Gå til innhold

Er brød usunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er brød usunt? og hvor usunt er egentlig brød i butikk? jeg har forstått deigen blir lagd kanskje et år før den blir plassert i ovnen. Betyr det at det mye salt i brødet?

Hvis jeg vil ned i vekt, kan du en gang for alle fortelle meg hold deg vekke fra brød. Skal man ikke da kjøpe brød i butikken. Hva ender jeg med da å spise, hvis ikke brød? 

Håper du kan hjelpe meg, og kanskje du egentlig skulle vært kona mi! 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er usunt, så det er bare å spise hva som helst med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ikke usunn mat, kun usunne mengder. Den dagen du unngår noen matvarer, er den dagen du har et usunn forhold til mat!

Anonymkode: e176b...6aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte. Spiser man brød til frokost, lunsj og kvelds så bør man prøve å variere litt. Jeg baker selv, så jeg veit akkurat hva som er i det, anbefales :) bedre smaker det også. 

 

Anonymkode: 88a34...a3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød er ikke usunt og kan fint være med i et sunt kosthold. Likevel ville jeg ikke spist brød både til frokost, lunsj og kvelds. Det handler om variasjon! Feks gjerne havregrøt til frokost, brødskiver til lunsj og et par knekkebrød til kvelds med litt godt og sunt pålegg? 

Anonymkode: e4bfd...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt og gyldig råd er å spise variert. Så selv om gulrøttene ikke var så sabla sunne likevel, tok de ikke livet av deg, fordi du ikke overdrev spisingen av dem. Du spiste litt annet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alt med måte. Spiser man brød til frokost, lunsj og kvelds så bør man prøve å variere litt. Jeg baker selv, så jeg veit akkurat hva som er i det, anbefales :) bedre smaker det også. 

 

Anonymkode: 88a34...a3a

mhmmm duften av hjemmelagd nybakt brød!!!! akkurat, man vet nøyaktig hva som er i brødet og ikke masse annet tull man har 0 peiling på hva er :o

Anonymkode: e176b...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR MYE brød/kalorier gjør at du legger på deg. Passelige mengder gjør ingenting - som med alt annet :) 

Anonymkode: 0d807...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mhmmm duften av hjemmelagd nybakt brød!!!! akkurat, man vet nøyaktig hva som er i brødet og ikke masse annet tull man har 0 peiling på hva er :o

Anonymkode: e176b...6aa

brød er kanskje skummelt å kjøpe i butikken, masse salt i det har jeg forstått. Og skal man ned i vekt så skal man ikke ha salt og heller ikke sukker. 

 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mhmmm duften av hjemmelagd nybakt brød!!!! akkurat, man vet nøyaktig hva som er i brødet og ikke masse annet tull man har 0 peiling på hva er :o

Anonymkode: e176b...6aa

De halvstekte brødene som er i pose på butikken er holdbare i hvertfall en mnd. Hva sier det om innholdet. Å baguettene man steker ferdig selv 😅 har baguetter liggende her som vistnok er holdbare til langt ut i februar.

Anonymkode: 88a34...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

FOR MYE brød/kalorier gjør at du legger på deg. Passelige mengder gjør ingenting - som med alt annet :) 

Anonymkode: 0d807...8a3

vil du anbefale jeg skal slutte med brød, og satse på noe annet. Det er utrolig mye man må forberede for at man skal kun fokusere å være på kjøkken, innkjøp av sunn mat, tilberede, og loggføre. 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

brød er kanskje skummelt å kjøpe i butikken, masse salt i det har jeg forstått. Og skal man ned i vekt så skal man ikke ha salt og heller ikke sukker. 

 

Anonymkode: bb55a...478

Litt salt og sukker er greit. Men i så store mengder man får i seg fra all ferdigmat er ikke bra :) spiser man mest mulig rent vil man ha større kontroll på nettop salt og sukker, i tilleg til hva maten faktisk inneholder.

Anonymkode: 88a34...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De halvstekte brødene som er i pose på butikken er holdbare i hvertfall en mnd. Hva sier det om innholdet. Å baguettene man steker ferdig selv 😅 har baguetter liggende her som vistnok er holdbare til langt ut i februar.

Anonymkode: 88a34...a3a

for meg høres det skummelt ut, og ikke på noen måte godkjent. Men det er sånn det er blitt i Norge. 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg en gang leste noe at knekkebrød er bedre enn brød-brød 🤔 (Da såklart et sunt knekkebrød).

Anonymkode: c317a...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer alle over her. Kan legge til at jeg begrenser brødspising fordi jeg blir mer sulten av det. Tar jeg en skive, tar jeg fort et par til. Blir raskt sulten igjen. Det samme skjer ikke med grøt/knekkebrød/yoghurt av en eller annen grunn. Så spiser jeg en skive med smør og skinke, f.eks, blir det fort mer mat og oftere mat - derfor er det ikke forenlig med vektreduksjon for min del. 

Anonymkode: a822d...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt salt og sukker er greit. Men i så store mengder man får i seg fra all ferdigmat er ikke bra :) spiser man mest mulig rent vil man ha større kontroll på nettop salt og sukker, i tilleg til hva maten faktisk inneholder.

Anonymkode: 88a34...a3a

wok poser høres veldig fint ut, men det er en sukker bombe uten like. Derfor må man lage alt fra bunn av. Men jeg tror jeg trenger kone emne først for at jeg skal klare å holde alt dette i sjakk. 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess

Brød er ikke usunt på samme måten som godteri, men det er mye karbohydrater og hjelper deg hvertfall ikke ned i vekt. 

Enkel og grei måte å gå ned i vekt er : tren 30 min pr dag, bruk skritteller for motivasjon, kutt mye ned på  karbohydrater (poteter, brød, pasta, kornprodukter). Vil du ha pasta likevel så ha i tankene at varm pasta er mye mer usunn enn kald pasta. Kutt ned på alt med sukker i.   Erstatt med grønnsaker og rent kjøtt. Kutt ut all drikke med sukker og aspartam: brus (inkl såkalt sukkerfri saft og Pepsi max). Skal du drikke alkohol så tenk ut hva du liker best av drikkene som inneholder minst kalorier.   

Egg er bra. Frokost med egg og stekte tomater feks. Lag salater med kylling, biff, bønner. Strir du med motivasjonen så unn deg noe en gang i uka. Ha tenkt ut hvor stor porsjon på forhånd så du ikke impulsspiser en hel masse av det. Husk å ikke gå sulten, det dreper motivasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

for meg høres det skummelt ut, og ikke på noen måte godkjent. Men det er sånn det er blitt i Norge. 

Anonymkode: bb55a...478

Ja de baguettene ligger her sånn i tilfelle det kommer lunsjgjester. Da er et greit med noe «snadder» 

Anonymkode: 88a34...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Signerer alle over her. Kan legge til at jeg begrenser brødspising fordi jeg blir mer sulten av det. Tar jeg en skive, tar jeg fort et par til. Blir raskt sulten igjen. Det samme skjer ikke med grøt/knekkebrød/yoghurt av en eller annen grunn. Så spiser jeg en skive med smør og skinke, f.eks, blir det fort mer mat og oftere mat - derfor er det ikke forenlig med vektreduksjon for min del. 

Anonymkode: a822d...5bb

det høres bra ut, jeg har selv troen på det, men trenger masse input for at jeg skal bli forenlig med at jeg gjør det riktig, for det er utrolig mye å tenke på før man setter noe  i munnen egentlig. 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs.Purdey skrev:

Brød er ikke usunt på samme måten som godteri, men det er mye karbohydrater og hjelper deg hvertfall ikke ned i vekt. 

Enkel og grei måte å gå ned i vekt er : tren 30 min pr dag, bruk skritteller for motivasjon, kutt mye ned på  karbohydrater (poteter, brød, pasta, kornprodukter). Vil du ha pasta likevel så ha i tankene at varm pasta er mye mer usunn enn kald pasta. Kutt ned på alt med sukker i.   Erstatt med grønnsaker og rent kjøtt. Kutt ut all drikke med sukker og aspartam: brus (inkl såkalt sukkerfri saft og Pepsi max). Skal du drikke alkohol så tenk ut hva du liker best av drikkene som inneholder minst kalorier.   

Egg er bra. Frokost med egg og stekte tomater feks. Lag salater med kylling, biff, bønner. Strir du med motivasjonen så unn deg noe en gang i uka. Ha tenkt ut hvor stor porsjon på forhånd så du ikke impulsspiser en hel masse av det. Husk å ikke gå sulten, det dreper motivasjonen. 

Det høres bra ut, men man ender jo med en leksikon for at det skal bli en ren tråd som man kan gå på. Det er utrolig mye man må tenke igjennom. Akkurat nå tørr jeg ikke gå i butikken, fordi kunnskapen sitter ikke der for hva jeg skal kjøpe. Men forstår jeg må ikke gjøre innkjøp av brød. 

Anonymkode: bb55a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...