citronella

Har kun kjøpt noe i lin i løpet av mitt voksne liv, og det kostet omtrent 3000 NOK for et sett.

Ellers er alt av sengetøy arvet, det eldste er kanskje 30 år. Topp kvalitet av beste egyptiske bomull med TC400/800

De fillene på KID og Priness hadde jeg aldri kunne falt meg inn å ta i hus. Sjuskete kvalitet og bruk&kast-mentalitet gjør meg sur og grinete. Bedre å gå for kvalitet som kan vare i generasjoner om man tar vare på det.

Endret av Citronella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alltid sengetøyet på salg. Jeg har bare dobbeldyner og liker ikke å bruke mer penger enn jeg må. På salg kommer jeg unna med 500-600 kroner per sett (dynetrekk og 2 putevar). 

Kjøper sengetøyet hos Princess og hos en spesialistbutikk i byen min. Foretrekker sateng og damask, men har noen sett i ordinær veving også. Alt er i bomull. Store laken i samme kvalitet.

Kjøper kvalitetsvarer som Høie og Turiform. De holder mange, mange år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper som regel bare på salg på Kid og lignende. Syntes sengetøy osv er fryktelig kjedelig å bruke penger på. Vil mye heller bruke dem på andre ting 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...